10000 i yeni devirdik
10000 i yeni devirdik
ok.Ben 24.000 i yeni geçtim.hafta sonu elektrik tesisatındaki bütün soketleri söküp kontakt spreyiyle temizleyecem.havadaki nem zamanla soketlerdeki geçirgenliği azaltıyo.Bu arada etimesguttaki servisin adı yanlış hatırlamıyorsam sayar otomotiv.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Geçen gün deli gibi devir yükselttim,hala daha bu motorun redline'ı kaç devirde onu anlayamıyorum.
Belli bir süre düşük devirlerde kullanınca arada sırada motor bayılmasın diye devir yükseltiyorum o sırada statör yandı bence.
Bi ara bi yanık kokusu gelmişti zaten balata yanığına benzemiyordu...
Enduromania servise götürürsen motoru mutlaka ön dişliyi sor.üzerindeki orijinal ise 14 lüktür. 15 lik dişli sor.yalnız hiçbir 15 lik dişlinin göbeği bizim motorlara uymuyo.yeni dişlinin göbeğini eskisine göre eğeleyip ayarlamak gerekiyo.şiddetle tavsiye ediyorum 15lik dişliyi.sürekli yüksek devirlerde gitmen gerekmiyo.Ama 16 lık takalım derlerse kesinlikle 16 lık taktırma büyük geliyo çünkü.
Ya bu arada axoyum yok ortalıkta epeyden beri.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
merhabalar buralardayım
şu dişli olayına kafam takıldı 15 lik mi? 16 lık mı?
debriyaj kolundaki swich arızası ve boşa kolay geçiremem üzerine yeni bir hat yaparak (vites boş swichinden) resimdeki düğmeyi ilave ettim. şimdi viteste dahi olsa dğmeye basmamla (N) lambası yanıyor ve start veriyorum. oh ne rahatladım anlatamam.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Ya vallaha 15'lik dişliyi tornada yaptırmayı düşünüyorum ama bi yandan da iki kişi giderken zorlar mı diye aklıma takılıyor.
Şu elektrik sistemindeki parçaları da inşallah başka bi motordan uydurabilirim Asya'da yedek parçalar çok pahalı.
Selam axoyum.düğme olayını iyi halletmişsin. Arkadaşlar kesinlikle 15 lik dişli taktırın.14 lükte uzun yola çıktığınızda makinanın devri bitiyo.15 lik dişli en uygunu.ben 15 likte kullanıyorum 16 lıkta kafama göre yani.ama 16 lık şehir içinde kesinlikle bayıyo.15 lik dişli hem şehir içinde hemde uzun yolda en ideali.eğer niyetiniz varsa 15 lik dişliyi tavsiye ediyorum.bu arada dişli fiyatıda 8-10 tl.civarı bişey maliyetide düşük.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Enduromania konjektör (regülatör) de birşey olduğunu zannetmiyorum
tahminimce stator sargılarında yanma olmuştur. bence statoru yeniden sardırabilirsin bobinajcılar makul ücret karşılığı sarma işini yapacaklardır.
fakat sargıların yanık olduğunu anlaman için ohmmerte ile ölçmen gerekir uçlardan birine ohmmetre ucunu diğerini gövdeye değdirdiğinde değer görüyorsan veya her iki uca değirip sargılar geçirmiyorsa yanmıştır yeniden sardırman gerekir.
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Sağolun,yarın şu elektrik sistemine komple baktırıcam.
Ne var ne yok bi çıksın ortaya.
Tam da 55 watt far ampülü almıştım uzun yolda rahat edeyim diye...
şimdi motorsikletimde yapılacaklar
1-supap ayarı yapacagım (kendim ayarlamazsam rahat edemem)
2-zincir değişimi km 18000 üzerindeki hala orjinal
3-ön zincir dişliyi 15 diş olanı ile değişimi
4-ön çamurluk ramzeyinki veya bulunacak en ucuzu ile değişmi
5-suzuki stikırları ve topcase almak
galiba bütün bunlar için 200 ytl gerekir
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Axoyum,
Sübap ayarı bedava
Zincir 60 lira (o-ring'li)
Dişli 7-8 lira Tornacı 5-10 lira
Ramzey çamurluk 45 lira sprey boya 4 lira
Topcase'in ucuzu 30-40 lira
Suzuki stickerlarını internetten indirip tabelacıya bastırabilirsin 10 liraya.
Ama bence lastikleri unutma.140-150 lira ister ön ve arka lastik.
Axoyum subap ayarı yaparken ayar somunlarını gevşetmeden önce bi bakabilir misin emme egzost şu haliyle kaç senin motorda.
Subap ayarı yaparken depoyu falan sökene gerek yok.egzost muhafaza sacını çıkar.aradan el giriyo.ufak cırcır 8 lokma. benim şu anki yaptığım ayar emme 0,12 egzost 0,15. katalog değerine göre yapınca sıkı geliyo benim motora.alt devirlerde yürümüyo makina.istersen sende bir dene.aradaki farkı sende kıyaslamış olursun.
Bende zinciri değiştirecem yakın zamanda. Oringli almıyacağım ama.oringli de alsan gideceği en fazla iki sene.oringli zincir 130 tl.se normal zincir 30 tl. Normalide 2 sene rahat gidiyo zaten boşuna masraf gibi geliyo bana
Bu arada senin masraflar 200 tl yi bulur gibi görünüyor.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
O-Ring'li zincir var 60-65 liraya kore malı.
DBC diye bi markanın.
Onun dışında da çekoslavak zinciri tek geçerim.
Enduromania var mı bir gelişme?
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Grenajlarla uğraşıyorum,
Akşamüstü gidicem inşallah sanayiyie.
Lastikle ilgili güzel bir gelişme var;
Bir Türk firması IRC,
Tam bizim ebatlarda çok tatlı bir lastikleri var.
IRC 130/90-15 NR 30 Tubeless
Bizim standart lastiklerden ve duro'nun lastiklerinden az daha dişli,Yağmur deseninde.
Dublex lastik sorun olurmu diye çok kişiye sordum,pekçok motor zaten dublex kullanıyomuş iç lastikle birlikte.
Üstünde Made in Turkey yazması gurur kaynağı.
Arkadaşlar dün eksantrik zincir gergisini değiştirdim bende. yedek çıkma gergim vardı. Şu an motorun üzerindeki gerginin yay tansiyonu zayıfladığı için 2000 devir civarlarında subap sesine benzer belli belirsiz ses yapıyordu. Allahtan çıkma yedek gergim vardı. içini açıp yay tansiyonunu biraz artırmak için içini açıp yayı 4-5 tur daha kurdum. Sıfır gerginin yay tansiyonunu aşağı yukarı bildiğim için benim yedek gergide sıfır gibi oldu.Motordaki gergi o kadar zayıflamışki büyük ihtimalle subap bindirmesi durumunda subaplar açılıp kapanırken eksantrik milinde tahminime göre 0,5-1 derece civarlarında sapmalara sebep oluyordu büyük ihtimalle.Birde gerginin içinden gelen hafif bir çıtırtı sesi. Yedek gergiyi takınca pamuk oldu pamuuuk
Enduromania IRC lastiğe baktım bende. Bu da üretici firmanın linki.http://www.anlas.com.tr/
NR 30 un desenini çok beğendim.Asfalt ağırlıklı kullandığım için fazla dişli işime gelmiyo. Bu arada arkadaşlar benim motorun arka lastiğinde şambriyel yok. 2 kere arka lastiğim patladı. Tam bir işkence. Bende gittim lastikçiye tubeless lastik subabı taktırdım. hem subabın olduğu bölgeye hemde tellerin olduğu bölgeye silikon çektirttim. Dış lastiği janta oturtup bide lastiğin janta oturduğu yüzeyide ilaçladık, oldu benim arka lastik tubeless. 7-8 aydır kullanıyorum tık yok.
Enduromania arıza işi ne durumda bi gelişme olursa haberdar et merak ediyorum bende.
Axoyum sen neler yaptın.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
ve ilk kazama gerçekleştirdim
100 km hızla (ktm de 90km gösteriyordu) girdiğim virajı alamayarak sag tarafa yatırdım motoru. Benim dizlik kırıldı eldiven parçalandı. Motorda sadece yan yattığında deponun kapağından benzin aktı (akması hiç iyi değildi aslında bunu ayrıca konuşalım) çamurların içinden motoru çıkarıp ilk çalıştırma denememde çalıştı "teşekkürler ASYA"
15 dişli aldım 5 ytl
çek zincir aldım 30 ytl
ilk fırsatta söküp değiştireceğim
yanlız bazen marşa bastığımda hiç tık yok marş motoru dönmüyor "N" lambası sönüyor sonra kontağı açıp kapattığımda birkaç denememde MM dönüyor, tahminimce starterde veya mm da bir numara var inceleme fırsatım olmadı.
uzun bir yolculuk yaptım ortalama hızım 100 idi 100 km de 4,5 litre yakıt sarfiyatım oldu, dün ise ibre hep sonda 100 km de 6 litreye yakın sarfiyat oldu.
benzinim bitip rezerve aldığımda tabelada benzinci 25 km ilerde yazıyordu, tam benzinciye girdim 10 m kala benzinim bitti birkaç deneme ve çalışmayınca kuvvet 1 beygire düştü it bakalım. Ve depoyu fullediğimde 7,2 litre aldı bizim depolar 8 litre değilmi?
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Çok geçmiş olsun Axoyum.Sende bişey yoktur umarım. Abi nasıl yatırdın motoru.Aman diyeyim,dikkat et. Bizim lastikler naylon ağırlıklı olduğundan virajda epey kayıyo. Bu arada yemişim motoru sana bişey olmasın.
Çek zincir almakla iyi yapmışsın. Bende çek zincir alıcam.Bizim motorlar için en mantıklısı, hem hesaplı hem sağlam.
Marş ile ilgili sorun büyük ihtimalle sağ yan kapağın oradaki starterden kaynaklanıyor.bende de olmuştu.sürekli marşla çalıştırdığımız için starterin içinde bakır uçlarda aşınma oluyo ve belli bir zaman sonra akımı geçirmiyo.Eğer starterdense strarteri sök.somunlarını gevşet.iki tane civata şeklinde bakır uç var.Somunları gevşettikten sonra iki ucuda sağa sola oynat biraz.sonra topla büyük ihtimalle düzelecek.
Tekrar geçmiş olsun arkadaşım.
MEMLEKETİN NERE DİYE SORAN OLURSA, BEN BİR DÜNYA VATANDAŞIYIM.
İnsanlarıda tıpkı para gibi ışığa tutun, eğer içinde ATATÜRK yoksa sahtedir!...
Büyük geçmiş olsun Axoyum.
Hızlıymışsın,ucuz atlatmışsın.
teşekkür ederim arkadaşlar
bizim depolar kaç litre?
BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR SAHİBİ OLMA
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)