Bize bilmediğimiz şeyler söyle. Bildiklerimizi de öğrenmen için öncelikle yarım yamalak bildiklerini unutman gerekir. En iyisi sen bizide, kendinide yorma ve git başka topiklerde nankörlük yap. Hade yolun açık olsun.
Bize bilmediğimiz şeyler söyle. Bildiklerimizi de öğrenmen için öncelikle yarım yamalak bildiklerini unutman gerekir. En iyisi sen bizide, kendinide yorma ve git başka topiklerde nankörlük yap. Hade yolun açık olsun.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Nankör arkadaşım. Yazıştığın kişilerin yaşlarını bilmeden kardeş v.b. kelimeler kullanmanı yakıştıramadım. İki kişi konuşurken(yani Asya 200 GY-2 kullanıcıları bilgi alışverişinde bulunurken), üçüncü kişi konumuna düştüğünü önemle ve tebessümle hatırlatmak durumundayım. Kendini bir uçurumun tepesinden Asya çukuruna attın, şimdi de çıkacam diye boğuşup duruyorsun. Sen bence filmi başa sarıp bu çukura atlamamış ve şu son bir iki saati yaşamamış ol derim ben.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
ben sadece seninle muhatap olduğumu düşünüyordum.
motobey daha sonra seninle aramıza girdi ...
moto bey isimle arkadaşla her hangi bir fikir alış verişim yoktu olamazda ...
kendisi konumuz dışıdır ..
ben sadece seni ve senin gibi düşünenleri gördükleri rüyadan uyandırmak istemiştim.
asya çukuru ...sözünde haklısın .
sen fikir alış verişi yaptığınız ,fikirlerinizi paylaştığınız bu topiği "çukur" olarak tarif ediyorsan ..
ben ce arkadaşlarına sayğısızlık ediyorsun.
malum....
Bu dünyada bir çook çeşit çukur var ..
bu Çukur da senin ifadenle "o" çukurlardan biri sadece ...
müsadenizle ben ...
üzerimi bir silkeleyip çıkayım bu çukurdan ....
selamlar.
arkadaşlar muhattaba almamk lazım adı üzerinde NANKÖR
belliki konuşacak birini arıyor adam gibi konuşmayı bilmediğinden saçma sapan sözlerle üzerine ilgi çekmeye çalışan bir NANKÖR işte
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
geçen gün çarşıda yürüyoruz As geçiyor arkadaşım bak bak motora bak suzuki galiba öldüm gülmekten olayı anlatınca vayy be dedi.Yani tasarım harika motorda yok böyle bir alet
Axoyum bir önceki sayfada vermiş olduğum linklere bakabildin mi?. TW 200 ün makinası ile bizimkilerin makinası aynı.
Bu arada youtube tan da bakın derim.Enteresan şeyler var.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Merhaba arkadaşlar, alarmlı disk kilitlerinin en iyi korumayı sağladığı söyleniyor ve bu konuda xena markası öne çıkıyor;ancak bizim karakızlara bu markanın hangi modeli uyuyor ve bu konudaki düşünceleriniz nedir. Ayrıca öndişli konusunda bizim motorlara uyan 15 dişli bulma olanağımız yok mu ve yakıt tüketiminde ne gibi değişiklik oluyor,yazarsanız sevinirim.
Yani,öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı;
yetmişinde bile,mesela zeytin dikeceksin....
selam road
verdiğin linki inceledim
bizim motorun söktüğüm ve incelediğim kısımlarını (alternatör-marş motoru ve dişlisi-arka teker yataklaması) yamaha tw200 ile görsel olarak karşılaştırdığımda aynı görünüyor. hatta bu katalog bizimkinden daha güzel bundan sonra verdiğin linki kullanırım ama parça listesinin olduğu dosyayı bulamadım zaten bulur ve download edebilirsem burada yayınlarım.
ROAD YAMAHA TW200 ile epey arama yaptım bence bizim makinalar bunun kopyası
youtube den bir tw200 buldum çok hoşuma gitti kafam karıştı karakızı bunamı benzetsem
http://www.youtube.com/watch?v=O9-73GOz7tk&feature=fvsr
youtube giremeyenler için http://rapidshare.com/files/224542148/tw200.flv.html
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Selamlar arkadaşlar.Ben, benim motorun makinasını söküp topladığım için kıyaslama yapma imkanım biraz daha fazla sizlere göre ve gönlünüz ferah olsun. her iki motosiklette de kullanılan makina en ufak civatasına kadar aynı.
Ayrıca bizim motorların şaselerinin de Yamaha DT ve XT serisinde kullanılan şaseler olduğunuda duymayan bilmeyen kaldıysa bu vesile ile öğrenmiş olsunlar artıkın
Bu linkler Zonghsen in vermiş olduğu service manual ve yedek parça katoloğu.
http://www.mychinamoto.com/downloads...2EC-Manual.pdf Service manual
http://www.zongshen.com.au/downloads/LZX200GY-2.pdf Yedek parça
Bu linkler de Yamaha TW 200 ün kullanım klavuzu ve yedek parça katoloğu.
http://tr.diplodocs.com/kullamin-kil.../TW200-2004-_E Kullanım klavuzu.
http://www.yamaha-motor.com.mx/Manua.../5FYG_2003.pdf yedek parça katoloğu
Bunlarda faydalı dost linkler
http://www.chinariders.net/modules.p...ghlight=sierra
http://www.chinariders.net/modules.p...ght=sierra+200
Bizim motosikletlerimizi, Yamaha TW 200 ün makinası ile Yamaha DT şasesinin biraraya getirilmesiyle oluşturmuşlar. Çokta iyi yapmışlar. Yapanın ellerine sağlık
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
İlk iki resimdekilerin lastikleri tam benlik. Süpermoto hesaabı
Bu arada aletlerin lastik ölçüleri ön 130/80/18, arka 180/80/14
Axoyum; Motobey ile senin yerinde olsam hiç depo karenajıyla uğraşmam. Karenajsız çok tatlı duruyo bence. Video linkindeki sarı alet nasıl. Amcam koymuş açık filtreyi. Birde karter havalandırma tabir ettiğimiz bloğun üstünden hava filtresine giden parmak kalınlığında siyah bi hortum var. Herif o hortumuda sökmüş atmış, blok çıkışına ufak açık filtre koymuş.
Axoyum subap ayarı yapacak olursan eğer depo karenajını falan sökmeye gerek yok haberin olsun. Birde katolog değerine göre yapma ayarları. Katolog değerine göre sıkı geliyor ayarlar ve kesinlikle yürümüyor bizim motorlar. Ayar sıkı olunca egzost subabını erken açıyor, emme subabını da geç kapatıyor. Sebebi ise büyük ihtimalle bizdeki benzin oktanlarının düşüklüğünden. Kesinlikle emme yi 0,10 yap ama sentil sıkı girsin. Egzostu 0,15 yap. Benim ayarlar bu şekilde şu anda. On numara koşuyo
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
gerçektende depo grenajsız çok hoşuma gitti
en güzelide ön çamurluk, bizimkilere olurmu böyle bir çamurluk acaba
çocuğun oturduğu makinada akü ve elektrik grubu çok güzel saklamış doğrusu.
benimde aklıma gelmiyor değil tüm grenajları iptal etmek hatta far grenajını bile orayada yuvarlak bir far.
85km/h ten sonra redline
ayırca supap ayarı için depo grenajını sökmeden nasıl ulaşırım anlamış değilim.
egzoz sorun değilde emme nasıl olur?
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Hakikaten çocuğun oturduğu motor süper olmuş. Hiçbir fazlalık yok.
Subap ayarı yapacağın zaman egzostun koruma sacını sök. 8 ufak lokma, ufak cırcır yada T kol ile rahatça giriliyo aradan. Emme subabının olduğu kapağın iki tane 8 lik cıvatası var, egzostun kapağının üç adet 8 lik cıvatası var. Yalnız kapakların cıvatalarını sıkarken dikkat et fazla sıkma. Üst kapak alüminyum anında yalama olur. Subapların boşluğunu yakalamak için sente tente işleriyle uğraşma hiç. Aç kontağı ufak ufak tıkla. boşluğu yakaladığın subabın ayarını yap gitsin. Yalnız ayarladığın subabı tekrar kontrol etmek için bir tur falan döndür marşa tıklayarak bidaha kontrol et sentille. Benim elim iyi alıştı valla subap ayarını yapmak 10 dakikayı geçmiyo bende. Birde bişey daha diyecem. Subap ayarını yaptıktan sonra motoru iyice ısıt. Normal çalışma sıcaklığına gelsin sonra da hava ayarını da yap bence.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
ve ön dişliyi değiştirdim 15 dişli taklım az bir deneme çansım oldu gayet iyi
eski dişli epey aşınmış
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Hadi hayırlı olsun axoyum. Bizim motorların orijinal 15 dişli olmadığı için epey uğraştırıyor. Memnun kaldığına sevindim, emeğine değdi yani. Vites aralarıda uzuyo, zırt pırt vites değiştimek gerekmiyor. Hep aklıma takılıyordu, 15 dişliyi ısrarla tavsiye ettim arkadaşlara, bide memnun kalmazlarsa onca emek boşa gidecek diye huzursuz oluyordum. Bence şehir içinde de uzun yolda da çok iyi 15 dişli.Otra ayar yani
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Ya arkadaşlar bu ön dişli olayı önemli ama bir o kadar da zahmetli;bul-uydur-torna-freze v.s! Bir de bu konularda amatör bir sanayi gezginiysek ne olacak?Yok mu bunun tablet halinde hazırı,aspirin gibi
Yani,öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı;
yetmişinde bile,mesela zeytin dikeceksin....
ben parçacıdan 15 dişliyi 5 ytl ye aldım göbek ölçüsü bizimkinin daha büyük
söktüğümde alimin altında torna olmasına ragmen tornada yapılacak iş değil diye freze işi olduğundan motoru topladım. En güzeli tel erezyon da göbegi kestim (göbek çoklu kamalı olduğundanm frezede bile çok uğraştırıyor) tel erezyonun saati 250 TL ama ben para vermedim. 5 liralık dişliyi milyarlık tezgahı oyalattım
size tavsiyem daha önce verdiğim ölçülerde olan dişli alın en azından büyük göbek ölçüsü tutsunki sadece torna işiniz olsun.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)