Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Zealsun Zs 150-19 Cruiser Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2001

    Üyelik
    08 Kasım 2006
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Bakalım topic açtık xD
    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada garanti falan umrumda bile değil.Ben de kestiriyorum haftaya egzostu.
    Karizma motor denen dengesiz firma bana garanti belgesi bile vermedi.Zaten polen merkezden onların lisanslarını da iptal etmişler.Bunların garantileri ile kuyuya inilmez.Allahtan motor çok sağlam da sorun çıkartmıyor.Ben garantiye güvenseydim şimdiye o motoru uçurumdan aşağıya atardım kardeş.Kimse bu firmaların garantisine falan güvenmesin.Etrafta bi dünyA İYİ MOTOR USTASI VAR.
    vERİN PARANIZI CEBİNİZDEN ADAM GİBİ HİZMET ALIN.
    O garabnti işleri avrupalılarda ve japonlarda olur.Siz zaten kaliteli motor aldığınızda servis parasını baştan peşin vermiş oluyorsunuz bunu da unutmayın
    ama yinede garantili iş en iyisi önemli bir sorun olursa elinde patlar, bu arada zaten önemli olan garantinin bitmesi değil, garantinin bitme sebebi, egzostu açtırmak motora zarar verdiği için garanti bitiyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2002
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Yok be kardeşim zarar falan yok.Amaç avrupa standartlarında gürültüsüz trafik yaratma zırvası.Harley davidson motorlar neden son iki yıldır seslerini kaybettiler.Çünkü yeni koşullar getirildi.Bu susturucuların tek faydası havayı içeride boğup çıkışı kasmak ve sesi kesmek.Sen bunu açtığında rahat hava çıkışı oluyo ve zaten eskiden de var olan sesi daha iyi duymaya başlıyorsun.Sen o egzostu silindir çıkışından söksen ne farkeder.Deli gibi bağıran ve daha hızlı kaçan bi motorun olur.Bu da maksimum %5 ile %10 arası artan bi yakıt sarfiyatına yol açar.Ben ne dragstarlar ne intruderlar gördüm egzostu bildiğin galvaniz borudan bi farkı olmayan.Hatta sana bi örnek vereyim bi çok Regal Raptor bayisinde aksesuar olarak kalın egzostlar satılıyo 200 liraya.İçi bomboş bildiğin boru gibi.Takıyosun motor böğürüyo resmen.
    Motor bozulsa ya da krank mili kırılsa garantiden değişeceklerini mi sanıyorsun.Elinde zaten patlar.Bunlara takılmayın boşu boşuna.
    Motorunuz bozulursa servise uğramayın bile.Ancak grenaj kapak çamurluk falan kırarsanız gidin satın alın.Çin malları ile başa çıkmanın tek yolu budur.

  3. #2003

    Üyelik
    08 Kasım 2006
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Bakalım topic açtık xD
    başkası söylese içime sinmez ama engin tecrübe işin içine girince inşallah egzostlar delinince ses kaydı veya youtube video bekleriz
    --------------------------------------------------------------------------------
    ya hocam sesi güzelleştirmek için sadece susuturucularmı delinir başka yollar yokmu daha kaliteli ve tok ses alabilmek için

  4. #2004
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Criminal kardeşim ellerine emeğine sağlık.
    ben 2 resimi göremedim.
    birisi motor üzerindeki hali dediğin.
    Diğeri de koruma demiri resimlerinin ortasındaki.
    sis farlı olan.
    ve bir soru:
    4 lü flaşör yaptığımızda alarm etkilenir mi?
    şu anda alarmdan kapatınca tek taraf sinyal yanıyor.
    tekrar teşekkürler.
    Kazasız sürüşler.


    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Selamlar.
    Nihayet motorumun elektrik ve aydınlatma tesisatını yaza hazır hale getirdim.
    Şimdi sizlerle yaptığım işlemleri paylaşacağım.Elektrik bilgisine güvenen arkadaşlar rahatlıkla bu işlemleri yapabilirler.

    Şimdi ilk olarak şu benim sinyal lambalarının 4 ünü nasıl aynı anda yakıyoruz bi bakalım.
    Öncelikle belirtmeliyim ki benim sinyaller flaşör kullanmadan direk yanıyor.Yani 4 lü çakmıyor.Ama yapacağımız işlemlerde küçük bi değişiklikle isteyen bu sistemi 4 lü çakar olarak da ayarlayabilir.
    Şimdi malzemelerimize bi göz atalım.



    Resimde gördüğünüz 1)
    2 adet 12 V 30 Ah mini röle
    2)rölelerin ayaklarına uygun yeterli sayıda(bol bol alın) erkek ve dişi soket ve bu soketler için koruma kılıfları
    3)her oto parçacıda bulabileceğiniz orjinal araba sigorta yuvası ve 10 amper sigorta(bi kaç sigorta elinizde bulunsun)
    Ayrıca resimde olmayan;
    1)bir takım 3 numara klemens (3-4 çift alın)
    2)8 ila 10 metre arası 15 ohm 1.5 mm 40 ampere kadar kaliteli elektrik kablosu
    3)iki rulo siyah izole bandı
    4)12 tane saydam veya siyah renkli kablo tutturma kemeri
    5)Çift fonsiyonlu devre anahtarı.(Yani bunu sis farı takacak arkadaşlar almalı ben aynı anahtarla hem sisleri hem 4 lüleri kullanıyorum.Sis takmayacaklar uygun şekilde monte edebilecekleri tek fonksiyonlu anahtar da alabilirler)

    Bu parçaları edindikten sonra işe koyulalım.Önce röleye bi göz atalım.Tanesi 5 ytl iki adet hella röle aldım.Alman malıdır ve en kalitelisindendir.Dandikler kolay yanar değiştirmeniz sizi zorlar.
    Rölelerimiz bunlar





    Şimdi ne işe yarıyor bu röleler.

    Röleler, kendilerine verilen tetikleme ile iki bağlantı arasında ki köprülemeyi tamamlayan devrelerdir, yani aslında bir nevi anahtardırlar.
    Rölelerde 4 adet ayak vardır 85 - 86 - 87 ve 30 numaralı ayaklar (Bazen 87 den iki adet olur, ikiside aynı şeydir paralel bağlıdır farkları yoktur)

    85 ve 86 numaralı ayaklara elektrik verdiğimizde, birine (-) birine (+) içindeki bobin elektrik yükü ile manyetikleşerek mıknatıslanma yapar ve açık olan anahtarı kapayarak 30 ile 87 numaralı ayakların arasındaki devreyi tamamlar.




    Benim sistemimde sinyal flaşöründen gelen (+) enerjiyi devre dışı bırakıp akümüzden çekeceğimiz direk (+) kanalını sinyal lambalarının hem sol hem sağ hattına vereceğiz.
    Ya da çakarlı 4 lü isteyenler için sinyal flaşöründen gelen (+) enerjiyi sinyal koluna girmeden iki ayrı röleye paylaştıracak ve sağ-sol hatta dağıtacağız.

    Şimdi bu rölelerin bağlantıları evinizde rahat rahat yaparak hazır hale getirelim.
    Önce iki röleyi yanyana getirip sıkıca izole bantla birbirine bantlayalım.
    10 ar cm lik 8 tane (4 lü flaşör yapacaklar 10 ar cm lik 6 tane bunun haricinde 1 er metrelik 2 tane ve 1.5 er metrelik 2 tane) kablo keselim.Bu kabloların bir uçlarına koruma kılıflarıyla dişi soketleri bi pense yardımı ile çakalım.(1.5 er metreliklere soket çakılmasın sadece iki ucu da 1 er cm sıyrılsın)
    Diğer uçlarını da 1 cm kadar sıyırıp hazır bırakalım.
    1 çift klemens alalım.Hazrıladığımız kablolarda 2tane 10 cm lik olanı birleştirip klemensin bi girişine,4 tane 10 cm lik olanı diğer girişine vidalıyoruz.(4 lü flaşör yapacaklar her iki uca da 2 şer tane 10 lu kablo vidalasınlar)

    Ayrıca iki tane tekli klemens keselim bunlara da kalan 2 tane 10 ar cm lik kablomuzu vidalayalım.

    Son görüntümüz bu şekilde



    Şimdi röle bağlantımızı yapıyoruz...

    Rölelerdeki 85 numaralı ayaklara Çiftli klemensten çıkan 2 li kabloyum soketliyoruz.
    Rölelerdeki 86 ve 30 numaralı ayaklara Çiftli klemensten gelen 4 lü kabloları takıyoruz.
    (Önemli not.Daha önce 4 lü flaşör yapacak arkadaşlara çiftli klemensten her iki kanala da 2 şer tane kablo takmalarını istemiştim.Ayrıca arkadaşlarımız 1 er metrelik 2 kablo hazırlamışlardı.Siz bu işlemde Yine ikili kabloyu 85 nolu ayaklara diğrer 2 li kabloyu da 30 numaraya takalım.86 numaralara da 2 tane 1 er metrelik tablloyu soketleyelim.Kabloları izole bantla saralım ve farın arka deliğinden gidonda kumanda koluna yakın bi yere getirelim.Sol tarafta korna butonunun alt kımsmı uygun.)
    Son olarak 87 numaralı ayaklara tekli klemensli 2 adet 10 cm lik kabloyu takıp röle çıkışını bitiriyoruz.
    Son görüntü böyle...





    Bu bittiğine göre şimdi akü ve anahtar bağlantısını inceleyelim.Şunu belirtmeliyim ki aküden alacağımız (+) hattını 4 lü flaşör yapacaklar da sabit yakacaklar da döşemeliler.

    Aükden (+) almak için 2 metre kablo yeterli dostlar .Aşağıda kablo sigorta ve akü anahtar bağlantısının mantığını görüyorsunuz.
    Önce sigortayı aküye yakın bi yere bağlayıp çıkışı izole bant ile sarın ve motorun gövdesine değmeyen yerden korunaklı bi biçimde sol kumanda koluna kadar getirin.Kabloyu direk ısıyla temas edecek alanlardan uzak tutun.

    Görüntüler şöyle...



    Anahtarımız bu.Çift yönlü çalışır.



    Mantıken bağlantı kafanızda şekillensin diye açık sistem gösteriyorum...



    Bu da motor üstündeki hali...



    Anahtar motorda elinize en yatkın alanda olmalı.Ben alta gizledim.İşaret parmağıyla bana çekince sisler ileri itince sinyal lambaları yanıyo.



    Şimdi gidonumuzda aküden gelen (+) enerji olan bi anahtar girişi var bunun çıkışından birini farın içine sokuyoruz.Rölemizi de farın içine tıkıştırıyoruz.4 lü kablonun olduğu klemensin diğer ucuna anahtardan çıkan (+) hattı vidalıyoruz.
    2 li kablonun olduğu klemensin diğer ucuna (-) şasi veceğz bunu ister motorun metal bi yerinden kablo çekerek istersenizde motorun farının içindeki ana lambaya giden yeşil kablodan ek alarak yapabilirsiniz.
    Röledeki 87 lerden çıkan iki klemensin birine sağ sinyal hattını diğerine de sol sinyal hattını paralel bağlıyoruz.Bunların renkleri turuncu ve koyu mavi.Sol Kumanda kolundan gelen kabloyu takip ederek bulun.Onların girdiği soketin diğer ucundan da aynı renk iki kablo çıkıyo hepsini soketten keserek alın.Turuncuyu turuncuya,maviyi maviye elinizle tekrar bağlayın(Bunun amacı bağlantı soketini devre dışı bırakıp elden bağlamak.Çünkü sokete siz 87 den çıkan klemensleri takamazsınız)Elden bağladığınız turuncu ve mavi hattın birini 87 den gelen bi klemense diğerini 87 den gelen diğer klemense giriyoruz.(Farın iç resmini bu hafta sonu çekip yayınlayacam.Kafalar karışmasın)Anahtarı açtığınız anda 4 sinyalin aynı anda yandığını göreceksiniz.



    4 lü flaşör isteyen arkadaşlarda aküden hat çekecekler.Ve bu hattı anahtar yerine direk farın içindeki röledeki 30 nolu ayaklara girecekler.Ellerindeki 1.5 er metrelik 2 kabloyo motorun sol kapağını açacak sinyal flaşörüne takacaklar.Flaşörümüzde kontak anahtarını çevirdiğimiz anda (-) vr (+)hat vardır.Yani flaşör elektrik yüklü sizi bekler.3. hat ise flaşörden çıkan ve siz sinyal kolunu açıp devreyi tamamladığınızda ampule kesik kesik (+) hat gönderen çıkıştır.Bende flaşörden çıkan kahverengi kablo direk lambalara gidiyo.Büyük ihyimalle sizde de öyle.Sizin yapacağınız flaşörden sinyal koluna yani dolayısıyla ampullere giden ayağı bulup o iki kabloyu bu ayağa bağlamanız.Bu kabloları izole ile sararak korunaklı alandan anahtarın girişine vereceksiniz.Anahtar çıkışına da daha önce söylediğim gibi 4 lü flaşör yapacak arkadaşların 86 nolu ayaklardan çıkartıp far içinden gidondaki kumanda koluna getirdikleri 2 adet 1 er metrelik kabloyu giriyoruz.Anahtarı açtığınızda flaşörden gelen (+) hat röleyi tetikliyo.Ve aküden gelen 30 numaralı ayaklardaki (+) enerjiyi 87 çıkışlarından sinyal hattına kesik kesik gönceriyo.


    Bir de sis ekleyelim.







    Sislerin eksi ayaklarını direk koruma demirine bağladım.(+) hattı da anahtarımın 2. fonksiyonun kullanarak aküden gelen hat üstünden aldım.Ayrıca sislerimde neonlar var bunlarıda 3. bi hat ile park lambalarına gelen (+) hattan aldım.Parklar yanınca neonlar da yanıyor.

    Bu sistemi geliştirebilir kendinize göre uyarlayabilirsiniz.Sizlere fikir verip bi yol açıyorum kendi zevkinize göre şekillendirmek sizin elinizde
    Önemli not.Bu sistemde anynı anahtarla 4 lü flaşör ve sis farı kullanamazsınız.Eğer flaşörden anahtara (+) hat çektiyseniz.Anahtarı sislere çevirdiğinizden 110 watt lık iki sis de sinyal gibi yanıp sönmeye başlar ve flaşörünüz 2-3 çakışın ardından yanar.Hem sis hem 4 lü flaşör istiyorsanız 2 ayrı anahtar kullanmalısınız.
    Ben flaşör kullanmadığım için aynı anahtardan çıkış yaptım.

    Şimdi bu işler için kullandığım akü MicroN 12 V 12 Ah Bakımsız tip aküdür.
    Fiyatı 33 liradır.Gittigidiyor.com da Hasancandan'ın dükkanından alabilirsiniz.Son derece verimlidir.
    Not:Bu bir reklam değil sadece bi tavsiye..



    Şimdi son hallere bakalım

    Parklar ve röleler açıkken....



    Yalnızca röleler...







    Yalnızca parklar...




    Yalnızca sisler (Fena ışık veriyooo)



    Uzunlar ve sisler.(Görebilmeniz için kontrastı en alta indirdim.Ayrıca bende yukarıdaki sisler uzunlara bağlı böylesi daha iyi emin olun )



    Şimdilik bu kadar.Yeniliklerle karşınızda olacağım.Artık o kadar uğraştım bi teşekkürü çok görmezsiniz herhalde

    Herşey gönlünüzce olsun
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  5. #2005
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Dostum imageshack te bi sorun var.Bazen yapıyo öyle saçmalıklar akşama görürsün o resimleri.
    Alarmdan kapatınca 4 sinyalin de aynı anda yanması lazım.Alarmının soketi gevşemiş olabilir bi bak istersen.
    Bunun haricinde 4 lü flaşörün alarma bi etkisi yok.Alarmın devresi flaşörle hiçbi bağlantı olmadan gücünü aküden alıyor

  6. #2006
    TURK01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2006
    Alıntı black_hawk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar ben Zealsun ZS 150-19 almayı düşünüyorum öık temiz bir kaç makine buldum sizce nasıl almalımıyım bana çok sorun çıkartırmı yada yolda falan bırakırmı kısacası başımı ağrıtırmı teşekkürler...
    Özeline mesaj attım,bakabilirmisin?

  7. #2007
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Criminal kardeşim bi sorum daha olacak.
    Resimlerde ampuller oldukça parlak çıkmış.
    Özellikle ön far ampul fazla iyi değil.
    Kaçar ampelik ampuuler kullanıyorsun??

    Burda da moderatör bir arkadaşımızın yaptığı flaşör.
    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...tml#post634845
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  8. #2008
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Dostum kaç amper değil de kaç watt demen lazımdı
    Sadece en son resimde uzunlar yanıyo ondan öncekilerde motorun normal farı yanmıyo mavi parklar yanıyo ikisii karıştırma.
    Ana farın ampulu orjinal ampulüdür.Halojeni söktüm yeni sisleri takınca.Çok yük olur.
    Ana Far :35/35 W Badem ampul.
    Orjinal sisler 21*2 (Orjinali 10*2 idi)
    Alttaki sisler (55*2 W)

  9. #2009
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum kaç amper değil de kaç watt demen lazımdı
    Sadece en son resimde uzunlar yanıyo ondan öncekilerde motorun normal farı yanmıyo mavi parklar yanıyo ikisii karıştırma.
    Ana farın ampulu orjinal ampulüdür.Halojeni söktüm yeni sisleri takınca.Çok yük olur.
    Ana Far :35/35 W Badem ampul.
    Orjinal sisler 21*2 (Orjinali 10*2 idi)
    Alttaki sisler (55*2 W)
    Peki bu akü olayı nie amper yaa.
    Kafam karışmış
    Aküye en fazla kaç watt a kadar yüklenebiliriz?
    aşırı yüklenirsek nolur?
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  10. #2010
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu akü olayı nie amper yaa.
    Kafam karışmış
    Aküye en fazla kaç watt a kadar yüklenebiliriz?
    aşırı yüklenirsek nolur?
    Şimdi senin kafan baya bi karışmış onu düzeltelim önce;
    Watt güç birimidir
    Amper akım birimidir
    Volt da voltaj birimidir

    Amper (A) ile sembolize edilir-Voltaj (V) ile-Güç (P) ile sembolize edilir.....
    Formül ise
    A=P/V ile ifade edilir.
    Bir ampulun gücünü yani (t) zamanda yaptığı işi ifade etmek için 35 watt gibi ifade kullanırız.Peki bu güç ne kadar akıma ihtiyaç duyar.Bu durumda 3. bilinmeyen olan Voltaj devreye girer.
    Örneğin evinde 220 volt ile çalışan 35 watt lık bir ampul ile motorunda 12 volt ile çalışan veya tırda 24 volt ile çalışan 35 wattlık bir ampulün ihtiyacı olan akım farklıdır.
    Evde:35/220=0.15Amper
    Motorunda:35/12=2.9 Amper
    Bir tırda;35/24=1.4 Amper
    Gibi değerler bulunur.

    Akım zaman dair bi süreçtir.Kapasite edilmiş bi yükün veya alterne edilen bi yükün alıcıyı beslemesi demek.Tıpkı motorundaki alternatörün akünü beslemesi.Akünün de senin alıcılarını beslemesi gibi...
    Senin akünde 12V7Ah/20Hr gibi bi tanım yazar
    Bu 12 volt 7 Amper 20 saatte demektir
    Ah ibaresindeki (h)=hour{saat} demektir.
    Yani tam kapasitede sorunsuz akünde 7 amper akım çekecek alıcıları 20 saat çalıştırır demek.Peki 7 amperlik akün kaç wattlık güç ile tam kapasite çalışır;;;
    Bu da senin sorunun cevabı olan A=P/V ile ifade edilir.
    Yani 7=P/12 Bu durumda P=84 Watt
    Bizim motorlara uyarlayalım
    Fabrika çıkışında
    Motorumuzun kısa farlarını yakalım;
    35W far
    2/10 W sisler
    5W Stop
    5*5 W 4 adet gösterge paneli ve (N) lambası
    Toplam=85 watt
    Bingooo
    Bizim motorlardaki şarz eksikliğinin sebebini bulduk gibi
    Normal halimiz akü desteğinden 1 watt fazla.
    Bi sinyalk verdik 20 watt daha.Ama olmadı bi de frene basalım 21 watt daha.Korna 7 watt bi de selektör yapalım o halde 35 watt daha.
    Eee ne oldu bu fazlalıklar işte o alternatör denen meret aküyü beslemek yerine sana akım yetiştirmek için uğraşıp duracak.Akün olduğundan daha yavaş dolacak.
    Peki ben 12 Ah taktım da başım göğe mi erdi.Tabi ki hayır.7 Amperi besleyemeyen alternatör 12 yi besler mi.
    NAYNNNNNN
    Ben bunu sadece zor durumda kaldığımda bana yardımcı olacak akımı sağlasın diye kullanıyorum.Benim motorumdaki alıcıları biliyorsaun sisler falan bunları hep yaksam o motorla marş basmam bile hayal olur.
    Benim yaptığım gündüz kullanımlarında tasarruf edip yüksek devirlerde şarj etmek.Ve maksimum 15 günde bir evimdeki şarj cihazımla akümü besleyim üst limitlerine doldurarak ömrünü uzatmak.
    Çin malı dinamolar ve alternatörler le besleme bu kadar arkadaşlar.
    Yamaha royalstarlarda sadece 1 adet 90/100 watt ampul var ve aküleri 19 Ah fabrika çıkışıdır.Yani enerji hep var demektir.Ayrıca dinamo ve alternatör de ona göre sağlam besleme yapıyor demektir...


    Bu bilgiler alıntı buluntu falan değil tamamen benim bilgilerimdir.En anlaşılır şekilde iletmeye çalıştım.



    GELELİM DEPOYA VE YAN KAPAKLARA DÜN YAPTIĞIM MARKA İPTALİ İŞLEMİNE

    Resimler huzurlarınızdaaaa






  11. #2011
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Şekil çok manyak olmuş eline sağlık.
    Bilgiler için itina ile teşekkür ediyorum.
    Affına sığınarak mesleğini sorabilir miyim?
    Ve bizim motorda şarj dinamosu veya alternatör nerde nasıl birşey.
    Onu bulamadım.
    Başka bir şey takamaz mıyız?
    Daha fazla amper vercek bi alet?
    Şimdiden teşekkürler.


    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi senin kafan baya bi karışmış onu düzeltelim önce;
    Watt güç birimidir
    Amper akım birimidir
    Volt da voltaj birimidir

    Amper (A) ile sembolize edilir-Voltaj (V) ile-Güç (P) ile sembolize edilir.....
    Formül ise
    A=P/V ile ifade edilir.
    Bir ampulun gücünü yani (t) zamanda yaptığı işi ifade etmek için 35 watt gibi ifade kullanırız.Peki bu güç ne kadar akıma ihtiyaç duyar.Bu durumda 3. bilinmeyen olan Voltaj devreye girer.
    Örneğin evinde 220 volt ile çalışan 35 watt lık bir ampul ile motorunda 12 volt ile çalışan veya tırda 24 volt ile çalışan 35 wattlık bir ampulün ihtiyacı olan akım farklıdır.
    Evde:35/220=0.15Amper
    Motorunda:35/12=2.9 Amper
    Bir tırda;35/24=1.4 Amper
    Gibi değerler bulunur.

    Akım zaman dair bi süreçtir.Kapasite edilmiş bi yükün veya alterne edilen bi yükün alıcıyı beslemesi demek.Tıpkı motorundaki alternatörün akünü beslemesi.Akünün de senin alıcılarını beslemesi gibi...
    Senin akünde 12V7Ah/20Hr gibi bi tanım yazar
    Bu 12 volt 7 Amper 20 saatte demektir
    Ah ibaresindeki (h)=hour{saat} demektir.
    Yani tam kapasitede sorunsuz akünde 7 amper akım çekecek alıcıları 20 saat çalıştırır demek.Peki 7 amperlik akün kaç wattlık güç ile tam kapasite çalışır;;;
    Bu da senin sorunun cevabı olan A=P/V ile ifade edilir.
    Yani 7=P/12 Bu durumda P=84 Watt
    Bizim motorlara uyarlayalım
    Fabrika çıkışında
    Motorumuzun kısa farlarını yakalım;
    35W far
    2/10 W sisler
    5W Stop
    5*5 W 4 adet gösterge paneli ve (N) lambası
    Toplam=85 watt
    Bingooo
    Bizim motorlardaki şarz eksikliğinin sebebini bulduk gibi
    Normal halimiz akü desteğinden 1 watt fazla.
    Bi sinyalk verdik 20 watt daha.Ama olmadı bi de frene basalım 21 watt daha.Korna 7 watt bi de selektör yapalım o halde 35 watt daha.
    Eee ne oldu bu fazlalıklar işte o alternatör denen meret aküyü beslemek yerine sana akım yetiştirmek için uğraşıp duracak.Akün olduğundan daha yavaş dolacak.
    Peki ben 12 Ah taktım da başım göğe mi erdi.Tabi ki hayır.7 Amperi besleyemeyen alternatör 12 yi besler mi.
    NAYNNNNNN
    Ben bunu sadece zor durumda kaldığımda bana yardımcı olacak akımı sağlasın diye kullanıyorum.Benim motorumdaki alıcıları biliyorsaun sisler falan bunları hep yaksam o motorla marş basmam bile hayal olur.
    Benim yaptığım gündüz kullanımlarında tasarruf edip yüksek devirlerde şarj etmek.Ve maksimum 15 günde bir evimdeki şarj cihazımla akümü besleyim üst limitlerine doldurarak ömrünü uzatmak.
    Çin malı dinamolar ve alternatörler le besleme bu kadar arkadaşlar.
    Yamaha royalstarlarda sadece 1 adet 90/100 watt ampul var ve aküleri 19 Ah fabrika çıkışıdır.Yani enerji hep var demektir.Ayrıca dinamo ve alternatör de ona göre sağlam besleme yapıyor demektir...


    Bu bilgiler alıntı buluntu falan değil tamamen benim bilgilerimdir.En anlaşılır şekilde iletmeye çalıştım.



    GELELİM DEPOYA VE YAN KAPAKLARA DÜN YAPTIĞIM MARKA İPTALİ İŞLEMİNE

    Resimler huzurlarınızdaaaa





    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  12. #2012
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    BUGÜN 18 NİSAN 2007.TOPİĞİMİZİN 1. YILI HEPİMİZE KUTLU OLSUN ARKADAŞLAR............

    Bir yıldır 75600 kişiye tanıttığımız motorumuz ve gün başına ortalama 5-6 kişinin cevap yazma katılımıyla paylaşımlarımızı bugüne getiren tüm dostlarımıza sonsuz teşekkürler



    Şekil çok manyak olmuş eline sağlık.
    Bilgiler için itina ile teşekkür ediyorum.
    Affına sığınarak mesleğini sorabilir miyim?
    Ve bizim motorda şarj dinamosu veya alternatör nerde nasıl birşey.
    Onu bulamadım.
    Başka bir şey takamaz mıyız?
    Daha fazla amper vercek bi alet?
    Şimdiden teşekkürler.

    Dostum ben basın yayın işleri ile uğraşıyorum.
    Şimdi dinamao motorun içinde bulunur krank miline bağlıdır gaz verdikçe dinamo motorun içinde döner ve gerilim oluşturur.Aynı bisikletine bağlı olan dinamo gibi.Bu aygıt kutuplaşmamış elektrik üretir.Ampulleri yakar ama sinyal rölesini çalıştırmaz.Bu yüzden İşte burdan gelen dengesiz gerilimi ayarlamak,aküye şarj sağlarken kabloların ısınmaması ve akımın ayarlanması sağlamak için konjektör (alternatör) denen elektronik devre kullanılır.Bu da bizim motorlarda deponun altına elini soktuğunda en önde kalan üstü metal soğutucudan oluşan kare şeklindeki alettir.Şekli aynı bilgisayarının işlemcisinin üstünde bulunan fanın altındaki soğutucu gibidir.
    Ancak sğutucu kısmın altında elektronik devreler kapasitörler ve sarmal dirençler var.Bunlar akün dolduğunda motorun şarj etmeyi kesmesi içindir.Aynı zamanda dinamo çok hızlı döndüğünde voltajın 13.2/14.4 volt değerlerinin üstüne çıkmasını engeller.
    Akü ne gelen şarj voltajı akünün voltajının %10 ile %20 arası voltajı kadar yüksek olabilir.Bu da 12 volt için ya 1.2 ya da 2.4 volt fazlaya kadar voltaj anlamı taşır işte bu görevleri alternatör sağlar.
    Bunları değiştiremezsin.Herşey kendine göre yapılmıştır.Dinamon zaten motorun içinde verdiği voltaj ve akım belli.Kısaca orjinali ne ise o kalacaktır.Konjektörler değişebilir ama dinamodan gelen akım değerlerinin iyi bir elektrikçi tarafından ölçülerek değişimi yapılmalıdır.Ama daha kaliteli bi konjektör taksan bile şarj konusunda değişen bişey olmaz.İş dinamoda biter

  13. #2013
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Teşekkürler.
    Yıl dönümümüz kutlu olsun

    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BUGÜN 18 NİSAN 2007.TOPİĞİMİZİN 1. YILI HEPİMİZE KUTLU OLSUN ARKADAŞLAR............

    Bir yıldır 75600 kişiye tanıttığımız motorumuz ve gün başına ortalama 5-6 kişinin cevap yazma katılımıyla paylaşımlarımızı bugüne getiren tüm dostlarımıza sonsuz teşekkürler






    Dostum ben basın yayın işleri ile uğraşıyorum.
    Şimdi dinamao motorun içinde bulunur krank miline bağlıdır gaz verdikçe dinamo motorun içinde döner ve gerilim oluşturur.Aynı bisikletine bağlı olan dinamo gibi.Bu aygıt kutuplaşmamış elektrik üretir.Ampulleri yakar ama sinyal rölesini çalıştırmaz.Bu yüzden İşte burdan gelen dengesiz gerilimi ayarlamak,aküye şarj sağlarken kabloların ısınmaması ve akımın ayarlanması sağlamak için konjektör (alternatör) denen elektronik devre kullanılır.Bu da bizim motorlarda deponun altına elini soktuğunda en önde kalan üstü metal soğutucudan oluşan kare şeklindeki alettir.Şekli aynı bilgisayarının işlemcisinin üstünde bulunan fanın altındaki soğutucu gibidir.
    Ancak sğutucu kısmın altında elektronik devreler kapasitörler ve sarmal dirençler var.Bunlar akün dolduğunda motorun şarj etmeyi kesmesi içindir.Aynı zamanda dinamo çok hızlı döndüğünde voltajın 13.2/14.4 volt değerlerinin üstüne çıkmasını engeller.
    Akü ne gelen şarj voltajı akünün voltajının %10 ile %20 arası voltajı kadar yüksek olabilir.Bu da 12 volt için ya 1.2 ya da 2.4 volt fazlaya kadar voltaj anlamı taşır işte bu görevleri alternatör sağlar.
    Bunları değiştiremezsin.Herşey kendine göre yapılmıştır.Dinamon zaten motorun içinde verdiği voltaj ve akım belli.Kısaca orjinali ne ise o kalacaktır.Konjektörler değişebilir ama dinamodan gelen akım değerlerinin iyi bir elektrikçi tarafından ölçülerek değişimi yapılmalıdır.Ama daha kaliteli bi konjektör taksan bile şarj konusunda değişen bişey olmaz.İş dinamoda biter
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  14. #2014

    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Gercekten bu buyuk bilgi portali icin emegi gecen herkese sonsuz tesekkurler... Criminal ozellikle sana... 11 aydir sik kullanilanlarda bu sayfanin durmasi benim icin cok hos heyecan verici ve en onemlisi ogretici oldu.

    Simdi, biliyorum ki bu portal da motorunu satmak istedigini soylemek diger kullanicilar icin cok keyifli olmuyor, ama bende Zealsun ZS 150 -19 okulundan mezun olmak istedigimi acikliyorum. Gercekten cok keyifle kullandim motorumu. Ilk vitesli motorumdu ve gercekten o duygusal baglar kuruldu aramda. Agustos itibariyle iki yilligina yurt disina gidecegim egitim amacli. Simdiden satmak istedigimi aciklamak herhalde mantikli... Sezon acilirken yeni motor almak isteyecek bir suru arkadas vardir. Umarim hepsi bizim gibi ellerindeki limitli parayi en mantikli sekilde degerlendirirler... Umarim bir gun hepimiz elimizdeki paranin limiti yokmus gibi hayallerinizdeki KOCAMAN CHOPPERLARA sahip olabiliriz. Zealsun yine de ayri bir yerde olur gönlümde herhalde... ilk göz agrisi bu ya

  15. #2015
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    yıldönümü kutlu olsun hepimizeee

    criminal marka iptal işlemine bayıldım..bende markaları söktüm ..motor simsiyah oldu..dedim bölesi daha güzel.ama senin yaptığın süper olmuş vallaa.. kıskandım lemm..bende istiyorum.nerden bulcaz onu ??
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  16. #2016
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005


    Kıskandırırım ben adamı öyle işte.
    Valla ben bauhausta buldm o stickerları.ne alaka diyeceksin valla oto reyonunda bazen oluyo öyle değişik şeyler.
    Şimdi digital saat aldım onu monte edecem gidona bi de metal şerit çekecem bitsin paylaşırım.
    Ya başka değişiklikler yapanlar resim koysun da görelim be abicim....

  17. #2017
    taner_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Şehir
    İ Z M İ R
    Motosikleti
    satıldı :)
    Alıntı -CRiminAL- adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Kıskandırırım ben adamı öyle işte.
    Valla ben bauhausta buldm o stickerları.ne alaka diyeceksin valla oto reyonunda bazen oluyo öyle değişik şeyler.
    Şimdi digital saat aldım onu monte edecem gidona bi de metal şerit çekecem bitsin paylaşırım.
    Ya başka değişiklikler yapanlar resim koysun da görelim be abicim....
    senin kadar uğraşan varmıdır motorlaaa acepp bizim motorun subab ayarları kaç mm yavvvv emme ? ? eksozt ?? bilen varmı arkadaşlar


    para yollim banada al o stcikerlardann
    İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
    vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
    ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!

  18. #2018
    -CRiminAL- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2005
    walla 25 liraya aldım çok istiyorsan özelden mesaj at ben sana yardımcı olayım

  19. #2019
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    criminal süper olmuş sticker lar...

  20. #2020

    Üyelik
    08 Kasım 2006
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    Bakalım topic açtık xD
    hocam bu iş nedir yaw heryerde bu motor 3,100 ytl polen motorun sitesinde 2,950 polen bilgisayarda 2,650


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)

Bu Konudaki Etiketler