Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Temmuz 2008, 23:41
#921
Jigle aktifkende aktif deilkende karboratorun diyaframlı olusu sana o şekilde bi tepki olarak geri donuyor. Jigle acıkken biraz daha az hissetmenin sebebi muhtemelen az hava ile oluşturulan karışımkarışımdan kaynaklanıyo olabilir. Ama genel oalrak devir düşmesinde daha yavaş bizim motorlar diger motorlara göre.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Reklamlar
-
19 Temmuz 2008, 00:29
#922
teşekkürler inspire, ama harbiden öyle böyle yawaş değil, düşündüğünden 4 kat fazla yawaş iniyo gaz pistonu, sorun diyaframda dediğin gibi galibada, du bakalım biraz daha binelim aleti ikinci el aldıkta daha 260 kilometrede, wites olayı ağır gelmiş arkadaşa, satmış hemen oda. ankaralı arkadaşlarla bi tanışsak ya, fatih ismim, ostim eşrafındanım. saygılar herkese.
-
19 Temmuz 2008, 01:25
#923
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
teşekkürler inspire, ama harbiden öyle böyle yawaş değil, düşündüğünden 4 kat fazla yawaş iniyo gaz pistonu, sorun diyaframda dediğin gibi galibada, du bakalım biraz daha binelim aleti ikinci el aldıkta daha 260 kilometrede, wites olayı ağır gelmiş arkadaşa, satmış hemen oda. ankaralı arkadaşlarla bi tanışsak ya, fatih ismim, ostim eşrafındanım. saygılar herkese.
yarın zamanım olursa bi video çekerim. motoru ısttıktan sonra bi kaç kez boş ta devir yukseltirim gaz vererek acık ve kapalı jigle ile. Sen kendininkiyle karşılaştırırsın kendi motorunla. baktın cok fark var tekrar düşünürüz on göre =)
Fark varsa motorun hava alıyor olabilir, gaz telin takılı kalıyo olabilir yada düşünemediğim başka bi sebebp olabilir =). Ankara'da ve bu motora sahipsen cok şanslısın. Yani en azından bize göre Oralarda bu motordan anlayan cok saglam insanlar var ve yedek parça konusunda Aydın abi (Asya Telyakar servisi) var. Fabrika çıkışına kar koymadan yedek parça satmakta Ben bile debriyaj seti sakaryadan geldim ankaradan aldım ucuz alaim die =)
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
19 Temmuz 2008, 01:51
#924
sağol inspire abicim, benim gittiğim servis iş yapmaz, şu telyakarla bi tanışayım en iyisi, bide depo üstü grenajı lazım, adamlar yağlıboyayla boyamış, kırık bide, değiştirmek ilazım, inşallah wardır yedeği. bu makinanın fites aralıkları çok düşük be yaw, sende yaşadınmı bunları bilmiyomda, banamı öyle geliyo! hafif titriyo baarıyo maarıyoda yinede çok sewiyom ben bu motoru, öpüyom şerefsizim kafa grenajından, yasalsa basacam nikahı.
-
19 Temmuz 2008, 02:33
#925
-
19 Temmuz 2008, 23:11
#926
inspire adlı üyeden alıntı
Bu arada benim ön amrtsör bugun öttü bi kaç minik cukurdan fln geçerken. Durdugum yerde de biraz oynadım ötme yapıyo... Ne yapmalıyım bilgisi olan varmı amrtsör konusunda ???
Öttü derken esneyince gıyk diye ses mi çıkardı?Eğer öyleyse parlak olan kısmı toz tutmayacak herhangi bir yağ ile çok az yağla hatta yağla sil.Sonra kuvvetle motoru esnet.Bu şekilde kesmesi lazım...
-
20 Temmuz 2008, 01:01
#927
cybertr ve kuvvetmira
aramıza hoş geldiniz doğru motora biniyorsunuz ve şu anada doğru forumdasınız
çünkü bu forumda sevgili onur kardeşim ve sevgili ibrahim abi var tabiki tatarx de unutmamak gerekir
onurcum bu arada kusura bakma
bu aralar geçici mezuniyetlerden başımı kaldıramıyorum
kaldıki karakızımdanda ayrıyım
tigerle nefes almaya çalışıyorum ama nafile
biz alışmışız zıpkın gibi karakıza tiger aynı tadı vermiyor
kuvvetmira onurun bahsettiği ferda benim dişli operasyonunu ben yaptım gayette memnunum eğer ön dişliyi 16 ya çevirirsen bariz değişikliği fark edeceksin öndeki yelken sorunu içinde benim sana ucuza maledebileceğin tavsiyem 301 mz ön çamurluğu orjinal olarak mat siyah olan modelide mevcut benim motorun resimleri var forumun bir köşesinde model olarak bakabilirsin
tekrar hayırlı olsun
aramızıa hoş geldiniz allah tekerinize taş değirmesin
bu arada forumdaki tüm arkadaşlar için belki lazım olur anlamında gsm 05462069706
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
20 Temmuz 2008, 02:24
#928
tatarx adlı üyeden alıntı
Öttü derken esneyince gıyk diye ses mi çıkardı?Eğer öyleyse parlak olan kısmı toz tutmayacak herhangi bir yağ ile çok az yağla hatta yağla sil.Sonra kuvvetle motoru esnet.Bu şekilde kesmesi lazım...
Evet gıyk diye ince kısa bi ses çıkarıyo hafif çukurlardan geçerken. Tamam deniycem ilk boş zamanımda sonuçları yazarım.. Teşekkür ederim
ferdagulbenli adlı üyeden alıntı
cybertr ve kuvvetmira
aramıza hoş geldiniz doğru motora biniyorsunuz ve şu anada doğru forumdasınız
çünkü bu forumda sevgili onur kardeşim ve sevgili ibrahim abi var tabiki tatarx de unutmamak gerekir
onurcum bu arada kusura bakma
...
estafurullah Ferda Abi =) Az çok tahmin eebiliyorum durumunu İltifat için teşekkür ederim ayrıca
Ben gene dökem içimi motorla ilgili olarak biraz =)
Bildiğiniz üzre bırakcam ayrı durcam demiştim, beceremedim ...
Gene bakımlar yapılmak üzere beni bekliyo... 10 gün sonra yaz okulum bitmiş olcak bursa da tanıdık bildik bi yer olmuycak bazı şeyleri elimden geldigince yapcam ama bazılarını da o aptal servise vermek zorunda kalcam...
-Arka fren balatam bitik deil gibi görünsede pek tutmadıgından bitik gibi bişey. Değiştirmek gerekcek. İçinde de minik bi problem var. Nemli havada ilk kullanımda 'tak' ediyo fren pedalı biraz aşşağı kayıyor(fren tutma noktası)
-Boş vites müşürüm dğişecek. çünkü yağ damlatıyo aşşadan =)
-Bugün farkettim arka lastiğim artık bitmiş...Lastik üzerinde dönüş yönüne dik yaklaşık 1-1,5 cm uzunlugunda bi çatlak vardı. Dikkatlice bakınca etraftaki diger çatlakları da gördüm. Adam gibi bi lastik arıyorum. Önerisi olan varsa yazarsa cok sevinirim gerçekten.
-Ön frenim ötmekte... Artık yeter gına geldi kasma da yapıyo aynı zamanda ötmenin yanında. Götürcem vercem servise bunlar bunlar var motorda diycem bna bi hesap cıkartın diycem... Fiyat ödeyebilecegim sınırlardan cok fazla uzaklaşmazsa bişekilde yaptırcam bu saydıklarımı. . .
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
20 Temmuz 2008, 16:02
#929
hafta sonu için uzun yoldayım .... dönüşte resimleri koyacağım bu arada pişik kremi tavsiye edebilecek biri varmı
[B][COLOR="Red"]Gitmediğin [/COLOR][COLOR="Cyan"]Yer[/COLOR] [COLOR="DarkRed"]Senin[/COLOR] [COLOR="Lime"]Değildir...[/COLOR][/B]:queen::queen::queen:
-
20 Temmuz 2008, 18:25
#930
CyberTR adlı üyeden alıntı
Giderken arada bi ayağa kalk motoru üstünde peglerin üzerinde. Havalandır rahatlatır bi fresh olur insan =) =)
(Hala cekemedim videoyu en sa surede ayarlıcam )
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
20 Temmuz 2008, 20:47
#931
yelken çamurluğuda değiştirdikmi tamamdır mewzu. inspire, ferda, herkese teşekkür abiler. ankaradan kimse yokmu elimizde zincirlerle yayaların etrafında dönelim!!! buda motorun baklawası.
-
20 Temmuz 2008, 23:16
#932
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
21 Temmuz 2008, 12:40
#933
Sevgili Kuvvetmira,
Çok uzun süredir iş yoğunluğu sebebi ile sizlerle ildilenemedim ve yardımcı olamadım. Ama İnspire olsun, Ferda olsun, Tatarx olsun hepsi beraberce çözüm üretmişler. Ostimdeyim demişsin. Benim Karakızda 2 haftadır Ostimde kardeşimde duruyor. Özledim onu ve yakında yanına giderim herhalde. Eğer gidersem seni ararım. Kısmet olursa bir günümüde sana ayırırım. Msn'imi ekleyebilirsin. Cep numaramıda veririm. Telyakar servisine gidersen Aydın Abiye selamımızı ilet. Bende o ekiptenim artık dersin.
Neyse sorunlarına gelelim. Ben gaz telinin yağsızlıktan dolayı takıldığını düşünüyorum. Gaz kütüğünü ve gaz telini ince makine yağı ile yağladıktan sonra sorun çözülür bence. Sana yağlama yönteminde kolaylık olsun diye eski dikiş makinesi yağlarından almanı tavsiye ederim. Hem ince uçlu ağzı sebebiyle rahatlıkla gaz teli spiraline rahat giriş yaparsın hemde akışkan olduğu için çabuk yayılım gösterir. Eğer sorun düzelmezse karbüratörün içindeki şamandıra geri besleme yayı bir yerlere takılı kalmıştır. Karbüratörü açmak gerekir ama zayıf bir ihtimaldir. Her ne kadar diyafram yırtık olsa veya karbüratör hava alsa bile gaz tepkileri bu denli zayıflamaz. Sakın ha grenajından vazgeçme. Şu an bulunmaz Hint kumaşı bizim grenajın yanında yaygın bir piyasa malı oldu. En iyisi sen sök önce. Güzelce yapıştır, sağlamlaştır. Sonrada zımparala ve önceki sayfalarda göreceğin ve benim çamurluğu boyadığım Arkon marka mat siyah boya ile grenajını boya. Koçtaş'ta 8 YTL felan. Renk uyumu mükemmel. Bu arada depo grenajın yan havalandırma taraflarda kırmız boya felan mı vardı acaba? Bunun cevabını iletirsen çok sevinirim.
16 dişli olayına artık tüm gönlümle katılıyorum. En kısa sürede bende yaptıracağım. 6. vites aramaktan sıkıldım artık. çamurluğu Onur sayesinde hallettik. Onur sakın arka balata alma. Arka balataları sök götür sanayiye kaliteli balata çaktır. Ön süspansiyondan gelen seslere iyi kulak ver. Amortisör barının üstünde yağ atığı var mı kontrol et. Eğer tek taraflı keçe felan patlatmışsa aşırı yükten dolayı ötme yapabilir ve zaten frenlemelerde motor yalpa yapar. Eğer yağ atığı yoksa o zaman mucize ürün WD-40 ile amortisör barını yağla hafifçe. Arka lastik konusunda sıkıntımız iki tane. Birincisi ebat sorunu, ikincisi iç lastikli oluşu. Bu ebatlarda Pirellinin lastiği var ama custom crusier lastiği. Viraj için uygun değil ve çok pahalı. Şimdikilere göre tabi en az 1.000.000 kat daha ideal. Duro lastikleri ucuz ve uygun bir çözüm olabilir ama o zamanlar bu seriyi getirmiyorlardı. Tekrar araştırayım. Eğer sesten kurtulmak istiyorsan ön fren balatasını değiştir. Nasıl deme. Sök ön balatayı uyanı bul. Bulamıyorsan eğer git en yakın ebatta olanını flex taşıyla felan kestir uydur. Başka yolu yok. Eğer çok daralırsan atla Karakıza gel. Biliyorsun kapımız hep açık sana.
Şimdilik bu kadar. Mümkün mertebe aranızda olmaya çalışacağım.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
21 Temmuz 2008, 19:37
#934
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
22 Temmuz 2008, 00:33
#935
saol motobey, ostime yolun düşerse beklerim.
-
22 Temmuz 2008, 11:52
#936
-
22 Temmuz 2008, 13:17
#937
Lastikteki çizikler veya yırtıklar senin sürüşünü etkileyecek tarzda şeyler değil. Eğer tubeless lastik olsaydı git hemen fitil taktır ya da lastiği değiştir derdim ama bunlar iç lastikli olduğu için içten bir halt olmadıkça dıştaki ufak tefek çizikler yarıklar hiçbirşeyi etkilemez. Hem bu bahsettiğimiz lastik içinde çelik destek telleri, kanvas kumaş kordonları olan nylon esaslı bir malzeme. Zannettiğinizden kat be kat sağlamdır aslında. Lastik için en önemli şey lastiğin hammaddesinin bayatlamamış olmasıdır.
Bu arada Onur sana birşey sorayım. Ön amortisörlerinde yumuşama var mı? Bir şekilde içindeki yağı azaltmışsa o zaman ön amortisör yumuşar ve hidrolik esaslı değilde, içine aldığı hava ile tepkime verir. İçindeki eksilen yağın yerine amortisör içine hava çeker ve geri tepkime esnasında geri itilen hava ıslık sesi yapar.
Sevgili Kuvvetmira,
Eğer motorun gerçekten daha 260 km'de ise daha önce yazılan rodaj ile ilgili yazıları mutlaka oku ve uygula. Zaten senin motorun durumunu mevcut yağdan ve yağ filtresinin durumundan tespit etmek mümkün. Keşke fırsatım olsada onu bir kontrol edebilsem. Onur'da yaşadığımız şoku yaşamak olası gibime geliyor ama hayırlısı.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
22 Temmuz 2008, 13:35
#938
Benim ön amortisör senin bindiğin günkü gibi biraz yumuşak.O günden bu güne pek bi sertlik değişimi olmadı. Hala biraz yumuşak =)
Direk motor yağı ile yağlasam sorun olurmu peki ? 2 kutu WD40 oldu Bursa da 1 kutu daha almak istemiyorum ve 8 gun sonra doncem zaten xD ?
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
22 Temmuz 2008, 14:04
#939
WD-40 önermemin sebebi hem yağlayıcı hemde çözücü olması. Süreceğin kısımlarda oluşan tortulaşmış yağları çözüp incelteceği gibi hem de yağlama yapacaktır. Ama motor yağı ile yağlarsan bir süre sonra orada toplayacağı toz kir tekrardan sertleşerek amortisör keçelerine zarar verecektir uzun vadede.
Dunlop'tan iç lastikli arka lastik için link. Maalesef cruiser lastiği ama olsun bizler harbi süpermotocu olmadığımız için bu lastik bile dibimizi düşürecektir. Fiyatı 110 Euro.
http://www.gungormotor.com/urun-742-...KA_LASTIK.html
pirelliden bakarsanız biraz daha ucuz. MT66 Route serisi iç lastikli arka lastik 85 Euro. Cadde custom touring linkinden bulabilirsiiniz. MT66 Route serisi iç lastikli ön lastikte 60 Euro. Orada ebatı 3.00 -18 47S TT olarak gözüküyor. Ayrıca ön iç lastiğe 9, arka iç lastiğe 14 euro vermeniz gerekiyor. Bir başka seçenek ise pirellinin Cadde Sport Touring X-Kat lastik linkine tıklayarak 75 Euroluk City demon seçeneğini görmek. Bence daha uygun bir arka lastik. Ayrıca aynı seri ön lastikte 40 Euro. Tabii bunlarada toplamda 23 Euroluk iç lastik parasını ekleyeceksiniz.
http://www.gencmoto.com/pirelli.html
Bize uyan lastiklerin Metzeler seriside mevcut. Aşağıdaki linkten tılayacağınız Metzeler classic serisinde bulunan 130/90 - 15 66S Perfect ME 77 iç lastikli arka lastik 80 Euro. Ön lastik içinse iç lastikli 3.00 - 18 48P reinf ME 22 model 40 Euro. Metzelerin ön, arka iç lastiğide 23'er Euro. Yani toplamda 46 Euro. En mantıklı görünen Metzelerden dış lastik pirelliden iç lastik.
http://www.gencmoto.com/metzeler.html
Aslında Duro lastikleride bir alternatif ama linkleri açılmıyor maalesef. Onur'cuğum öğleden beri link lik geziniyorum bak sevildiğini bil.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
22 Temmuz 2008, 16:34
#940
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler