Merhaba,
Ben forumda yeniyim, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim öncelikle. Bu başlığı başından sonuna kadar okudum. Hatta Green Arrow ile baya görüşmemiz de oldu. Sonunda da aynı motordan aldım. Kayseri'de yaşıyorum ve çoğunlukla şehir içi kullanmak ve öğrenmek için bu makinede karar kıldım. Green Arrow'a da sonsuz teşekkürler
Buradan benim gibi ilk defa motosiklet alacaklara bence bir kaç tavsiyem vermek istiyorum (bana çok faydalı gelmişti). Sonra da motorumla ilgili ilk izlenimlerimi anlatayım
1-) Chopper sevdalısı olarak gidip bunu aldım ve bence doğru seçim yapmışım. Çoğunlukla (%95) şehir içinde kullanacaksanız motorun seriliği ve kolay manevra yapabilmesi gerçekten önemli. Oturma pozisyonu açısından da herşey sıkıntısız. Tüm bunları düşününce bence iyi bir seçim oldu.
2-) Başlangıç için herkes 125lik bir motor tavsiye ederken ben hem trafikte kendini biraz daha fark ettirsin hem de bir sıkışıklık durumunda aradan sıyrılması daha kolay olsun diye 250lik bir makine aldım. Bu anlamda bu motorun seriliği ve manevrası kesinlikle başarılı.
3-) Çok param olsa sıfır bir Japon makine alırdım (Kawasaki Z250SL kesinlikle) ama "Japonlardan bir tık altta", "Çinlilerden iki tık üstte" olsun diye bunu aldım (bunlar benim laflarım değil-motorcu abilerimin lafları). Bajaj marka motorlar da şık duruyor ama kimle konuştuysam bu motoru ondan daha üstün buldular (GD250N, Bajaj'ın 200lük motorundan 5 beygir daha kuvvetli ve o 5 beygir trafikte bazen çok gerekir dendi).
Dün 1 saat boyunca durmadan 40 km yol yaptım, ilk izlenimlerimi de paylaşayım.
1-) Aynaları katlanmıyor ve gidondan uzun. Bu yüzden dar park yerinden geçerken sıkıntı oldu. Ya katlanabilir ayna alacağım ya da her seferinde aynaları gevşetip açacağım. Daha küçük ayna düşünmüyorum çünkü aynaları zaten her yeri göstermiyor ama bu sınıfta sanırım hep böyle.
2-) Hızlanması ve frenlemesi bence iyi. Ben hiç sıkıntı yaşamadım. Şehir içinde keyifle sürmek için son derece uygun.
3-) Vites göstergesinin olması büyük avantaj ama boşu bulmak bazen biraz zor olabiliyor (benim amatörlüğümden olabilir).
4-) 1.73 boyunda biri olarak son derece rahat bir şekilde selede otururken her iki ayağım da yere değiyor değil, basıyor.
5-) "Selesi yorucu" diye yorumlar okumuştum ama ben tek seferde 40 km gittim ve en az o kadar daha giderdim. Hiç yorulmadım.
6-) Oturuş pozisyonu çok az öne eğilme gerektiriyor ama yola çıkınca farkına bile varmıyorsunuz ve hemen alışıyorsunuz.
7-) Sesi, 250lik bir makine ne kadarsa o kadar-duyuluyor ama gürül gürül değil. Belki egzos modifiye gerekebilir ama emin değilim-bence iyi.
8-) Bu tamamen benim acemiliğimden ama park etmesi veya park yerinden çıkarması ciddi zor. Yani alet 150 kiloya yakın ve üzerine binmeden sürüklemek çok sıkıntılı-hemen devrilmeye niyetleniyor. Üzerine binip hareket edince sorun yok. Gidon dönüş çapı da dar ama sadece parktan çıkarırken. Yolda dönmesi veya yatmasıyla ilgili hiç bir problem yaşamadım. Hatta çok hoşuma gitti.
9-) Dizlik taktığım için deponun yanlarına bir reklamcıdan aynı renk kaplama yaptırdım çizik olmasın diye-tavsiye ederim.
10-) Tek silindir olduğu için hafif bir titreşim var ama kesinlikle rahatsız edici düzeyde değil. Zaten çoğu zaman fark etmiyorsunuz bile.
11-) Şekli çok şık. Kesinlikle parasından daha pahalı ve lüks duruyor (benim motorum 2014 model-1300km'de-8500'e aldım). Hatta dün otostop çektiler bana (ama almadım ve selam verip uzaklaştım)
12-) Yakıt tüketimini bilmiyorum ama 11 litreyle 300 km gidenler olduğunu duydum. Eğer öyleyse, ki öyledir bence, komik
Aynen Green Arrow gibi koruma demiri taktıracağım. Belki bir de ön cam. Üzerindeki lastikleri çok iyi değil ama motorcu abilerim idare edeceğini söylediler. O yüzden onları henüz değiştirmeyi düşünmüyorum. Sürmesi keyifli ve güzel bir başlangıç motoru bence. Motordan hiç anlamadığımı göz önüne alsanız bile bence görüntüsü ve teknik verileri yeterince cezbedici.
Resim eklemeyi başaramadım - sadece İnternetten yüklemek için bir sayfa açılıyor ama biri nasıl yapıldığını anlatırsa hemen halledeceğim