karbürötörde japan yazıyo arkadaşlar kalite bişeyede benziyo.Seri numarası bile var.Değiştiren arkadaş nasıl bir karbürötör takmış acaba bende okudum hatırlıyorum bulmak zor olacak o sayfayı
karbürötörde japan yazıyo arkadaşlar kalite bişeyede benziyo.Seri numarası bile var.Değiştiren arkadaş nasıl bir karbürötör takmış acaba bende okudum hatırlıyorum bulmak zor olacak o sayfayı
sevgili motor dostları...
ilk önce arkadaşımın sorusuna cevap vermek isterim.Karbüratör olarak mikuni karbüratör taktım.o da vakumlu bir karbüratör fakat şöyle ufak bir sorun var!karbüratör bizim orjinal karbüratörlere göre biraz büyük onun için yerleştirmek biraz sorun oluyor.fakat performans olarak orjinal karbüratörden çok daha performanslı çalışıyor.
bu arada şunu da belirtmeden geçemeyeceğim uzun zamandır forumda yazı yazamıyorum. bunun sebebi de 99 model KLR650 almış olmamdır.yaklaşık 2 aydır diğer motorum kapalı garajda durmaktadır.asya motorumu satışa çıkardım düşünen arkadaşlar olursa bana özelden ulaşabilirler.
http://www.motosiklet.net/forum/satm...-as200-gy.html
Asyacı kardeşler bakıyorum büyütmeye başlamısız motorları
Bence biraz daha kullanabiliriz bunları 10.000 kmyi devirip.. Neyse nasıl memnunmusun KLR650'inden? kullanımı rahatmı, beygir artışı kullanımda tedirginlik yaratıyormu? Ben seneye africa twin düşünüyorum.. Ama bakalım bakalım....
sevgili hızlıat...
aslında ben büyük motorlara aşina bir insanım.o yüzden pek zorluk çekmedim.daha öncesinde 750 cc honda four vardı.uzun zaman oldu satalı.asya yı güç ve görünüş olarak bana daha yakın gördüğüm için seçtim.aslında uzun bir sürede kullanırım diye düşünüyordum.fakat klr karşıma fırsat olarak çıkınca bu fırsatı değerlendirip her zaman düşündüğüm güçlü makinaya daha hızlı bir terfi gerçekleştirmiş oldum.
asya kullanan arkadaşlarım motoru aldıktan sonra 1 hafta içinde 1000 km gibi bir yol yaptım fakat burada arkadaşlarımın bahsettiği gibi 140 ı hiç göremedim düz yolda 120 bilemedin 125 gördüm.motor şu an 2300 km civarında hala açılacakmı yoksa motoruna göre farkedermi.Diğer bir konuda rampada herkesin bahsettiği gibi çokta iyi gitmiyo benim motor bu çekiş farklılığı neye göre değiişir.Bilgi veren arkadaşlara teşekkür ederim...
arkadaşlar motorlarınız çok güzel ve gösterişli. bi gün enduro denemek istersem ilyk tercih edeceğim motor. güle güle kullanın...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
Sevgili Tatarx,
Motorun açılışı olayı etkiler. Senin satın aldığın motorun rodajını bu siteninde üyesi olan tanıdık bir dost yaptı. O biraz kibar kullandı ve hiç zorlamadı. Oysa ben ilk 1000 kmden sonra Gölbaşı-Oran yokuşunda bir aşağı bir yukarı motoru zorladım. Pistonun hareket ettiği en üst ölü nokta ile en alt ölü noktayı maksimize bir şekilde kullanmasını sağlayacak devirlere ulaştım ve silindir gömleği çapaklarını minimuma indirdim. Zaten ustamda eline ilk aldığında "Motoru çok güzel açmışsın " dedi. Ama zamanla senin motorunda istediğin performansa ulaşır. Uzun süre sabit gazda ve yüksek devirde gitmemek şartıyla yokuş aşağı ve yokuş yukarı yerlerde biraz limit kullan. Kesinlikle bu süreçte sık sık yağ değiştir. Ben yeri geldi 500'de yağ değiştirdim ve iyi ki yapmışım diyorum. Çünkü motor o kadar çok çapak attı ki bende şaşırdım kaldım. Özellikle yağ filtresini her defasında gazyağı ile iyice yıka ve hatta yağını değiştirirken içinde çapak kalmaması için boş karteri gazyağı ile doldurup çalkala ve boşalt. eğer bu işlemi yaparsan yeni yağı hemen koyma ve içindeki gazyağını tamamen boşalmasını sağla. Hatta bir sürede karter tapası açık bir vaziyette güneş altında bırak. Çünkü içinde kalacak gazyağı koyacağın yeni yağın viskozitesini bozabilir. Bujilerini her 2000 km de bir mutlaka temizle. Aldığın benzinin temiz olmasını sağlamak için bilinen yerlerden ve mümkünse hep aynı yerden al. Ayrıca buji piposunun içini arasıra varsa WD-40 ile temizle. Pipo içindeki pas iletkenliği düşürür. Ayrıca her 400-500 km'de bir ya sıvı gresle ya da silikon esaslı zincir yağı ile zincirini yağla. Tabbi yağlamadan önce zincirin üstündeki keçeleşmiş yağı diş fırçası ve gazyağı yardımıyla temizlemen lazım. Şimdilik tavsiyelerim bu kadar. Eğer birgün işyerime motorunla uğrarsan motorunu gözden geçiririm ve daha etraflıca tavsiyelerde bulunurum.
Sevgili chopperrider,
Övgün ve güzel dileklerin için teşekkürler. Seni de birgün aramızda görmek isteriz.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
@bumerang1 Klr 650 yi ne kadar a aldın...
Binlerce Kilometre Bile Tek Bir Adımla Başlar...
sevgili motobeye çok teşekkür ediyorum.motorla ilgili sıkıntıda 112 acil gibisin maşaallah.cidden bu motoru çözmüşsün tebrikler...
Merhaba Arkadaşlar,
Hocam ne yapmışsınız siz ya? Dün sabah saat 10:00 dan gece 02:00 ye kadar baştan sona kadar forumunuzu okudum. Ve çok büyük keyif aldım. Motosikletim yok ama almak için baya bir heyecan var içimde. Ne zamandır yanıp tutuşuyodum. Artık sona yaklaştım.
Dağlarda bayırlarda doğa yürüşlerine gitmeyi sevdiğimden cross tipi motoru gözüme kestirdim. Hatta Torosların tepelerinde gezinirken gördüğüm bir kros motor gurubundan sonra tamam dedim budur. Ama marka konusunda kararsızdım. Ramzey 200 ü tavsiye ettiler ama ban dün tesadüf sonucu bu başlığı gördüm ve sizin karakızlardan çok etkilendim.
Önceki gün arabayla giderken (Mersinliler bilir) Adese'nin oralarda bir kros motor gördüm simsiyah. Müthiş görünüyordu. Trafikte olduğumdan durup bakamadım ama markasını görebilmek için baya bir tehlikeye attım kendimi ama göremedim. Ama artık markasını biliyorum sanırım. Sizin karakızlardan biriydi kesinlikle. Hatta buradaki Mersinli arkadaşlardan birinin motoru olabilir.
Yalnız üzüldüğüm nokta bu başlığın elebaşlarını son sayfalara doğru göremedim. Hatta 5 gündür mesaj da atılmamış. Çok güzel paylaşımlarda bulunmuşsunuz tebrik ederim. Bir roman gibi okudum ve resimlerinizle beraber büyük keyif aldım.
Yalnız motobey arkadaşımın eliniz alet edavat tutmuyorsa bu motorlardan uzak durun demesi cesaretimi kırdı biraz. Motordan anlamam ama çabuk öğrenirim ve çok hevesli bir adamımdır. Eğer okursa kendisine sormak isterim. Hiç mi şansım yok be abi? Sizlerin yardımlarıyla olmaz mı bu iş? Gerçi kullanma kılavuzu gibi baya bir bilgi vermişsiniz. Bu arada zaman geçmiş olmasına rağmen ben de geçmiş olsun demek isterim kendisine kazadan dolayı. Ve çok sevimli bir kızınız var Allah bağışlasın.
Baycode gibi bir motorcuyla aynı topraklarda olmak büyük şanstı benim içi. Ama bayadır uğramıyor buralara sanırım. Bu motoru alırsam eğer onun verdiği bilgiler çok etkili olacak. Çünkü Mersin servisinin çok iyi olduğunu yazmış ki bu benim gibi motoru ilk defa tanıyacak bir adam için önemli tabi ki
Çok konuştum özür dilerim. Umarım kaybolan arkadaşlar tekrar çıkar ortaya da bilgilenmeye devam ederiz. Seviyeli ve bir o kadar bilgilendirici paylaşımlarınız için kendi adıma hepinize teşekkür ederim. Sevgilerimle..
Sevgili Asyacılar,
Umarım ki tez zamanda sizleri tekrar burada görürüm. Hele ki motoru almaya yaklaştığım zamanlarda. Daha bir iki ayım var ama ben burayı takip etmeye devam edeceğim.
arkadaşlar motorunuz şehir içi kullanımda nasıldır? yol tutuş frenaj trafikte rahatlık,yüksekliğinin sorun olup olmadığı vs. yönünde bilgi verebilir misiniz ?
bi de izmirde kullanan ya da satan arkadaş varsa irtibata geçmek isterim.
selamlar...
.....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....
arkadaşım boy sorunun yoksa hiç bir sorun yaşamayacağın bir motor temizini bulursan al.Tek şikayetim ön çamurluk yüksek hızda dengeyi bozuyo onuda yakında değitirecem.Onun haricince motorumla çok şükür mutluyum...
Merhaba arkadaşlar uzun zamandır forumunuzu sessizce beğenerek izliyorum.Bu arada ben de aklıma takılan birkaç soruyu sormak istedim. 1-Motor yağı konusunda;şanzıman yağından bahsediliyor.Bildiğim kadarıyla as 200 için motor yağı ve şanzuman yağı ayrımı yok,kartere konan yağ her iki işlevi de yapıyor sanıyorum. 2-Subap ayarı konusunda bilgi istiyorum.Gerekli midir ve ne zaman yapılmalı?Aralık (Sentil aralığı) değerleri ne olmalı? Aydınlatırsanız sevinirim,heyecanınız ve rüzgarınız dinmesin
merhaba mischief motorumu daha bakıma götürmedim götürünce bilgilendirmeye çalışacam.Bu konuda motobey arkdaşımızdan bilgi alabilirisn istersen ona özelden mesaj at.
Teşekkür ederim, merhaba tatarx ama genel paylaşımda diğer arkadaşların da deneyimlerini öğrenme şansımız olduğu için bu yolu tercih ettim,herkes yararlansın diye düşündüm.Asyacılar dayanışması bize bu güne kadar birçok konuda destek oldu,bilgilendirdi ve coşkumuzu hep diri tuttu değil mi?
aynen katılıyorum benzinim bittiğinde sadece buradan tanıdığım motobeyi(ibrahim) telle arayıp fikir danışabildim.bundan sonrada böyle devam edecek buna şüphem yok...
Herkes geziyor galiba buraya pek rağbet yok
Yani,öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı;
yetmişinde bile,mesela zeytin dikeceksin....
tatarx öncelikle motorun hayırlı ogurlu olsun tekrar.Kazasız belasız iyi gunlerde kullanırsın.motobey İbrahim abimiz gercekten bu konuda bilgili ve 200GY-2 yi cok iyi analiz etmiş bir abimiz.motorun rodajını ben yaptım ve İbrahim abimizin de söylediği gibi hiç zorlamadım 1000 km ye kadar.bu süreçte 2 kez yağı değişti ve son 300 km bakımından sonra magnatex yağ kullandım.bahsetmiş oldugun gıbı motoru sattıgımda 1000 km yı yenı gecmıstı kı,sımdı tam anlamı ıle randıman alabılecek km yı sen yapacaksın.
eby78 seninle yaptığım alışverişten cidden memnun kaldım gerçekten satacam diye horlamamışsın motoru.İbrahim bey bana senden bahsetti.Yalnız yakında seni rahatsız edecem alyan bunun anahtar takımı bendeki takımlar uymadı:( o tarafa yolum düştüğünde uğrayıp alabailirm herhalde...
kib
bu biraz özel mesaj gibi oldu ama yapılan alışverişten memnuniyeti insanlar bilsin istedim...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)