siz ne kullandınız keserken????
Spiralle kessek kırılır gibi.
siz ne kullandınız keserken????
Spiralle kessek kırılır gibi.
Bahçe Makası kullandım. Daha sonra kenarlarını zımparaladım.
mrb arkadaslar o kenarları turuncu olan motor ne hoş olmus öyle yaa jantlara fosforlar filan cok hos gitmiş bi kenarlara ktm yazdırmak kalmıs artık ))))))))) 4-5 sayfa önce gördüm ama tam bi bilgi sahibi olamadm motor sanki yolda saga sola cekiyo gibi geliyo bana bunun çamurlukla oldugu kadar lastiklerlede alakası varmı son olarak ön ve arka tekeri değiştirecegm bayi ye gittigimde hangi lastik dediğinde ne diyeym hangi lastik uzun ömürlü olur ve ufak çaplı arazide yüz güldürür ön fren sanki hızlı giderken tam ttmuyor gibi geliyo bi öneri bekliyorum sizden motorum 1200 km de yagı değiti baska yaptırmam gereken bakımı varmı
herkese saygılar ve sevgiler
arkadaşlar ankara da ikamet eden arkadaşlar varsa tanışalım.
Merhaba arkadaşlar, geçtiğimiz günlerde bir abimle as200 gy alarak kervana biz de katıldık. Başlangıç motosikleti olarak aldık ve özellikle yakıt sarfiyatından çok memnunuz.
Daha önce yazılmış tüm mesajları okumam iki gecemi aldı. =) Gerçekten çok yararlı ve özenli paylaşımlar yapılmış. Herkese emeği ve özverisi için teşekkürler.
Motosikleti almadan önce bakımları tamamlanmıştı ama biz yine de motorun her yerini bir indirip kaldıracağız sanırım. Elim anahtar tutar, araba motorlarından anlarım. Aynı zamanda bisikletçiyim, bu ikisini birleştirirsem hemen indirdiğim service manual ve parts catalog'ların da yardımıyla motorun pek çok işini kendim halledebilirim sanıyorum. Her ne kadar manual'larla çalışsak da tecrübenin yerini tabii ki hiçbir şey tutamaz. Yeri geldikçe sizin tecrübelerinize de başvurmamız gerekecektir ve eminim burada aradığım yardımı bulabilirim.
İlk aşamada buji ve yağ değişimi, yağ filtre temizliği ve yol ağırlıklı kullanacağımız için 15'li ön dişli değişimi yapacağız. Bakalım ne gibi sürprizler bekliyor bizi...
Bu arada adım Evren, yaş 25, Ankara'da yaşıyorum, üniversite öğrencisiyim, aynı zamanda ses ve ışık sistemleri üzerine çalışıyorum. İleride kendim için bir Honda CBR125R ya da Kawasaki Ninja 250R, Hyosung GT250R benzeri bir motor düşünüyorum. CBR olursa ileride bir 250'liğe geçiş için olur herhalde.
Umarım Ankara'da başka arkadaşlarla buluşabilir, tanışabiliriz. Şimdiden memnun oldum. =)
Herkese selamlar,geçtiğimiz salı ilk servis bakımını yaptırmak için atladım motoruma ama ne yaptıysam çalışmadı! marş basıyordu ama çalışmadı.Servisi aradım sağolsun Adem usta (K.adası servisi)geldi bujimi değiştirdi 10 gündür kullanmamıştım ve yağmura maruz kalmıştı.Sonra beraber servise döndük.Yağ değişimi yapıldı,gevşek olan zincirim gerildi ve motorumu yeni aldığımda üzerinde çizikler bulunan sağ elcik ve hidrolik yağı seviyesi göstergesi garanti kapsamında değişti.Açıkçası bu parçaların bulunup getirilmesi beni çok memnun etti çünkü piyasada yedek parça sıkıntısı var deniyordu.Söylediklerine göre her türlü yedek parçayı bulabiliyorlarmış.bakım yapıldıktansonra performansı arttı özellikle zincirden gelen şakırtıdan kurtuldum.1000 km bakımına gittiğimde ön dişlimi değiştireceğimve usta egzosta delik açacak (bunun motoru rahatlatacağını söyledi!?)
yeni karakızcılar görmek güzel.. hosgeldiniz hepiniz
hayırlı olsun yenı motorlarınız ... bende bı 15 dişli bulamadım ama yaptırıyorum :D ustaya buldum dıcem yerse hafta sonu arkadasa verdım motoru :=) aksama kadar yuregım pır pır etti aksam bı geldı :( yatırmıs tahmın edıyodu m ama olmasın dıe dua ettım nese tek parca geldı ya onada sukur elcik koruma da biraz yarıklar ve aynada bıraz cızık var baska bısı yok nese bunada sukur ... egzozu bende deldırcem seste nası bı degısım oluyo ? bılen arkadaslar pls ...
°o.O°•._.•PiOnEeRKiNg•._.•O.o°O.o°
ALL THE GEAR ALL THE TIME
egsoz deldirmek bişeye yaramıyo ses konusunda. ben çıkma reno egsozu taktım. mutluyum
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
Sevgili Asya Kardeşliği,
Cumartesi günü Karakızımı kardeşimle beraber arkadaşımın tamirci dükkanına götürdüm çünkü motorda ikinci vites yoktu ve 3. vitese attığında ise sanki debriyaj bitmişcesine motor devirleniyor ama bir türlü çekişe geçmiyordu. 4. ve 5. viteslerde ise lanetayn bir çekiş oluşuyordu. Yoğun Ankara trafiğinde birazda zorlanarakta olsa motoru götürdük.
Ben 2. vitesin hilali kırıldı ve zaten eski olan debriyaj bitti diye düşünüyordum. Usta motorla bir tur attı ve bunu indirsek iyi olur dedi. Kardeşimle beraber önce oturağı ve depoyu söktük. Sonrasında motor gövdesini komple aşağı indirdik. Motoru söküm sehpasına aldım ve bildiğim tüm duaları okuyarak açmaya başladım. Önce bobin tarafını açtım. O taraf gayet temiz durumdaydı. Daha sonra debriyaj tasının olduğu kısmı söktüm. O da nesi debriyaj takımı aşağı yukarı doğru yaklaşık 5 mm oynuyordu. İlk önce bilyalı dağıttı ve yatağı yedi diye düşündük ama sonrasında bilyalının gayet iyi durumda olduğunu gördük. Kompla şanzımanı açma kararı verdik ve motorun tüm tağ, krank, krank balansör, çekiş dişlilerini söktük ve motoru ikiye ayırdık. Hiç tahmin bile edemeyeceğimiz bir sorun vardı. Motor şanzıman grup milini kırmıştı. 2. vitesin bağlı olduğu kısmı kırıp kopartmıştı. Şansımıza kırılan mil ve dişli hilalin sayesinde şanzımanın içine düşüp komple motoru parçalamamıştı. O haldeyken bile 100-110 sürat yapmıştım.
Debriyaj balatalarının artık eskiğidiğini gördüm bu arada. Debriyaj sacının ise hala temiz olduğunu tespit ettik. Yaptığımız diğer kontrollerde pistonun, segmanların, silindir gömleklerinin tertemiz olduğunu ama egzantrik zincirinin epey bollaştığını gözlemledik. İhtiyaç duyduğumuz parçaların bir listesini çıkardık ve servisin yolunu tuttuk. Tamircime yakın olduğu için Ulus Dışkapıda açılan Tayfun Motor isimli Asya servisine gittim. Adam çok iyi niyetli birisi. Asya bayii girişini açtı bilgisayardan ve ben seçtim parçaları. Kodlarını okudum o yazdı ve bu arada bayii fiyatlarını görerek yazdım. Bunu bir başka serviste yaptırmazlar. Bu arada oraya gidişimin bir başka sebebi ise debriyaj balatası yüzünden. Daha önce sordupun Asya bayileri bana debriyajı takım olarak yaklaşık 100 TL'ye satabildiklerini söylemişlerdi oysa buradan debriyaj balata takımını 9,5 TL + KDV fiyat ile sipariş verdim. Hatta değiştirmişken iyi olur dedim ve yine aynı fiyattan debriyaj sac takımınıda sipariş verdim. Anlayacağınız 100 TL vermek yerine yaklaşık 22 TL'ye debriyajı yenilemiş olacağım. En korktuğum şey ise ara milin kallavi bir fiyatının olacağı idi. Orada öğrandiğim bişey ise korkumu iyice körükledi. Çünkü sadece şanzıman ara mili satılmıyordu ve üstündeki vites dişli grubu ile beraber satılıyordu. Korka korka fiyatına baktım. Şanzıman vites dişli grubu kısa ara mili ile beraber takım olarak 114 TL + KDV fiyatındaydı. O kadarda kallavi gelmedi fiyatı. Bu motorun parçaları diğer motorlarla uyuşmuyor. Yoksa daha ucuza bulma şansımda olacaktı. Hazır açılmışken debriyaj milini de değiştirelim demiştik. Onunda günahı 14 TL + Kdv olarak göründü. Motorun contalar zaten değişecekti. Üst kapak contasını mecbur alacaktık. Ama diğerlerini kestiririm diye düşünürken baktım fiyatlar o kadarda kallavi değil komple contalarıda sipariş verdim. Silindir üst kapak contası 14 TL + KDV, silindir alt kapak contası 3,7 TL + KDV, yan kapak contaları toplamda 18 TL + KDV. Toplamda kargo dahil 220 TL civarında bir borç çıktı. Bu arada merak edip bazı parçaların fiyatına baktım. Orjinal zincirin fiyatı 17,5 TL + KDV. Benim depo grenajı kazada kırılmıştı ve geçen sene 63 TL olan üstelikte bulunmayan depo grenajı gelmişti ama tam 134 TL + KDV fiyat koymuşlardı. Okkalı bir küfür savurdum artık. Sanki KLR grenajı mübarek. Bu konuda gerekirse Sevgili Axoyum'dan yardım alacağım. Bir fiberciden kaça dökülür fiyat almamız lazım. Ola ki bu parçaya ihtiyaç duyarsak fabrika bizi öpmesin. Sevgili Axoyum Ostim'i avucunun içi gibi biliyordur ve bizi bir yerlere mutlaka yönlendirecektir.
İşin en can sıkıcı yanı ise fotoğraf makinemin memlekete giden kardeşimde olması nedeniyle hiç foto çekememiş olmamdır. Umarım ki motoru toplarken resimleme şansım olur.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Sevgili Motobey verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim.Sanırım araştırma ve yaratıcılık yönünden en çalışkan Ankara ekibi,biraz da olanaklar elverişli herhalde,ben de diyorum ki hazır parça temini işine el atmışken(Grenaj gibi)bizim motorlarımızın kronik sorunu olan şu ön dişli 15 veya 16, konusunda (bulabilsek dahi torna ,freze derdine düşüyoruz)da bir araştırma yaparsanız çok yararlı olacağını düşünüyorum
Sevgili Motobey öncelikle kolay gelsin
arızanın bu kadarla kurtarmana sevindim
malesef ostimi bilirim ama grenaj konusunda araştırma yapmadım
artık aldığım bir karar gereği motora hiç masraf etmeyeceğim yani benimde depo grenajı 3 düşüş neticesinde haşat durumda ama öyle bineceğim ilerdede eskisini kalıp olarak kullanıp kendimiz dökme teklifi aldım bir kabortacı arkadaştan.
keşke imakanın ve yerin olsada bütün bu motoru dağıtma işini kendin yapsan motora binmekten daha zevkli olduğunu görecektin (en azından benim için)
Ulus Dışkapıda açılan Tayfun Motor isimli Asya servisinin telefonu varsa verirsen sevinirim
tekrar kolay gelsin
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Kolay gelsin Motobey,faydalı paylaşımlar için teşekkürler.Pahalıda olsa yedek parçaların bulunabilir olması güzel.
İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim arkadaşlar. Dün Tayfun Motor'dan Tayfun usta ile görüştüm. Sipariş verilmiş ve tüm parçalar varmış. Kısmetse çarşamba günü geliyor parçalar. Hatta ben ustayı aramıştım ve egzantrik zincirinin fiyatını sormuştum. Çok yoğun olduğu için bakamamıştı. Bende Ramzey sitesindeki yedek parça kataloğundan 200'lük krossun fiyatlarını baz almıştım. Orada egzantrik zinciri 49 TL gibi bir fiyattı. Parçaların fiyatı yaklaşık olarak benzer fiyatlardaydı. Bizimkilerin egzantrik zincir fiyatı 14 TL felanmış. Keşke sipariş verseydin diyecektim ki hem zincir hemde egzantrik zinciri siparişinide eklemiş insiyatif kullanarak. Çok menmun oldum. Çünkü ustam daha sonra özellikle egzantrik zincirini de değiştirelim demişti. Ayrıca normal çekiş zinciri yeterince uzun ömürlüydü ve yine orjinali ile değiştirmek iyi olur diye düşündüm. Çekoslavak zincir kadar iyi olmasada hem ucuz hemde iş görür nitelikteydi. Bu arada Tayfun Motorun adresi ve telefonu aşağıda. İyi niyetli yaklaşan bir arkadaş. Ben fiyatları görerek aldım. Hangi servise giderseniz gidin, babanızın oğlu olsa fiyatları devlet sırrıymışcasına saklar. İnşallah bu esnaflık anlayışı devam eder. Eğer öyle olursa bizde ona kazandırmak için elimizden geleni yaparız.
TAYFUN MOTOR
Adres: ÇANKIRI CAD.VAKIF HAN NO:67 - Z/6-7
İlçe / Semt: DIŞKAPI
İl: ANKARA
Telefon: 0312 324 36 06
Faks: 0312 324 36 06
SATIŞ+SERVİS+YEDEKPARÇA
Daha 2 hafta önce akşam iş çıkışı Karakızımı kıramayıp biraz arazide dolaştırdığım günden bir kare vardı. Sizinle paylaşayım istedim.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Bu motordan bende de var ve oldukça memnunm. Almak isteyen kardeşlerim için artılarını ve eksilerini söylemek isterim. Motorum 10.000 Km 'de ve herhangi bir sorun yaşamadım. İyi yol yaptım uzun yola gittim bir şikayetim olmadı. Motoru ilk çalıştırdığınızda ciklesi çekik olmalı aski halde marşa uzun uzun basmanız gerekir ve bu marş motorunun ömrünü yer. Cikle çekili olarak çalıştırdığınızda 3-4 dakika da ısınır. ısınmadan yola çıkarsanız motorda sürekli bir rolanti düşüklüğü olabiliyor. Stop edebiliyor. Üzerine yol lastikleri var ama sıfırken bile arka lastik çok kalitesiz sadece naylondan üretilmiş ve içinde lastiği durduran kauçuk hiç yok. Uzun yol deneyimi yaşadığımdan dolayı ön çamurlık rüzgarlı havalarda sürüşü ciddi biçimde engellemekte. Rüzgarı çok aldığında motorun yoldaki dengesini etkileyebilir. Bu çamurluk bence hatalı üretimdir.
Bunların dışında motorumu çok seviyorum. Yakıt sarfiyatı az ve oldukça dayanıklı bir motosiklet. Herşeyiyle fiyatının tam karşılığını veriyor. Satarsam yine bir enduro alacağım. gözüm gibi bakıyorum.
[B]MOTOSİKLETE BİNMEDİYSEN YAŞADIM DİYEMEZSİN.[/B]
Arkadaşlar. Çinli, minli diyerek motorlarınızı küçümsemeyin, horgörmeyin, utandırmayın. Aslında bizim motorlar YAMAHA TW200 modeliyle aynı. Egzost ve birkaç ayrıntı dışında göstergelerden tutunda kullanılan 200 cc.lik makina bile aynı.
Ahanda bunlarda deliller ve gerekli bilgiler
http://www.yamaha-motor.com/sport/pr...1/0/image.aspx
Bu link yamaha yedek parça katoloğu.
http://www.cyclepartswarehouse.com/f...2006&fveh=4539
Bu linkten de yamaha olarak kullanma klavuzunu indirebilirsiniz.
http://tr.diplodocs.com/kullamin-kil.../TW200-2004-_E
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
tıpatıp aynı vallaha yamaha hık demiş asya nın burnundan düşmüş.......
yahu bu japonlar ne kopyacı yahu asya yı kopyalamışlar..
Yamaha motosikleti kopyalamış....... görüntü aynı ama parça kalitesi aynı mı ? acaba ...hayret edilecek bir durum ...
Ahhh bu yamaha ...sen git asyayı kopyala oldu mu şimdi .............
geçenlerde de Arora diye bir çinli markanın endurosunu Almanlar BMW gs 650 diye kopyalamışlardı ...
yahu Bu alman ve japonlardan korkulur arkadaş Çinlilerin bütn hit motosikletlerini kopyalıyorlar ...
ama görüntü var ses yoook .......
ben de kullandım ,,tecrübem var .....
Anladık arkadaşım anladık. Dediğim gibi fazla kafa yormana gerek yok. Bizler neyin ne olduğunu gayet iyi biliyoruz. Hadi sana kolay gelsin.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)