Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Nisan 2008, 14:28
#661
ben resmlerdeki cbf150 yi de kullandım. Avantaj olarak cbf e gore daha torklu,cok daha yuksek oldugundan araziye daha uygun. Ve cbf e göre kesinlikle daha tipli :D.. Dezavantaj olarak öncelikle biri honda digeri asya. Vites geçişleri kesinlikle cok daha rahat cbf in. Boş a atma gibi sıkıntı da cekmezsin Düz yolda biraz daha iyi hızlandıgını ve daha az yaktıgını söyleyebilirim. Cbf e oturdugunda suspansyon kalitesini direk anlarsın. Lüx tür asyaya göre. Titreşim ise asyada sele üzerinde biraz hissedilir olmasına rağmen Cbf de neredeyse yok.
Ama bana sorarsan Cbf 150 alacagıma asya 200 derim kesinlikle. Asya nın verdigi zevki cbf le alamazsın.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
Reklamlar
-
14 Nisan 2008, 13:10
#662
CBF 150 ile Asya ayrı kategorilerin motorları. Eğer sırf şehiriçi bineceksen CBF 150 al derim ama arasıra arazi yaparım, doğayla kucaklaşırım ve onun haricinde şehiriçinde çukur, kaldırım derdine düşmeden motor süreceğim diyorsan Asya al derim. Ben 14.000 sınırına yaklaştım ve henüz motorla ilgili belirgin bir problem yaşamadım. Sadece yağ keçelerini yenileteceğim o da kendim motoru 55 km kadar bir mesafede iki kişiyle hep limit kullandığım için oldu. Başka motor olsa bu kadarına dayanamazdı inanın ki. Haftasonu motorun yağını değiştirdim. Paraya kıyıp karakızıma Mobil1 15/50W full sentetik racing yağı koydum. Litresi 20 YTL. Vites geçişlerini hissedemiyorum bile. Acaba 2. vitese geçmedi mi diye bir daha basıp 3'e geçmişim. O derece yumuşadı vites ve iki kişiyle düz yolda ibre 140 km/h sınırının altına indi. Yalnız kazadan kalan arka tekerdeki ufak sekme havada rüzgarlı olunca epey yordu beni. Aydınlıkevlerde çok güzel akort yaptığı söylenen bir usta buldum. Kısmetse ona akort yaptıracağım arka jantı. Ramzey'in ve Kanuni krosların ön çamurluğunu sordum haftasonu. 65 Ytl dediler ikisininde fiyatına. Bana oldukça pahalı geldi. Cenk arkadaşımızın bükme sistemini uygulayacağım kısmetse. Fibercide de ucunu üçgen kestirip küçülteceğim. Bu arada plakam kağıt gibi yırtılmıştı. Ona da plakacıda plakalık yaptırdım 10 YTL'ye.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
14 Nisan 2008, 22:26
#663
inspire adlı üyeden alıntı
b Cbf e oturdugunda suspansyon kalitesini direk anlarsın.
Katılmıyorum süspansiyon süper asyada yalnız geçen gün buradada yazan bir arkdaaşın motorunu kullandım çok sertti ön süspansiyonu.Seninkide öyle olmalı...
motobey adlı üyeden alıntı
O derece yumuşadı vites ve iki kişiyle düz yolda ibre 140 km/h sınırının altına indi.
Sevgili motobey ben bir türlü 140 göremedim hatta 130 bile göremiyorum.İhtimaller 1)Senin km fazla gösteriyor
2)Benim km az gösteriyor
3)Benim motor iyi çekmiyor...
-
16 Nisan 2008, 03:56
#664
Sevgili tatarx;
Benim motor 110-115 i düz yolda goruyo. bu süratte ben 135-140 ı goruyodum kendi gostergemde. Daha da devirlenip hızlanabilir. 4. viteste çıktıgı devire cıkamıyor 5 te rüzgar direncine karsı koyamıyor o hızdan sonra. Haftaya karbüratörü temizletip yeni debriyaj seti ni taktırcam. Olumlu etkisi olacagını düşünüyorum.
Süspansion konusunda haklı olsan gerek. Malum daha motoru tanımıyorum çok iyi. Ama benim motoruma göre daha rahattı honda nın süspansyonu. Yumuşatmak adına ne önerirsin ?
Yarın Syn. motobey ile de buluşacağım. Ondan gelecek yorumlar her iki konuya da biraz açıklık getirecektir eminim.-en azından benim açımdan -
Sağlıcakla kalın.
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
16 Nisan 2008, 17:05
#665
inspire adlı üyeden alıntı
Sevgili tatarx;
Benim motor 110-115 i düz yolda goruyo. bu süratte ben 135-140 ı goruyodum kendi gostergemde. Daha da devirlenip hızlanabilir. 4. viteste çıktıgı devire cıkamıyor 5 te rüzgar direncine karsı koyamıyor o hızdan sonra. Haftaya karbüratörü temizletip yeni debriyaj seti ni taktırcam. Olumlu etkisi olacagını düşünüyorum.
Süspansion konusunda haklı olsan gerek. Malum daha motoru tanımıyorum çok iyi. Ama benim motoruma göre daha rahattı honda nın süspansyonu. Yumuşatmak adına ne önerirsin ?
Yarın Syn. motobey ile de buluşacağım. Ondan gelecek yorumlar her iki konuya da biraz açıklık getirecektir eminim.-en azından benim açımdan
-
Sağlıcakla kalın.
inspire dostum bakımdan sonra değişikilk hakkında yorumları bekliyoruz.Sanırım amortisörü yağlatabilirsin zaten önemli olan ön amörtisör yağladıktan sonra arada bir aşağı yukarı esneterek alıştırabilirsin sanırım.Yumuşak ön süspansiyon daha zevkli hale getiriyor motoru.
-
16 Nisan 2008, 21:40
#666
Bugün Onur (inspire) kardeşimiz ile tanıştık. Çok genç ve çok hevesli bir arkadaşımız. Gençliğine rağmen mütevaziliği ve motorculuk hevesi benden tam not aldı. Giyim kuşam olarak tam bir motorcu olmuş bu kadar kısa bir sürede. Yaklaşık 6 saat boyunca heyecanla motoru hakkında bilgi aldı benden. Elimizden geldiğince motorunun bakımını yaptık beraberce. Çok güzel bir gün geçirdik beraber. Kısmetse bu cumarteside Ankara'da buluşacağız.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
16 Nisan 2008, 21:59
#667
-
16 Nisan 2008, 22:18
#668
Biz bu topiğe Asya Kardeşliği adını takmıştık eskiden. Madem kardeşiz, kardeşliğimizi göstereceğiz. Ben aslında karşımda biraz uçarı ve şımarık bir bebe bekliyordum. Efendiliğin her türlü övgüyü hak ediyor. Ben gerek buradan olsun gerekse reelden olsun paylaşımı ve dayanışmayı canı gönülden isteyen bir insanım. Eğer yeterli zamanımız olsaydı ben bütün motorunu elden geçirirdim. Vaktimiz ancak hayati kontrolleri yapmaya yetti. Yağ konusunda çok beter bir durumu atlattın. O halde Sakarya'dan Kocaeli'ye gelebilmiş olman bile bir mucize aslında. bundan sonra dikkat edeceğn püf noktaları sana sana anlattım. Sana da kocaman bir aferim çünkü üşenmedin tek tek not aldın yapılması gerekenleri. Bu arada nasıl far ayarını tutturabilmiş miyim?
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
16 Nisan 2008, 22:39
#669
Far ım gayet iyiydi. 10 numara olmuş ayar. 10 km kala hava tamamen karamıştı. Bayagı işime yaradı. Övgüler için gerçekten teşekkürler. Böyle bir ilgiye en kötü bu şekilde davranılırdı heralde
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
16 Nisan 2008, 23:11
#670
motobey adlı üyeden alıntı
Bugün Onur (inspire) kardeşimiz ile tanıştık. Çok genç ve çok hevesli bir arkadaşımız. Gençliğine rağmen mütevaziliği ve motorculuk hevesi benden tam not aldı. Giyim kuşam olarak tam bir motorcu olmuş bu kadar kısa bir sürede. Yaklaşık 6 saat boyunca heyecanla motoru hakkında bilgi aldı benden. Elimizden geldiğince motorunun bakımını yaptık beraberce. Çok güzel bir gün geçirdik beraber. Kısmetse bu cumarteside Ankara'da buluşacağız.
Sevgili motobey cumartesi saat kaçta buluşma olur?
Olursa bende müsait olursam gelmek isterim.Cuma günü vizelerimde bitiyor.
Görüşmek dileğiyle...
-
16 Nisan 2008, 23:44
#671
-
17 Nisan 2008, 12:31
#672
Sevgili tatarx,
Kısmetse cumartesi sabah erkenden buluşacağız. Hem Onur'u biraz gezdiririm hemde sevgili hocam ile tanışmaya ve parçaları almaya götürürüm. telefonum var sende nasılsa. İstediğin zaman ulaşıp randevulaşabilirsin. Seninle de tanışmak güzel olur.
Onur'cuğum,
WD-40 ile motor gövdesindeki yağları çözdükten sonra basınçlı su ile yıkamayı unutma. Buji ve beyin ünitesinin olduğu kısma abartarak su sıkma sakın. Ama gövde mutlaka WD-40 artıklarından temizlensin. Yoksa motor bloğu ısınınca kalıcı leke bırakıyor WD-40.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
17 Nisan 2008, 14:18
#673
Yağ filtresi eminim benimde öyledir inspire dostum.İbrahim abi sana öğretmiştir nerede olduğunu o yok burada sanırım sen bir tarif etsen bunların yağ filtresi nerede?
-
17 Nisan 2008, 14:51
#674
Motorun yağ filtresi motorun sağ tarafında yani arka fren çubuğunun olduğu tarafta. Motor bloğunun sağ üst köşesinde üç vida ile tutturulmuş bir kapak var. Filtre o kapağın altında. Motor soğukken sök mutlaka. Takarkende aşırı şekilde sıkma sakın. Benim gibi yalama yaptırırsın motor bloğunu.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
17 Nisan 2008, 15:23
#675
Abi yine yetiştin hızıracil gibi sağolasın...
-
17 Nisan 2008, 21:26
#676
Sevgiler saygılar..
Bgün sabah 9 gibi kalktım bi kaç duzeltme yaptım forumda sonra hemen bi plan yapıp malzeme almaya gittim.
Gaz yagı ,çok ince yağ[no:10] ( hAVA filtresi için), 250 ml benzin (pet şiede ), castrol Chain wax zincir yagı , Castrol 10/50 4T raceing motor yagı, japon yapıştırıcı +boraks(veya karbonat-jpon yapıştırıcısıyla birlikte beton oluşturuyolar şiddetle tavsiye ederim + tesisatcıların kullandıgı ketenlerdne bir miktar + WD 40.
Alışveriş bayagı ugrastırdı beni. Mobil veya shell advance yag hic bir yerde bulamadım. Ama ısrarla bu yağı öneren cok yag toptancısı cıktı karsıma. Sonunda satın aldım. Önce dışı çatlak yağı tıpamı söktüm dış kbugu hemen düştü zaten. İçindeki yağı boşalttım. Resmen kararmıştı yağ bir günde. Yağ boşalırken gövdedeki büyük grenajda bicatlak vardı onu boraks ve japon la onardım. Kırık olan arka sinyal lambalarımı yenisiyle değiştirdim. Hava filtremi benzinle iyice yıkadım, tamamen kuruduktan sonra çok ince yağ ile yağladım sıktım süzdüm yerine taktım. Yağ tıpasının dişlerini cok az miktarda ketenle sardıktan sonra yerine yerleştirdim ( gerçekten cok zor bir iş orta sehpa ve ya yanınızda motoru ters tarafa dogru yatık tutacak biri yoksa hiç girişmeyin ) Ardından yeni yağı doldurdum. O esnada motor iyice sogmustu. Yağ filtresini cıkarttım motor yeni açılmışcazsına çapak atmıştı. Resmi aşşagıda. İyice yıkadım benzinle tamamen kurudktan sonra yerine taktım , kurumasını beklerken motordaki işleyen parçaları(ayaklıklar,debriyaj telinin motora girdigi nokta, fren pedalı, vs.) ve motor blogunu WD40 ile temizledim. Ardından bujimi değiştirdim. Atlayıp benzinciye gittim. Basınçlı suyla zinciri ve WD40 lı birkaç yeri temizledim. Yurda geri dönüp gaz yagı ve bakkaldan1,25 YTL 'ye yeni almış oldugum colgate diş fırçası ile zincirimi bi güzel temizledim pırıl pırıl oldu. Bezle üzerindeki damlaları alıp zinciri germe işlemine geçtim. Bir diş gerdim zinciri her 2 taraftanda. İyi ce kurumuş olan zinciri yagladıktan sonra bi 5 km kadar gezdim ve stop ettim.
_
Motor sesi gectigimiz 2 gun içinde bihayli değişti. Performans acısındanda aynı sey sozkonusu. Bugun hava filtresini takınca biraz daha deişti motorun sesi. Performansı düşer diye bekliyodum ama düşmedi de.
_
Şuanda bitmiş bir haldeyim biraz önce kahvaltı ettim Saatlerdir motorla uğraşıyorum. Yıkanıp yatcam her tarafım yağ içinde ve ellerim gaz yğından yanıyo ama güzel gülü seven dikenine katlanır derler dimi
_
İbrahim abi bendeki ramzey camurlugunun sadece orjinalini bulabildim burda o da 65 YTL yan sanayi olarak istanbulda bkcam aldıgımız yeri
öğrenenemdim kuzenimle konusamadıgımdan ama gidip bulmaya çalışcam. Cuamrtesi de Aydın abi biliyosudur hakem komite başkanı.10 da toplantısı varmış galiba. Ben sabah dükkanına gitmeyi planlıyodum, oraya gelipte onla tanışmamak olmaz diye düşünüyorum. Onu biraz ileriye de atabilirim ma şöyle bi problemim de var biliyosun ben bi grupla gitcem oraya onlar benden ayrılmazlar bende onları peşimden suruklemek istemem. Biraz zaman sorunum olabilir. Nerde kaçta olacagım belli deil. En kötü ihtmalled e ayrılırım onlardan ama bi plan yok ortada yani. Ama arayıp seni haber veririm. Siz isterseniz aydın abiye uyan bi zamanda aydın abinin orda buluşun bana saati söyleyin ben o saatte orda olayim ? Neyse ben yarın tekrar yazmaya çalışırım foruma. İstanbuldan girebilirsem.
___
Çok şey öğrendim şu son 2 günde... Eğer bir asya200 sahibi iseniz motorunuzun bakımını kendiniz yapabileceginiz kadar eliniz anahtar tutmalı bence. Motorun sizden bekledigini ona verirseniz o size herseyini veriyo. Ömründen çalıyo gene size veriyo. Tek istedigi düzenli bakım biraz ilgi biraz yağ Kimse çinli motorla uzun yola cıkılmaz demesin. O diyenlerde kulağına küpe edinsin çin motorların çalışma sistemi farklı değil onlarda piston silindirden oluşuyolar onlarında motor bloğu var.Elbette bi işçilik malzeme kalitesi farkı söz konusu ama olabilcek sorunlar bi honda suzuki yamaha içinde geçerli. Ben öyle çok şey bilen biri değilim. Pek sağlam bi motor geçmişim de yok ama benim motorum 1 günde neredeyse yağsız ve tamamen kapalı bir filtreyle 70km yol yaptı yer yer tam gaz gittim ve debriyajım kaçırıyodu. Banamısın demedi. Bozulsa yolda kalsan çinlilere mi yukiycektim sucu _? Hayır tamamen kullanıcı hatası ...Neyse fazla kurcalamak istemiyorum ama çin motorları piyasa cok kotu goruyo . Bugun honda servisinden buji aldım demedigini bırakmadı benim asyaya. Dokunmadı deil ama naapsın ona onu tembillemişler Ha ne olur grenajın kırılır sinyalin söner su kacırırsın kontagın kitlenir... Bunlar da işin cabası
__
__
Tekrar saol ibrahim abi.
Biraz önce motoru denedim adam gibi. Kendi gostergemle 130 a kadar cıkabildim. Yandaki FYM 250 grand egle 110 u gösteriyodu o anda.Hava filtresi gerçekten performansı düşürmüş. Aslında tam emin olamıyorum belkide bişeyi yanlış yapmışımdır. Hava filtresini cıkarıp 140 ı tekrar geçmeyi umud ediyorum eger 140 gorursem sorun yoktur deyip tekrar filtremi takıp sürüşe devam etecegim. Malum toz toprak ben araziye de giriyorum...
______
Bakımdan 3 gün sonra:
Motor yağ eksiltiyor, yağ tıpasının etrafındaki keten ler yetmedi galiba. Ciddi oranda yağ atıyo. Motor dikken yandaki yağ kontrolütamamen doluyken suanda max. ve min. cizgileri arasına dek inmiş vaziyette.
Hava filtresiz de bi performans artısı yakalayamadım. Pek bi etkisi oldugunu düşünmüyorum. Performanısn düşmesinin sebebi zinciri bir diş germiş olmam ve ya karburator cıkıısndan gene hava alıyo olabilir. Açıp vidasını sıktım ama bi ara kesilmiş olan garip ses hala var. Zincirim ölü zaten biraz gerince fazla sürtünme yapıyor olsa gerek, ki ses yapıyor zaten...
+++ve işte bugün bşıma gelen ciddi bi problem.. yan sehpa kırıldı. Daha doğrusu zinciriyaglarken öne eğilmiş farketmemişim. Tam gerilme noktasından kırılmış suanda kucuk bi metal parcası tutuyo. Motoruda bi banka dayadım.
Gördüğünüz gibi geçinip gidiyoruz Bu arada benim motorda ramzey ön camurlugu var. Orjinali 65-70 YTL civarında. İstanbulda ikamet edenler varsa aranızda anadolu tarafında Dudullu-Ümraniye yolunda Tepeüstünden Dudulluya gelirken dudullu tarafına 1km kala bir parcacı 15YTL ye ramzey ön camurlugu satıyor.-yan sanayi-Bilgilerinize
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
20 Nisan 2008, 08:48
#677
-
21 Nisan 2008, 13:12
#678
Onur'cuğum,
Oralara kadar geldimde İbrahim Abimle görüşmedim deme sakın. Zaten geçtiğimiz hafta perşembe gecesi seninde bildiğin üzere gece 02:30'da yatıp sabah 08:00 kalktım. Cuma günü tüm gün çalışıp geceyarı 01:00 sıralarında otobüsle Ankaraya döndüm. Eve nasıl gittim bilmiyorum. Biraz uzanayım dediğim yataktan ancak senin telefonun ile uyandım. Zaten o vakitten sonra gelsemde sizin grubu bölmem gerekirdi. O da arkadaşlarına ayıp olurdu zaten. Kusuruma bakma ve bana gönül koyma sakın. İyi ki biraz dinlenmişim çünkü cumartesi ve pazar geceleri geceyarılarına kadar çalıştım. Şu an hala uykuluyum.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
21 Nisan 2008, 15:56
#679
Olurmu İbrahim abi hiç dermiyim Ben durumunu tahmin ettim. Yakında görüşeceğimizden de dedim o kadar yol yormayim zaten cuma akşamı donecegini biliyodum. Hatta telefonla adres için ararken bile bayagı cekindim. Kaç kez ararken kapttım telefonu. Birazdaha kendim arayayim belki bulurum Telyakar ı dedim ama nafile insanlarda hep yanlış yeri tarif ettiler. Kusura bakma uyandırdım yani :/
Çok okuyan değil çok gezen bilir
-
23 Nisan 2008, 11:01
#680
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler