hsacomtr öncelikle motorunun ilk bakımını genel yaptırman gerekli.Bu motorlar güzel motorlar önemsemeyip ihmal etme motora zarar verirsin...
hsacomtr öncelikle motorunun ilk bakımını genel yaptırman gerekli.Bu motorlar güzel motorlar önemsemeyip ihmal etme motora zarar verirsin...
Ya bugün motorumu temizlerken senin motorun resmleri gözümde canlandı bi an. Forumda biri vardı suzuki fln yapmıştı motoru dedim kendi kendme ama motor blogunu solunda hala asya yazıyodur yaw dedim-benim motorun asya yazısna bakarak-. Sonra aklıma geldi belkide taşlatmıştır fln dedim [bu arada resmler d. gunumde çekilmiş ]
Bakım konusunda:şurası önemli aldığından beri bakım yaptırmamaktan kastın ? Yağını damı hiç değiştirmedin ? Yağını hiç değiştirmediysen acil olarak yağ değişimi gerekli. Daha sonra rutin bakımlar ;yağ filtreni açıp temizleye bilirsin , hava filtreni temizleyebilrisin. Zincir bakımını yapmadıysan onu da temizleyip tekrar yaglaman gerekecek.
Yağ değişimi için;
Motorun yağ seviyesine bakmak için motoru tam dik pozisyona getir (birinin yardımını alırsan daha rahat olur ). Motorun sagına geç iyicene egil. Sag kartelin altında şeffaf yuvarlak kucuk cam ı göreceksin. Ordaki 2 cizgi yagın max. ve min seviyesini gostermekte. iki cizginin arasında tutmaya bak yağ seviyesini. Yağ değiştirmek en alttaki plastik karteli sök önce. Bi tane egzost manfoldunun geçtigi yerde 2 tane de tam motorun altında alyan vidaları var. Söktükten sonra motorun sol tarafından bakınca geniş yağ tıpasını göreceksin. Yanlış hatırlamıyorsam 17-18 anahtarla açılıyordu. Onu acarken dikkatli ol tam altında küçük bi filtre daha var. o cıkarken pozisyonuna dikkat et ona göre tak tıpayı takarken. Yağı tamamen boşaltmak için motoru biraz ters tarafa yatır tekrar sehpaya bırak bi kaç kere yaparsan iyice boşalcaktır yağ. Tıpa yı kapat. Ardından ayak mars kolunun hemen ustunde plastik tıpayı gorceksin onu da bi pense yardımıyla veya elle cevirerek ac. 1lt yag doldur. Ben Castrol racing 15/50w kllanıyorum (20YTL). Vites geçişlerim cok rahat.
Yağ filtresi için;
motoru soluna aldıgında sag karter kapagının hemen sag ust koşesinde ki yuvarlak 3 vidalı parca altında yag filtresini barındırıyor. sökerken vidaların yerini karıştırma gene aynı şekilde tak cunku vidalar ın boyları farklı cıkınca anlıyacaksın. en sag ustteki en uzunu alttaki ortanca soldaki de en kısa sı diye hatırlıyorum. Filtreyi de cıkarırken yönünü kafana yaz aynı yönde takıcaksın çünkü. Filtreyi benzinde veya gaz yagında iyice yıka, kurut, rodaj sonrası limit devirde kullandıysan etraftaki capaklar göze batcaktır biraz Filtreyi cıkardıgın yerde de bir miktar çapak olabilir onları da ordan bi sunger ve ya bez le al. Motora gitmesine izin verme
Hava filtresi için;
Motorun sol tarafında ki grenajları sök ( depo grenajı hariç ). Uzun grenajın altında dikdörtgenimsi 4-5 vidalı (yıldız tornavida olması lazım) genişce plastik bi parça göreceksin. Onun altında süngerimsi yapıda hava filtresi bulunmakta. Plastik kapagı sokerken en ust sag daki vidayı sokmeye calısma soksende takmak zor oluyo diger lerini sok ordan biraz esnet aradan al hava filtresini ( süngerini ) benzinde yıkayabilrisin gene. İyi ce kuruttuktan sonra çok ince yağ ile filtreyi yağla iyice sık ve yerine tak (takmak zor olcaktır ama olmayacak sey deil ). Veya yağlamadan tak motor zaten terleme yapıp motor yagından vercektir oraya biraz. Telyakar'dan Aydın abi gerek yok demişti bana , yukarda ince yag ile yagla dedigim olayda ibrahim abiden 2 side saglam papuç=) Artık yazı tura mı atarsın , çöp mü cekersin bilmem
Zincir bakımı;
O km de pek fazla hasar yoktur zincirde. Yeni gibidir zincir-dişli. Sadce gaz yagı veya benzinle eline al bi diş fırcası ( ben colgate kulalnıyorum ) gaz yagına batır batır fırcala zincir i iyi ce temizle ardından yağla tekrar
Son oalrak bizim karakızlar bol bol vida somun v.s gevşetip duruyolar Gözüne ilişen her vidayı somunu sık bi tekrardan.
Görüntü açısından motor bloğunu wd40 la temizleye bilirsin. Ardından bsınçı suyla köpükle fln iyi ce yıka yoksa iz bırakır wd40 ısınınca ve sakın ön disk e WD 40 sıkma.
Saygılarımla
-------------------------
Şimdi erdek ten geliyorum. 300 km civarı yol yaptım bugun =) =) 2 mola verdim. motor deil de ben bittim sıcaktan ^_^
Yola cıkamdan önce km telimi kurcalamıştım biraz artık 120 ye zor cıkıyor makina :D :D yokus assa 135 fln gordum ama duz yol max 120 oldu şimdi de =) bu arada 5.7lt yakıtla 200 km gittim ortalama 90 bin e geliyo tuketim yanlş hesaplamadıysam.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
yanlış hatırlamyıorsam km yanlış ölçüyosa yanlış tartıyodur km sayacı da diye konusmustuk ibrahim abiyle bi ara. ama bursa sakarya yolunda cok dikkat ettim km kontrollere bir kaç yuz metreden fazla sapmamışdı...
Benim verilerimle benim bugun surdugum motor bu kadar yakıyo. Hadi tut ki 10 km saptı 190 km olsun. depom full cıktım yola 5.715 lt bp 95 kursunsuz koyduktan sonra da full dü. 190 km diyelim yola 3 lt oldu bu seferde 100.3 bin e geldi km si de (3.4 ytl/lt) ee bastım ve 15 km si sehir içi ztn olcak o kdr diyip gene avutuyorum kendimi ve hala şans veriyorum daha az yakabilecegine...
bi gün söz veriyorum kitliycem 60 a uzun yolda kendi gostergemle ; dayancam 4 saat... tuketimi foruma yazınca sasırcaksınız
Çok okuyan değil çok gezen bilir
hsa slm nbr motorumu ne hale getirmişsin ) nasıl gidiyo bi sorun varmı memnunmusun?
ben canada dan döndüm ve şuan izmire taşındım burda işe başladım şuan maddi durumum çok iyi olmadığından bu sene yeni bi today alarak idare edicem.
benim hatırladığım en son ben o motorun yagını değiştirtmiştim hava filtresi temizlenmişti fren hidroliği kontrol edilmişti elektrik aksamına bakım yapılmıştı ve aküsü kontrol edilmişti... sen tekrar bi yağına bak bi sübap ayarlarına bak bide jantları falan kontrol ettir bide zincir spreyi alıp eski yağı temizle ve yeniden yağlattır sonra gazla gitsin
Bacoman
Yazdıklarımda hakaretinde dokundurmanında yanından geçmedim.Yazarkende aklımın kıyısına gelmedi.Tamamen ve saf şekliyle bir soruydu.Senin yukarıda anladıkların tamamen senin yazılanları anlama sorunun ile alakalı bir olay.Ben polemiği hiç mi hiç sevmem birisine diyecek bir şeyim varsa açıkça söylerim.Açıkçası hakareti nereden çıkardın anlayamadım.Hem sana hakaret edebilmem için seni tanımam lazım ki seni tanımıyorum.2.bir olayda ben netten hakaret etmem sorunum olan adamla yüzyüze görüşürüm.Vesselam...
Ortada çok mükemmel bir topik ve çok abes bir yanlış anlaşılma var. Bu topikte bugüne kadar olmayan tek şey kişisel atışmalar veya çekişmelerdi. Bundan sonrada olmaz. Ben Onur kardeşimize kefilim abileri. Hamid kardeşimde Onur kardeşim gibi kaliteli insan gördüğüm kadarıyla. Yanlış anlamadan kaynaklanan bir fikir çatışması olmuş kanaatimce. Ama yanlış anlayan genç ve heyecanlı kardeşimiz Onur. Kendisini mahcup etmeyelim ve paylaşımları için teşvik edelim derim. Topiğe devam arkadaşlar. Zaten Onur bayrağı kaptı gidiyor artık.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Ciddi bi yanlış anlaşılma sözkonusu. Gerçekden tekrar tekrar özür dilerim tatarx. O an nasıl bi psikloji içindeydim de o yazıları o şekilde idrak ettim bilmiyorum. Şuan bakıyorum tekrar tekrar yazına hiç te öyle bi durumu yok aslında... Özelden de belirttim bunu sana biliyosun.. Kusurma bakma tamamen yanlış anlaşılma. Tekrar özür dilerm..
_
ibrahim abi sanada teşekkür ederim ama ben bu kafayla seni de batırmayayim ?
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Hata yapmak insana özgüdür. Hatasını tamir edebilmek ise erdemli insana özgü bir yetenektir. Ben karşımda erdemli bir genç görüyorum. Değil mi Tatarx Abisi?
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Aynen katılıyorum motobeye bende.Onur kardeşimiz özeldende bana mesaj attı defalarca.Büyütülecek bir mevzuda yok zaten.Ama kibar bir arkadaşımız olduğu belli ki defalarca özür diledi.Motobeyinde dediği gibi hatayı anlamak erdemlerin en güzellerindendir.Kibirli insanlar hata yapmayacaklarını düşünürler.Kalbini ferah tut inspire dostum
2 yıldır kullanıyorum bayii az bile söylemiş çünkü ben ibreyi bozdum,,
a evet
merhaba ben ankaradan ve asya kullanıcısıyım, varlığınızdan haberdarım ama tanışmak nasip olmadı
Burası as 200 cülerin tanışma topiği zaten aynı zamanda.Sende aramıza hoşgeldin airtiger...
Bu sitedeki ikinci yanlışım oldu, ilk motorum cbr600f diye bir konuyu başkası açmıştı ama ben açmışım gibi oldu nasıl oldu anlamadım hala, buda ikinci hataa
abidinpaşadaki asya motorun sahibi tavsiye etti bu siteyi güzel dostluklar olduğunu söyledi, geçmiş forumları inceledimde geç kalmışım üye olmak için, Ankarada ikamet eden gy200 kullanıcıları ile tanışmak varsa aktivitelerine katılmak isterim,vesselam
Hoşbulduk tatarx memnun oldum tanışmıydık seninle mamak caddesinde karşılaştık sanki
Selamlar tekrar herkeze. Bugün ibrahim abinin verdigi gazla ve benim kafamın dank etmesi sonucu saat 17:00 sularında 200 km lik bi yola gitme girişiminde bulundum. gidiş geliş 2 şerit ,bol virajlı , yeryer toprak ve mıcır olan yol yaklaşık 5 saatimi aldı =)
Bu haftasonu buyukorhan festiavli var cuma cumartesi pazar günü. Kamp şeklinde olucak. Cadır dır tulumdur zart zurt Ben katılamıycam ama gidip görmek istedim yeri. yolda da bol bol resm cektim. Burdan katılmak isteyen varsa buyrun adresi sözü geçen yerin --->
bugün gittim kamp alanına yolda bir kaç resim çektim, paylaşmak istedim
İstanbul tarafından gelceklere önerim bursa içine girmesinler. Bursa'nın girişinde yalova yolu üzerinde yeşil renkte izmir - mudanya tabelasını görceksiniz. Otobana girip yaklaşık 20 km ilerledikten sonra bursa (şehir merkezi) ve mudanya çıkışını göreceksiniz ordan bursa yönüne dogru girin. O yolun sosnuna kadar takib edin. Yaklaşık 15-20 km sonra izmir tabelasından saga donun ve aşşagıdaki resmideki tabelanın ters ok işaretlisi karşınıza cıkacak(ben resmi ters yönden çektim) O kavşak Orhaneli kavşağı diye geçer.. Sola dönün ve işte orhaneli yolundasınız [Orhaneli kavşagından kamp alanı yaklaşık 100km]
Yanlış hatırlamıyorsam orhaneli kavşagından sonra misi köyünü geçiyorsunuz. Misi köyünden geçerken soldaki go-kart pisti dikkatinizi çekecektir. Biraz daha ilerleyince sağınızda doğancı barajını göreceksiniz. Tam o noktada orhaneli keles yol ayrımı var. Siz sagdan aşşagı orhaneli tarafına dönüp o gördügünüz barajın yanındaki yol üzerinden geçeceksiniz.
Ve işte yol ayrımı.
Baraj seviyesine inerken yol dik ve devamında sert bi viraj var. Dikkat etmenizi öneririm.
Barajı geçtikten 5-10 km sonra tepede solda Şahin Kaya büfe yi göreceksiniz. Öndeki rüzgar türbini pervanesi bayagı bi uzaktan farkediliyo Sahibi İsmail abi de 20 yıllık motorcudur. Ben bugün tanıştım gerçi ama cok cana yakın iyi bir insan O da festivalde olacagını söyledi bana. Diger bi forumda menemeninin iyi oldugunu yazmışlar. Ben sadece çayı ile yetindim pek vaktim yoktu çunku. Ama size denemenizi öneririm 17.00 da orhaneli kavsagındaydım 22:00'da evdeydim. Anca gidip geldim 200 km :D
ismail abi ve ben
Cok dikkat etmenizi istedigim bi yer daha var. İsmail abi'nin yerini geçtikten 5-10 km sonra yol bozuklaşıyor. Ordaki hız limitlerine yakın durmaya gayret edin. Altınızdaki asfalt biranda mıcır ve toprak olcak çnkü. Yaklaşık 1-2 km bu şekilde ilerliyeceksiniz. Ciddi cukurlar da mevcut o toprak yol üzerinde demedi dmeeyin sonra
İlerde bu şekilde bi yol ile yolculugunuz devam edecek.
Tepe ye cıktıktan sonra sagınızda aşagıdaki yapıyı(termik santral olsa gerek) göreceksiniz Orhaneli ne pek fazla yolunuz kalmadı artık
Ve orhaneli. Burdan 15 km ilerde ayn yol üzerinde buyukorhan sapagından içeri gireceksiniz.
Büyükorhan sapağı
Büyükorhan yolu. 15km bu şekilde asfaltı kaliteli bi yol hakim. Yola girince soldaki büyükorhan gölü dikkatinizi cekecek Gerçekten güzel bi manzarası var
Büyükorhan a geldikten sonra bulundugunuz yolun sag duvarına elinizi koyun ve hiç sapmadan devam edin. Bi ara karşınıza ust uste sıralanmış bir sürü beyaz tabela cıkacak. Onların arasından 'görecik' yazanı secin ve yolun sagından devam edin. Görecik kampına son 10 km İlerde 2 ye ayrılacak olan yolun tekrar sagından devam edin. Zaten tabelalar da göstereck.
Ve görecik kamp alanı ve benim karakız
Kamp alanından birkaç resim...
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Sevgili airtiger,
Öncelikle hoşgeldin. Ne mutlu Ankara ekibimiz büyüyor. Bir de bir araya gelebilsek keşke. Aslında ben bu akşam MT Ankara toplantısına gideceğim akşam iş çıkışı. Anatolia'da yapılacak toplantı. Eğer gelebilirseniz tanışırız ve kendi aksiyon planımızı hazırlarız böylece. Bakarsınız bir gezi planı yaparız beraberce.
Sevgili Onur,
Emeğine ne kadar teşekkür etsek azdır. Yine bizi mest ettin. Ellerine sağlık. Seni gıptayla takip ediyorum çekirge.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Hatırladım seni Airtiger gölbaşılıydın taşpınar köyüydü sanırım.Umarım görüşürüz yine...
Bu arada Onur dostum ciddi ciddi gezi olmuş seninki anasayfada bile yayınlasan olurdu
İbrahim bey o toplantı iptal olabilir falan yazıyordu.Aslında işim çıkmazsa bende gelmek istiyordum...
Elimden geldiğince kendi çapımda gezmeye gayret ediyorum işte Bu gün havanın yagmurlu ve yakıt alacak paramın olmayışı bugün için düşündüğüm kestel gezisini iptal etti
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)