Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Mayıs 2008, 10:43
#741
Gördüğüm kadarı ile topik epeyce hareket kazanmış. Yeni arkadaşlar ve yeni yüzler görmek çok güzel. Onur kardeşim topiğin duayenliğini eline almış çok şükür. Zaten çok hevesli başlamıştı. İnşallah böyle devam eder. Hele ki mühendislik diplomasını alsın o zaman teknik konularda danışabileceğimiz tam teşekküllü bir uzmanımız olacaktır.
Şu ana kadar yazılı olanlarda bir hata yok. Debriyaj teli sıkıntısı servisin eksik bakımından kaynaklanmakta. Debriyajda kaçırma var mı en basit test yolu otorun üzerindeyken motoru vitese atıp ön freni sıkıp gaz vermeden debriyajı yavaş yavaş bırakmaktır. Eğer motor gidecem dercesine bağırıyorsa debriyaj ayarsızdır ya da balata bitmiştir. Eğer debriyaj ayarın ya da balatan sağlamsa motor gitmek için kasıldıktan sonra hiç bağırmaya gerek duymadan stop eder.
En güzel debriyaj ayarı debriyaj hareket mesafesinin beşte ikilik kısmını sıktığında motorun debriyajı ayırıp vites atılabilir durumda olduğu ayardır.Daha kısa ayar seri vites atmak için iyidir ama motor yarım debriyaj gibi çalışır zorlu arazi koşullarında. Bu da debriyajın erken bitmesi demektir.
Yakıt tüketimi görecelidir. Normal ayarda ki motor minimum 2,8 litreye kadar düşer uzun yolda sakin kullanımda. Bunun altında ki değerler gerçeği yansıtmaz çünkü yapılan ölçüm kendi göstergeleri ile yapılmıştır ve %10'dan daha az hatalı ölçüm yapan Çinli görmedim henüz. Maksimumda ise 4,5 litreyi çok rahat aşabilirsiniz. Ben 5 litre bariyerini çoğu kez aştım. Çünkü çok limit kullanmak zorunda kalıyorum Ankara trafiğinde. Ama karma sakin kullanımda benim ortalamam 3,5 litre. Yani yaklaşık 12 kuruş. Bunun altında ki değerler ya gösterge hatasıdır ya da mucize.
Rodaj konusu ise başlı başına bir topik gerektirir. Ama esas olan şudur. Sıfır motor bebek gibidir. Önce yürümeyi sonra koşmayı öğretiriz. Bu bir günde olacak olay değildir. Bebeğimize gösterdiğimiz özeni göstermemiz gerekir. En önemli nokta motoru asla zorlamamak ve kaliteli yağ ile yağını minimum her 300 km'de bir değiştirmektir. İlk 1000 km'den sonra kademeli olarak motoru zorlayabilirsiniz. Motor açıldıktan sonra ise asla uzun süre sabit gazda gitmeyin. Ha biraz hızlanın arada bir ya da yavaşlayın.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
Reklamlar
-
05 Mayıs 2008, 16:32
#742
-
09 Mayıs 2008, 13:12
#743
Arkadaşlar, 2 gün önce bende bir Asya GY 200 aldım. debriyaj balatası bitikdi. aldığım arkadaş da söylemişti zaten satarken. Tamam dedik, nedir ki yani taktırırız sonra yola devam. Fakat gelin görün ki debriyaj balatası piyasada yok. Avcılarda bi servis var, o da çanakla beraber satarım diyor, 230 YTL para istiyor. Motoru bıraktığım arkadaş eskiden beri gittiğim iyi bi servis Piaggio, Hyosung, Kymco servisi. Zeytinburnu, Sirkeci, Avcılar, Şirinevler dahil aramadığımız yer kalmadı. Bulamadık. eğer böyle parça sıkıntısı varsa işimiz var. Bildiğiniz bi yer varsa lütfen yazarmısınız, nereden temin edilir bunun parçaları. Bu arada diğer çin malı krosların da motor parçaları buna uymuyormuş. 8 aydır motorsuzluk canıma tak dedi, motorum 2 gündür serviste yatıyor. Hemde debriyaj balatası gibi basit bi parçadan dolayı.
-
09 Mayıs 2008, 22:07
#744
Battal adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, 2 gün önce bende bir Asya GY 200 aldım. debriyaj balatası bitikdi. aldığım arkadaş da söylemişti zaten satarken. Tamam dedik, nedir ki yani taktırırız sonra yola devam. Fakat gelin görün ki debriyaj balatası piyasada yok. Avcılarda bi servis var, o da çanakla beraber satarım diyor, 230 YTL para istiyor. Motoru bıraktığım arkadaş eskiden beri gittiğim iyi bi servis Piaggio, Hyosung, Kymco servisi. Zeytinburnu, Sirkeci, Avcılar, Şirinevler dahil aramadığımız yer kalmadı. Bulamadık. eğer böyle parça sıkıntısı varsa işimiz var. Bildiğiniz bi yer varsa lütfen yazarmısınız, nereden temin edilir bunun parçaları. Bu arada diğer çin malı krosların da motor parçaları buna uymuyormuş. 8 aydır motorsuzluk canıma tak dedi, motorum 2 gündür serviste yatıyor. Hemde debriyaj balatası gibi basit bi parçadan dolayı.
Merhabalar. Benzer bir sorunu bende yaşadım. Evet hiçbiri uymuyor hele ebriyaj konusunda... Çanak nedir bilmiyorum ama ben Ankara'da Telyakar'dan 97 YTL ye debriyaj set aldım. Gayet memnunum. gadruno.onlymsn@gmail.com
eklersen msnden detaylı yardımcı olabilirim.
Ve pek de memnun olmadıgım bi durum var. İnsanlar sadece problemleri oldugunda foruma girip dertlerine deva arıyolar. Sadece bir kaç sayfa öncesine bakarak sorularınızın cevabını bulabilirisiniz. Şurda en fazla okuyacagınız 38 sayfa. 15-20 dk. dan fazla almaz. Ben yardım etmekten mutlu oluyorum ama armut piş ağzıma düş misali de biraz ters geliyo bana açıkçası. Bildiğim bir servis var belirttiğim gibi, debriyajın fiyatı ve uyan başka bir model de forumda mevcut. -ki debriyaj pekde basit bi parça değil bence.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
10 Mayıs 2008, 09:42
#745
-
10 Mayıs 2008, 14:13
#746
-
12 Mayıs 2008, 10:15
#747
Aman lastiğinizi patlatmayın. Benim arka lastik patlamıştı. Bisikletçiye gittim "Abi ben bunu sökemem" dedi. Motorcuya gittim "Ben bunla uğraşamam" dedi. Servise gittim ancak onlarda "Arka lastiği sökeriz ama yapamayız" dediler. kendi çabamla arka lastiği söktüm ve bir lastik servisine gittim. Makineyle lastik sökmeye alışmış arkadaşın kapasitesi yetmediği için "Ben bunu sökemem" dedi. Artık nasıl nevrim döndüyse "Sök lan o zaman kapıdaki lastik servisi tabelasını " demişim. Artık nasıl bir yüz ifadem varsa adam tırstı resmen. Levyeleri bana verip "Abi sen sök" dedi. Kendi çabalarımla lastiği söktüm. Sökmek sorun değilde; asıl zorun jantın kromajını çatlatmadan sökmek problem. Ben başardım ve zedelemeden söktüm. Adam iç lastiği şişirip patlağı tamir etti. Geriye takmak yine bana düştü ve inanın ki sökmekten kat be kat daha zor takmak. Adam surat ifademden ürktüğü için olsa gerek borcumu sorduğumda "Abi borcun felan yok sana kolay gelsin" deyip yolladı. Size tavsiyem sakın ola özellikle arka lastiği patlatmayın. Sökmesi takması oldukça meşakkatli. Ayrıca iç lastiği takarken mutlaka katlanmamasına dikkat edin ve varsa elinizde çok az miktarda pudra sürün.
Haftasonu karakızımın bakımını yaptım nacizane. Pazar günü wd-40, balata spreyi, zincir yağı, gazyağı gibi malzemeleri çantama doldurup arkadaşın dükkana gittim. Orada motoru standa kaldırıp güzelce zincirini temizledim. Daha sonra bir başka arkadaşın yıkamacısına götürdüm motoru. Motor soğuduktan sonra tüm motor bloğunu ve yağlanmış aksamlara bol miktarda wd-40 sıktım. 15 dakika sonrada bol köpük ve su ile motoru tertemiz hale getirdik. Bizim motorların genel sorunu olsa gerek motor bir süre çalışmadı. Yaklaşık 15 dakika güneş altında bekledikten sonra kendine gelip çalıştı. Oysaki gidondaki elektrik kesme düğmesini naylon ile güzelce sarmıştım. Demekki kablolar ıslanınca da bu problemi yapıyor. Motor iyice kuruduktan sonra zincirinide bir güzedl yağladım. Onca rüzgara rağmen motor göstergenin taaa dibini gördü. Ama rüzgarda bu motor tam bir işkenceye dönüşüyor. Kesinlikle rüzgarlı havada binmenizi tavsiye etmem. Şerit içinde tutmak çok fazla ustalık gerektiriyor.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
12 Mayıs 2008, 12:22
#748
-
12 Mayıs 2008, 12:32
#749
usta eline sağlık
aynı bakımı bende yaptım
bu arada plakada bayağı bi büyüktü onu kendim daha ufak yaptım
fosfor lu aynı orjin gibi oldu bi ara resimleri eklerim 15x9 cm ebatlarında oldu
gayette hoş durdu
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
12 Mayıs 2008, 14:26
#750
-
13 Mayıs 2008, 11:04
#751
kardeşim şu aralar çok yoğunum
biraz bağ bahçe var bizde onlarla ilgileniyom
ilk fırsatta tabiki
gönlün rahat olsun
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
13 Mayıs 2008, 12:07
#752
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
13 Mayıs 2008, 12:10
#753
nasıl gidiyo finaller
bizimkiler pazartesi başlayacaklar
not ortalamasıda önümüzdeki dönem itibarı ile yüzde 60 a çıktı isyan ediyolar
birde ne diyeceğim
bu resim ekleme işini ben çözemedim
nası yapıyoz bu işi yardımcı olursan sevinirim
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
13 Mayıs 2008, 16:41
#754
http://www.motosiklet.net/forum/foru...i-anlatim.html
Resim ekleme konusunda bu adresten gerekli bilgiyi alırsınız. Her ikinizede Allah zihin açıklığı versin. İnşallah sınavlarınızı başarı ile atlatırsınız.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
13 Mayıs 2008, 18:54
#755
-
14 Mayıs 2008, 09:46
#756
abi ben öğrenci değilim ama yinede saolasın
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
14 Mayıs 2008, 10:07
#757
-
14 Mayıs 2008, 19:01
#758
selam herkeze...
bir arkadaşımla beraber arada dağ tepe gezmek için as200 gy almayı düşünüyoruz. izmir tarafında satmayı düşünen temiz motor sahibi arkadaşlar varsa özelden msg atabilirmi.
tekeriniz düz bassın...
(\__/)
(='.'=) Never ride faster than your Guardian Angle can fly
(")_(")*
-
15 Mayıs 2008, 12:14
#759
kolpa kardeş selam
bende daha 3000 km de temiz bir asya gy 200 var ilgilenirsen bana ulaş
05462069706
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
-
15 Mayıs 2008, 13:05
#760
çinliler arasında en iyi motor titreşim yok seri atik bence o fiyatlara değer
alan zar zor satıyo
[COLOR="DarkRed"][B]Yaşadığın Her An Kendi Hayatındır...[/B][/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler