Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1341

    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Merhabalar Asyacılar, AS/200 'ü yaklaşık 1 aydır takip ediyorum, Forum sayfanızı da 1- şuan ki 67 sayfaya kadar hatim ettim, Şu an scoter kullanıyorum ancak 3 yılını geçti ve ne zaman tamirciye götürsem bırakıp geliyorum, Ustayla akraba olduk. AS 200 çok beğendim, bir kere görüntüsü yetiyor, ama sorunları da var, meslek icabı, gazeteciyim bu arada, atlayıp habere koşturmak için mükemmel görünüyor. Ayrıca modifiyelerle daha da muhteşem duruyor. Benim sıkıntım doğu da parça sıkıntısı yaşamak, bu arada asyamotorun sitesine mail attım AS/200 ile ilgili bir gelişme varmı yeni bir model gelecek mi diye yeni bir çalışma içeresinde olduklarını söyleyen bir mail geldi yalan doğru, ben onların yalancısıyım.
    Asıl hayalimdeki motor, BMW 1200 GS allah isteyen herkese nasip eder ama enduro-cros a başlangıç için asya mükemmel bir seçim olabilir. Erzincan'da kullanan yok, bir zamanlarda burada göre yapan bir polis te vardı hatta saylarda da bahsetmiş. Neyse ben yine bir polisin motorunu buldum, Tunceli'nin pülümür ilçesinde görevli, benim ustamla onun ustası arasında geçen konuşmada motorun temiz olduğu, ancak motor kapağının değişmesi gerektiği ifade edildi. Bu arada motor 16 bin kilometre de, bu hafta açık öğretim sınavı olduğu için getiremedi motoru, ancak haftaya gelecek bir bakacam,
    Ayrıca asya da bir modifiye yapmayı düşünüyorum tabi beğenip alırsam
    BMW lerdeki gibi depo ile kapak arasına küçük sis farları taksak özellikle karşından görüntüsü daha da muhteşem olabilir bunu deneyen var mı acaba
    neyse ilk yazı için çok konuştuk

    Ha bu arada burada 4-5 gazeteci arkadaş hepimizin motoru var bir haber oldumu hep birlikte basıyoruz, motorize gazeteciler diye haber bile yapmışlardı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1342
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Hayırlı olsun,

    Kuzeykurt,motor güzel,fazla hıza ihtiyacın yoksa işini görecek,emsallerinden heybetli ve oturaklı bir motor.

    Ama uzun yolda yetersiz ne yazık ki.

  3. #1343

    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    As 200 gy
    Teşekkürler axoyum uyarılarını dikkate alacağım.Dijital Km için ben de arayış içindeyim.

  4. #1344
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    Iyi günler !
    motorun hayirli olsun ÜMIT YILDIZ ,
    nereden aldin sorabilirmiyim ?sifir olanini bende almak istiyorum (denizli),fiyatta bence ne fazla ne eksik....

    LED üzerinde bir arkadas ömrü az oluyor demis ,amperi ve voltaji düzenli gelirse ömrü 15 senedir.Tavsiyem uygun direnc ve kondensator ile kullanin (radyo tv tamircileri birimlerini bilir ,onlara sorun yada taktirin en iyisi...
    saygilar

  5. #1345

    Üyelik
    05 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    As 200 gy
    Teşekkür ederim Vmaxx,daha iyisi sizin olsun.K.adasında sipariş verdim istanbuldan geldi.(Bayi tel no:0256 613 05 25)Eğer uygun fiyatlı doğru çalışan bi dijital km ya da daha şık bir analog km göstergesi bulamazsam LED uygulamasını düşünüyorum.

  6. #1346
    PioneerkinG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    ANTALYA/ALANYA
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    hayırlı olsun yenı alan arkadaslara
    kazasız sürüşler dilerim ...

    -debriyajda bosu bulmak için kara java kulanan varsa bilirler... onlar gibi.. ben bos bulamadım mı 1 deyken topuk hareketi ile hafif tekme attım mı kendi geçiyo bosa :D:D ben ole buluyorum 1 deyken hafif topuk vurusu geçi veriyo bosa :D deneyin komik ama :D
    -yağ sızdırma olayına bende hala olmadı allaha sukur ...

    -aydınlatma yada far ampulunu beyaz ampul taktırırsan baya çözüm oluyo bende beyaz var uzunları yaktım mı ondekını baya rahatsız edıyo aksamları :D benı gormemesı mumkun degil eger uyumuyosa ...

    -jikle ile çalıstırmaya gelınce ben alanyadayım su an hava 21 derece cıvarında bu sabah jiklesis tek seferde çalıstı ... yanı havaya bağlı ısındıkça jikleyi unut... aynalarada yatagını bozduysan bir süre idareten tesisatçılarda olan beyaz bi bant var hee hatırladım teflon bant onla sar ve tekrar dene baya sıkı oluyo ...

    -yagmurlu havalarda kalmak istemiyosan .. ki ben kaldım sebebi tamamen ayaklıktaki swich .. onu iptal ettir içine su kaçtımı motor kuruyana kadar bi daha çalısmıyo ben o swich yüzünden 2 saat alanyanın sağnak yağmurunda debelendm çalıstırcam die ...

    -ama genede yagmura direk bırakmassan iyi olur paslanma olayı için... biliyosun motorumuz bir çin li...

    -çamurluk değiştir bence rüzgarlı günlerde tango yaptırıyo yoksa :D burnu cok havada

    -dişli dersende ben bulamadım sen bulursan hemen al ...
    - rezerv olayında bende bi yolda kaldım sonra saolsun ogrendim mandalın uzun tarafı yere dönuk oldugunda rez kapalı yukarı baktıgında rez acık oluyo bende ... ogrenmem benım 45 dakka ve 1.5 km kaktırmama oldu :p
    °o.O°•._.•PiOnEeRKiNg•._.•O.o°O.o°
    ALL THE GEAR ALL THE TIME

  7. #1347
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    km saati aydınlatma lambasını değiştirmek için söktüğimde km saati komple elimde idi hazır bu kadar sökülmüşkken şu fazla gösterme olayınada el attım
    km saatinin arka kısmını kapatan beyaz plastik kapak gövdeye yapıştırılmış bir bıçak yardımıyla kapağı açıp gövdeye bağlayan 2 adet m3 civatayıda aldıktan sonra saat elimizde.

    ibre milinin üzerinde kadranı geri getirme yayı var bu yay kadarnı sıfır pozisyonuna çekiyor eğer yayın tansiyonunu biraz arttırırsam daha geç kalkacak ve sorun çözülecektir diye düşündüm.
    yayın ucu bir saç parçası arasına sıkıştırılmış sacı açıp cımbızla yayı asılıyorum önce 5 mm asıldım çok geldi sonra 3 mm ye düşürdüm. bakalım deneyip göreceğim





    topcase çözümü lise sırt çantası iki ucundan sırt askılarını çıkarıp seleye bağlayınca taş gibi tutuyor
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  8. #1348
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Axoyum eline sağlık.

    Sizlere bir sorum olacak;

    Benim motor çekişten düştü acaba sebebi nedir???

    Sübap ayarları yapılalı 1000 km olmadı,
    Hava filtresi temizlendi 1000 km olmadı,
    Yağ filtresi temizlenip yağ değişti yine 1000 km olmadı...

    Egzost değişti,açık bir egzos var şu anda,ona göre sübapların ayarlanması gerekirdi diye düşünüyorum ama herkes (ustalar) gerek olmadığını söylüyorlar.

    Zinciri 250-300 km'de yağlıyorum.

    Herhangi bir sürtünme hissettirmiyor zaten makina,gücü azaldı gibi.

    Karbüratörde mi bişey var acaba ????

    Özellikle Axoyum ve Road beyler,teknik bilginize güvenim sonsuz,yardımcı olursanız sevinirim.

    geçen gün dalgındım biraz,acelem vardı jikleyi açık unutmuşum...

    Hava ayarı...

    Nasıl yapılır nedir biraz bahsedermisiniz...

    (Yapamayacağım birşeyse ustaya gösteririm)

    Ama bir yerden de başlamak lazım tabii ki...

    İki zamanlı makinalara çok cesaretli dalardım,Segman atardım karbüratörü açar temizlerdim...

    Ama dört zamanlı bambaşka bir olay ve ben daha sübapla,egzantirik zincir-dişli-gergi mekanizmasıyla ve bu prensipte çalışan bir karbüratörle haşır neşir olmuş değilim ne yazık ki...

  9. #1349
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    enduromania supap ayarı değerlerini kaç yaptın kataloğ değerlerinin tam randıman vermediğini duymuştum
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  10. #1350
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Ben henüz kendim açıp kurcalamış değilim,çünkü bilmiyorum.

    Daha önce 4 zamanlı makina sahibi olmamıştım.

  11. #1351

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Çok uzun süredir forumumuza girip yazamamıştım. Bugün bir bakayım dediğimde hayretle ve sevinçle karşıladığım paylaşımlar gördüm. Asya kardeşliği almış başını gitmiş. Bu topiğin duayeni Sevgili Baycode arkadaşımız idi. O gittikten sonra bizler elimisden geleni yaptık. Şimdi okuduklarıma bakıyrumda arkadaşlar bizlerden bir adım daha öteye taşımışlar bilgi ve becerilerini. Bu beni mutlu etti. Zaman içerisinde benim de danışabileceğim arkadaşlar topiğimize dahil olmuş. Bu çok güzel bir gelişme.

    Çok uzun süredir Karakızımla ilgilenemedim. Kardeşime verdiğim için olsa gerek fazla ilgilenemedim. Ayrıca bir tanede süpersport aldığımız için Karakızı unutmuştum maalesef ama Yamaha şehiriçinde 20 litre ile 180 km yolu ancak yapınca Karakızım gözümde tekrar büyüdü vallahi. Bu haftasonu Karakızı alıp gezmeye çıktım. Tamam Yamaha bunu 1. viteste bile geçiyor ama inanın ki Yamahayla omurgamı yerinden söken çukurlar bununla hissedilmiyor bile. Nerde çukur görse oraya koşuyor. Hele şehiriçi trafiğinde keyfini ve konforunu anlamam için sıkışık trafikte bir kez Yamahayla sıkışmam yeterli oldu. Yarım saat içinde bileklerimde pamuk şekerini sıkacak kadar bile güç kalmamıştı.

    Taa başından beri belirttiğim üzere bu motorları diğer çinlilerle karıştırmayın asla. Benim Karakız 18.000 km'ye geldi ve hala üstündeki zinciri, debriyaj balatası, ön fren balatası, fren ve ve debriyaj telleri orjinal. Lastiklerinden şikayetçiyim ve en kısa sürede değiştirmeye niyetliyim. IRC'nin NR30 modelinin deseni çok hoş. Ama hala tubeless lastiğe iç lastik takarak kullanmak fikrine alışamadım. Bu konuda ki tecrübelerinizi aktarmanızı rica ediyorum. Bu ay kardeşimle beraber motoru bakıma sokacağım. Bütün contaları yenilenecek ve iç aksamı komple elden geçirteceğim. Ayrıca zinciri yenilemeyi düşünüyorum. Bende çekoslavak zincirlerinden alacağım. Ayrıca arka göbeğin rulmanlarını Sevgili Axoyum'un verdiği ölçülere göre yenileyeceğim. Bakarsınız dişliyide değiştiririm. Bu arada benim arka ve ön janta akort yaptırmam lazım. Arka jantta hala font var ve zaman zaman sarsıntı yapıyor. Kolay değil. Arka jant bir arabaya orta göbeğe kadar saplandı ne de olsa.

    Switch belasına 2 kez yolda kaldım. Olayın sebebini çözdüm ama hala switchi iptal etmedim nedense. Bu hafta motor bende ve mutlaka bu sıkıntıları çözeceğim. Bu arada akümde artık nerdeyse öldü diyebilirim. En kısa zamanda yenilemek şart. Karakızımı bakıma soktuğum zaman tek tek fotoğraflayıp sizlerle paylaşacağım ve bundan sonra bu topiğe daha fazla zaman ayıracağım.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  12. #1352
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Hoşgeldiniz abi,

    Ben IRC NR 30 kullanıyorum şu anda,virajlarda ayaklığımı sürttüğüm oldu öyle söyleyim.

    Çamur harici toprak zeminde çok utandırmadı ama toprak yollarda çok iddialı olamıyoruz,öyle virajlara yanlayarak falan girersek kontrol bizden çıkıyor biraz.

    Tabi benim tecrübem kadarıyla.

    Asfaltda çok çok güzel diyebilirim.

    Fiyat olarak 75 lira civarıdır bu lastik aklınızda bulunsun.

  13. #1353

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    metzeler enduro 1 i geçen hafta 70 tl ye aldım. istanbulda enduro market var bi bak ilanlarına istersen

  14. #1354

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Enduromania,

    Motosikleti toparlar toparlamaz seninle irtibata geçip senin uyguladığın sistemi inceleyeceğim. lastikler bu motorun en zayıf tarafı maalesef.

    Sevgili Asfalt Meleği,

    Dediğin siteyi inceledim ve sadece mitas marka lastikler mevcut şu anda. Ama ilgin için teşekkürler.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  15. #1355
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    sevgili motobey swich tekrar sorun çıkarırsa (N) vites pedalına giren kablonun bir ucunu şasete değdirmen yeterli
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  16. #1356

    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Ön tekerleğe takılı olan km telinin bağlandığı sonsuz dişlinin fiyatını bilen varsa yazabilirmi ? Birde başka bir modelin sonsuz dişlisi olurmu biri cevaplarsa sesvinirim.

  17. #1357
    inspire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2008
    Şehir
    Kopenhag
    Motosikleti
    fz6sa
    İbrahim Abi bende iyice unttun buraları thunderace i alınca diye düşünmeye başlamıştım tam =))

    Güneşli havalar görülmeye başladı yavaş yavaş, güneş i de gördükçe içim cız ediyo. Motorcular cıkıyo yollara onları gorup bakıyorum hep arkalarından.. Bide en sinir oldugum yeni nesil trend var; sadece rüzgar maskesi takıp kotpantlon ve t shirt motorcuları...

    Çok özledim bende uğraşmayı sürmeyi, bu hafta vizelerim var hep kısmetse bi dahaki haftasonu istanbula gidip biraz turlamak istiyorum karakızla.. Kim bilir ne haldedir şimdi kuzenim de pek kullanmıyo.. Ama şimdiden heyecanlandım, zaten akusu bitik ti kick start la bile calıstırmaya calısmak heyecan verici geliyo
    Kaskımı bile özledim yahu...

    İbrahim Abi bakım yaparken yanında olmak çok isterdim ama pek imkanlarım el vermiyo, sana şimdiden kolay gelsin çok şımartma karakızıda
    Fotoğraflarını 4 gözle bekliyorum

    Çok okuyan değil çok gezen bilir

  18. #1358
    axoyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Asya / As 200 Gy-2 yok artık
    bugün ön dişli ve zinciri değiştirmek için söktüm
    eski dişli ile yeni dişlinin sadece iç çaplarının farklı olduğunu düşünmüştüm
    ama dişlinin içi kamalı delik şeklinde olduğundan resimde belirttiğim D çapını freze veya başka bir tezgahta büyütmek gerektiğinden ölçüleri alıp eski dişli ile topladım, sadece d çapı küçük olsa idi yanımda torna vardı 5 dk halledecektim artık yeni dişliyi ölçüsünce tadilat edince değiştiririm



    eski zincirin bakla satısı 124. yeni zinciri 124. bakla ya getirip ölçtüğümde eski 5 cm uzamış.

    hal böyle olunca eski zincir eski zincir ile toparladım zincirin gerdirme olayım olmadığından bolluğu rasgele bir tarafa verdim ama yola çıktığımda zincir ön dişliden attı yolda kaldım yarın yerine takacagım

    marş rölem arızalandı yenisini bulana kadar direk bağlayarak marş yapıyorum
    madem arızalı içini açıp arıza sebebine bakayım dedim içi olduğu gibi pas çıktı, kapak presli olmasına ragmen içine nasıl nem almış anlayadım.,
    BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA

  19. #1359
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Zs 200 Gy-2
    Benim egzost muhabbeti için bazı ustalar "yeterli sıkışma olmuyordur..."dediler.

    Bu sübapların bir tanesi giriş bir tanesi de çıkış (egzost) ise,

    Ona göre ayarlayarak çekişin eskisi gibi olması sağlanamazmı acaba????

    Açıkçası bu tip açık bir egzost makinayı rahatlatır diye düşündüm,

    Fazla rahatlattı ne yazık ki...

  20. #1360

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Bugün sabah annemin hastane işlerini hallettikten sonra havanın güzelde olmasını bahane ederek Karakızımla işyerine geldim. Motor bakımsız, debriyaj balatası bitik olduğu halde beni utandırmadı. Sincan-Ayaş köprüsünden Ankara Emniyetin oraya kadar nerdeyse full sol şeritte ilerledim. Beni utandırmadı Karakızım. Çok özlemişim onu. Bu sezona tüm eksikliklerini halledip bol bol gezeceğim. Yamaha'yı sadece haftasonları otobanda kullanırım herhalde. Onunda subap ayarları için üst kapağını söküp ustaya yolladık. Bugün lastik konusunda hemen bişeyler yapmam gerektiğini daha iyi anladım. Motora benzin almak için pompaya yanaştım ve pompanın önü haliyle biraz yağlıydı. Herneyse benzin aldım ve benzin istasyonundaki yıkama bölümünün önünden geçtim. Oradada biraz sabunlu su vardı. Daha birkaç dakika önce yere yapışan lastik öyle bir kaydıki yola çıkarken resmen motorla yanladım. Motoru bulduğum ilk tozlu bölgeye sürdüm ve lastiğin üstündeki ıslaklığı orada giderdim. Islaklığı hiç mi hiç sevmiyor bu meret lastik.

    Ayrıca ön fren balatalarım bitti diye düşünüyordum çünkü temiz asfaltta çokta fazla frenleme yapamıyordum ama bugün pütürlü asfaltta frenlerimin hala sağlam olduğunu anladım. Birazcık frene yüklenmemle birlikte motor resmen stoppie yaptı. Arka tekerim havalandı. Ön lastikte değişimden nasibini alacak bu gidişle.

    Bu haftasonu kısmetse yan ayaklık switchini iptal edip iyi bir izolasyon yapacağım. Vites boşunu bulup marş yapmaya uğraşmanıza gerek yok. Debriyajı sıktığınız sürece vites hangi konumda olursa olsun motor marş basar. Ayrıca sabit konumdayken vitesi düşürmekte sorun yaşıyorsanız eğer çok basit bir yöntemi var. Bulunduğunuz viteste sıkışıp kaldıysanız eğer deriyajı çok hafif bırakıp motora çok ama çok az bir hareket verip tekrar debriyajı sıkarsanız vites gergi mili vitesi rahat düşürmenize izin verecek kadar gerilecektir. Pratikle beraber durduğunuz yerde 5. vitesten 1. vitese düşmeniz en fazla 5 saniyenizi alır.

    Bu arada motorunuzun hava filtresi ve karbüratör flanşlarını kontrol edin. Malum kıştan yaza geçiyoruz. Mutlaka bir parça gevşemiştir.

    Açık egzos düşük devirlerde çekiş kaybına sebep olur ve üst devirlerde ise rahat çalışmaya izin verir. Eğer ortası olsun derseniz benim gibi egzosa 8mm matkap ucu ile 3 delik açmanız yeterli olur.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler