sevgili zihni sinir ,
75 mili saniye yaksak ne olur? yakmasak ne olur? ayrıca petrol tarım ürünü müdür? eheh
bugün vakum çıkışlı manifold siparişi verdim. inşallah 2 gün içinde elime geçecek. Aldığım benzin regülatörünü bu manifolda bağlayacağım
yeni proceler yakında
Hava filtresini satmak isteyen olursa bana haber versin lütfen (duruma göre ben de açık filtreye geçebilirim) komple hava kutusu da olabilir, sadece filtre de
Çarşamba gününün hava tahmini :
sorun olmaz da gelirsem benimle beraber suzuki marauderli bir arkadaş daha gelecek. Aramıza katılmasını isterim ama onun motorunu sökmeyeceğim hehe
Zihni sinir
Şimcik...
Bu olay far için değil selektör için. Çakarımsı.
Öğrenğin fotoğraf makinasının flaşı varya, bilirsin onu. Onun ne kadar yanık kaldığını düşünüyorsun sevgili storm ? ~150ms... Bizim ledlerin ömrü bu süreyi kaldırmayacağından 75ms yeterli oluyor.
Ayrıca şu bilgiyide hatırlatayım. CRT Monitöründeki bir pixel, ~1ms den daha fazla yanık kalmıyor. Demekki 1ms birşeylere yarıyor he sevgili stormum ???
100 mikro saniye gibi bir sürede yanıp sönen ledi (10Khz) Sürekli yanar biçimde göreceğinide unutma. Ayrıca bakınız (Pulse Width Modulation).
2.Soruna cevap veremiyorum, nasıl yani yaw?? Bu nassı soru?
Artık sana ceza benim arka amortisörü ayarlarsın artık bi yarın eh eh
Selamlar..
güzel bi gün geçirdik hava da muhteşemdi zaten akşam sahil gezintisi de iyi geldi
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
midyeler nasıldı midyeler?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Selam iyi akşamlar arkadaşlar biraz önce forumda dolaşırken teknik bilgiler kısmında bi arkadaşımızın kendi presto texas 200 model motosikletine piston sekman değiştirmesini inceledim dikkatimi motor yapısının aynı bizim kilere benzemesi oldu sorum su acaba piston sekman ve gömlek değişimiyle bizim motorlarımızın da 200 lük olma sansı varmı bildiğim kadarıyla kanuni 200 lük modelleri texas a uygun bizede uyarmı yani herhangi bir torna işlemi falan gerekmeden direk takılabilirmi ? Takılırsa tabi bunun bide sibob büyüklüklerinden dolayı fark olacak yada olacakmı ? Teknik bilgileriyle bizi devamlı aydınlatan stormlord arkadaşım bu konuyada bi el atarmı ? durdum durdum amma cok soru sordum bende ( pek aktif olmamıştım su ana kadar forum da ama takip ettim elimden geldiğince )
selamlar kardeş
benim de aklıma geldi bu işlem. Fakat burda bir kaç handikap var çözmemiz gereken :
1. silindir boyu :
200cclik silindir bizim motorun silindirine göre daha yüksek boy olarak ve sanırım daha geniş. Boyu yüksek olursa eğer silindirin etrafındaki uzun cıvatalar (saplamalar) kısa kalacaktır. Sadece iş bununla kalsa iyi tabi saplamaları alırsın değiştirrisin sorun değil ama silindir geniş ise saplamaların yerleri denk gelmeyecektir.
2. Krank :
piston büyüyünce patlama gücü ve dolayısı ile çektiği benzin artacaktır. Piston aldığı gücü direkt piston koluna ordan krank koluna aktardığı için krank daha fazla zorlanacaktır. 50.000km gitmiş motora 200cclik silindir takımı takarsan krankı eline alıp gezmen yüksek ihtimalli olacaktır.
3. Üst kapak
Sübaplar ve sübaplara hareket veren piyanoları içinde barındıran bu kısımda değişiklikler olacaktır. 200CClik motorun sübapları 150cc ye göre daha büyük olacaktır, üst kapağı ve sübapları yatakları değiştirmezsen büyük ihtimal motor dengesiz çalışacaktır.
4. Denek
Bu işlemi yapacak bir kişi bulmalısın (parası da olacak tabi
saygılar sevgiler
Teşekkür ederim stormlord ilgin ve hızın müthiş acıkcası
Bence Slindir yüksekliği önemli değil kurtaracaktır az farklıda olsa somun payı vardır ama en önemli sorun silindir genişliği o uymazsa büyük sorun hatta olmaz o iş desek yeri .
Bizim gibi çin malı motorlarda krank 125 150 200 diye ayıracaklarını zannetmiyorum mühendislik hesaplarıda yapılırken benim bildiğim çook daha üst değerler seciliyor bu gibi önemli parcalarda
önemli bi sorunumuz üst kapak pek sorun da değil tam bilmiyorum denemek lazım dediğin gibi eğer performans vermezse yine orjinal 200 lük modeli takarız o zman sorun olmaz büyük ihtimalle
Deneme konusun da ben talip olrdum ama motoru satılığa cıkardım ne kadar da kıyamasam da ama belli olmaz yinede zaten de satılmaz bu haalarda
Esasen cok ta maliyetli değil arkadaş 130 milyondan bahsetmiş silindir takımına her seyiyle olmadı bide üst kapak girer işin içine 200 yada max 250 olur maliyet gercekten performans verecekse neden olmasın cok sayılmaz artı orjinalliğinide bozmuyoruz gerekirse tekrar orjinale dönebiliriz ( Torna işçiliği olmadığı için )
eheh dediğim gibi silindirin geniş olup olmadığını ancak deneyerek anlayabilirirz Daha uzun saplamalar alıp da takabilirsin o çok önemli değil.
Krank konusunda haklısın.. Fakat yeni bir krankın drienci ile 30.000km yapmış krankın direnciı bir değil. Metal yorgunluğu diyeceğim ama onun için erken biraz
Karbüratörümüz 200cc lik crosslardakiler ile aynı (shengwey cg200 püskürtmeli) karbüratörde en fazla iğne ayarı yapılır ki o da çocuk oyuncağı
Performans konusuna gelince :
Yapacağın motor sıfır km gibi olacağı için ilk 3000km rodajlı olacak, yine çok benzin çekecek sübaplar alışmaya çalışacak fln fln
Bunu aslında ben bir tamirci arkadaşa sormuştum (japon tamircisi içerenköyde) yaptırmama pek değmeyeceğini, arada çok büyük farklar olmayacağını söylemişti. 50 cc lik bir fark ancak sıkıştırma oranının ve ateşleme zamanının değişmesi ile belki bir fark yaratacaktır ama bu en fazla 2hp olacaktır.. Ateşleme zamanını da cdi belirlediği için cdi'ye müdehale edilemiyor
Ama motorum yağ yakmaya başladığı zaman, bu projeyi gerçekleştireceğim
Bu arada kapaklar değişince yeni conta yaptırmamız gerekecek
Silindir hacminin büyümesi tabiki az veya cok güce etki edecektir belkide senin de dedğin gibi 2 HP ama en önemli etkisi silindir hacminin torkta dır incelediğim kadarıyla bizim motorum 11,3Nm/7000 devirde fakat 200 lük modellerin 14Nm/6000 devirde yani değermi bilmiyorum ama fark eder heralde özellikle rampalarda veya 2 kişilik yolculuklarda..
İyi akşamlar arkadaşlar.
İnce sele yaptırmak istiyorum , belki nerede yaptırabileceğimi bilen vardır aranızda.
2,7 nm tork 11,3 e göre %24 demek.. aslında iyi bir fark ama rampada super mario gibi hoplayıp zıplayamazsın tork da sadece alt devirlerde işine yarayacaktır. Bizim motor maksimum gücünü 8500 devirde maksimum torkunu 7000 devirde verebiliyor, dolayısı ile yardırman lazım
2 kişilk yolculuklarda da devirli kullanman lazım, rampaya gelmeden evvel ki hız kazanasın ve torkunun en fazla olduğu devirde gidesin (7000)
2 kişi şileye gittik pazar günü (74kg ben, 70kg yolcu) şile yolunu bilenler bilir, çok ama çok dik eğimli rampalar var. Açıkçası 3. vitese kadar düştüğüm oldu. Yol düz olursa 2 kişi için yeterli ama rampalarda ı ıh olmuyor ekmeğimize göre köfte 250cc nin aşağısı kurtarmaz beni artık
Bizim motorun 200ccliğini gördüm..Pioneer marka motor. Mikuni vakumlu cv karbüratör fln vardı üstünde fiyatı da 2900 maltepe çetmen mağazasındaki arkadaşla konuştum peşin olursa fiyatta birşeyler yapabileceğini söyledi..
hoşgeldin kardeş,
valla sana yardımcı olmak isterdim ama, yanlış hatırlamıyorsam istoçta deri kaplaması yapan yerler vardı.. ama sen sele istiyorsun ( :
Hoşbulduk arkadaşım,
Tek parça ince sele yaptırma niyetindeyim ama yaptırabileceğim bir yer bulamadım.İstoç nedir?
Teşekkür ederim StormlorD , bir bakalım derdime derman olabilecekler mi?
storm,
eski ZS'cilerdenim. Belki hatırlarsın!
Abi banada şöyle ucuza ön cam yaptırabileceğim bir yer söylesen? Ailemizin rehberi olaraktan?
Agility için..?
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
ehehe
tanımaz mıyım kardeş ayıpsın ya
cam dediğin aslında şeffaf sertleştrilimiş plastik (pleksiglass) bi yerlerden reklam panosu yürütebilirsen (nescafe tarzı aydınlatmalı ) para vermene gerek kalmaz :p
plastik enjeksiyon yapan yerlere kendin yaptırabilirsin. Ama hazır standart birşey arıyorsan sirkeci tarafına uğramanı tavsiye ederim.
ben bazı motor parçalarını rialli hatay dan alıyorum.
www.rialli.com
istersen buraya bir bak aksesuarlar kısmından, işine yarayacak bir cam çıkabilir karşına.
eyvallah!!
sirkecidekiler hem çok büyük, hem çok kalitesiz..
ben şöyle ufak 20cm boyunda falan bir rüzgarlık düşünüyorum. Özen diye biryer yapıyormuş sanırım. Onlarla bir temasa geçeceğim..
buradanda düşünen olursa adres:
http://www.ozenplexi.com/
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)