Ehehehehe HaVA sOĞUK OLM.MİLletin motora bindiği mi var baksana mayıs geldi donuyoz
Ehehehehe HaVA sOĞUK OLM.MİLletin motora bindiği mi var baksana mayıs geldi donuyoz
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
Burak topik niye ölsün dostum, sen agility aldın diyemi yoksa??? Dünya etrafında dönmüyor Burak'ım... Topikde öyle... Yaşasın Topik'imiz
Sen sıcakta biniyormuydun? Havalar bozdu ama düzelecek elbet sıkma canını.
Ya beyler inş. daha çok güzel geziler yapacağız. Gidon elimizde, motor kucağımızda kalıncaya kadar!... Karamsar olmayalım..
Selamlar...
_
He bu arada Burak akşam fenere ne oldu ya ???
Ben çıkamadım zafer turlarına bir galatasaraylı olarak... Misafirdik akrabada.
Tabi ya, sağlık herşeyden önce gelir, motordan bile...
Ya gezen gezmiş baktımda adamlar bu pazar yüzlerce kilometre yapmış.Neredeyse tüm MT katılmış.Çok harika olmuş.
bende pazar biraz yol yapayım dedim hedefimde avcılar vardı ama soğuğa yenik düşüp mahmutbey sapağında arkadaşı arayıp çayı koymasını söyledim:D
nami bu arada ev işini neyaptın yolum düşerse uğrayıp bulamam sonra ( gerçi önceki evi de bulamamıştım ayrı konu )
bu topic ölmez arada bi kestirme yapar
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Perşembe günü beylikdüzüne gittim artçıyla hemde.. Gayette donduk ama zevkliydi.
Bu arada, ömer az önce seni gördüm. Yavuzselim'e iniyordun... Doğrumudur?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
herkese selamlar arkadaşlar....nihayet prensimi uzun kış uyklusundan uyanırdım...lastiklerini taktım..benzin deposunu doldurudum...akü bitmişti tazeledim....tozlanmıştı oldukça...temizledim... vd40 la güzelce parlattım...harika tıkıt tıkır çalışıyor...yalnız lastiği takarken ters bi hareketle çarptım ve sağdaki far kırıldı vidalı olan yuvasından criminal sen bilirsin çok pahalıya patlarmı tek satılırmı o far
çok özlemişim... motoru geçen sene haziranda almam rağmen ehliyeti eylül sonu sınavı verdim ekim gibi ancak cebime girebildi...o yüzden yazın gönül rahatlığıyla kullanamamıştım...bu yaza hazırım artık...bu çok güzel bir motor yaa.. söyle 30 -40 km yaptım resmen yaşam sevinciyle doldum...
bu topaka bişi olmaz dostlar merak etmeyin
herkese uzun bir aradan sonra selamlar!
internetim uzun süreden beri kesik olduğundan dolayı şimdi mesaj atabilmek nasip oldu. Yaz-kış demeden binmeye devam tabiki
12.000km deyim yakıt tüketimi 10ykr/km (son zamlarla birlikte. önceden 8,5-9 ykr harcıyordu)
rodajını tamamlamış arkadaşlar yakıt tüketiminden şikayetçi iseler kendilerine bir kaç tavsiyem olacak :
hava filtrenizi çıkartıp solvent dolu bir kabın içine koyup bolca çalkalayın ,(kerosen de olabilir ama çok önemli bir nokta, bunlar ucucu sıvılardır dikkatli olun) filtreyi açık havada bırakın, varsa saç kurutma makinesi ile iyice kurulayın. filtreniz hazır
filtrenizi hallettikten sonra ikinci kısım bujiniz:
motoru ısıttıktan sonra 5-10 km yol yapın, geri geldiğinizde motoru stop edin, bujinizi dikkatli bir şekilde sökün (not: buji motor soğukken sökülür, sıcakken de sökülür ama eliniz yanabilir dikkatli olun) bujinizin elektrot kısımlarını kontrol edin, tırnak aralığı 0,7mm-1mm arasında olmalıdır.
bujinin ucuna bakın :
kahverengi ise karışım son derece iyidir müdehale edilecek bir şey yok.
siyah ise karışım çok zengindir, az hava bol benzin geliyordur. filtrenizi kontrol edin. filtre temiz ise karbüratör ayarı yapın.
beyaz-gri ise çok fakir karışım vardır az benzin bol hava geliyordur. Filtreniz delinmiş dışardan hava alıyor olabilir ya da karbüratörünüz ayarsız olabilir.
eğer buji renginiz siyah ise (motor optimum sıcaklığında yol yapıp bujiyi söktükten sonra) ve filtrenizin temiz olduğundan eminseniz, karbüratör ayarı yapmanız gerekecektir.
bizim motorlarda hava ayar vidası YOKTUR. benzin regüleli geldiğinden dolayı sadece rolanti karışım ayar vidası vardır ki o da benzini ayarlar.
Motorunuzun sağ tarafına geçtiğinizde karbüratörün motorun silindire bakan kısmında küçük sarı renkli bir vida göreceksiniz. Bu vida rolanti benzin ayarıdır. Eğer zengin karışımınız varsa bu vidayı saat yönüne doğru çevirerek benzini biraz kısabilirsiniz. yarım tur veya 1 tur kadar çevirin. Fazla çevirirseniz motora yeterli benzin gitmeyeceğinden rolantide çalıştıramazsınız. Not: bu ayar sadece gaz telini 1/4 oranında çektiğiniz seviyeye kadar kontrol eder.
gerekli ayarı yaptınız ama motor yine aynı şekilde siyah renk mi? o zaman jet iğnesinin ayarı ile oynamamız gerekecek. Bu kısmı yapmanız için elinizin anahtar tutması ve bu işten anlamanız gerekiyor. Bilmiyorsanız dokunmayın.
Koltuğu sökün, deponun civatalarını sökün. Depoyu biraz havaya kaldırın ve karbüratörün tepesindeki kapağı sökün. Gaz telinin takılı olduğu silindir ve ucunda bir iğne göreceksiniz. silindiri kablodan kurtarın. iğneyi içeri doğru ittirerek çıkartın.iğnenin boynunda E şeklinde bir segman göreceksiniz segmanı söküp segmanı bir üstteki boşluğa takın. not: altta ve üstte 2 olmak üzere toplam 5 tırnak vardır. ne kadar yukarı çıkartırsanız karışım o kadar fakir ne kadar aşağıya indirirseniz kaırşım o kadar zengin olur.
ne zaman gelsem teknik bilgiler veriyorum, olsun maksat paylaşım olsun
bu arada geçen ay talihsiz bir kaza geçirdim.Minibüs caddesinde maltepe ışıklara gelmeden önceki ışıklarda (yandan yola katılım olan ışıklar) yasak olmasına rağmen bir araç aramızda 5metre mesafe kala yasak yerden U dönüşü yaptı. Yolu tamamen kapattığı için kaçacak yerim de kalmamıştı. Yapabileceğim tek şey motoru yatırmaktı. Allaha şükür bunda başarılı oldum ve yan yatarak arabaya çarptım. motor araca çarpınca ben motorun üstünden fırlayıp arka kapıya kafamı ve omzumu çarptım. Üzerimde tüm korumalarım vardı (mont,dizlik,eldiven,kask) uzun farlarım yanıyordu ve üstümde fosforlu yelek vardı! ben bir kaç dakika yerde yattım kendime gelemedim sonradan kalkmak istediğimde beni kaldırmadılar ambulans geldi baktılar hiç bir şeyim yok. Açıkçası ben de şaşırmıştım.
Üstelik araca çarpma hızım 50km/s idi! eğer motoru yatırmamış olsaydım büyük bir ihtimalle yolcu camından içeriye girecektim ve belki de aranızda bile olamayacaktım.
Aracın sahibi mitsubishi carisma kulanıyordu ve film camlıydı!! defalarce beni göremediğini çok üzgün olduğunu fln söyledi. motorumun ön çamurluğu kırıldı ve amortisörleri eğildi sadece. Hepsini hallettim.
Kaskıma hiç bir şey olmadı! camı yerinden çıktı sadece onu da taktım. Kaskım caberg 103 dia model bir kasktı. 3 senedir kullandığım bir kask.
Dostlar diyeceğim o ki:
hava koşulları ne olursa olsun, tam koruma giyinin. insanlar siizn hakkınızda ne düşünürse düşünsün(aa deliye bak bu havada giyinmiş vs.) tam koruma giyinin.
Çin malı bile olsa mont alın (benim montum çin malıydı ama korumaları CE sertifikalıydı.) Hiç birşey hayatınızdan daha önemli değildir. Kaskınız bilinen markalardan olsun. gerekirse para biriktirin motora binmeyin ama o kaskı alın.
17T dişli takmak isteyenlere önemli tavsiyeler:
eğer çok ağırsanız 17 dişli taktırmanız hızlanmanızı azaltacaktır. 2 kişi bindiğinizde motorunuzun zorlandığını özellikle hafif eğimli yokuşlarda 2-3 vites arasında sık sık gidip geleceğinizi unutmayın.
Tek kişi binecekseniz ve düz yolda gidip gelecekseniz motor sesini azaltmak için iyi bir yöntemdir
ben 17 dişli taktım ama motorumun gücü düşük olduğundan tekrar eski dişlisini taktım. Eğer 250cc olsaydı torku yeterli olacaktı ama maalesef olmadı :( dişliyi taktığım zamanlar 4. viteste rahat rahat 110 km sürati görebiliyordum. özellikle 5 vitese geçtiğinizde 80 le giderken ses ve devir çok azalıyordu (5000 devir çeviriyordu) alt devirlerde motorun gücü çok düşük. Ama 16t dişli bulabilirseniz ideal bir sürüş keyfi vereceğine inanıyorum.
Motora takılan dişli (sproket) Honda CG-125 17T dişli olarak geçer.
ayrıca motorumuzun karbüratörü Honda CG-125 ile aynıdır. değişim gerekirse bu motourn karbüratörü sorunsuz çalışmaktadır (bende şu an bu karbüratör var, eski karbüratörümün ayar vidası yolda düştüğü için yenisini almak zorunda kaldım)
Anadolu yakasında bir buluşma yapılırsa haberim olsun
herkese selamlar.
Aferin yani sana buraya geliyorsun beni aramıyorsun.Ben de Fatihe geldiğimde seni aramayacam ama.!!!!!
Dostum takımı 35 lira gibi bişey.Tek satılmazlar.Sana Tavsiyem Bursada aksesuarcılara bi uğra sizin orda geniş bi motorcu kitlesi var aksesuarcı da bulunur tahminimce.20-30 YTl ye far kaşları olan krom kaplama çok güzel sis farları bulabilirsin.Denemeni tavsiye ederim.
Dostum öncelikle selamlar Hoşgeldin.Bu topiğin asla kapanmayacağına en büyük şahitlerden birisin...
Dostum şimdi açıklamalarını okudum bişeyler ekleyeyim dedim.Geçen bende söktüm karbüratörü zaten bizim karbüratörler biliyorsun japon malı hava ayar vidasını bende bulamadım.Fakat sen sarı rölanti vidası için sağtarafta silindire bakan kısımda demişsin.Ben de rölanti vidası sağ tarafta yan kapaklara doğru bakıyo.Senin dediğin motorun önüne doğru bakan bi noktada mı onu anlayamadım.
Ayrıca o sekmanın ayarını eli hassas olmayan yapmasın.Onun da mantığı şudur : gaz telini çekersiniz karbüratörün içindeki iğne yukarı kalkar ve benzin kanalını açar.Siz onun ucundaki sekmanı yukarı taşırsanız iğne biraz daha aşağıya düşer ve gaz verince iğne kalkınca açılan kanal daha dar olur bu durumda az benzin geçer.
Benim şahsen bujüm grimsi duman isi gibi.Neden çünkü ben açık hava filtresi takıp ayarla oynamadım.Motorum 95 km falan yapıyo maksimum.Bunu ben bilerek böyle yaptım ekonomik olması için fakir karışım geziyorum.Zaten sürat yapmadığım için bana zararı olmuyo
17 dişli olayınıa gelince tek silindirli motorlarda kesinlikle tavsiye etmiyorum.Motorunuzu zorlamaktan başka bi işe yaramaz.Biz Çinde yaşamıyoruz memleketimim yolları rampa dolu 17 dişli sizi yorar.
Saygılar
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
selamlar criminal
zaten ağır adamsın bir de fakir karışım yapmışsın motorunu aman dikkat et derim. Ani hızlanmalarda sorun yoksa öyle kullan. Ama sıkışık trafikte kalırsan motorun çok ısınmaya başlayacak ve devir saatinde motorun 1800 civarında bir devirde çalışacağını göreceksin sıkışık trafikte kalma da ne yaparsan yap. yatak bile sardırabilirsin aman diyim.
Bu arada gece saat 3 gibi e-5 e çıktım. acıdabemden göztepeye inerken motor 10.000 devir gördü ve ibre 130 a dayandı. kozyatağına kadar da 120 ile gittim yeni karbüratör pek deli götürüyor motoru. Ama hız yapmak iyi değildir
Karbüratör parçası isteyen arkadaş olursa orjinal karbüratör bende var sadece rolanti karışım vidası yok. diyaframı yırtılan ya da ayar tutmayan karbüratörü olan arkadaşa bir güzellik yaparım.
buluşma ayarlamayanın kaşığı kırılsın diyorum
saygılar sevgiler.
Bahsettiğim sarı vida motorun kapaklarına bakan değil. O rolanti devir ayarı vidası. benim söylediğim vida karbüratörün silindirin ensesine bakan kısmında (önünde) tornavida ile çevrilemeyen sarı tırtıklı vidadır. Çeyrek gaza kadar olan devrenin benzin ayarını burdan yapabilirsin. sanırım senin bi yarım tur kadar gevşetmen gerekecek
StormlorD harika paylaşım.. keşke daha önce yazsaydın.. dediklerin başıma geldi hele uzun süre motoru kış uykusuna yatırınca...teknik konulardan uzak kalığım için iyi bi ustaya götürdüm..herşeyi halletti...servisiyle uğraşamıyorum..motoru seven anlayan bir usta olsun herşeye değer...iki kuruş fazla verin ama adam gibi olsun zaten motorun garantisine bakmayın orda da bi şekilde para alıyolar..aradaki fark bazen daha bile ucuza geliyo...
şehir içi trafik gerçekten çok ürkütücü...tek gezmek çok zor.. neyseki bursada pek çok motor grubu var ancak grupla çıkıldığında işin keyfi alınabiliyor...2 -3 kişi çıkılacksada şehir dışı çok daha iyi... criminale katılıyorum...şehir içi eziyet resmen...rahat edemeyeceksen sürekli sıkıntı yaşayacaksam ben bu çok sevdiğim motordan nasıl keyif alabilirim ki...bu akşam klasik yüksek sesli siyah camlı geniş cantlı bi şahinin tacizine uğraım resmen...sıkıştırıp durmalar yarışa davet etmeler...ya bas git yoluna senle işim yok... kimseye bişi ispatlamaya çalışmıyorum.. motorumla dolaşıyorum sadece ama anlayan yok...yarım saat benle uğraştı...sinirim bozuldu...genelde grupla gezmeyi sevmem ama resmen ihtiyaç haline geldi...
neyse arkadaşlar ben daha acemisiyim işin pek çoğunuz bunu yaşamışsınızdır gerçide yinede içimi dökmek istedim...iyi geceler herkese...
atladım bu arada geçmiş olsun stormlord...kesinlikle katılıyorum.. ne olursa olsun mutlaka tam koruma.. duran motora bile kasksız binmem...
Selam herkeze Beyler...
Geçmiş olsun StormlorD ucuz atlatmışsın dediğin gibi koruma şart!
Verdiğiniz bilgiler içinde teşekkürler arkadaşlar...
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
Bilgiler için sağolun. Aklımıza kazındı. Lazım olacak bize bu bilgiler.
Evet dostum dediğin gibi motor sıcakken 1800-2000 devirlerde çalışıyo.Hatta bazen durunca aniden rölanti düşüp geri toparladığı da oluyo.Öyle trafik içinde pek durduğum söylenemez.110 -120 kurus falan yakıyo benim moor fazla yakmasın die fakir gidiyorum.Yalnız anlamadaığım bi ifaden var demişsin ki o sarı vidayı bollatırsan benzin açılır buraya kadar tamam fakat çeyrek gaza kadar olan devrenin ayarı derken neyi kastettiğini pek anlayamadım.Yani 3000-4000 devirden sonraki gaz verişlerde o vidayı ne kadar açarsan aç farketmez mi demek oluyo bu dediğin.
Onu biraz açarsan mutlu olacağım
Eskiden Ali At'a bakardı,şimdi kıza..Işık ılık süt içerdi,şimdi Vodka RedBull...
İpek ipi tutardı,yaaa şimdi ??
topiği ölümsüz arkadaşlar...!!
bu pazar için plan programınız varmı?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
stormlord paylaşım için tşk ederim.çok güzel anlatmışsın
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)