Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Mayıs 2007, 01:00
#2121
Tam yorum yapıyordum ki yazdığın mesajı geri çektin.Bence akıllı bi hareket ettin deliçoban.
Diğer arkadaş için de şunu söyleyebiliriz ki motorun mekanik aksamında sorun çıkan hiç olmadı.Bi tek taner akadaşımızın kranktan ses geliyordu onu da hallettiler.Topiği biraz sabırla gözden geçirirsen sorun yaşanmadığını anlrsın.Öyle diğer bi çok topicte gördüğün egzost çatlamaları,tesisat yanıkları,şasi eğilmeleri,bujiyi yağlama sorunları,sağdan soldan gelen tuhaf sesler,şişme,kesme,boğulma olaylarına rastlayamazsın.....
Eğer rodajda tek kişi binersen ve yağına (ki bu çok önemli keza bizim motorlar yağ soğutmalı olduğu için eksik yağ olmamalı) önem gösterirsen iddia ediyorum 30000 km sonunda hala bu topiğe mesaj atarsınız.Bir de uyarım var ki lastikleri de değişmek gerekebilir.Çünkü malum çindeki lastik sanayi sadece atık plastik maddelerin geri dönüşümünden sağlanıyor.Tabi ünlü markaların çin fabrikalarından bahsetmiyorum.Motosiklet firmalarına fason üreten çinli fabrikalardan bahsediyorum.Lastiklerimiz biraz kötü bunu açık yüreklilikle söylemek gerek.
Onun haricinde geçen farkettim karbüratör made in japan.Adamlar karbüratör işlerinde çinlilerin sorun çıkartıığını bildikleri için japonyadan ithal etmişler
Mesela bujisi bile NGK çıkıyo içinden.Bazı şeylere dikkat edilmiş.Bu özellikle dikkatimi çekiyo.
Sizde kıyaslamalarınızı yaparken böyle küçük detaylara dikkat edin.Bi karbüratör tıkanıklığı ve bir buji kesmesi sizi yolda bırakır bunu unutmayın...
Sevgiler dostlar
Reklamlar
-
24 Mayıs 2007, 01:06
#2122
-CRiminAL- adlı üyeden alıntı
Tam yorum yapıyordum ki yazdığın mesajı geri çektin.Bence akıllı bi hareket ettin deliçoban.
hocam arkadas tanıdıgım... amacım saka yapmaktı tartısma olsun dıye yazmadım belkı yerınde degıl haklısın ama sadece bır sakaydı kusura bakmayın
dediklerine tamamen katılıyorum.. ki katılmak zorundayım benımde bu motor hakkında pek bır bılgim yok ve dedıklerın gayet mantıksal..
neyse herkese iyi geceler..Keyifli Sürüşler..
-
24 Mayıs 2007, 01:06
#2123
mesajınız icin cok tesekkür ederim kafamda bazı soru isaretleri wardı onları gidermiş oldum kafamda iki 3 tane chooper wardı ama simdi size güwenerekten zealsun diyorum ama unutmamak gerekir sonucta cin!ya hocam bir de siz bu motorla hic uzun yol yaptınız mı uyaptıysanız yolda ki motor durumlarından bahsedebilirmiyiz?
-
24 Mayıs 2007, 01:24
#2124
-
24 Mayıs 2007, 01:32
#2125
arkadaşlar bende bi çinli motor kullaıyorum.. amacım ne sızı kucumsemek gıbı bısey degıl..haddmde degıl zaten... ama ben bu çinlilere iyice kıllandım herseyın en dandıkını yapıyorlar..ben motoruma guvenemıyorum uzun yolda veya sehır ıcınde benı yoldada bıraktı bı 80 km lık bıere gıttım tam gaz 2 kısı egsoz dagıldı... baska bır sorunu cıkmadı ucuz ama kım nederse desın bu motorlar bu kalıteye gore pahalı arkadaslar kımse kendını kandırmasın bu motorlrı alanlar maddı durumu elvermeyenlerdır.. belki çin malı olmasa cogumuz motor sahıbı olamayacaktık.... ama yınede bundan sonrakı motorum honda olacaktır...allah yuzumu kaa cıkartmasın... sonucta honda allah yapısı degıl bozulabılır ama cınlılerden 1000 kat daha guvenımvar... ve bı ıstegım var INsallah bu cınlı arabalr ulkemıze gelmez... yoksa yakında ulkemız motorsıkle copluku olacak... eskı bmw ler var negzel 1985 model 20 yalasınrda cnlıler ıse tas catlasa 3 yasına kadar yasıyabılıyor... bence çinliler sadece baslagıc motoru ve maddı ımkanı yetmeyenlerın motoru olmalı... kimse bu yazıdanalınmasın kusura bakmasın ama gercek bu...ön yargılı bır ınsn degılm gordum kullandım bılıyorum... Herkese Keyifli Sürüşler
-
24 Mayıs 2007, 01:35
#2126
hocam yorumların icin cok tesekkür ederim ben simdi yatıyorum yarın girdigimde yazdıklarınızı okurum hayrlısıysa haziranın 15de alacam we artk hergün burada shbet ederiz we diger bu motoru kullanan arkadaslar hepinizin yorumlarınız bekliyorum ii geceler ayrıca benim isim isa sizin ? İYİ geceler
-
24 Mayıs 2007, 01:45
#2127
walla ne diyim hoca.Mesela ben neredeyse tüm elektrik tesisatını yeniledim.Motorda bi çok şeyi değiştirdim bilen bilir.Biraz masraf yapıp eksik gördüğün yerleri kendin tamamlayacaksın.Sabırlı olursan bu işi zevk haline bile getirebilirsin.Tekknik bilgiler başlığı altına takılan bi çok arkadaş çin malı mucizeler yaratmış durumda.Bugün egzostun çatlar sana ders olur gider 200 liraya takarsın kalitelisini farkın olur bu işler maalesef böyle.SABIR ve sadakat gerek.He honda alacak paran var ise daha sonra hondanın yıllık servis paralarına da katlaman gerek.Sorun çıkmayabilir ama masraflar artmaz diye bi durum yok.Bugün yamaha Royal STar ı olan bi arkadaşım yılda 500 YTl yi servis ücretleri için gözden çıkartabilior.Bunu da unutmayalım.Bu bakış açısı ile ilgili bi durum.Zamanında 2000 YTL asya motoruma 3000 YTL zealsuna verdim.Etti 5000.1992 model bi virago 535 alabilir miydim evet.Ama neden almadım.Çünkü 15 yıllık bir 535 CC çok emek ister.İlgiister parça değişimi ister.Masfarı çok olur.nun yerine 5000 YTL ye aldığım 2 motoruma bugüne kadar 600-700 ytl harcadım hala zevkle biniyorum.He bozldu da harcadım değil bozulmadan geliştirmek için harcadım.
Unknown hayırlısı olsun gönlünden geçen motora binmen dileği ile.
Herkese Sevgiler..
-
24 Mayıs 2007, 07:04
#2128
Criminaaaal, BUNDAN BENDE İSTİYOOM!!
Baba koparmışsın por por por!! Çok hoş bir gürleme sesi geliyor!!
Ellerine sağlık!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
24 Mayıs 2007, 13:04
#2129
-
24 Mayıs 2007, 17:55
#2130
Novarix yaparız ya ayıpsın Daha da yükseltebilirdim sesi ama istemedim.Biraz toklaştırmak bana yetti.Zaten açık hava filtresi ile beraber uygulayın dememin amacı da buydu.İstesem egzostun çıkışını da kesebilirdim ama o zamanda çok kuru bi gürültü olurdu.Ben bunun yerine ilk susturucuları dağlatıp odacıklar arası geçişi büyütmeyi tercih ettim...
Taner o çır çır ses tabi ki bizde de var.Zaten bu topiği ilk açtğımda bu konular çok gündeme gelmişti aynı sistem GS 200 de de var.Krank milinin altında besleme yapan bi dişli var bu salınım hareketi sırasında sürtünmeyi en aza indirmek için kullanılır aynı zamanda yağ radyatörüne yağı sirküle eden de bu dişli.Bizde bu hafif sesin çıkmasının sebebi bu.zaten çift silindirlilerdeki o araba sesine benzer ve motosiklet olduğunu anlayamadığımız motor sesinden farkımız bu.Bi çok çift silindirli çinlinin sesi diesel kamyonet gibi gelirken bizimkinin motosiklet olduğunu anlayabiliyorsunuz.
Şu yağ radyatörü hikayesini ben de düşündüm ama geçen egzostu sökeren tellere zarar gelmesin diye radyatör bağlantısını söktüm.Giriş civatasının ortasında bi kürdan geçecek kadar delik bırakılmış.Yağ allttaki çarktan aldığı kuvvetle çok yavaş bi debi ile rayatörden geziyor.Öyle muazzam bi sirkülasyon olması mümkün değil.Ayrıca öyle çok bi yağda motordan uzaklaşmıyor.İki ince boru o kadar o radyatör ağzına kadar yağ ile dolamaz.En alt sıradan akar geçer.Yani yarım litre sirküleye ihtimal vermiyorum.Sen 1.5 litre yağ koyun demişsin de ben 1.2 koyuyorum.Fazla yağ da zararlı çünkü.
Ayrıca O civatalardaki deliklerden de öyle büyük bi pisliğin geçmesi mümkün gelmedi bana.Sadece ön panelden kum toz falan filtreden içeri girebilir mi orası şüpheli şimdi kafama taktın mecburen radyatörü de söktürecen bana.Ama dikkat etmemişim emin değilim radyatörün ön kapağının açılıp açılmadığı konusunda.
-
24 Mayıs 2007, 18:14
#2131
kardeşim namican valla orhan abi söledi 1,5 litre koyun ne az ne fazla..o motor farklı dedi.yoksa bende biliyorum fazla yağın zararlı olduğunu..balansörlerin orayada yağ doluyor burası dediğim gibi diğer motorlara göre fazlalık ..ee radyötörede yağ gidiyor...
o zaman şöle genellesek 1,2 den az 1,5 dan fazla koymayın diyelim..
radyatör konusuna gelince sanırım boruların bağlandığı vidalarda nemlenme varsa sorun yok diye biliyorum.ama açmadım nasıl temizlenir nasıldır bilmiyorumm. namican sen halledersin kardeşim bak bakalım nası bişi..ben anlasam korkuyom bozarım diye motoru
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273
TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
-
24 Mayıs 2007, 18:27
#2132
slm zealsun kullanan yada kullanmayan arkadaşlar bende zealsunun zs 125 6 var ama sizin 150 lik chopperınızdan müthiş oldu
yaptıklarım:
1: 150 liğin göstergeli deposunu taktım
2: arka yaslanma yerlerini söktüm kanuni tigerın yaslanma yerini taktım
3: deri çift yanlı çanta ve far altına yuvarlak çanta taktım
4:orta farı söktürdüm sade uzun chopher farı taktım
5:ön dişliyi büyülttüm arkayı ufalttım 120 görüo 2 kişi
6:ön çamurluğa etek yaptırdım daha kalın dursun diye
bir kaç daha var ama onlar ufak aksesuarlar her neyse
resim koymayı bilmediğim için remini koyamadım am acil satıyorum isteyen varsa verebilirim 2006 modeldir
susuzki vl250 buldum ikinci el çok temiz onu alcam 0252 692 6080 fiyat 2000 ytldiom arkadaşlar size de sormak istedim fiyat sizce nasıl yardımcı olursanız sevinirim
-
24 Mayıs 2007, 19:33
#2133
bigboy48 adlı üyeden alıntı
slm zealsun kullanan yada kullanmayan arkadaşlar bende zealsunun zs 125 6 var ama sizin 150 lik chopperınızdan müthiş oldu
yaptıklarım:
1: 150 liğin göstergeli deposunu taktım
2: arka yaslanma yerlerini söktüm kanuni tigerın yaslanma yerini taktım
3: deri çift yanlı çanta ve far altına yuvarlak çanta taktım
4:orta farı söktürdüm sade uzun chopher farı taktım
5:ön dişliyi büyülttüm arkayı ufalttım 120 görüo 2 kişi
6:ön çamurluğa etek yaptırdım daha kalın dursun diye
bir kaç daha var ama onlar ufak aksesuarlar her neyse
resim koymayı bilmediğim için remini koyamadım am acil satıyorum isteyen varsa verebilirim 2006 modeldir
susuzki vl250 buldum ikinci el çok temiz onu alcam 0252 692 6080 fiyat 2000 ytldiom arkadaşlar size de sormak istedim fiyat sizce nasıl yardımcı olursanız sevinirim
Sevgili dostum, bir arkadaşımız zealsun cruiser istiyordu. Belki anlaşabilirsiniz. Ama anahtar teslim 2000 lira verebileceğini biliyorum en fazla. yani alım satım ruhsat olayı satıcıya ait olacak. düşünürsen bana PM ile ulaşabilirsin buradan.
Birde makine kaç km'de? foto falan yollarmısın email ile?
EDiT:Neyse dostum, arkadaşın motorunu ayarladık. Ama yinede senin şu makineyi merak ettik biz forumcanak!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
24 Mayıs 2007, 19:41
#2134
Taner anladım kardeşim.Demek Orhan abi söyledi.Tamam ben biraz daha arttırayım o zaman.Belki karşılarına bazı sorunlar çıkmıştır ona dayanarak sana o bilgiyi vermişlerdir.Kulak kabartmakta fayda var.Radyatörü inceleyeceğim hiç merak etme.
Sevgili bigboy 125-6 modeline o kadar aksesuarı nasıl sığdırdın helal valla.Bi resim koy da görelim.Belki beğenirsek arkadaşlara öneririz.Ayrıca ön dişliyi büyütüp arkayı küçülterek motora ne kadar çok yük bindirdiğinin farkında mısın sen.Onu sadece ön dişliyi büyütme olarak geri almanı tavsiye ederim.Krank milini inanılmaz halde zorluyorsun bu şekilde.Haberin olsun.
Egzost Sesini dinleyemeyenler için.Güncel...
-
24 Mayıs 2007, 20:25
#2135
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
çok teşekkürler abilerim. (muhtemelen en genciniz benim
)
ufak ufak ara sokaklarda turlarla alışmaya çalışıyorum motora. fakat sizlere danışmak istediğim 1-2 şey var. Motorum 1500km'de ve üzerinde herhangi bir oynama yapılmamış. Bakımları zamanında yetkili servislerde yapılmış. Ben birdahaki bakımı ne zaman yaptırmalıyım? Otoparkta açık alanda duruyor. Adam yağmur yağarsa kapalı alana çekerim ben falan dedi ama pek güvenemedim. Sizce bir örtü almalımıyım? Pratik birşeyler. Yağmurdan korusun ve alttan hava alsın motor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Ön fren kolunun yanında 1-2-3-4 yazılı bir ayar düğmesi var. Bunun ne olduğunu çözemedim. Frenin sertlik ayarı diye tahmin ediyorum. Doğrumudur?
Benzin olarak ne önerirsiniz?
@-CRiminAL- abicim sağolasın desteğin için. Hava filtresini değiştirdikten sonra performans ve ses konusunda ne yönde değişiklikler oldu; birde bunu merak ettim.
hayırlı uğurlu olsun!! kazasız belasız gez dolaş en genciniz benim demişsin peki yaş kaç merak ettim benden küçüğü yoktu da 16.5 ben
uNkNowN... adlı üyeden alıntı
mesajınız icin cok tesekkür ederim kafamda bazı soru isaretleri wardı onları gidermiş oldum
kafamda iki 3 tane chooper wardı ama simdi size güwenerekten zealsun diyorum ama unutmamak gerekir sonucta cin!ya hocam bir de siz bu motorla hic uzun yol yaptınız mı uyaptıysanız yolda ki motor durumlarından bahsedebilirmiyiz?
abicim 1 yıl önce o model bu model demekten kafama ağrılar girmişti resmen.keeway küçücük kalıyordu, mctnin şasileri güven vermiyordu vs uzar gider. gene araştırmalar sırasında bu topiği gördüm unuz unuz okudum ve diğer gün adanaya gitmemiz gerekiyordu, polene uğradık motoru gördük, o gün içinde aldık. topikteki abilerimizin bize verdiği güven, haklı çıktı.1 yıldır motosikletimde sorun çıkmadı şeytan kulağına kurşun parasına göre alınabilinecek en güzel motor bence.eğer motosiklete motosiklet gibi davranıldığı sürece sorunsuz biniliyor.diğer çinlilerle aynı kefeye konulmaması taraftarıyım. 350 km lik uzun yol tecrübemde 2 kişi 160 kg ile 90a sabitleyip rahatça gelmiştik.şişme, ısınma sorunu hiç olmadı. göz önüne alınması gereken husus ise, 150 lik olması. 80e kadar seriice çıkar, ama 80den sonra ivmesi yavaşlar.ama 120 ye çıkmam demez.daha çok gidenler, ibreyi sona dayayanlar varsa bilemem benim tarafsız görüşlerim bunlar. saygılar!!
[B][FONT="Times New Roman"][COLOR="DarkRed"]BABAM SAĞOLSUN :) [/COLOR][/FONT][/B]
-
24 Mayıs 2007, 21:31
#2136
Criminal;
Baba senin egzost operasyondan sonra yanma - sararma falan yaptı mı?
Artı birde bugün farkettim. Motorun alt kısmından ufak bir hortum uzanıyor siyah renkli. O nedir? Ne işe yarar? Acaba bir yerde kopuklukmu var? :S
Haydi arkadaşlar, cevap cevap cevap..!!
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
24 Mayıs 2007, 23:46
#2137
NoVaRiX adlı üyeden alıntı
Criminal;
Baba senin egzost operasyondan sonra yanma - sararma falan yaptı mı?
Artı birde bugün farkettim. Motorun alt kısmından ufak bir hortum uzanıyor siyah renkli. O nedir? Ne işe yarar? Acaba bir yerde kopuklukmu var? :S
Maalesef üst egzostun kaynaktan ayrılan yerinde küçük bi alan sarardı sebebi benden değil usta kaynağın oksijenini çok açmıştı.İçeriyi yakarken dışa patlamış.Çok önemli bi alan değil ya.2cm e 3cm bi alan.
Diğer sorun için de.2 hortum iner aşağıya.Biri direkt motordan çıkan ve motora giren fazla havayı ve basınç sonucu köpüren fazla yağı aşağıya tahliye eden kalın hortum.Diğeri de karbüratörden çıkan ve fazla yakıtı boğulma gibi durumlarda dışarı atan ince hortum.
-
25 Mayıs 2007, 00:53
#2138
-CRiminAL- kardes merhaba bugn bir zealsun bayisne gitik delicoban ile we adamla konustuk taksit imkanlarını falan bana dediki 3300 e 4 taksit 750 ytl pesinat ile geri kalınını taksit yaparım we 2 taksiti ödedikten sonra üstüne weririm motoru dedi sence uygunmudur?Tesekkür ederim Hayırlı sürüsler..
-
25 Mayıs 2007, 01:47
#2139
Kardeş Sorduğunu cevaplayacam ama superlight topiğine de dalaşmışsın görmedim sanma.Yardım etmemişler sana galiba Aldırma sen öyle şeylere.
Şimdi bak motorun nakit fiyatı 2900 YTL Plaka masrafları eğer bayiye yaptırırsan 200 YTL...Bu bayi sana 3300 fiyat çekmiş yani 4 ay vade için 200 YTl vade farkı istemiş.Şimdi çalıştığı bankalara göre belki bu vade farkı normal ama o 2 taksit ödedikten sonra motor teslimatı işini hiç beğenmedim.Bana biraz şüpheli göründü.Sen senetle mi anlaştın adamla.Eğer öyleyse kefil imzalat direk fatura kessin üstüne al motorunu.Gözünü açık tut bi tuhaf geldi yaklaşım..
-
25 Mayıs 2007, 01:51
#2140
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler