Asıl Asya 200 gy yeri burasıymış meğerse.
Dur ben diğer tarafa yazdıklarımı buraya taşıyayım.
Karakızım şu anda 4500 km'ye yaklaştı. Aslında hedeflediğimin yarısındayım. 26 Haziran itibari ile kontak çevirmiştim. Neyse zaten yarışta felan değilim ki en az sürede en fazla mesafeyi yapayım gibi bir derdim olsun.
Karakızım bir evlat gibi. Ne olursa olsun vazgeçilmiyor. Devamlı elimden anahtar düşmüyor ama onunla uğraşmak bana zevk veriyor. En son yağmurlu bir gecede Gölbaşı yokuşunu tırmanırken, motorun tüm elektrik aksamı kapandı. Evet motor saatte 90 km/h hızla yağmur altında yokuş tırmanırken birdenbire ışıklarını kapatıverdi. Ne sinyal ne far ne de fren lambası yanmıyordu. Birde benim komple motor elbiseleri siyah, motor siyah...... Anlayacağın Ghost riderin zenci versiyonu gibiydim.
Gelelim sorunumuza. Başınıza gelirse panik yapmayın. Çünkü motor susmuyor. Yola devam ediyor ama yarasa gibi gitmek zorundasınız. Motorun kontak anahtarını direksiyon tablasına sabitleyen vida düştüğü için kontak bağlantı switchleri ile olan bağlantıyı kesiyor. Acil çözüm için kontağın üstüne baskı yapacak bir nesne bulup sabitlemek lazım. Ben o trafikte motoru tek elle kullanmak zorunda kalmıştım. Hemde o yağmura rağmen. Tabii ki ilk müsait cebe sığınıp işimi halledecek sabitleme işini gerçekleştirmiştim.
Uzun süredir motorumda olan bir sorun var. Yaklaşık 60-70 km gibi yol yaptıktan sonra yani motor, zincir felan tam ısındıktan sonra özellikle sıkışık tarfikteki dur kalklarda belirginleşen bir sorunum var. Motorun ışıkta durduğunu farzedelim. Sonra kalkışa geçiyorsun. tabi senin kalkış hızına genelde diğer araçlar ayak uyduramıyor ve mecburan yeniden yavaşlamak zorunda olduğun haller oluşuyor. Yani ani devirlenmeden sonra ani gaz kesmeleri müteakip debriyajı sıkıp durduğun anda ; sanki zincir ön dişlinin üstünde dönüyormuş gibi gibi tık tık zincir atıyor. Acaba arka tekerin ivmesinden dolayı zincir dişlilerin üzerinden mi atlıyor dedim ve zincir gerginliğini ölçtüm. Ajda Pekkanın suratı kadar gergindi zincir. Hala bu sorunun sebebini bulamadım. Eğer 16 lık ön dişli bulupta dişliyi değiştirecek olursam; sorunu bulacağımı tahmin ediyorum. Bu motorun ön dişli muhafaza kapağı zealsunlarda ki gibi ayrı değil. Şanzıman yan kapağına bütünleşik. Conta sipariş etmedim. Sıvı contada pek sağlıklı olmaz kanaatindeyim. Komple kapağıda şüphe yüzünden açmak istemiyorum şu an.
Bu arada büyük bir ihtimalle karbüratör diyaframını patlattım. Motorun sesi bayağı değişti. Hız ve çekiş olarak menmunum. göstergeyi çok rahat dibe indiryor ve son süratini gerçekten ölçemedim. Tel kopacak diye gaz kestim. Ama arkamdaki arabanın göstergesi 130 km/h hızı gösterdi. Y ani yaptığım hız Çin Km/h'si değil, öz be öz yurdum Km/h'sidir. Yani 80 km/h ile gidipte "Abi 120 yaptım" iyen arkadaşlara ithaf olunur. Öbür yandan bu denemem kendime bir hafta motordan kendimi men edecek kadar ceza vermeme sebep oldu. Çok kızdım kendime hem de çok. Yaptığımı kendime yakıştıramadım. Neyin çabasındaydım ve neyi ispatlamaya çalışmıştım kendime? Endurocu ruhuna ihanet etmişim gibi geldi.
Aslında birkaç sorunum daha oldu ama kendim çözdüm. Şu anda devam eden ve rahatsızlık veren sorunum benzin musluğunun kaçırması. Haftasonu ona bakacağım. Konyalıyız ve bizde çözüm tükenmez.
Şimdilik bu kadar Kastore dostum. Baycode ile iletişime geçmek istiyorum bir an önce. Adam kendini iyi geliştirmiş. Acil paylaşıma girmek lazım.