Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Ekim 2008, 20:53
#4001
Şimdi o şekilde olmaz yalnız.Motorun ısınana kadar jikleyi üste alacaksın.Yola çıkınca 1 km sonra jikleyi indirmek zorundasın.Jikle hava girişini tıkar.Bu durumda motora az hava çok benzin gider.Bu zengin karışım oluşturur.Zaten jiklein manası da motoru boğdurmak anlamına gelir.Sürekli jikle açık gidersen gaza asıldığında emme manifolduna giren hava kısıtlandığı için benzini havayala birleştirip yakamazsın.Yanamayan benzin egsosdan çiğ atılır bu da senin süratini ve ivmelenmeni direk etkiler...
Benzin ayar vidası elbette var ama karbüratörünü görmem gerek.Genelde gaz kulakçığının altında rölanti ayar vidası olur.Benzin pilot vidası da emme manifoldu girişinin alt kısmında olur genelde.
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Reklamlar
-
12 Ekim 2008, 21:34
#4002
-
12 Ekim 2008, 21:52
#4003
yaa criminal çok saolasın yaa.. hakkatten çok bilgilisin bu konularda ve yardım severliğin için tekrardan çok teşekkür ederim.. bundan sonra jikleyi indiririm üstadım.. bunu bilmiyodum valla.. saolasın.. benim motorda jikle tam koltuğun altında iç tarfta kaldığı için heralde hep o seviyede durcak o zannediyodum.. tekrardan çok saolasın yardımın için ))
-
12 Ekim 2008, 23:20
#4004
muratdiksöz adlı üyeden alıntı
StormlorD´isimli üyeden Alıntı
ertesi gün de murat abi müsait olursa onunla görüşücem inşallah :D
Dese de ses çıkmadı ,umarım kazasız belasız gelmiştir
rahatsız etmemek için aramadım.
-CRiminAL- nöbetçi tamirci konumundasın storm gelsin görürsün sen
bugün Cebit dönüşü sizin eve uzaktan baktım ama otobüsteydim
Evet dostlar öngörü cuma da dahil 21-22 dereceler de gösterir olası cumartesi ,pazar da o sıcaklıklar da ve yağışsız olur ben hazırım ,takımı yoplayalım ve hatta anadolu yakasında bir buluşma olsun ne dersiniz?
eveeet sonunda istanbul'a geldim
1100km yolun 500km sini araba kullanarak geçirdim sinir sahibi olmadım
erken gelirim diye düşündüm ama yol çok uzadı. Eve geç gelince de arayamadım seni murat abi kusuruma bakma
Caddebostan yapabiliriz, fekat deniz kenarı soğuk olduğundan dolayı üşüyebiliriz
-
13 Ekim 2008, 11:21
#4005
-
13 Ekim 2008, 17:54
#4006
Hoş geldin storm.
Akşam saati Sahilden Karaköy-ortaköy (hadi bide istinye) gecenin ilerleyen saatlerinde son buluyor. Bide ertesi gün işe gitmek için kalkınca sinir sistemi tamam oluyor. Tavsiye etmiyoruz
Helsinki (Finlandiya) yaşanacak şehirler sıralamasında 7.sırada, istanbul ise 106...
-
13 Ekim 2008, 21:44
#4007
-
16 Ekim 2008, 23:33
#4008
crim dostum bişey soracağım.sence yağ değiştirme zamanı geldimi biraz daha bekleyelimmi havaların soğumasını?5000 de değiştirmiştim.yazın zaten sıcaktan incelecek diye kalın yağ kullanmıştım.şimdi tam tersini yapmayı düşünüyorum.doğrumu düşünüyorum.8500 km e yaklaştım.kaç a kaç yağ tavsiye edersin?
-
17 Ekim 2008, 22:09
#4009
arkadaşlar 29 Ekim deki organizasyona katılacak varmı ?? ben geçen sene de katılmıştım august ve muratdiksöz abilerim de gelmişti yağmur da olsa güzeldi bu sene yanlız mı kalacam bi sorayım dedim
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
-
17 Ekim 2008, 22:53
#4010
smalwillie adlı üyeden alıntı
crim dostum bişey soracağım.sence yağ değiştirme zamanı geldimi biraz daha bekleyelimmi havaların soğumasını?5000 de değiştirmiştim.yazın zaten sıcaktan incelecek diye kalın yağ kullanmıştım.şimdi tam tersini yapmayı düşünüyorum.doğrumu düşünüyorum.8500 km e yaklaştım.kaç a kaç yağ tavsiye edersin?
Zamanı gelmiş değiştirmelisin.Ancak motoru yatıracaksan 1 litre dandik yağ koy ve öyle yatır.Yok kullanacaksan 1.2 litre kadar Castrol magnatec 10/40 koyabilirsin...
izzmarit adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 29 Ekim deki organizasyona katılacak varmı ?? ben geçen sene de katılmıştım august ve muratdiksöz abilerim de gelmişti yağmur da olsa güzeldi
bu sene yanlız mı kalacam bi sorayım dedim
Dostum 29 ekimde istanbulda olursam ve hafta sonu iznime denk gelirse katılabilirim.Tabi nereye gidildiği de önemli...
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
-
18 Ekim 2008, 09:31
#4011
izzmarit adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 29 Ekim deki organizasyona katılacak varmı ?? ben geçen sene de katılmıştım august ve muratdiksöz abilerim de gelmişti yağmur da olsa güzeldi
bu sene yanlız mı kalacam bi sorayım dedim
Murat ben oradayım ,diğer bir deyişle zaten evin yanında olduğundan katılmamam olmaz,erken saatte konuşlanacağımsonrasında da biz grubumuzla .....
-
18 Ekim 2008, 11:22
#4012
Dostlar katılmayı bende istiyordum. Ama defalarca değişti ve 29 ekimde karar kılındı. Tabi doğrusuda bu. Ancak ben katılamıyorum maalesef. Çarşamba çalışıyorum.
-
18 Ekim 2008, 20:01
#4013
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
-
22 Ekim 2008, 19:27
#4014
Geçen gece led döşemek için devir göstergesini söktüm.Arkası açılıyor, İçine ulaşılamıyor. Göstergenin ön metal çerçevesini iterek-kastırarak açarsam deforme olacak büyük ihtimal. Led için kesinlikle içine ulaşmak lazım. Görüntü harika oluyor. Ama tüm rakamların homojen yanması için, içi açılmalı maalesef... İçini açan varsa haber versin..
Selektöre beş adet u.beyaz led bağladım ve 50ms 60V gerilim tatbik ettim. Sonuç harika.Farketmeyen adamın gözünü çıkarır valla. Bu etkinin junior'ını 15-50 Volt civarında, ELİNİZİ hızlıca değdirip çekerekde lede enerji vermek suretiylede görebilirsiniz.
Bizim çamurluktaki kartalın gözler şeffaf bu arada.... İçeriden ışıkmı versek ne?? :)
"Geyik, Topiğin Direğidir"
-
23 Ekim 2008, 12:02
#4015
selam dostlar. ben de ön farımın gücünü arttırabilir miyim diye sormak istemiştim. geçen gün evimin yakınlarında son derece işlek bir caddede nedereyse ufak bir meteor düşmüş gibi bir çukuru son anda farkettim de. frene asıldım çok yavaş girdim ama lök diye bir ses geldi önden, içim acıdı. arka teker de resmen içinde kaldı çukurun,stop etti orda alet artık farım daha kuvvetli olsa daha iyi görürdüm diye düşündüm.
bir de yukarıda mevzuu geçince ben de dedim benimkinin yağı falan ne durumda. 6000 de alet,önceki sahibi değiştirdi mi hiç bilmiyorum. nası bakılır, değiştirmek lazımsa nerden anlanır acaba?
-
24 Ekim 2008, 13:23
#4016
Çarşamba günü çalışmıyacağımız açıklandı. Büyük ihtimalle bende katılıyorum.
-
24 Ekim 2008, 14:27
#4017
evet arkadaşlar bayrakları ve yağmurlukları hazırlayın az kaldı çarşambaya sonra yol üstündeki bayrakçı fena kazıklıyo
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
-
26 Ekim 2008, 13:17
#4018
ragman adlı üyeden alıntı
Geçen gece led döşemek için devir göstergesini söktüm.Arkası açılıyor, İçine ulaşılamıyor. Göstergenin ön metal çerçevesini iterek-kastırarak açarsam deforme olacak büyük ihtimal. Led için kesinlikle içine ulaşmak lazım. Görüntü harika oluyor. Ama tüm rakamların homojen yanması için, içi açılmalı maalesef...
İçini açan varsa haber versin..
Selektöre beş adet u.beyaz led bağladım ve 50ms 60V gerilim tatbik ettim. Sonuç harika.Farketmeyen adamın gözünü çıkarır valla. Bu etkinin junior'ını 15-50 Volt civarında, ELİNİZİ hızlıca değdirip çekerekde lede enerji vermek suretiylede görebilirsiniz.
Bizim çamurluktaki kartalın gözler şeffaf bu arada.... İçeriden ışıkmı versek ne??
"Geyik, Topiğin Direğidir"
selamlar sevgili zihni sinir kardeşim
göstergelerin arkasındaki krom kapağı sökebiliyorsun. Söktükten sonra iç kısmı ortaya çıkıyor ama komple sökebilmen için içerdeki somunları vs. herşeyi sökebilirsin. Anlayacağın tersten sökülüyor..
Led diyotlara dediğin gibi biraz yüksek gerilim verince canavar gibi yanıyor ama merak ettiğim şey şu : 50 Volt gerilimi nasıl sağladın? dc-dc converter mı buldun ne yaptın? :D ayrıca verdiğin gerilimi çok kısa süre yapmalısın yoksa o ledler YALAN OLUYOR Anladığım kadarıyla akımı düşük tutmuşsun. Merak ettim ya
Kartal'ın gözlerini oyup içeriye led bağlanabilir yapan arkadaşlarımız vardı.
Ben de dün muratdiksoz ile birlikte ikitekerim modlarından tolga'nın nikahına katıldım (küçükyalı belediye evlendirme salonu). Fosforlu yağmurluk ve çakar lambalarımla önden korteje yol açtım
kujeste adlı üyeden alıntı
selam dostlar. ben de ön farımın gücünü arttırabilir miyim diye sormak istemiştim. geçen gün evimin yakınlarında son derece işlek bir caddede nedereyse ufak bir meteor düşmüş gibi bir çukuru son anda farkettim de. frene asıldım çok yavaş girdim ama lök diye bir ses geldi önden, içim acıdı. arka teker de resmen içinde kaldı çukurun,stop etti orda alet artık
farım daha kuvvetli olsa daha iyi görürdüm diye düşündüm.
bir de yukarıda mevzuu geçince ben de dedim benimkinin yağı falan ne durumda. 6000 de alet,önceki sahibi değiştirdi mi hiç bilmiyorum. nası bakılır, değiştirmek lazımsa nerden anlanır acaba?
Ön farının gücünü Aynı lambanın sivri uclusundan alarak biraz artırabilirsin. Motosiklet farı maksimum 20-25 mt aydınlatığı için fazla birşey umma derim
zamanında çok uğraştım H4 far taktım vs. vs. sen sen ol standardının dışına çıkma
Büyük çukurlarda bizim ön amortisör çok yumuşak olduğundan dolayı fena düşüyor. Bir kereden birşey olmaz ama yine de dikkatli ol derim
Amortisörün bir kaç senelik olduğundan dolayı artık içindeki yağı su kıvamına gelmiştir.
Geçen gün amortisörlerimi söktüm, yağını değiştirdim daha kalın yağ koydum.. Sonuç : mükemmel viraj kabiliyeti, çukurlarda kontrolü kaybetme sorunu ortadan kalktı, biraz konfor azaldı, amortisör sertleşti ama her şeyin bedeli var
Motor yağının değişme zamanını motorun sağ kapağındaki yağ penceresinden yağın rengine bakarak ( simsiyah olmuş ise artık değişmesi gerekir), yağ çubuğunu çıkarıp yağı iki parmağın arasında gezdirerek kayganlığından ve yapışkanlığından (iki parmağını 3-5mm açtığında yağ uzuyorsa iyi durumdadır) anlayabilirsin.
Motor yağını değiştirmen için sana lazım olan aletler :
- lokma takımı (ya da lokma kolu, uc uzatma kolu ve 17mm lik uc)
- kova veya üstü kesilmiş 5lt pet şişe (yağı boşaltman için)
- bez (elini silmen için )
- 1,2 lt mevsimine göre 10w-40, 15w-40, 20w-50 motor yağı (yazın 20-50 en kalını kışın ise 10-40 en incesi kullanılır genellikle) bu mevsimde 10-40 kullanman daha iyi sonuç verir.
değiştirmen için yapman gerekenler :
- motorunla gezdikten sonra yağı değiştirmeni öneririm, böylece yağ sıcak olduğundan dolayı akışkanlığı artmış olacak ve karterde eski yağ fazla kalmayacaktır.
- gezi dönüşü motoru orta sehpaya al, Lokma anahtarını hazırla, lokmayı sökme konumuna getir , kovayı veya pet şişeyi motorun altına yerleştir.
- Motor bloğunun tam altında ortada büyük bir cıvata başı göreceksin (17mm lik) Lokma anahtarını yerleştir ve sıkıca aban ki cıvata gevşesin.
- cıvatayı gevşettikçe yağ sızdığını göreceksin, elinle cıvatayı gevşet yağı boşalt.
- yağ son damlasına kadar boşaldığından emin olduktan sonra cıvatayı dikkatlice yuvasına yerleştir iyice sık.
- yağ seviye çubuğunu çıkar, hortumlu huni ile yağını DOLDURMAYA başla. H nin üstüne kadar doldur (radyatör payı da var çünkü).
- çubuğu yerine tak . Motor kapalı iken ayağınla 5-10 defa marşa bas ki yağ pompasına yağ dolsun.
- motoru 5-10 dk kadar çalıştır, gezmek istiyorsan gez.
- bu kadar :D
her 2000km de bi yağını değiştir. aksatma.
-
26 Ekim 2008, 15:20
#4019
-
27 Ekim 2008, 10:03
#4020
StormlorD adlı üyeden alıntı
selamlar sevgili zihni sinir kardeşim
göstergelerin arkasındaki krom kapağı sökebiliyorsun. Söktükten sonra iç kısmı ortaya çıkıyor ama komple sökebilmen için içerdeki somunları vs. herşeyi sökebilirsin. Anlayacağın tersten sökülüyor..
Led diyotlara dediğin gibi biraz yüksek gerilim verince canavar gibi yanıyor
ama merak ettiğim şey şu : 50 Volt gerilimi nasıl sağladın? dc-dc converter mı buldun ne yaptın? :D ayrıca verdiğin gerilimi çok kısa süre yapmalısın yoksa o ledler YALAN OLUYOR
Anladığım kadarıyla akımı düşük tutmuşsun. Merak ettim ya
Kartal'ın gözlerini oyup içeriye led bağlanabilir
yapan arkadaşlarımız vardı.
Selamlar Strom.
Peki önündekini sökebiliyormuyuz?
Olayın özeti şu. Göstergenin arkasında lambanın takılı olduğu 1cm çapında bir delik var. Başkada açık biryer yok. Daha fazla açılamıyor. Bu 1cm lik kısıma led döşemek çok verimli sonuç vermiyor. Oradan ledleri içeri göndermekde pek mantıklı sonuç vermmiyor. Yine oluyor ama daha şık olabilir;
Ben herşeyi söktüm arka taraftan. Göstergenin ibresine ve membranına ulaşmak istiyorum. Ama bunun için ön çerçevenin çıkması gerekiyor. Oda çıkarsa deforme olacak. Çünkü; vida falan yok, direk kastırma..
Led diyorlar anlık tepe voltajlarına dayanabilmektedir ve bu esnada çok yüksek ışık yayarlar.Bu sürenin çok kısa olması gerektiğini tekrar söyliyeyim. Bunu 12V ile yapabilmek için kondansatör şarjlı bir devreye ihtiyacınız var.Gereken ufak yükseltici trafoyu kendinizde sarabilirsiniz.Bu arada alternatörüde unutmayın.İmkanlar çok.. Ben 50V u elimde mevcut olan ayarlı DC kaynaktan mcu kontrollü olarak verdim.
2 Saniyede 1 sefer 75ms. ~150-200ms ve daha uzun tutarsanız ışık şiddeti yükselmek yerine aksine düşecek ve birkaç sefer sonra yanacaktır!!!! Kondansatörlü devrede 2 saniyede bir olmaz tabi..
Güzel havalarmı ? Bizi bu güzel havalar mahvetti...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler