beyler bende satılırsa diye ilan koydum sahibindene haberiniz olsun sizinde.. evlencez para lazım ... satılmassada düğünmotoru yaparım herkese ii akşamlar
beyler bende satılırsa diye ilan koydum sahibindene haberiniz olsun sizinde.. evlencez para lazım ... satılmassada düğünmotoru yaparım herkese ii akşamlar
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Polen nasıl bırakmış ya? :S
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
Bildiğimce artık 150lik cruiser getirmeyeceklerdi ki birçok firma, piyasa durduğu yada doyduğu için (uygun fiyata 2.el bulunduğundan)ama GeCe 'nin Mehmet ustayla konuşmasından sonra söylediği bırakmış olduğu,sonrasında da Zs sport topiğinden bir arkadaş Adana ile konuşup öyle birşey olmadığını yazmıştı,oda POlenin devam ettiğini belirtmişti .Rivayet muhtelif aslolan parça bulunsunda
Bu ara pek binme --gerçi çalıştırıyorum (akü hala ilk günkü gibi)----fırsatı bulamadım oda zamanımın uygun olmamasından ,uygun olduğumdaysa hep yağmur vardı kirlenmesin dedimde.
Bayram tatilinde köprüler ,yollarda ücretsiz galiba,yağmur da olmasında şöyle bir uzanalım sağa sola
Evet uzun zamandan sonra , yarin B sınıfı ehliyetim içeriden (Gayrettepede 6 aylığına yatıyordu ) alacağım .Bu Cumartesi ,Silivri de bir okulda A2 ehliyet sınavına gireceğim saniyorum Ocak veya Şubatta A2 ehliyetide alacağım...
Motorumla ,hiç istemediğim halde şu ana kadar ehliyetsiz olarak 1000 Km.'yi devirdim.
Ehliyeti aldığım zaman , forumda devamlı takip ettiğim Gezilerden bir çoğunu gelecek baharda yapacağım .... Şimdiden listemde (İznik , Şarköy ,Şile tarafları yaz sonunda da Çanakkale gibi bir çok yer var...
""Eeee bundan banane diyebilirsiniz."".... Belki haklısınız ama paylaşayım dedim belkide heyacanı şimdiden sardı sabırsızlanıyorum belkide ....
Herkese selamlar,,,
Kenya ; Motor için saol arkadaşım , inan başımı hiç ağrıtmıyor....
Her kim mücadelede ustalaşır ise ,KIZGIN olmayacaktır.Her kim kazanmada ustalaşır ise KORKAK olmayacaktır.Fakat bunu göremeyenler kazanmak için SAVAŞMAYA devam edeceklerdir.:cat:
Arkadaşlar geçen gün kafama takıldı..Belki size kolay bir soru ama acemilik işte...
-Motora biniyorum , sağını solunu öğrenmeye başladım.Geziler filan planlıyorum (Baharda kaytarmam merak etmeyin ) Ama Motorsiklet için bir takım çantası hazırlamak gerekiyormu? Lastik patladı ,zincir koptu vs.
Hazir satilan takim çantaları varmı ? varsa nereden bulabiliriz.?
Kendimiz hazirlayacaksak neler koymamız gerekiyor içine(Tabiki tornovida ,anahtar filan olacak ama Zincir ,Lastik ,Buji vs. için sizlerin en çok arızalanan parçalar konusunda tecrübelerinizden yararlanmak isterim...
bilgilerinize ve zamanınıza şimdiden teşekkürler...
Her kim mücadelede ustalaşır ise ,KIZGIN olmayacaktır.Her kim kazanmada ustalaşır ise KORKAK olmayacaktır.Fakat bunu göremeyenler kazanmak için SAVAŞMAYA devam edeceklerdir.:cat:
belki fazla detaylı oldu ama yardımcı olur sanırım bunlar uzun yol içinn ..
1. Yedek kontak anahtarı; çok sağlam bir yerde korumaya alınmalı
2. Motosiklet takım çantası
3. Yedek iç lastik
4. Yedek debriyaj teli
5. Yedek gaz teli
6. Yedek Silindir Sayısı kadar buji
7. Buji anahtarı
8. Küçük bir parca ince zımpara
9. Yedek sigorta değişik amperlerde
10. Yedek sinyal ampulü
11. Yedek far ampulü
12. Lastik basınç ölçeri, lastik yedek supap
13. Lastik tamir seti (yama, kaynak, fitil, özel bizi)
14. Lastik tamir tüpü
15. 12V lastik pompası yada el pompası
16. Yangin söndurme tüpü
17. Kask torbası
18. Kask vizör temizleme bezi
19. Bugu önleyici sıvı
20. Yağmur kaydırıcı sıvı; parmak silgeci (parmağa takılan bir silecek
lastiği)
21. Motor örtüsü; kuşlar, kediler, ağaç reçinelerine karşı
22. Lastikli kanca ve file
23. Yük bağlantı kemeri
24. İp; 5-6 metre motoru gemide bağlamak ve rüzgarda bağlamak gibi durumlar için
25. Yan sehpa için altlık; yumuşak zeminde yan sehpanın zemine batarak motorun devrilmemesi için metal bir levha
26. Disk kiliti; yedek anahtarları güvenli bir yerde, grup arkadaşında yada yolcunda
27. Gövde zinciri ve kilidi
28. Aku takviye kablosu; 1-2 metre boyda
29. Küçük bir torba içerisinde uyumlu ölçülerde birkaç adet somun, civata ve vidalar
30. 1 Lt. motor yağı; motora uygun , zincir yağı
31. Zincir yağı; Her 200 ~ 250 km de bir zincir yağlanmalı
32. 3-4 cm genişliğinde reflektör yapışkan bant; tabela yapanlardan alınabilir
33. Benzin aktarma için pompalı hortum; oto aksesuarcılarından temin edilebilir
34. Elektrik sistemi şeması
35. Reflektörlü uyarı üçgeni
36. Acil durum ışıldağı, fener
37. Takım Tornavida, lokma, alyen, pense, karga burun 38. Flaşörlü lamba ve pilleri (mümkünse mıknatıslı ve askılı)
ben genelde yedek ampül , buji , bide lastik için köpük sprey bulunduyorum.motosiklette hazırda olan ufak takım çantasıda yanımda oluyor .debriyaj gaz teli ve yolda kalma durumları için halatta her ihtimale karşı yanımızda olsa çok ii olur..
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
iyide bunları alırsak eşyaları nereye koyucaz?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
taner_k espri yapmışın sanırım onların hepsi nasıl alınsın cnm en gerekli şeyleri alırsın abartmaya gerek yok bence
nasıl mı sığdrıceezz ..ee onuda siz düşünün yavv
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Beyler bu koltugu 2 parçaya ayırma olayını nasıl yapcağımızı nerede yapacağımızı bilen varmı?
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
Bir yığın fırtınadan çıktık düştüğümüz yer kendi sessizliğimiz oldu. sevgiler ve dostluklar ilkbaharın gelmesiyle dağlarda eriyen karların yarattığı çoşku dolu su kütleleri gibiyken birden yazın kurak ve cılız akışkanlığına döndü.
Dostlar susmamalı biri sussa diğer konuşmalı ve yazmalı yazacak birşeyler mutlaka vardır. Kelimeler yoksa bile günün kendisi vardır yazılacak.. sevgiyle...
(murat tali)
iyi haftalar arkadaşlar !
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Gelecek Yaz için , Benim kafamdaki ler ;
Koltuğu 2 parçaya değildi... Benim artçıyla pek işim olmaz...
Ben koltuğu tek parçaya indirip(şimdikinin yarısına kadar küçültüp) , arka çamurluğu ortaya çıkarma için uğraşacağım...Tabiki Arka Lastiği kalınlaştırabilirmiyim ....onada bakacağım...
Yani oturduğum yerden sonra arka çamurluk başlayacak...
(Tek derdim , çantalar çamurluğun üzerinde,yanında güzel dururmu ? )
Yazın Modifiye'ye girecek motor.. 200 CC ye çıkabileceği söylendi.Dişlilerde değişecek..
Bir yerde kazalı bir Viragonun didonunu buldum...istedim vermediler...ama hurdacılarda veya 2. el bulabilirsem belki Didonda değişecek...
Evet biliyorum masraf ama uğraşması güzel olacak diye düşünüyorum paramın yettiği kadar uğraşacağım...
Her kim mücadelede ustalaşır ise ,KIZGIN olmayacaktır.Her kim kazanmada ustalaşır ise KORKAK olmayacaktır.Fakat bunu göremeyenler kazanmak için SAVAŞMAYA devam edeceklerdir.:cat:
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
şimdi hocam 2-3 sorum olacak..
bildiğim kadarıyla murat@ arkadaşında motoru 200 cc ye yükseltilmişti.. acaba bu işlemin motora ne gibi zararı-yararı dokunabilir, motorun ömrüne etki eder mi, çekişte hissedilebilir bi farkı olur mu ?
koltuk mevzuuna gelince ikiye bölmeyi bende düşünüyorum böyle daha hoş ve daha rahat olacaktır gibi geliyor.. ancak eski selenin oturduğu yuvalarla 2 ye bölünmüş yuvalar tutar mı yerini o biraz kasacak bi mevzuya benziyor..
ayrıca ben egzostu deldirecem ya da susturucuları çıkaracam ancak nasıl yapcağım konusunda bi fikrim yok.. hangisi daha iyi olur bilemiom..
öncelikle havaların ısınması gerek bayadır binemiom zaten
rüzgarınız bol olsun..
200 CC ye yükseltme olayında bende tecrübesizim ama usta ile yaptığım konuşmada , Motora uyan 200 CC lik bir Silindir Kapağı bulabileceklerini ,Pistonların filan değişmesine gerek olmadığını söyledi. Şimdiye kadar 3 motorda bu işlemi yaptıklarını çok fazla sorun karşılaşmadıklarını iletti. Motorun içindeki diğer parçaların bu değişimi kaldırabilecek güçte olduklarını söyledi. Yakıtta çok az artma ve yağ eksiltmede biraz da olsa artma olabileceğini söyledi... Dışarıdan motor aynı göründüğünden muayenede de sorun olmaz denildi.
Ben acemiliğimi atana kadar bu motora binmeye düşündüğümden (yaklaşık 3-4 sene bundan sonra 600CC lik bir motor düşünüyorum...) ve bu motoru satmayı düşünmediğimden en kötü ihtimal ile yazlıkta binerim...bana göre yapılmaya değer..Çünkü bunun bana maliyeti en fazla kapak değişirse 150 YTL,Pistonlar filan da değişirse 250 YTL ye mal olacak(Belki daha ucuza yapan yerler vardır ) yeni bir 250 CC lik motor olmaya kalksam alim ,satim, motor farkı vs. bana daha maliyetli olacak...
Dişlilerde değişince çekiş ,kalkış bayağı bir fark edecek...
Koltuk olayı evet şöyle bir baktım kasacak ama deneyeceğim...
Soğuk olayına evet haklısın şu anda Motora binmek için bayağı soğudu havalar ama bunu ben şöyle değerlendireyim diyorum..Bu işlemleri Ocak -Şubat ta yaptırmak en uygun zaman ustaların çoğu yatıyor... İşsizlikte ,böyle bir işe can atacaklarına ve uğraşacaklarına eminim...
Her kim mücadelede ustalaşır ise ,KIZGIN olmayacaktır.Her kim kazanmada ustalaşır ise KORKAK olmayacaktır.Fakat bunu göremeyenler kazanmak için SAVAŞMAYA devam edeceklerdir.:cat:
Arkadaşlar ustamın dediğine göre zaten bizim motorlar 200 lük sen bakma ruhsatta ne yazdıgına dedi 200 olmasada 200 cc lik güç üretiyor dedi. Belki ufak tefek değişikliklerle performansı dahada artabilir ne bilim mesela arka zincir dişlisi varya onu değiştirip daha büyüğü takılabilir vs. (ben pek anlamam)
Bu ara hiç zincir değiştiren oldumu benim motor 11 binde bende değiştirmedim acaba ömrü dolmuşmudur?
Yollarda Motorcunun Motorcudan başka Dostu Yok!
ben daha ucuza halloluyor diye biliodm ama napalım gözden çıkarcaz 150 lirayı artık.. ilk başta para bulmak lazım o zaman
150-200 cc arası ne kadar fark eder onu da düşünmek lazım. verilen 150 ytl ye 50 cc lik fark değer mi
o konuda haklısın galiba bizim motorlar 200 cc ye yakın güç üretiyorlarmış.. benim ön dişliler zaten 17 lik şu anda -normali 15- ama bu seferde çekişten düşüyor.. yani hızlanayım derken güçsüzleşiyoruz diye biliyorum.. dişli değiştirme olayının çok bişey farketceğini zannetmiyorum düz yolda rahat 100-110 a çıkıyorsun ama bu sefer açıkcası motoruma güvenemiyorum. zaten önemli olan güç benim için..
bunlar bi yana bayramda buluşsak mı ne
ne zamandır bir sürü zealsunu bi arada göremedim.. zaten kış geldi millet terk-i diyar eyledi
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)