Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Kasım 2008, 18:23
#1141
teşekkürler fullthrottle güzel bilgi gerçekten...
iyi ki doğdun sevgili motobey ağabeyim. paylaşımların bu başlığı okuyan bütün karakız sahipleri için faydalı ve güzel şeylerdi. bana da çok faydası dokundu bu vesileyle teşekkür etmek istiyorum. nice mutlu yıllara.
sevgili arkadaşlar başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. yaklaşık iki hafta önce motorumun genel bakımını yaptırmak için tamirciye gittim. Levent usta sağolsun gerçek bir usta olduğunu gösterdi. motorun çekişi, duruşu, sesi, vs. herşeyi değişti. gerekli bütün ayarları yaptı ve eksikleri tamamladı sağolsun. yalnız bir parçayı değiştirmemin iyi olacağını söyledi. yanlış anlamadıysam motor ile hava filtresini bağlayan yumuşak plastikten bir boru var. motor bloğunun ön lastiğe bakan kısmında bir girişi var. bizim karakızların çok kaliteli! plastik malzemeleri olduğunu hepiniz biliyorsunuzdur. işte bu normalde yumuşak olması gereken plastik boru iyice sertleşmiş ve motor bloğuna girişte çok az bir kısmı içerde kalacak şekilde tutunuyormuş artık. yani her an motorun direk dışardan hava alma riski var. bu olayı paylaşmak istedim. sizlere tavsiyem motoru servise götürdüğünüzde bu parçayı kontrol etmelerini isteyin.
bu arada ben de sevgili baycode sayesinde varlığını öğrendiğim cst marka lastiği biraz araştırdım ve izmirde bir bayinin sattığını öğrendim. telefonla konuştuğumuz amcayla pek anlaşamadık ama zor da olsa ellerinde 130/90-15 lastiğin olduğu bilgisini aldım. daha falza zorlamayıp yerinde görmek istiyorum lastiği umarım sevgili baycode'un kullandığına benzer birşeydir. ilk fırsatta bayiye gidip akabinde nasıl bir şey olduğunu buraya yazacağım.
hepinize keyifli sürüşler dilerim...
Reklamlar
-
14 Kasım 2008, 19:37
#1142
stonefree adlı üyeden alıntı
sevgili arkadaşlar başıma gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. yaklaşık iki hafta önce motorumun genel bakımını yaptırmak için tamirciye gittim. Levent usta sağolsun gerçek bir usta olduğunu gösterdi. motorun çekişi, duruşu, sesi, vs. herşeyi değişti. gerekli bütün ayarları yaptı ve eksikleri tamamladı sağolsun. yalnız bir parçayı değiştirmemin iyi olacağını söyledi. yanlış anlamadıysam motor ile hava filtresini bağlayan yumuşak plastikten bir boru var. motor bloğunun ön lastiğe bakan kısmında bir girişi var. bizim karakızların çok kaliteli! plastik malzemeleri olduğunu hepiniz biliyorsunuzdur. işte bu normalde yumuşak olması gereken plastik boru iyice sertleşmiş ve motor bloğuna girişte çok az bir kısmı içerde kalacak şekilde tutunuyormuş artık. yani her an motorun direk dışardan hava alma riski var. bu olayı paylaşmak istedim. sizlere tavsiyem motoru servise götürdüğünüzde bu parçayı kontrol etmelerini isteyin.
Anladığım kadarıyla emme manifoldundan bahsediyoruz. Hava filtresinden çıkıp karbratöre giren hava karbratörde yakıt ile karışıp emme manifoldu yardımıyla yanma odasına iletilir. Motor bende olsa fotograflayıp gösterirdim. Kontrol edilmesi gerekli gerçekten.
Manifold hortumu ısı değişimlerine çok dayanıklı olmalıdır, aksi takdirde motor çalışırken sıcak ve kış gunlerinde cok soguk konuma girmesi hortumda çatlaklara sebeiyet verecektir. Küçük bi bilgi: çöl ü çöl yapan çöllerdeki gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farkının cok fazla oluşudur.. Bu sıcaklık farkı kayaların kum tanelerine parçalanmasına sebebiyet vermektedir.
Manifold hortumu; özellikle orjinal hortumlar gerçekten tüm samimiyetimle söylüyorum ki dandik.. Hatta dandik değil ... dandik ötesi.. cok daha farklı bi kavram...Aynı problemle bende karşılaşmıştım. Motoru ilk aldıgımda ibrahim abi hava aldıgını söyledi, kelepçesini sıktık.. Daha sonrada başka bi ustanın dikatini çekmişti, sonunda değiştirdim. Çıkan manifold hortumum delikti... Hayati bi organ olmasına ragmen cok dandik yapılmış gerçekten..
Manifold hortumunda motorda pistonun aşşagı inmesiyle oluşturulan vakum yardımıyla, karbratörde belli oranlarda karışmış yakıt&hava bileşimi çekilir. Manifoldda delik veya kelepçelerde boşluk veya kaçak oldugunda motor hava alır ve performans düşer. Motorun çalışma sesinden veya gaz verince motorun rolantideki devirne cok yavaş düşmesiyle(bu son yöntemin dogrulugundan cok emin değilim, yanlışım varsa düzeltin lutfen) anlaşılıyor diye biliyorum.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
15 Kasım 2008, 14:11
#1143
Orjinal ön amortisörler sağ-sol 630 ytl'yi buluyor.Bu çok pahalı geldi bana bunun yerine başka bir markanın ön amortisörleri uyup uymayacağını bana söyleyecek birileri varmı ? Kabusum Oldu !!!.......
-
15 Kasım 2008, 18:43
#1144
.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
20 Kasım 2008, 14:13
#1145
Laatik konusunda gelişme olursa bana msn'den haber bırakabilirsiniz. Havalar iyice soğudu ama hala vazgeçemiyorum binmekten. Hava yağmurlu ve yollar kaygan ama yindede dayanamadım Yamaha'ya bindim. Kesinlikle yağmurlu havalarda racing tarzı motorlara binmeyi tavsiye etmiyorum. Lastikler kafası nereye eserse oraya gidiyor. Motora müdahale şansında olmuyor. karakızım gözümde daha bir büyüdü. Şehiriçinde yağmur kar çamur demez istediğin yola gider valla. Bu arada bizim Karakızların ön amortisörü çok pahalı. Olması gerekeneden daha pahalı. Muhtemelen Zonghsen veya Zealsun'un kroslarının ön amortisörler uydurulabilir. Çıkma olarakta bulabilirsiniz yada sıfır olarak daha düşük maliyetli alacağınız kanaatindeyim.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
22 Kasım 2008, 10:04
#1146
slm arkadaşlar ben hasan boluda oturuyorum hepinizin ellerine sağlık emeğinize sağlık..acaba pertte çıkmış veya ağır hasarlı bir asya gy 200 varsa bu topikten bilgilendirebilirseniz beni çok teşekkür ederim..
Bu cevapsızlıkta 200 gynin ne kadar sağlam bir motor olduğunu anlatmaya yeter diye düşünüyorum
-
23 Kasım 2008, 02:27
#1147
-
24 Kasım 2008, 12:50
#1148
zaten perte çıkarabilene asya firmasının yüzde 49 hissesini veriyorlarmış
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
25 Kasım 2008, 18:33
#1149
Ön sol amortisör alt kovanı arıyorum veya Ön sol amortisör komple arıyorum.Bana Yardımcı Olabilecek Birileri Varmı ?
-
26 Kasım 2008, 06:21
#1150
cros motor arıyorum tarz deyiştirmek ieteyen varsa bisan senetorle takasa gircek arkadaşlar bana ulaşın tel 5057767722
-
27 Kasım 2008, 00:07
#1151
yamyamaha adlı üyeden alıntı
cros motor arıyorum tarz deyiştirmek ieteyen varsa bisan senetorle takasa gircek arkadaşlar bana ulaşın tel 5057767722
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
27 Kasım 2008, 16:35
#1152
Bir ad tek sol amortisör buldum çıkma.Şu an Makina Canavar Gibi Oldu.Gururla Duyuriyim Dedim.
-
01 Aralık 2008, 18:31
#1153
bu ilandaki
http://www.sahibinden.com/acil_satil...=as%20200%20gy
ön camurluk hangi motoya ait bileniniz var mı?
her şey bir bmx'le başladı..
-
06 Aralık 2008, 16:48
#1154
arkadaslar gene uzun suredır kayıp oldum ama kusura bakmayın 7000 km deyım bakımlar full allah kaza bela vermesın hala bı problem bı sorun yok şükür .. herkesin kurban bayramı hayırlı vemutlu geçer işallah diyorum herkesi büyüklerimin elerinden küçüklerimin gözlerinden .. herkesi bi yerinden öptüm hayırlı bayramlar ......
kusura bakmayın işlerimiz cok yoğun bakamıyorum sayfaya :(
-
06 Aralık 2008, 18:54
#1155
-
09 Aralık 2008, 14:29
#1156
-
10 Aralık 2008, 12:00
#1157
-
15 Aralık 2008, 01:40
#1158
Buda benim KARAŞİMŞEĞİM
-
21 Aralık 2008, 18:45
#1159
Herkese merhaba,
Ben forumunuza yeni katıldım,bi kaç gündür bu topic'in tamamını okumaya çalışıyorum.Çok faydalı bilgiler vermişsiniz teşekkür ederim.
Ankaralıyım,25 yaşındayım,1995 den beri motosiklete binerim.
Ufak cc'lerde pekçok motosikleti kullandım,yakında ehliyetimi alıyorum ve biraz ayakları yere basan bir motosiklet almak istiyorum.
Bu model tam olarak aradığım özellikleri sunuyor.
Fakat;
1- Uzun yola dayanır mı?Artçı ile kullanacağım (Toplamda 120 kg civarı ağırlık)
2- 15 inch lastik bulabiliyormusunuz?
Cevaplarsanız sevinirim.
Herkese bol keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.
-
22 Aralık 2008, 10:16
#1160
sevgili enduromania eminimki uzun yol soruna benim vereceğim cevap yeterli olacaktır temmuz ayında artcım ile beraber 180 kg ve yaklaşık 20 kg de yükümüzle manisadan antalyaya 6 saat gibi bir süre içerisinde sadece 20 şer dakikalık 3 mola ile sorunsuzca gittik yaklaşık olarak 550 km çivarı bir yolda bana hiçbir sorun yaşatmadı sanırım bu cevap yeterli olacaktır saygılar
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)
Bu Konudaki Etiketler