bizim motorların ön dişli göbek ölçüleri hazır aldığımız dişlinin ölçülerinden farklı.
resimdeki 18 ve 22 ölçüsü daha küçük, buna göre tadilat yapacagım
pineerkinG hala 15 dişli almadınsa ben sana bir adet yollayabilirim adresi yollaman yeterli
bizim motorların ön dişli göbek ölçüleri hazır aldığımız dişlinin ölçülerinden farklı.
resimdeki 18 ve 22 ölçüsü daha küçük, buna göre tadilat yapacagım
pineerkinG hala 15 dişli almadınsa ben sana bir adet yollayabilirim adresi yollaman yeterli
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Sevgili Axoyum,
Büyük bir merakla 15 dişli ile ilgili tecrübelerini bekliyorum. Eğer sonuç müspet olursa hemen seninle irtibata geçelim derim.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Ben de 15 dişli aldım henüz taktırmadım uygulama yöntemlerinizi ve tecrübe sonuçlarınızı bekliyorum
Egzoza güzel bir kapak uydurduk,şu anda durum eskisi gibi,ses istediğimde bir tane cıvata söküp kapağı çıkartıyorum.
Güzel oldu ama ayar istiyor gibi hala daha.
Araziye de çok girdim hava filtresi temizlenmek ister...
Bakacağım duruma,performans bekliyordum,alıcam o performansı sonunda
Arazide çılgın gibi takılmaktan daha iki haftalık arka lastiğimin üstünde hafif aşınmalar oluşmuş...
kapak takıldıktan sonra da şişme yapmaya başladı ya,üst devirlerde güçsüz...
çıkartıcam egzozu çok gereksiz bir iş oldu vallaha...
siz siz olun kırılan sinyalin yerine aldığınız teni sinyalin içini açığ kontrol edin.
bugün sol ön sinyali komple söküp değiştirmek istedim yeni sinyal grubunu takıp sinyal verdiğimde flaşörden bir koku keldi, baktığımda sinyal flaşörü yanmıştı. aramalar neticesinde arızaya sebebiyet veren yerin yeni taktığım sinyal grubu olduğunu anladım. Bizim çinli arkadaşlar duy içinde lambaya basan ayak saclarını birleşik yapmışlar, tabi sinyal verince kısa devre oldu ve flaşör yandı. Şansımıza tüm çinlilerin flaşörü birbirine oluyor bedeli ise 8 lira. ayrıca yeni flaşör sinyalde dit-dit ötüyor.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Herkese merhaba,yağı değiştireceğim bu aralar da,
Yarı sentetik mi koymamız gerekiyordu?
Tam sentetik yağlar debriyaj balatalarını üzüyormuş diye duydum.
Sana tavsiyem Shell Advanced 15/50 W 4T yarı sentetik koymandır. Tam sentetikler bu tür orta devirli motorlar için çokta ahım şahım farklar yaratmıyor. Hele de benim gibi her 1000 km'de bir yağ değiştiriyorsanız hiç gerek yok. Ankara'da bu yağı benim yolumun üstünde olduğu için Eryaman Optimum'un çarprazındaki Shell'den alırdım. Orada bayağı vardı. Ama dikkat et aynı yağın 2 zamanlısıda var ve üstündeki 4T ibaresine mutlaka kontrol et. Havalar şu an normal. Yazın ise yağını Castrol'un 20/50W numaralı yarı sentetik yada mineral yağıyla yağıyla değiştirsen iyi olur. Benim tecrübelerim bu iki yağda karar kıldı.
Bu arada 18.000 km'den sonra debriyaj balatalarım bitti. Bakalım bu haftasonu bize tamirci yolu gözüküyor. Ne kadar içeri gireceğiz Allah bilir. Çünkü bunların debriyaj komple set olarak satılıyor.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
motobey debriyaj balatasını bende yiba çarşısında bir esnafa sorduğumda; komple değiştirmek ustanın işine geliyor dedi ama sadece baltalarını değiştirirsen olur dedi.
bizim motorun debriyaj balatası takımı hondanın bir modeliyle aynı imiş oda 25 TL olur dedi. Eger komple istersen 90 TL dedi. sana tavsiyem sadece balataları değiştir.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Teşekkür ederim Motobey,
Ben de axoyum'a katılıyorum,sadece balata değiştirmek ve japon tercih etmek doğru olacaktır.
Balata demişken;
Şaka maka fren balatalarımız da oldukça kaliteli...
Merhabalar, ben Asya motorumda aşağıdaki gibi bazı değişiklikler yaptım.
Bu ilk aldığımdaki hali:
Buradakilerde en son hali:
Bu arada motorumdan da son derece memnunum.
1500 TL ye almıştım, üstüne bi 300 - 400 TL harcama yaptım.
Gayet iyi bence
selam beyler uzun bir aradan sonra geldim yine....
bu arada bu öndişlinin fiyatı nedir ben aradım bulamadım dahada olmazsa tornacıda yaptırcam ....
herkese selam .....
[B][COLOR="Red"]Gitmediğin [/COLOR][COLOR="Cyan"]Yer[/COLOR] [COLOR="DarkRed"]Senin[/COLOR] [COLOR="Lime"]Değildir...[/COLOR][/B]:queen::queen::queen:
15 diş adetli ön dişli 5 TL
fakat göbek ölçüleri farklı aynı ölçüye getirmek için sadece tornalamak yetmiyor freze işide var
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Battal,Kardeş motor tam ÇAKALLLLLLLLLLL!!!!!!
Axoyum,standart egzosta göre sübap ayarlarını kaç yaptınız ya da kaç yapılmasını önerirsiniz???
Teşekkürler Enduromania. Ben hepsini kendim yaptım. Otomobillerde araç giydirme yapıyorlar ya, o özel kağıtla kapladım. Ayrıca sinyalleri değiştirdim. Çamurluğu da kestim. Şimdi göstergeyi değiştireceğim. Belki bi de lastikleri de değiştiririm.
Eline sağlık,lastikleri değiştirmeni ben de tavsiye ederim.
Arka lastik IRC NR 30 kullanıyorum,çok güzel.
Orijinal çamurlukla sizinkiler de kafa sallıyor mu?
ben km saatine göre 120 dediğim noktada en ufak rüzgarda kafa sallıyor.
Başka bir çamurluk takma yoluna gideceğim sanırım.
Ya da ucundan accık.
Vallaha herkes böyle kullanıyor,büyük enduroların da lastikleri çoğu tubeless ama iç lastikle kullanıyorlar.
Normal bir şekilde takıyoruz lastiği sonra da şişiriyoruz.
Şu kafa sallama olayında bi anormallik var mı sizce???
Ön takım,jant falan gayet normal hasarsız durumda.
Ön çamurluk maalesef kürek gibi olduğu için ve ucu da hafifce yukarı baktığı için belli bir süratten sonra bayaa sallanıyor. Hatta motoru da sağa sola çekiyor bazen. Ama ben çamurluğu kestikten sonra epeyce azaldı bu. Bir de çamurluğun didona vidalandığı yere plastik conta koyup tekrardan sıkıca somunu sıktım. (eğer plastik conta değil de metal koyarsan çamurluğu kırma olasılığı var, o yüzden de çok sıkılamıyor). Bence de en güzeli başka bir çamurluk takmak. Veya kesebilirsin de.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)