Yok be kardeşim zarar falan yok.Amaç avrupa standartlarında gürültüsüz trafik yaratma zırvası.Harley davidson motorlar neden son iki yıldır seslerini kaybettiler.Çünkü yeni koşullar getirildi.Bu susturucuların tek faydası havayı içeride boğup çıkışı kasmak ve sesi kesmek.Sen bunu açtığında rahat hava çıkışı oluyo ve zaten eskiden de var olan sesi daha iyi duymaya başlıyorsun.Sen o egzostu silindir çıkışından söksen ne farkeder.Deli gibi bağıran ve daha hızlı kaçan bi motorun olur.Bu da maksimum %5 ile %10 arası artan bi yakıt sarfiyatına yol açar.Ben ne dragstarlar ne intruderlar gördüm egzostu bildiğin galvaniz borudan bi farkı olmayan.Hatta sana bi örnek vereyim bi çok Regal Raptor bayisinde aksesuar olarak kalın egzostlar satılıyo 200 liraya.İçi bomboş bildiğin boru gibi.Takıyosun motor böğürüyo resmen.
Motor bozulsa ya da krank mili kırılsa garantiden değişeceklerini mi sanıyorsun.Elinde zaten patlar.Bunlara takılmayın boşu boşuna.
Motorunuz bozulursa servise uğramayın bile.Ancak grenaj kapak çamurluk falan kırarsanız gidin satın alın.Çin malları ile başa çıkmanın tek yolu budur.
başkası söylese içime sinmez ama engin tecrübe işin içine girince inşallah egzostlar delinince ses kaydı veya youtube video bekleriz
--------------------------------------------------------------------------------
ya hocam sesi güzelleştirmek için sadece susuturucularmı delinir başka yollar yokmu daha kaliteli ve tok ses alabilmek için
Criminal kardeşim ellerine emeğine sağlık.
ben 2 resimi göremedim.
birisi motor üzerindeki hali dediğin.
Diğeri de koruma demiri resimlerinin ortasındaki.
sis farlı olan.
ve bir soru:
4 lü flaşör yaptığımızda alarm etkilenir mi?
şu anda alarmdan kapatınca tek taraf sinyal yanıyor.
tekrar teşekkürler.
Kazasız sürüşler.
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
Dostum imageshack te bi sorun var.Bazen yapıyo öyle saçmalıklar akşama görürsün o resimleri.
Alarmdan kapatınca 4 sinyalin de aynı anda yanması lazım.Alarmının soketi gevşemiş olabilir bi bak istersen.
Bunun haricinde 4 lü flaşörün alarma bi etkisi yok.Alarmın devresi flaşörle hiçbi bağlantı olmadan gücünü aküden alıyor
Criminal kardeşim bi sorum daha olacak.
Resimlerde ampuller oldukça parlak çıkmış.
Özellikle ön far ampul fazla iyi değil.
Kaçar ampelik ampuuler kullanıyorsun??
Burda da moderatör bir arkadaşımızın yaptığı flaşör.
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...tml#post634845
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
Dostum kaç amper değil de kaç watt demen lazımdı
Sadece en son resimde uzunlar yanıyo ondan öncekilerde motorun normal farı yanmıyo mavi parklar yanıyo ikisii karıştırma.
Ana farın ampulu orjinal ampulüdür.Halojeni söktüm yeni sisleri takınca.Çok yük olur.
Ana Far :35/35 W Badem ampul.
Orjinal sisler 21*2 (Orjinali 10*2 idi)
Alttaki sisler (55*2 W)
Şimdi senin kafan baya bi karışmış onu düzeltelim önce;
Watt güç birimidir
Amper akım birimidir
Volt da voltaj birimidir
Amper (A) ile sembolize edilir-Voltaj (V) ile-Güç (P) ile sembolize edilir.....
Formül ise
A=P/V ile ifade edilir.
Bir ampulun gücünü yani (t) zamanda yaptığı işi ifade etmek için 35 watt gibi ifade kullanırız.Peki bu güç ne kadar akıma ihtiyaç duyar.Bu durumda 3. bilinmeyen olan Voltaj devreye girer.
Örneğin evinde 220 volt ile çalışan 35 watt lık bir ampul ile motorunda 12 volt ile çalışan veya tırda 24 volt ile çalışan 35 wattlık bir ampulün ihtiyacı olan akım farklıdır.
Evde:35/220=0.15Amper
Motorunda:35/12=2.9 Amper
Bir tırda;35/24=1.4 Amper
Gibi değerler bulunur.
Akım zaman dair bi süreçtir.Kapasite edilmiş bi yükün veya alterne edilen bi yükün alıcıyı beslemesi demek.Tıpkı motorundaki alternatörün akünü beslemesi.Akünün de senin alıcılarını beslemesi gibi...
Senin akünde 12V7Ah/20Hr gibi bi tanım yazar
Bu 12 volt 7 Amper 20 saatte demektir
Ah ibaresindeki (h)=hour{saat} demektir.
Yani tam kapasitede sorunsuz akünde 7 amper akım çekecek alıcıları 20 saat çalıştırır demek.Peki 7 amperlik akün kaç wattlık güç ile tam kapasite çalışır;;;
Bu da senin sorunun cevabı olan A=P/V ile ifade edilir.
Yani 7=P/12 Bu durumda P=84 Watt
Bizim motorlara uyarlayalım
Fabrika çıkışında
Motorumuzun kısa farlarını yakalım;
35W far
2/10 W sisler
5W Stop
5*5 W 4 adet gösterge paneli ve (N) lambası
Toplam=85 watt
Bingooo
Bizim motorlardaki şarz eksikliğinin sebebini bulduk gibi
Normal halimiz akü desteğinden 1 watt fazla.
Bi sinyalk verdik 20 watt daha.Ama olmadı bi de frene basalım 21 watt daha.Korna 7 watt bi de selektör yapalım o halde 35 watt daha.
Eee ne oldu bu fazlalıklar işte o alternatör denen meret aküyü beslemek yerine sana akım yetiştirmek için uğraşıp duracak.Akün olduğundan daha yavaş dolacak.
Peki ben 12 Ah taktım da başım göğe mi erdi.Tabi ki hayır.7 Amperi besleyemeyen alternatör 12 yi besler mi.
NAYNNNNNN
Ben bunu sadece zor durumda kaldığımda bana yardımcı olacak akımı sağlasın diye kullanıyorum.Benim motorumdaki alıcıları biliyorsaun sisler falan bunları hep yaksam o motorla marş basmam bile hayal olur.
Benim yaptığım gündüz kullanımlarında tasarruf edip yüksek devirlerde şarj etmek.Ve maksimum 15 günde bir evimdeki şarj cihazımla akümü besleyim üst limitlerine doldurarak ömrünü uzatmak.
Çin malı dinamolar ve alternatörler le besleme bu kadar arkadaşlar.
Yamaha royalstarlarda sadece 1 adet 90/100 watt ampul var ve aküleri 19 Ah fabrika çıkışıdır.Yani enerji hep var demektir.Ayrıca dinamo ve alternatör de ona göre sağlam besleme yapıyor demektir...
Bu bilgiler alıntı buluntu falan değil tamamen benim bilgilerimdir.En anlaşılır şekilde iletmeye çalıştım.
GELELİM DEPOYA VE YAN KAPAKLARA DÜN YAPTIĞIM MARKA İPTALİ İŞLEMİNE
Resimler huzurlarınızdaaaa
Şekil çok manyak olmuş eline sağlık.
Bilgiler için itina ile teşekkür ediyorum.
Affına sığınarak mesleğini sorabilir miyim?
Ve bizim motorda şarj dinamosu veya alternatör nerde nasıl birşey.
Onu bulamadım.
Başka bir şey takamaz mıyız?
Daha fazla amper vercek bi alet?
Şimdiden teşekkürler.
!!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!
BUGÜN 18 NİSAN 2007.TOPİĞİMİZİN 1. YILI HEPİMİZE KUTLU OLSUN ARKADAŞLAR............
Bir yıldır 75600 kişiye tanıttığımız motorumuz ve gün başına ortalama 5-6 kişinin cevap yazma katılımıyla paylaşımlarımızı bugüne getiren tüm dostlarımıza sonsuz teşekkürler
Şekil çok manyak olmuş eline sağlık.
Bilgiler için itina ile teşekkür ediyorum.
Affına sığınarak mesleğini sorabilir miyim?
Ve bizim motorda şarj dinamosu veya alternatör nerde nasıl birşey.
Onu bulamadım.
Başka bir şey takamaz mıyız?
Daha fazla amper vercek bi alet?
Şimdiden teşekkürler.
Dostum ben basın yayın işleri ile uğraşıyorum.
Şimdi dinamao motorun içinde bulunur krank miline bağlıdır gaz verdikçe dinamo motorun içinde döner ve gerilim oluşturur.Aynı bisikletine bağlı olan dinamo gibi.Bu aygıt kutuplaşmamış elektrik üretir.Ampulleri yakar ama sinyal rölesini çalıştırmaz.Bu yüzden İşte burdan gelen dengesiz gerilimi ayarlamak,aküye şarj sağlarken kabloların ısınmaması ve akımın ayarlanması sağlamak için konjektör (alternatör) denen elektronik devre kullanılır.Bu da bizim motorlarda deponun altına elini soktuğunda en önde kalan üstü metal soğutucudan oluşan kare şeklindeki alettir.Şekli aynı bilgisayarının işlemcisinin üstünde bulunan fanın altındaki soğutucu gibidir.
Ancak sğutucu kısmın altında elektronik devreler kapasitörler ve sarmal dirençler var.Bunlar akün dolduğunda motorun şarj etmeyi kesmesi içindir.Aynı zamanda dinamo çok hızlı döndüğünde voltajın 13.2/14.4 volt değerlerinin üstüne çıkmasını engeller.
Akü ne gelen şarj voltajı akünün voltajının %10 ile %20 arası voltajı kadar yüksek olabilir.Bu da 12 volt için ya 1.2 ya da 2.4 volt fazlaya kadar voltaj anlamı taşır işte bu görevleri alternatör sağlar.
Bunları değiştiremezsin.Herşey kendine göre yapılmıştır.Dinamon zaten motorun içinde verdiği voltaj ve akım belli.Kısaca orjinali ne ise o kalacaktır.Konjektörler değişebilir ama dinamodan gelen akım değerlerinin iyi bir elektrikçi tarafından ölçülerek değişimi yapılmalıdır.Ama daha kaliteli bi konjektör taksan bile şarj konusunda değişen bişey olmaz.İş dinamoda biter
Gercekten bu buyuk bilgi portali icin emegi gecen herkese sonsuz tesekkurler... Criminal ozellikle sana... 11 aydir sik kullanilanlarda bu sayfanin durmasi benim icin cok hos heyecan verici ve en onemlisi ogretici oldu.
Simdi, biliyorum ki bu portal da motorunu satmak istedigini soylemek diger kullanicilar icin cok keyifli olmuyor, ama bende Zealsun ZS 150 -19 okulundan mezun olmak istedigimi acikliyorum. Gercekten cok keyifle kullandim motorumu. Ilk vitesli motorumdu ve gercekten o duygusal baglar kuruldu aramda. Agustos itibariyle iki yilligina yurt disina gidecegim egitim amacli. Simdiden satmak istedigimi aciklamak herhalde mantikli... Sezon acilirken yeni motor almak isteyecek bir suru arkadas vardir. Umarim hepsi bizim gibi ellerindeki limitli parayi en mantikli sekilde degerlendirirler... Umarim bir gun hepimiz elimizdeki paranin limiti yokmus gibi hayallerinizdeki KOCAMAN CHOPPERLARA sahip olabiliriz. Zealsun yine de ayri bir yerde olur gönlümde herhalde... ilk göz agrisi bu ya
yıldönümü kutlu olsun hepimizeee
criminal marka iptal işlemine bayıldım..bende markaları söktüm ..motor simsiyah oldu..dedim bölesi daha güzel.ama senin yaptığın süper olmuş vallaa.. kıskandım lemm..bende istiyorum.nerden bulcaz onu ??
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
Kıskandırırım ben adamı öyle işte.
Valla ben bauhausta buldm o stickerları.ne alaka diyeceksin valla oto reyonunda bazen oluyo öyle değişik şeyler.
Şimdi digital saat aldım onu monte edecem gidona bi de metal şerit çekecem bitsin paylaşırım.
Ya başka değişiklikler yapanlar resim koysun da görelim be abicim....
İyi bir sürücünün denge,doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması
vardır.Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de..
ne mutlu türküm diyene ! ! ! 35 U 7273 TECRÜBE, LİMİTLERİNİZİ BİLMEKTİR!
walla 25 liraya aldım çok istiyorsan özelden mesaj at ben sana yardımcı olayım
criminal süper olmuş sticker lar...
hocam bu iş nedir yaw heryerde bu motor 3,100 ytl polen motorun sitesinde 2,950 polen bilgisayarda 2,650
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)