Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 456781656106 ... SonuncuSonuncu

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #101
    tormator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KLE 500
    Herkese merhabalar...
    Şu anda 650 km. deyim. Genel olarak memnunum. Hatta yelken çamurluğa bile alıştım. Bende vitesi boşa alma sorununu yaşıyorum. Fakat daha ciddi bir sorunum var. O da alttan motorun yağ sızdırması. Bir kaç saatlik gezintiden sonra (yani motor yağı iyice inceldikten sonra) alttan damla damla sızdırıyor. Motoru satın aldığım Maslak Atatürk Oto Sanayi'deki servis sorunu çözemedi. Çünkü yağ "vites boşta" algılayıcısından sızıyormuş. Ve bu parça da merkezden istenmiş fakat bir aydır gelmedi. Bu parça gelse de onun da aynı sorunu göstermeyeceği garanti değil.

    Bu durumda ne yapmamı tavsiye edersiniz? Bu sorun hakkında deneyimi olan var mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    AS200GY-2 Yeni Kullanıcılarının Karşılaşabileceği Sorunlar ve Çözüm Yolları:


    Sorun 1- Motor boş vites müşürü ve/veya ayakla marş motor bağlantı keçesinden yağ sızdırabilir (sızdırır).

    Çözüm 1- Motor henüz garanti kapsamında olduğundan ve bu sorun bu modellerin %80'inde gözlendiğinden (benim gözlemim-duyumum) servise bırakılır, bu internet sayfasına atıfta bulunulur, garantiden, para ödemeden boş vites müşürü değiştirilir, ayakla marş keçesi değiştirilir, bazı durumlarda yağ tahliye contasının da yenilenmesi gerekir. Yeni motor yağı doldurulur. Tüm bu işlemler ücretsizdir ve sorun giderilir (Asyamotor garanti sözleşmesine sadık, ben ve diğer 2 arkadaşım tecrübe etti, merak etmeyin...).


    Sorun 2- Vitesler zor geçer. Hele boşa almak tam karın ağrısıdır.

    Çözüm 2- Motorun boş vites müşürü değiştirilirken bu sorun da servise iletilir ve vites geçişleri motor yan kapakları açılmışken yumuşatılır. Ancak yine de boşa geçirmek zordur. Ama, ben Kanuni Kros'ta da aynı sorunu gördüm.


    Sorun 3- Akü asit tahliye borusundan sürekli asit atabilir.

    Çözüm 3- Akünün asit seviyesi biraz daha az doldurularak bu problem çözümlenir.


    Sorun 4- Vites atma kolu metal olduğundan ayakkabıların burnunu yer (hatta bitirir).

    Cözüm 4- Geniş ürün yelpazesine sahip bir motorsiklet yedek parçacısından lastik vites attırıcı ayağı alınarak (benim aldığım MZ'ninkiydi) ortadan ikiye kesilir (çünkü bizimkilerin metal boru kısmının boyu yarı yarıya kısa) bu parçanın üzerine geçirilerek sorun giderilir. Diğer yarım lastik ise yedek olarak tutulur.


    Sorun 5- Ön amortisör yan çamur korumalarının üstündeki boya sıyrılır (-a bilir), alttan beyaz plastik görünür (-e bilir).

    Çözüm 5- Amortisör yan çamur korumalarının yanlış yerleşiminden kaynaklanan problemin çözümü çok kolaydır, 2 adet vidası allen anahtarı (ustalar arasında alyan olarak bilinir) ile gevşetilir ve/veya tamamen sökülür ve olabildiğince alt seviyeye bu korumalar indirilir. Referans olarak yukarıdaki motrumun fotoğraflarına dikkat edin.


    Sorun 6- Arkaya çanta bağlandıktan sonra zamanla titreşimden çanta bağlantı demirinin şaseye sabitlendiği 4 adet somun gevşer (-e bilir).

    Çözüm 6- Sanayiden veya geniş spekturumda cıvata-somun satan bir yerden 4 adet, uygun çapta, ucu pastikli, kendiliğinden gevşemeyen tipte cıvata ve uygun uzunlukta somun alınır (hepsi paslanmayan tipte olmalıdır) serviste veya evinizin önünde eskisi sökülerek yeniler monte edilir. Eski bağajlığı yerinde tutan 4 adet somun yerine kaynakla sabitlendiğinden, sizin atacağınız yeni somunlar toplam somun sayısını 8'e çıkartacaktır.


    Sorun 7- Benzinim bitti yolda kaldım.

    Çözüm 7- Motora oturduğunuzda, solda, hemen yakıt tankının bitim noktası hizasında (eğilip bakarsan görebilirsin) rezerv kolu vardır. Bu kolun ucu aşağıyı (yerküreyi, dünyayı, toprağı) gösterirken tank rezervdedir, yani benzin bitse dahi depoda 1-1.5 litre yakıt kalır ve kolu yukarı çevirerek en yakın benzinliğe kadar gidebilirsin. Orada benzin doldurduktan sonra kolu tekrar toprağa çevirirsin.


    Sorun 8- Zincirimden vitesi küçültürken veya düşük hızda giderken ve kasislerden geçerken şıkır şıkır ses geliyor.

    Çözüm 8- Servise gidersin ve zincir gerginliğini ayarlatırsın (garanti kapsamında ücretsiz). Bu arada zincirini yağlatmayı da unutma. Yağlama amacı ile özel sprey kullanmalarını söyle (özel zincir yağları veya waxları var). Zincirin aşırı gergin veya gevşek olmamalı.


    Sorun 9- Arka frenim iyi tutmuyor, ön frenden de ses geliyor.

    Çözüm 9- Arka fren ayarını yaptırırsın. Frenlere balata spreyi sıktırırsın ses kesilir.


    Sorun 10- Ön-arka lastiği kros tip ile değiştirmek istiyorum, çünkü arazide asfalt tipi iyi değil.

    Çözüm 10- Motorunu % kaç, nerede kullanıyorsun? Ben % 90 şehir, % 10 arazide kullanıyorum diyorsan, motorun üzerinde gelen lastiklerle devam et. Ancak, arazi işi daha ağır basıyorsa o halde araştırman lazım. Çünkü, ön cant sorun değil ama, arka cant 15 inch olduğundan bu çapa uygun kros veya çoklu arazi tipi lastik bulmak mümkün değil. Benim bulduğum en küçük çaplı arka enduro lastik 16 inch için. Yani cant değişimi kaçınılmaz.

    Sonuç: Fiyatı nisbeten ucuz, fiyatına kıyasla son derece gösterişli ve kaliteli olan bu motoru (tüm parçalar, Piaggio ve Harley Davidson firmalarının da anlaşma yaptığı, Çin'in motorsiklet devi olan Zongshen tarafından üretiliyor, hatta karbüratörü de JAPON üretimi) alacağınız zaman bu problemlerin birine veya bir kaçına rastlayacağınız şimdiden kesin gibi. Ama, çözümü garanti kapsamında ücretsiz olan ve cevaplarını da zaten bu yazı ile bildiğiniz sorunlarla başedebilmek kolaydır. Asya'nın Mersin'deki servisi son derece başarılı (başta Emrah ustaya teşekkürler), diğer illerdekinin de iyi olacağını düşünüyorum.


    Not 1: Ön çamurluğun estetik sorununu burada tekrar yazma gereği duymadım, nasıl olsa yukarıda var diyerekten.
    Not 2: Bu motor güçlü mü? Cevap: Evet güçlü, maksimum: düzde 125 km/sa, hafif yokuş aşağı 130 km/sa, hafif yokuş yukarı 120 km'sa yaptım. Bu arada, kadran 140 km/sa. Hiç durmadan 200km yol yaptım banamısın demedi, şişmedi. Titreşim biraz var ama aşırı değil (alışmaya da bağlı). Debriyaj yumuşak, kollar muhteşem, rahat, mesafesi kısa. Şehir içi sürüş problem değil. Kamyon sollamak, problem değil; bir arkadaş sormuştu, kamyon arasına 2 kişi ile girmek konusunu: denemeyin, güçle ilgili değil, canla ilgili.
    Not3: Bartar, ön çamurluk boya işindeki yardımlarından dolayı teşekkürler.


    KASKIN KAFANDA, FARIN AÇIK, DİZLİĞİN DİZİNDE, SIRTLIĞIN SIRTINDA, ELDİVENLERİN ELİNDE, AKLIN BAŞINDA, TALİH YANINDA, GELECEĞİN ELİNDE, ALLAH YARDIMCIN, YOLUN AÇIK OLSUN !!! !!!

  3. #103
    muromen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    asya as200gy-2

    Davet

    Arkadaşlar selam. Ben burdan tüm as200gy motor kullanan arkadaşlara seslenmek istiyorum. Gelin canlar bir olalım istanbulda oturan arkadaşlarla birlikte bir gezi düzanleyelim. Neresi olduğu önemli değil. Lütfen herkes bu çağrıya uysun. Hem tanışmış oluruz hemde yeni arkadaşlıklar kurarız. Motorumuzla ilgili sorunlarımızı yüzyüze paylaşır, sorunlarımıza birlikte çözüm buluruz. Hepinizin bu çağrıya cvp vereceğinizi umuyorum.
    Saygılarımla

  4. #104
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    OH be .. allah senden razi olsun BAYCODE, resmen bu topigin deyerini artirdin. bu ve buna benzer bilgiler parayla bile alinamaz. TÜM asya 200 GY-2 kulananlara ve almak isteyenlere cok yardimci oldun. ellerine saglik. kazasiz belasiz, bol keyifli günler dilerim.
    all you need is love

  5. #105
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı harved adlı üyeden alıntı
    Asya Motor GÜÜÜÜÜÜÜÜMMMMM arkadaşlar,geçmiş olsun,iflasını açıkladı

    Sağlam kaynaklardan edindiğim bilgiye göre Asyamotor el değiştiriyor. İflas ve el değiştirme aynı kavramlar olmasa gerek...

  6. #106
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    Selam Baycode,

    motordaki yol tutusu özellikle 80-90 km ile seyir ederken nasil? motorda dik oturdugundan rüzgarin etkisi yogun oldugunu tahmin ediyorum.
    100-110 km/h da motoru zapt etmek zorundami kaliyorsun? Ben denemek amaci ile kücük bir tur attim ancak, anladigim kadariyla denge cok iyi, virajlari seven bir motor. fakat ben her gün cook rüzgarli (gecenler bilir) bogaz köprüsünden gececegim. arti bu motorla ve bir artici ile uzuuun turlara Istanbul baslangacli, ege turu mesela, cikmayi düsünüyorum. bu gibi uzun yollarda rahat edebilirmiyiz?
    korhankoray bunu beğendi.
    all you need is love

  7. #107
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Dengeli ve virajları seven bir motor. Çıkabildiği en yüksek hızlarda kontrolde hiç bir problem yaşamadım. Piyasadaki diğer kroslara göre 15kg kadar daha ağır olması, lastiklerin asfalt tipi olması, ağırlık merkezinin yere yakın olması, amortisörlerinin kalitesi ve başarısı bu motoru dengeli yapmış. Bir seferinde yaklaşık 50cm eninde 5m uzunluğunda bir logardan (demir ızgarasını takmamışlar) geçmek zorunda kaldım. Son anda üzerinin açık olduğunu fark edince enlemesine, direkt olarak (bkz literatür: godoslama) daldım. Ancak, ne düşme, ne savrulma ne de aşırı bir hoplayıp zıplama durumu yaşamadım.

    Rüzgar konusuna gelince, boğaz köprüsünün meşhur rüzgarını bilirim, motorcuların korkulu rüyası... Ancak, sadece bu motorla değil aynı ağırlık grubunda hiç bir motorla mücadele edilebilecek bir rüzgar değildir o. Ya yavaş gideceksin veya rüzgarını kesecek bir belediye otobüsü bulacaksın (Bu kısmı silmeden bir not düşmek istiyorum, bu tehlikeli bir iş ben sadece espirisine yazdım, ciddiye almayın).

    Genel anlamda hafif türbülansta ve yüksek hızda (burada kastettiğim 100 km) sorun yaşamazsın. Ekstra yolcu ile motor daha da sıkı basar yere. Ama ben henüz uzun yolda yolcu taşımadım.

  8. #108
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    üfff be Baycode.... yaramaz abi, lanet birsey, alma sakin filan de ya....
    all you need is love

  9. #109
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Ben AS200GY-2'yi önerecek veya kötüleyecek konumda değilim. Bu makine + ları ve - leri ile önünde.

    Benden daha çok tecrübesi olan birisi var ise onu dinle... Ben tam 1.5 yıldır bekliyordum bu modeli. Geldi ve aldım. Sorunları oldu. Çözümledik. Ama son karar sizlerin. Ben bu motoru seviyorum. O kadar...

  10. #110
    tormator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KLE 500
    Merhaba...
    Haftada 2 kere Üsküdar'dan Beşiktaş'a köprüden geçiyorum. Çok rüzgarlı zamanlarda rüzgara karşı motoru biraz yatırmak gerekiyor. Dik dumak mümkün değil. Fakat köprü bacaklarına gelince ani rüzgar kesilmesi biraz dengeyi bozar gibi oluyor. Arkaya biri oturduğu zaman koltuğun aşağı eğiminden dolayı sürücüyü öne doğru biraz itiyor. Bu yüzden de aynaların görüş alanı bozuluyor. 700 km deyim. Motorun sesi zamanla biraz daha güzelleşti sanki. 120 km ye kadar süratimi çıkarmıştım. (Daha fazla yapabilir ama denemiyorum şimdilik) Rahatsız edici bir titreşimi yok. Gazı kestiğimde kompresyon kendisini hemen belli ediyor.

  11. #111
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    paylasimlariniz icin tesekkürler dostlar. cuma günü LOFT arkadasimizin (umarim galataköprüsündeki bulusmamiza katilir, bu ara HERKEZ davetlidir!!!) motoruna bir göz atacagim.
    hepinizin ellerine saglik
    all you need is love

  12. #112
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Eski karelerden biri daha. Suyu sevmediğini söyleyemem. Orta göbeğe kadar gömüldüğüm oldu bazı geçişlerde. Asla suda bırakmadı beni.



  13. #113
    a.c.t - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2006
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    economical obstacles,you know...
    hehe gercekten suyla ahenk icinde gidio

  14. #114
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    11-13 ağustos 2006 Arslanköy/Mersin'de 5. doğa sporları ve yamaç paraşütü festivali düzenleniyor. Bir mani olmazsa ben de orada olacağım. Kroscular toplanacak.

    İlgili bağlantı: http://medex.org.tr/

  15. #115
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    Alıntı Baycode adlı üyeden alıntı
    11-13 ağustos 2006 Arslanköy/Mersin'de 5. doğa sporları ve yamaç paraşütü festivali düzenleniyor. Bir mani olmazsa ben de orada olacağım. Kroscular toplanacak.

    İlgili bağlantı: http://medex.org.tr/
    daha öncede bir kaç kez buluşalımmı? diye yazmıştım fakat gözden kaçtı sanırım bende bu motorla ilgileniyorum mersinde güzel bi arkadaş grubumuz var irtibata geçsekte deneyimlerinden yararlansam.
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  16. #116
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Selam Benkaan, özel mesajımı almadın mı?

  17. #117
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    kusura bakma yeni aldım ve cevabını yazdım. ayrıca mersinde böyle güzel bi organizasyondan haberim dahi yoktu. teşşekkürler. yıllık izin için bi arkadaşımla beraber yola çıkıcaz belki gelemeye bilirim ama gelmeyi çok isterim bakalım ayarlamaya çalışıcam...
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  18. #118
    konka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Motosikleti
    as 200 gy 2
    benim as200 3gündür serviste 300 km bakımı yapıldı yolda kaldım halen çalıştıramadılar ve servistençıkarçıkmaz sele kırıldı servis motordan anlamıyor bursa da başka anlıyan tamirci bilen varsa yazsın selamlar

  19. #119
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    eğerki bi sorunun varsa ara fabrikayı şikayet et. eğerki çözüm gelmez ise tüketici haklarına başvuracağını söyle. ama sakın başka bi motorcuya götürme. haklıyken haksız duruma düşersin, garantinide yakarlar...
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  20. #120
    konka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    Motosikleti
    as 200 gy 2
    italatcı degişti diyorlar bilginiz varmı


6. sayfa BirinciBirinci ... 456781656106 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler