yok zaten 2.el alıcamda..
hangi çinli krosa baktıysam ya distribütörü yok..ya batmak üzereydi..
o yüzden asya istiyodum daha sağlam distribütöre sahip digerlerine göre diye(bence) ama getirmeyi bırakmış motoru..
talihsiz..
yok zaten 2.el alıcamda..
hangi çinli krosa baktıysam ya distribütörü yok..ya batmak üzereydi..
o yüzden asya istiyodum daha sağlam distribütöre sahip digerlerine göre diye(bence) ama getirmeyi bırakmış motoru..
talihsiz..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
öncelikle hoş geldin. Bende deriyajda birkaç sorun yaşadım. Sorununu detaylı olarak anlatırsan yardımcı olmaya çalışırım. AYrıca 33. sayfadan başlayarak okursan yazılarımın birinde bende kendi debriyajımla ilgili problemi yazmıştım. Aynı şeyleri hissediyorsan sana yol gosterebilirim
_
yeni motorun hayırlı olsun kazasız belasız gunlerde kullanmanı diliyorum (full korumayı da eksik etmemek lazım )![]()
Çok okuyan değil çok gezen bilir
teslim aldıgımda fites degişirken sorun yoktu ama bi sure sonra sankı kablo gevşemiş gibi oldu bosaldı gıbı debriyaja basma ma rağmen fitesteyken yürüyodu motor fitesteyken :D ama debriyaj kolundakı vidayı biraz sıkarak şimdilik kurtardım gıbı ama tel gevşek ise diye korkuyorum hareketli iken boşalırsa !!!heralde stop ettirmeden durduramam
:
düşmessem tabi
Pioneerking öncelikle aramıza hoşgeldin motoru o şekilde kullanman çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir.Eğer motor vitesden çıkmıyorsa (bu arada fites değil vites) debriyaj ayrımıyor demektir.Sanırım senin motorun montajı esnasında debriyaj telini adamakıllı bağlamamışlar.Motordan az biraz anlıyor olsaydın sana ayarı anlatırdık burada ama servis yakınsa servise git orada halletsinler.Değilse bir motorcu arkadaş bulup debriyaj tellerini motor kısmından ayarlayıp sıksın derim.
İyi günler...
PioneerkinG umarım yardımcı olurlar resimler sana;
(bu arada motor pek demiz deil kusura bakmayın yoldan geldim bi kaç gundur de yerler ıslak temizlemdim onun için-ki apartmanda ikamet etmekte kendisi suanda)
Motor bloğunun sol tarafı. Oratadan geçen metal parça içinde debriyaj telini barındırmakta. Ucunda ayar somunu var ve ilerde motora doğru girmekte.
Bu resimde görünen telin motor a girdiği nokta. Burdaki yay elinin altında olan debriyaj kolundaki gerilmeyi etkiliyo biraz. Burdaki telin aşınmamış olmasına dikkat et. Temizlik içinde arada bi nalbur tarzı bi yerden WD40 temin edip bu bölgenin bakımını yapabilrisin. Önceki sayfalarda WD40 'ın resmi var. muklemmel bi urun. Yanılmıyorsam 15 YTL civarında bir fiyatı olmalı
Ve işte debriyaj telinin aşşağıdaki ayar bölümü. Debriyajın azıcık bi dokunmayla bile kavramayı kesiyosa debriyaj telini gevsetmen, kavramayı kesmesi için limit noktalara kadar sıkman gerekiyorsa telini germen gerekir(aynen sende oldugu gibi). Burada teli germek için alt somunu gevşetip üst somunu sıkman lazım. Üst somunu bir miktar sıkıp telini gerdikten sonra alttaki somunu tekrar sıkmayı unutma.
Bu daha geniş açıdan çekilmiş bir resim. Telini buradan gevşetmek içinse ust somunu yukarı dogru boşaltıp alt somunu sıkman gerekecek(oradaki gerilmeden dolayı direk assagı kaycaktır zaten. gevseyince hemen ust somunu ve alt somunu sıkarak kitlemen yeterli olacaktır)
Benim debriyajım bu noktada kavramayı kesmekte.
Üst ayar bölümü. ordaki lastiği çeker çekmez goreceksin. tahminimce sende buradan ayar yaptın. Teli germek içn önce baştaki kilit ring ini (buyuk halka) saat yonunun tersine (sag eline sag taraftan cevirecegini varsayarak yonleri belirttim.) cevirerek kilitlemesini durdur. diger parcayı saat yonunun tersine cevir teli ger ardından kilit ringini saat yonunde tekrar cevirerek kilitle. eger bunu yapmazsan debriyajına bastıgında orayı asındırarak debriyajının boşalmasına sebebiyet verebilirisn ve senin durumla karsılasabilirsin. burdaki kilit gercekten onemli.
-----------------------------------------------
Hazır resim çekmeye inmişken seni de unutmadım tatarx kardeşim. Rezerv kolu resimde jiglenin hemen ustunde gorulmekte olan kucuk kelebek
(bu arada PioneerkinG kardeşim belki bilmiyosundur orda jiglenin hemen altında rolanti ayarı var. Rolantin düşükse sık sık stop ediyorsa motor ordan ayar yapabilirisn. Gaz telide buraya baglı zaten. Motor stop etmişken gazı acıp orayı izle anlarsın sistemi)
Şu anda motor rezerv de. Benzin bittiğinde yedek depon dolu olacak
Suanda ne işe yarıyor bilmiyorum ama bi arkadaş yakıtı komple kestigini soyledi. Valla benim bi bilgim yok oylesine cekeim dedim![]()
![]()
Şuanda hem kendi deponu hemde yedek depo kullanıma acık. Benzin bitti stop ettin = ayaklara kuvvet
![]()
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Eline sağlık inspire çok güzel anlatmışsın arkadaş anlar umarım buradan...
MERHABA;
BİS EŞİMLE YENİ ALDIK MOTORUMUZU GY-200 (SIFIR) ŞİMDİLİK İYİ GİDİYOR AMA MERAK ETTİĞİM BİŞİ VAR.... KM DE NE KADAR BENZİN YAKIYOO ACABA... Bİ DE UZUN YOLCULUK YAPABİLİRMİYİZ BU KONUDA DENEYİMLİ OLAN BİRİ LÜTFEN YANIT VERSİN. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM .
Son zamlarla kmkde sanırım basmaya göre 100 kuruşla 120 kuruş civarında yakıyor.Motor hakkında tecrübe istiyorsanız bu forumu okumanızı tavsiye ederim.
Bu arada motorunuz hayırlı olsun...
BİZE MOTORU ALIRKEN KM 'DE 80 YAKAR DEDİLER ŞİMDİ SİZ SÖYLEYİNCE BİRAS ŞAŞIRDIM... TEŞEKKÜR EDERİM.![]()
anladım canım az edebıyatım kotu ama matematik te adam tanımam harita mühendisiyim bu gune bu gun lisede edebiyattan kalmıstım zati :D problem değil ...cozuldu arkadasım saolasın emeklerın için fotolar mukemmel :D servisin yolu guzel bıde yakun ben bunları ogrenene kadar bayagı gıdıp gelıcem hersey için saolun .... kullanımı cok keyıflı bı motor kım ne derse desın ..
Benim motorumun subapları biraz gevşek onun için biraz fazla yakmakta. Uzun yolda fazla basmadan 200 km geldim kendi depomla yaklasık 6lt buda 100 km de 3lt yakıt demek. Km ye vuracak olursak eski parayla 101 bin yakmakta. (kursunsuz un litresi 3.37YTL)
Geçenlerde konu hakkında Ferda Abi ile konuştum 250 km gittiğinden bahsetti yedke deposuna geçmeden. 6lt diye dusunsek onu da 100km de 2.4 lt yakıt eder. Bu da km de eski parayla 80 bin eder.
__
Ben uzun sayılabilcek bi yola cıktım 206 km gittim bi seferde. Pek deneyimli oldugumu soyleyemem ama genede duşuncelerimi aktarmak istedim2 kişi uzun yola bu motorla cıkmayın derim ... 2. kişi bir muddet sonra kendini tutamayıp ondeki surucunun arkasına dogru kayacaktır cunku selenin arkası biraz eğimli. Ayrıca evet sele kesnlikle diger 200 luk bu class motorlara gore yumusak rahat ama bu da uzun yolda yetmiyor doğrusu.Hele bide 2 kişi gerçekten sorun olabilir. Kaldıki uzun yola cıkarken hiç esya tasımıyacak mısınız? Topcase e ne kadar esya sıgdırabilirsiniz ki ? 2. kişi sırt cantası takarsa zaten 10-15 km sonra kaslarınız yorulur,yer dar gelir -top case varsa- Yani ben düşünemiyorum asya 200 le 2 kişi uzun yol. Ben 3 saat zor durdum o selenin ustunde. Ama evimi özlemiştim dogrusu
Eger illede gitcez diyosanız size önerim 2. kişi sırt cantası taksın, topcase varsa onu cıkarıp yola cıkın ve saat te bir mola verin en azından. Motordan inip bir sandalyeye oturunca farkı hissedeceksiniz
Yeni motorunuz hayırlı olsun bu aradaKazasız belasız günler diliyorum size ve full korumayı unutmayın. En kısa mesafeye gidecekken bile üşenmeyip korumalarınızı takın.
![]()
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Abi bende öle diodum geçen bizim yurrtaki arkadaşın motorunu kurcaladım da birz (cbf 150) adam tam gaz gidiyo 90-100 bin yakıo sehir içi. Şehirler arası eminim 80 barajını devirirBide honda innova var ona da daha da az yakıo yo diyolar :D Neyle patlama yapıyo bunların pistonları bilmiyorum ki :D harbi su mu koyuyolar nedir :D
rica ederim![]()
Ben yardım gördüm, göstermek boynumun borcu.
Bir gün sende göster bende mutlu olayim![]()
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Çok okuyan değil çok gezen bilir
selam arkadaşlar..200'gy'nin üretimi durduruldu diye duymuştum doğrumu??arkadaşıma almayı düşünüyoruz sıfır ama bayide bulamadık..selamlar
Ben gene pek tecrübeli deilim motorun ustası da deilim ama bilimesinde yarar var diye düşündüm şu bilginin. Yeni alınmış motorları pek zorlamayın hızlanmak adına. Hele 2 kişi binmeniz ilerlemek için deviri biraz yukseltmenizi gerektircektir. Rodaj döneminde yumuşak kullanmak ilerde çok buyukkazançlara yol açacaktır diye düşünüyorum. Tatarx'in motoru cok yumusak kullanıldı diye biliyorum rodajda. Kendisi de bayagı memnun şuanda. Motobey(ibrahim abi) çok güzel bir şekilde açtı motorunu. Şuanda kendisi 135 gormekte corolla gostergesi ile. Elbette herşey max surat deildir ama cok hayati bi konu oldugunu bilmekteyim.
Rodaj sırasında 500 de bir yağ değiştirin. ilk 1000km yi yumuşak kullanarak tamamladıktan sonra biraz limit devirde kullanmanız yatakları pistonlara iyice uyduracak, alıştırcaktır. Bu dönemde bol miktarda çapak atılır ve sık yağ değişimine gerek duyulur diye biliyorum. Bunu Motobey 'e danıışırsanız daha iyi anlatacaktır
üretimi konusunda bilgim yok ama piyasada 0 ı kalmadı galiba. Türkiye ye gelmio gliba artık -ki asya motor yeni sitesinde as200 gy2 ye yer vermedi![]()
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Evet üretimi yok 1 yıldan beri Asya motor bu motordan çok kar edemedi.Çünkü malzemesi kaliteli bütün parçalarda özellikle motor aksamında made in japan yazıyor.Buna rağmen bu motor çin malı olarak anıldığı için kurum için yeterli fiyatla satılamadı dolayısı ile bu motoru satmayı durdurdu.
arkadaşlar her kese selamlar geçen hafta drag lar için topik açtığım için herkesten özür
meğerse bu hafta drak 1. ayak akhisardaymış
arkadaşlarla gittik güzeldi resim yüklemeyi bilsem bi kaç resim atardım
bu arada motobeyin kontak sorununu bende bu gün yaşadım
dönüş yolunda kontak düşmesin diye elimle tutmak zorunda kaldım
gelir gelmez hemen kafayı dağıtıp düşen vidaları yeniledim bu arada kablolarıda biraz toparladım tekrar topladıktan sonra kafayı ufak bi turladım daha önceden ön taraftan gelen sesler kayboldu
bu arada karakızıma müşteri çıktı 3000 ytl fiyat istedim 2500 verdiler kabul etmedim hatamı yaptım bilmiyorum ama asyayı satıp bi başka çine bulaşmak istemiyorum nede olsa bizimki piyasadaki en sağlam çinli
yanılıyormuyum?
:cherry:ferda:cherry:gülbenli:cherry:
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)