Baycode adlı üyeden alıntı
AS200GY-2 Yeni Kullanıcılarının Karşılaşabileceği Sorunlar ve Çözüm Yolları:
Sorun 1- Motor boş vites müşürü ve/veya ayakla marş motor bağlantı keçesinden yağ sızdırabilir (sızdırır).
Çözüm 1- Motor henüz garanti kapsamında olduğundan ve bu sorun bu modellerin %80'inde gözlendiğinden (benim gözlemim-duyumum) servise bırakılır, bu internet sayfasına atıfta bulunulur, garantiden, para ödemeden boş vites müşürü değiştirilir, ayakla marş keçesi değiştirilir, bazı durumlarda yağ tahliye contasının da yenilenmesi gerekir. Yeni motor yağı doldurulur. Tüm bu işlemler ücretsizdir ve sorun giderilir (Asyamotor garanti sözleşmesine sadık, ben ve diğer 2 arkadaşım tecrübe etti, merak etmeyin...).
Sorun 2- Vitesler zor geçer. Hele boşa almak tam karın ağrısıdır.
Çözüm 2- Motorun boş vites müşürü değiştirilirken bu sorun da servise iletilir ve vites geçişleri motor yan kapakları açılmışken yumuşatılır. Ancak yine de boşa geçirmek zordur. Ama, ben Kanuni Kros'ta da aynı sorunu gördüm.
Sorun 3- Akü asit tahliye borusundan sürekli asit atabilir.
Çözüm 3- Akünün asit seviyesi biraz daha az doldurularak bu problem çözümlenir.
Sorun 4- Vites atma kolu metal olduğundan ayakkabıların burnunu yer (hatta bitirir).
Cözüm 4- Geniş ürün yelpazesine sahip bir motorsiklet yedek parçacısından lastik vites attırıcı ayağı alınarak (benim aldığım MZ'ninkiydi) ortadan ikiye kesilir (çünkü bizimkilerin metal boru kısmının boyu yarı yarıya kısa) bu parçanın üzerine geçirilerek sorun giderilir. Diğer yarım lastik ise yedek olarak tutulur.
Sorun 5- Ön amortisör yan çamur korumalarının üstündeki boya sıyrılır (-a bilir), alttan beyaz plastik görünür (-e bilir).
Çözüm 5- Amortisör yan çamur korumalarının yanlış yerleşiminden kaynaklanan problemin çözümü çok kolaydır, 2 adet vidası allen anahtarı (ustalar arasında alyan olarak bilinir) ile gevşetilir ve/veya tamamen sökülür ve olabildiğince alt seviyeye bu korumalar indirilir. Referans olarak yukarıdaki motrumun fotoğraflarına dikkat edin.
Sorun 6- Arkaya çanta bağlandıktan sonra zamanla titreşimden çanta bağlantı demirinin şaseye sabitlendiği 4 adet somun gevşer (-e bilir).
Çözüm 6- Sanayiden veya geniş spekturumda cıvata-somun satan bir yerden 4 adet, uygun çapta, ucu pastikli, kendiliğinden gevşemeyen tipte cıvata ve uygun uzunlukta somun alınır (hepsi paslanmayan tipte olmalıdır) serviste veya evinizin önünde eskisi sökülerek yeniler monte edilir. Eski bağajlığı yerinde tutan 4 adet somun yerine kaynakla sabitlendiğinden, sizin atacağınız yeni somunlar toplam somun sayısını 8'e çıkartacaktır.
Sorun 7- Benzinim bitti yolda kaldım.
Çözüm 7- Motora oturduğunuzda, solda, hemen yakıt tankının bitim noktası hizasında (eğilip bakarsan görebilirsin) rezerv kolu vardır. Bu kolun ucu aşağıyı (yerküreyi, dünyayı, toprağı) gösterirken tank rezervdedir, yani benzin bitse dahi depoda 1-1.5 litre yakıt kalır ve kolu yukarı çevirerek en yakın benzinliğe kadar gidebilirsin. Orada benzin doldurduktan sonra kolu tekrar toprağa çevirirsin.
Sorun 8- Zincirimden vitesi küçültürken veya düşük hızda giderken ve kasislerden geçerken şıkır şıkır ses geliyor.
Çözüm 8- Servise gidersin ve zincir gerginliğini ayarlatırsın (garanti kapsamında ücretsiz). Bu arada zincirini yağlatmayı da unutma. Yağlama amacı ile özel sprey kullanmalarını söyle (özel zincir yağları veya waxları var). Zincirin aşırı gergin veya gevşek olmamalı.
Sorun 9- Arka frenim iyi tutmuyor, ön frenden de ses geliyor.
Çözüm 9- Arka fren ayarını yaptırırsın. Frenlere balata spreyi sıktırırsın ses kesilir.
Sorun 10- Ön-arka lastiği kros tip ile değiştirmek istiyorum, çünkü arazide asfalt tipi iyi değil.
Çözüm 10- Motorunu % kaç, nerede kullanıyorsun? Ben % 90 şehir, % 10 arazide kullanıyorum diyorsan, motorun üzerinde gelen lastiklerle devam et. Ancak, arazi işi daha ağır basıyorsa o halde araştırman lazım. Çünkü, ön cant sorun değil ama, arka cant 15 inch olduğundan bu çapa uygun kros veya çoklu arazi tipi lastik bulmak mümkün değil. Benim bulduğum en küçük çaplı arka enduro lastik 16 inch için. Yani cant değişimi kaçınılmaz.
Sonuç: Fiyatı nisbeten ucuz, fiyatına kıyasla son derece gösterişli ve kaliteli olan bu motoru (tüm parçalar, Piaggio ve Harley Davidson firmalarının da anlaşma yaptığı, Çin'in motorsiklet devi olan Zongshen tarafından üretiliyor, hatta karbüratörü de JAPON üretimi) alacağınız zaman bu problemlerin birine veya bir kaçına rastlayacağınız şimdiden kesin gibi. Ama, çözümü garanti kapsamında ücretsiz olan ve cevaplarını da zaten bu yazı ile bildiğiniz sorunlarla başedebilmek kolaydır. Asya'nın Mersin'deki servisi son derece başarılı (başta Emrah ustaya teşekkürler), diğer illerdekinin de iyi olacağını düşünüyorum.
Not 1: Ön çamurluğun estetik sorununu burada tekrar yazma gereği duymadım, nasıl olsa yukarıda var diyerekten.
Not 2: Bu motor güçlü mü? Cevap: Evet güçlü, maksimum: düzde 125 km/sa, hafif yokuş aşağı 130 km/sa, hafif yokuş yukarı 120 km'sa yaptım. Bu arada, kadran 140 km/sa. Hiç durmadan 200km yol yaptım banamısın demedi, şişmedi. Titreşim biraz var ama aşırı değil (alışmaya da bağlı). Debriyaj yumuşak, kollar muhteşem, rahat, mesafesi kısa. Şehir içi sürüş problem değil. Kamyon sollamak, problem değil; bir arkadaş sormuştu, kamyon arasına 2 kişi ile girmek konusunu: denemeyin, güçle ilgili değil, canla ilgili.
Not3: Bartar, ön çamurluk boya işindeki yardımlarından dolayı teşekkürler.
KASKIN KAFANDA, FARIN AÇIK, DİZLİĞİN DİZİNDE, SIRTLIĞIN SIRTINDA, ELDİVENLERİN ELİNDE, AKLIN BAŞINDA, TALİH YANINDA, GELECEĞİN ELİNDE, ALLAH YARDIMCIN, YOLUN AÇIK OLSUN !!! !!!