Hyosung X5 - GD250N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Bu sene Hyosung'dan beklentim gerçekten fazla, umarım beni hayal kırıklığına uğratmaz. Kendi tasarımı ve farklı modelleri ile 2016'ya hızlı bir giriş yapacağını düşünüyorum. X5 Türkiye'ye gelmiş sayılı tasarıma sahip motosikletlerden birisi ancak firmanın tutarsızlığı ve reklam politikası yüzünden beklenilen konuma gelemedi. Bakalım önümüzdeki sene neler olacak.
Reklamlar
-
*Heka adlı üyeden alıntı
Bu sene Hyosung'dan beklentim gerçekten fazla, umarım beni hayal kırıklığına uğratmaz. Kendi tasarımı ve farklı modelleri ile 2016'ya hızlı bir giriş yapacağını düşünüyorum. X5 Türkiye'ye gelmiş sayılı tasarıma sahip motosikletlerden birisi ancak firmanın tutarsızlığı ve reklam politikası yüzünden beklenilen konuma gelemedi. Bakalım önümüzdeki sene neler olacak.
Benimde beklentim büyük ama çokta sallamıyorum açıkcası. Öğrendiğim kadarıyla kasa harici bütün gerekli aksam parçaları stoktaymış şuan. Ayrıca kasesuar olarakta koruma demiri ve arka çanta demiri stoklu olarak satılıyor. Ha olmasa ne olur beklemek istemez isem ben kendimde getirir servise teslim eder taktırırım mesele değil bunlar. Piyasada çok olmaması benim daha çok hoşuma gidiyor daha çok ilgi çekiyor
-
Yedek parça fiyatları nasıl? İnternetten ithalatçı sitesinde göremedim. En azından bajaj veya honda ya göre fiyatlar nasıl?
-
slyman_b adlı üyeden alıntı
Yedek parça fiyatları nasıl? İnternetten ithalatçı sitesinde göremedim. En azından bajaj veya honda ya göre fiyatlar nasıl?
Muhtemelen ikisindende pahalıdır. Bajaj için şu yüzden dedim fuarda takım elbiseli bi adam show yaparak manetin 7 8 lira olduğundan falan bahsediyordu yalan mı doğru mu bilmiyorum Hyo'da 40-50 lira civarına burada satıyorlar. Yurtdışındaki satış fiyatı 10 dolar civarı. Honda konusunda ise Hyonun kasa parçaları ya aynıdır ya da daha pahalıdır malum Honda çok daha büyük üretici, ancak motor aksam parçalarının daha ucuz olduğunu düşünüyorum. Motoran yedek parça diye bir site var sanırım orada belirli parçalar var. Facebooktaki Hyosung sayfalarında bir kaç türk satıcı var hemen hemen her parça ellerinde mevcut yoksada getirtiyorlar sanırım. Ek olarak Ana bayii olan İstanbul motorada mail atarak parça fiyatları öğrenilebiliyor eğer istenirse. Alırken sadece Hyosungwholesale ve hyosungsource sitelerinde motor aksam parçalarına baktım ve benim bütçemi sarsamayacak tutarları görünce satın aldım motoru...
*Rakip olabilecek Pulsar ve CBR'ı sayarsak bana göre Honda'nın boya kalitesi dışında 2 motorun GD serisinden hiçbir üstün yanı yok aksine ufak gibi gözüken GD serisinin üstün olduğu bir çok nokta var...
-
Gd serisinin üstün olduğu noktalar neler sence peki?
-
slyman_b adlı üyeden alıntı
Gd serisinin üstün olduğu noktalar neler sence peki?
Güzel soru. Teknik verileri karşılaştırdığında, motorun tork ve hp değerleri ve bunları sunduğu devir aralığı çok daha başarılı. Pulsar 200cc olmasına rağmen hemen hemen aynı ağırlığa sahipler GD 5-6 kilo daha hafif sanırım, CBR daha da ağır. GD'de önde dört pistonlu arkada 2 pistonlu 300mm'e 230mm fren diskleri ve çelik fren hortumu mevcut. Diğerlerinde böyle bir fren sistemi yok. GD'de 150 ebat arka lastik ve diğerlerine nazaran MRF marka Hint malı değiştirilmeden de rahatlıkla 10-15 bin km yol yapılacak bir lastik var üzerinde. Duruş ve görünüş olarak bana göre diğerleri sıradan iken bu streetfighter tarzında ve ilgi çekiyor. Üstünde 250cc için bence fazla bile olan KYB süspansiyon var. Triump ve Kawasaki H2 modelleri KYB süspansiyonlarını kullanıyor. GT650'nin arka süspansiyonu 120 dolar iken GD'deki arka süspansiyon 200 dolar civarında kıyaslamak gerekirse. Şuan piyassda ride by wire'ın öncüsü olan Mikuni markasının basit yapılı enjeksiyon sistemine sahip. Çok güzel bir gösterge ekranı var. Saat,Vites,devir,yakıt ve hararet seviyesi,Trip A, Trip B özelliklerine sahip tamamen dijital gösterge mevcut. Titreşim her tek silindir gibi mevcut ancak 8 bin devir üstü zorlanmadığı sürece hissedilir seviyede değil. Selesi çok rahat değil tek seferde 50-60 km'nin üstündeki seyahatler yıpratır. Arka sele süs olarak mevcut veya manken bir sevgiliniz olması lazım . Şehir içi ve trafik için yapılmış bir motor. Yazın kavurucu sıcağında bile 8 kalemli hararet göstergesi 4'ü geçmedi ancak çıplak olduğu için ısı hissediliyor bacaklarda. Çok kıvrak ve heryerden geçmeye müsait. Bana göre Japon rakiplerinden kzometik anlamında geri olsa da teknik anlamındaki avantajları ile aynı düzeyde. Fiyat olarakta onlardan güncel kur itibarıyla ciddi anlamda daha uygun. Z250 14.500 lira, CBR250 14.700 lira, GD ise 12.600 lira...
-
Bahsedilen ozelliklerin fazlasi dukeda da mevcut. Ancak ne duke nede gd hakettigi satis rakamlarini goremedi. Insanimiz tofas zihniyetiyle motor aliyor cunku. Neyse ki son donemde duke icin bir kipirdanma oldu umarim gd icinde ayni sey olur. Hyosung bence hic oyle bos forma degil.
-
Mexico adlı üyeden alıntı
Bahsedilen ozelliklerin fazlasi dukeda da mevcut. Ancak ne duke nede gd hakettigi satis rakamlarini goremedi. Insanimiz tofas zihniyetiyle motor aliyor cunku. Neyse ki son donemde duke icin bir kipirdanma oldu umarim gd icinde ayni sey olur. Hyosung bence hic oyle bos forma degil.
Zaten GD serisi Duke serisinden esinlenerek ortaya çıkmış bir model. Duke serisi ile karşılaştırmadım çünkü Duke serisi biraz daha yüksek parça ve servis maliyetlerine sahip. Belki Duke 200 ile karşılaştırma yapılabilir ancak Duke 250'nin bu sınıfta rakibi yok donanım ve kalite anlamında. Ancak onunla da arada 4000 lira gibi bir fark mevcut...
-
02 Kasım 2015, 22:02
#469
-
02 Kasım 2015, 22:36
#470
Bu motoru fuardan sonra ilk kez bayide yakından gördüm, üzerinde Exiv 250 yazıyordu. Sanki fuarda bu yazı yoktu ya da ben dikkat etmedim. İkincisi de bence motorun selesini yumuşatmışlar. Fuardaki resmen tuğla gibiydi, bunun selesi yumuşak geldi.
-
03 Kasım 2015, 19:00
#471
Seko adlı üyeden alıntı
Bu motoru fuardan sonra ilk kez bayide yakından gördüm, üzerinde Exiv 250 yazıyordu. Sanki fuarda bu yazı yoktu ya da ben dikkat etmedim. İkincisi de bence motorun selesini yumuşatmışlar. Fuardaki resmen tuğla gibiydi, bunun selesi yumuşak geldi.
Fuarda gördüğün model 2013 veya 2014 modeldi beyaz olandan bahsediyorsun sanırım ? 2014 yılında firmada bir yapılanma oluştu KR Motors bünyesinde Hyosung olarak anılmaya başlandı. Radikal bir şekilde 2013-2014'de satılan hiç bir renk 2015'e gelmedi siyah dışında. Şasi direk kırmızıya jantlarda siyaha döndürüldü. Muhtemelen ufak tefek madde değişikliğine de gidilmiş olabilir ilk 2 senenin geri dönüşleriyle alakalı. Sele ilk oturduğunda rahat ancak kondisyona göre 50-100 km arası götürür tek marşta. Gidilir daha ama adamı yıpratır ve yorar. Aksiyon kamerası ile video çektim ama açı pek iyi olmadı servise giderken. Motorun görünen yani su ve direk maddeler ile temas eden kısmında biraz fazla vida var. Avantajı kaza yapılırsa depo veya yanındaki parçalar hasar aldığında bütün değişime gerek duymadan parça parça değişim ile maliyet düşürülür ancak dezavanaj olarakta vidaların ileride paslanma ile kötü duracak olması. Gerçi çalıştığım işhanında ki demir işi yapan firma istersem bana bir vida takımı ayarlayacağını ve neredeyse hiçbir koşulda uzun yıllarca paslanmayacağını söyledi ve maliyetler oldukça ucuz. Gidon açısı çok geniş değil kurye ve scooterlar gibi ancak manevra sıkıntısı aşırı hafifliği ile her koşulda akıcı. Arka seleye birisi oturduğunda ve bu kişi 80 kilo üzeriyse motor her kasiste direk alt korumasını sürtüyor, hızlıysanız direk egzoz çarpıyor. Stok egzozun konumlandırılma yeri ve fikri güzel ancak tasarım ve sonuçlar kötü bana göre. IXIL varken bu sorun hiç yaşanmadı o yüzden seneye stok egzozu tamamen söküp kaldıracağım. Gene çok konuştum neyse
-
04 Kasım 2015, 07:50
#472
Yakıt tüketimi nasıl gidiyor ?
-
04 Kasım 2015, 23:04
#473
Seko adlı üyeden alıntı
Yakıt tüketimi nasıl gidiyor ?
100 km'de 3-3,5 arasında tüketimim. Fulledikten sonra sarı ışık yanana kadar 7 litre benzin oluyor. 7 litre tükenince ışık yanıyor ve 4 litrenin kaldığını bildiriyor. 7 litrelik aralıkta minimum 200 maksimum 240 km yol yapabildim. Gösterge gerçekten rahatlatıyor kalem kalem benzini göstermesi ve ışık ile uyarması ile. Bir sefer gerekli yerde benzin almayınca ve benzinlik bulamayınca tek depoyla 300 km yol yaptıktan sonra fulleyince 10.5 litre benzin aldı. Üstelik o gezi sırasında 170'e kadar çıktım bir ara Bence sunabildiği performansa ve gidişine göre oldukça ekonomik.
-
05 Kasım 2015, 10:43
#474
Evet, oldukça iyiymiş. Zaten 250 cc motorun daha az yakmasını beklememek lazım...
-
18 Kasım 2015, 14:54
#475
Arkadaşlar selam. Bombayı patlattı Hyo. GD450 çıkıyor. 49 hp 47 nm tork. 145 kilo kuru ağırlık, dahs iyi süspansiyonlar...
http://www.bikewale.com/news/20790-e...etfighter.html
-
18 Kasım 2015, 15:29
#476
Güzel motor olmuş. Ayarlı güzel bi arka amortisör, kuş gibi ağırlık. Kendinden modifiye edilmiş gibi bi görüntüsü var.
Renk seçimi, borusu sarılmış egsoz.
Fiyatı biraz insaflı tutarlarsa yaşar bu çocuk.
EDIT: Oha arka amortisör OHLINS miş
-
18 Kasım 2015, 17:06
#477
UNdocab adlı üyeden alıntı
Güzel motor olmuş. Ayarlı güzel bi arka amortisör, kuş gibi ağırlık. Kendinden modifiye edilmiş gibi bi görüntüsü var.
Renk seçimi, borusu sarılmış egsoz.
Fiyatı biraz insaflı tutarlarsa yaşar bu çocuk.
EDIT: Oha arka amortisör OHLINS miş
http://imgd1.aeplcdn.com/600x337/bw/...60458.jpg?wm=2
Ohlins olduğunu bilmiyordum. Önde 41mm var. Bendeki 37mm KYB idi muhtemelen üst versiyonu olan 41mm KYB koyacaklar. Bu arada çıkışı hazır olan GV300'e Bosch ABS koymuşlar muhtemelen bunda da ABS olacak. Acayip mutlu oldum görünce modeli. 16-17 civarı olursa kesin alırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Sıcak bilgiler gelmeye devam ediyor.
http://overdrive.in/news/eicma-2015-...type-unveiled/
-
18 Kasım 2015, 17:08
#478
Ne yazıkki pek öyle olmayacak gibi tahminimi söyleyim mi 20-23 arası olacak ve kimse almayacak
1-2bin tl farka neden KTM almayayım diyecek.
-
18 Kasım 2015, 17:16
#479
vallahi güzel duruyor makine lakin yakından incelemek lazım o ilk gelen x5 lerin capakları halen gözümün önünde
-
18 Kasım 2015, 17:34
#480
UNdocab adlı üyeden alıntı
Ne yazıkki pek öyle olmayacak gibi tahminimi söyleyim mi 20-23 arası olacak ve kimse almayacak
1-2bin tl farka neden KTM almayayım diyecek.
Evet fiyatın o düzeylerde olma ihtimali kur itibarıyla malum. Şuan Duke 390 21 bin lira yeni model istenirse. Muhtemelen 19-20 bin lira civarında olacaktır. Rekabet diyip 17-18 yapabilirler mi mechul. Zaten Hyo'da 250cc üstü stoklu gelmiyor. Belki 2-3 tane gelirse gelir sonrası sipariş olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------
Ufuk ARSLAN adlı üyeden alıntı
vallahi güzel duruyor makine lakin yakından incelemek lazım o ilk gelen x5 lerin capakları halen gözümün önünde
Jant boyası ve kasanın boya kısmı hala öyle maalesef. Şekil olarak göze hitap etse de kozmetik olarak başarılı olduğu söylenemez. Yalnız resimden durduğu kadarıyla 1-2 gömlek daha üst gibi duruyor. Sanırım belirli hatalardan ders çıkarıyorlar. Benim esas merak ettiğim 450cc motoru yaptılar ama bakalım hakkıyla oldu mu ? Ciddi problemlerin çıkma ihtimali de var malum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler