Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
30 Haziran 2007, 13:45
#541
alper... benim de ilk motorum bu motor. motor kullanmayı düşe kalka öğrendim dersem yeridir. Acemilik hatalarını da iyi tolere ediyor.. Bence başlangıç için en ideal motorlardan biridir ve hercai bir gönle sahip değilsen eminim uzun seneler değiştirmeden kullanmaya devam etmek isteyeceksindir. Fiyat-Performans oranı maksimumda. Motoru zevkle kullanmak için gerekli en önemli şey bakımlarını güvenle ve düzenli olarak yaptırabileceğin işini iyi bilen bir asya servisi bulabilmen. Yalnız aldığın taktirde şuna dikkat et, 200cc küçümsenecek bir hacim değil. Özellikle acemiliği atana kadar çok dikkat etmek lazım, kendimden biliyorum
Reklamlar
-
01 Temmuz 2007, 17:32
#542
bu motorun ruhsatında 11 bg yazıyo ama gayet güzel gidiyo.nasıl 11 bg anlamadım...
-
02 Temmuz 2007, 13:43
#543
bu motor maximum aşağı yukarı kaç km. yapıo e5 olsun tem olsun çok tırıs kalmayalım :D
-
02 Temmuz 2007, 17:11
#544
Sevgili Tatarx,
Ruhsatta yazan 11 BG değil, KW olarak verilen değer. Motor aşağı yukarı 14,5 BG gücünde.
Sevgili Alper,
Maksimum hız aynı modelde olsa motordan motora değişir diyorum çünkü motorun rodajı çok önemli bir etken. Bne rodajımı çok özenerek ve üstüne titreyerek yaptım. Şu anda iki kişiyle çok rahat göstergesi 140 km/h hızın altına düşüyor. Bu veri tamamen düz bir yolda eğim yardımı almadan yapılmış bir hızdır. O esnada araba göstergesi 130 km/h civarında gösteriyor. Tek kişiyle 140 km/h bariyerini aştım ama motor dört şeritli yolda köşe kapmaca oynamaya başladı. Aerodinamiği kesinlikle sürate uygun değil. Alacaksın ve efendi efendi 90-100 ve mecbur kalırsan 110 ile gidecksin. Sonrasına sürücüsü Valentino Rossi olsa bile sonucu değiştiremezsin ve ya asfalta ya da bir aracın arkasına taşıt pulu olabilirsin mazaallah.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
02 Temmuz 2007, 17:24
#545
evet serilik gerçekten doyurucu bu gün motoruma kavuştum.
sevgili motobey öncelikle senden öğrenmek istedğim bakımları nerede yaptrımamı tavsiye edersin. sen nereye gidiyosun bilgilendirirsen sevinirim.
-
02 Temmuz 2007, 17:54
#546
Ben şu anda Abidinpaşadaki servise gidiyorum. Arkadaşlar çok candan ve içten. Hepside işine değer veriyor. En son yaptıkları subap ayarı çok hoşuma gitti. Kısmet olursa bir tatlı alıp teşekkür için servise uğrayacağım. Yedek parça fiyatlarınıda fabrikanın belirlediği fiyatlarla veriyorlar. Kafadan fiyat yazma yok. Etimesgutta ki servisin ustasıda çok iyi ama servisle ilgili nahoş bir durum yaşadım. Yoksa Etimesguta devam ederdim. Tavsiyem Abidinpaşa. İstersen Msn'imi ekleyebilirsin. ibrahimcansu@hotmail.com
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
02 Temmuz 2007, 18:10
#547
teşekkür ederim motobey seni ekliyourm ben.bu gün etimsguta gittim ben pek ilgi alaka yoktu o yüzden sordum hangi servis diye.
-
02 Temmuz 2007, 20:33
#548
değerli bilgilerin için tşekrler motobey ...inş bende 2 ay içinde kavuşucam motoruma ...
-
03 Temmuz 2007, 16:09
#549
motoru dünden beri kullanıyorum üzerinden inesim gelmedi serilik kalkış falan maşallahı var gerçekten bu kadar beklemezdim.Bu motoru kullanan arkadaşalrımın dediği gibi motor 140 çok rahat vuracak gibi hiç 140 basmadım 120 yi görmeniz çok zor olmuyo sollamaya geçiyosunuz mesela bide bakmışsın gösterge 120...
yalnız motobey arkadaşımın dediği gibirüzgar çok rahatsız ediyo çünkü yüksek kalıyosunuz.
acaba diyorum arkadaşlar öncam takılsa nasıl olur? çünkü ön cam için parçada hazır fabriak çıkışı koymuşlar öncam sayesinde yüksek hız daha rahat olur gibi sanki...
-
03 Temmuz 2007, 16:22
#550
motobey adlı üyeden alıntı
Ben şu anda Abidinpaşadaki servise gidiyorum. Arkadaşlar çok candan ve içten. Hepside işine değer veriyor. En son yaptıkları subap ayarı çok hoşuma gitti. Kısmet olursa bir tatlı alıp teşekkür için servise uğrayacağım. Yedek parça fiyatlarınıda fabrikanın belirlediği fiyatlarla veriyorlar. Kafadan fiyat yazma yok.
Etimesgutta ki servisin ustasıda çok iyi ama servisle ilgili nahoş bir durum yaşadım. Yoksa Etimesguta devam ederdim. Tavsiyem Abidinpaşa. İstersen Msn'imi ekleyebilirsin.
ibrahimcansu@hotmail.com
Merhaba,
Bende 2.el olarak almış olduğum çekik gözlümde 3500km'ye yaklaştım 3 ay içerisinde. Arka frenden biraz şikayetçiyim. Siz bu fren balatalarını yenilerken farklı bir markanın balatalarıylamı değiştirdiniz yoksa yine orjinal balatalarımı kullanıdınız servisteki?
İkinci sorum egsoz sesiniz ne durumda bu delik açma olayını uygulamayı düşünüyorum
Ben hala ilk sahibinden garanti belgelerini alamadım yetkili servise gitsem boş vite müşürünü değiştirirlermi garanti kapsamında, birde subab ayarı yapılırsa iyi olur tabi..
Ben zincirini bugun değiştirtiyorum. Çok bollaştı ve artık gerginleştirecek pay kalmadı. Bu yüzden Oring zincir aldım yaklaşık 150YTL japon üretimi kaliteli. Kışa girerken enduro lastikleri takmayı düşünüyorum yine kaliteli ve yol tutan bir marka model ile.
Bu aletler hakkaten fiyat performansta son derece üstün makinalar. Şehiriçi içi sürüş için süper kısa mesafeli haftasonu turları içinde aynı şekilde. Ben daha yüksek ccli bir motor alsamda bunu satmayı düşünmüyorum açıkcası.
-
03 Temmuz 2007, 16:57
#551
Motorun beğenmediğim bir yönüde çamurluk.Sanki şöyle bir durumda var yüksek hızda çamurluk dengeyi bozuyo.Ama çok zevkli bir alet.Ben sevdim...
-
03 Temmuz 2007, 21:31
#552
herkese merhaba uzun zamandır asya 15o t1 motorumdan sonra yeni bir motor almayı düşünüyordum chooper almaya kadar vermiştim ama o kadar çok indan cooper almamamı söyledi ki en sonunda ben de başka tarzlara dönmüşken geçen gün pendik asya servisindeki elemanlar bana sizin bu motoru anlata anlata bitiremediler.sınıfı bulunmuyormuş 2.el bulmak bile zormuş.asyanın en kaliteli ürünüymüş.parçalarının önemli bir kısmı japonmuş.bu sözler tabi beni çok etkiledi ama her zaman crossların selesi çok rahatsız gelmiştirbana hele benim motorun koca selesinden sonra.
bu motorun 2.elini alsam nasıl olur yani çinli bir malın 2.eli sorunlu olur mu acaba 2 milyar civarı 2. el için ideal mi size keyifli sürüşler dilerim.
KARTAL GOL GOL GOL
54 SD 534 B RH+
-
03 Temmuz 2007, 21:46
#553
ben 2. elini dün aldım belki çok erken konuşmak için ama gördüğün bi yerde karbüratöre bak japan yazısını okuyacaksın servistekiler yalan değil.tahmin ediyorumki 1 sezon sonra değişik bir fiyat akışı göreceğiz bu as 200 gy de.
yalnız bir bayan için biraz ağır bir motor olabilir vede yüksek bilgin olsun diye söyledim.karar senin tabi...
-
04 Temmuz 2007, 11:20
#554
Sevgili Tatarx,
Senin adına sevindim. Allah kazasız belasız uzun süre binmeyi nasip eder inşallah. Bugüne kadar hep menmun bıraktı motorum beni. Sağı solu çok gevşiyor ama eline anahtar alırsan bu sorunun kalmaz derim. Ayrıca mutlaka ana şase vidalarını, tekerlerin göbek mili somunlarını felan sık sık kontrol et. Ara ara ön maşa gevşiyor. Direksiyon göbek milinin altından sıkılıyor. Fren yaptığında veya geri çektiğinde hissettiğin bir boşluk varsa mutlaka boşluk vardır. Yaz ayları için sana 20/30w yarı sentetik veya tam sentetik yağları kullanmanı tavsiye ederim. Castrol'un Power serisi güzel iş görür. Havalar soğuyuncada özellikle Shell Advanced 15/50w 4T sentetik yağı tavsiye ederim. Bujinide NGK D8EA veya DPR8EA değiştirmeni tavsiye ederim. Kontak anahtarının bağlı olduğu tabla vidalarına dikkat et, gevşeyebiliyor. Aslında yazacak çok şey var ama özellikle ihityaca binaen resimli olarak yazmayı tercih ederim. Bir sıkıntın olduğunda acil ise msn'den, değilse buradan paylaşki diğer arkadaşlarımızda faydalansın. Şikayetçi olduğun çamurluk olayı ise en güzel Ramzey krossların ön çamurluğu ile hallediliyor. Alırsın ve mevcut vida yerlerine göre vida deliği açtırırsın. Daha sonrada mat siyaha boyatıp takarsın. Çok şık oluyorlar o zaman. Ön cam konusu tamamen sana kalmış bir durum. Ben şahsen taktırmak istesem bile estetiğini bozmayacak bir cam bulabileceğimi zannetmiyorum.
Sevgili Hızlıat,
Benim arka fren balataları orjinal fabrikasyonları ile değişti ve ne yalan söyleyim herhalde yedek parçası orjinalinden daha kaliteli. Çünkü önceden arka kampana limitte ayarlıydı ve kilitlemek pek mümkün değildi. Şimdi ise çok yumuşak bir ayarla istediğin an kilitleyebiliyorsun. Değişim oranı %75.
Ben egzosa 4 delik açtırdım. Rolantide mübarek KLR 650 gibi ses veriyor. Yolda da gaz verince sesi hissetmek güzel. Performansa öyle aman aman bir katkısı olmadı. Artık biraz daha fazla bağırdığı için sadece kişisel tatmin oluşuyor ama bazen o eskiden sessizce süzüldüğü günleri özlüyorum. Pişman mıyım asla. Kafa şişirsede bazen harareti daha çabuk attığını bilmek daha güvenle gaza asılmanı sağlıyor.
Garanti belgen kaydolduysa bile faturan aynı işi görür. Yasal olarak hakkın var. Eğer faturan elindeyse tüketici haklarına başvururum diye sıkıştır biraz ama sonradan sana eksik ve özensiz yapılan tamiratlar, baştan savmalar olarak geriye dönme ihtimali yüksek. zincire çok para vermişsin. Çekoslavak malı zincirlerde işini görürdü. En fazla 30 YTL verirdin. Bu arada 3500 km'de zinciri bitirmen mümkün değil. Eğer bitti diyorsan muhtemelen aldın alalı hiç yağlamadın. Çünkü benim zincir 8200 km'de ve hala şıkır şıkır. 10.000 km daha kullanırım rahatlıkla. Ben her 400 km'de bir gazyağı ile yıkayıp, sıvı gresle yağlıyorum. Lastik konusuna gelince maalesef arka jant çapından dolayı motora enduro lastik bulman olanaksız. Çok sıkıntılı bir konu. Ön teker bulsan bile arka taraf işi bozuyor. Orjinal ebat ve desenlerinde Pirelli veya Metzeler alacaksın mecburen. Bu da yaklaşık 170 Euro demek.
Sevgili Nurgüldemirbay,
Nacizane olarak birkaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Öncelikle eğer vitesli motor tecrübeniz yoksa bence bu motor yanlış bir başlangıç motoru olur. Çünkü viraj tutumundan, lastik ve gövde yapısına kadar herşeyi farklı bir motor. Ben 18 yıldır biniyorum motora ve bu motorumla 8200 km'yi geçtim ama hala yeni yeni alışıyorum desem yalan olmaz. Dengesi felan çok mükemmel. Fiyat-kalite-performans-vizyon dörtlüsü dikkate alındığında şu an Türkiyedeki Çinlilerin içinde açık ara birinci olan bir motor. Selesi ise şaşırtıcı derecede geniş ve rahat. Titreşimi az. Fakat hakimiyet isteyen bir motor. Viraja girdiğinizde lastikleriniz virajın dahada keskinleşmesi için dua ederken, motorun gövdesi "Bir an önce şu viraj bitsede düzlüğe çıksak" diyor. Yani alışkanlık istiyor. Ne kros ne de asfalt. Tam bir karma. Ama Asya T1 gibi bir motoru kullandığınız düşünülürse de kendinize şans tanıyın derim. Motordan menmun kalırsınız. Bundan eminim. Çinli olduğuna siz ısrar etmediğiniz sürece inanmıyorlar. Tok bir duruşu var. Kalite derseniz fazlasıyla var. Bence öncelikle bir deneme sürüşü yapın ve kararınızı ondan sonra verin. Eğer sürebilirim derseniz motor size fazlasıyla karşılığını verecektir.
Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:
-
04 Temmuz 2007, 12:52
#555
motobey adlı üyeden alıntı
Sevgili Hızlıat,
Benim arka fren balataları orjinal fabrikasyonları ile değişti ve ne yalan söyleyim herhalde yedek parçası orjinalinden daha kaliteli.
Çünkü önceden arka kampana limitte ayarlıydı ve kilitlemek pek mümkün değildi. Şimdi ise çok yumuşak bir ayarla istediğin an kilitleyebiliyorsun. Değişim oranı %75.
Ben egzosa 4 delik açtırdım. Rolantide mübarek KLR 650 gibi ses veriyor. Yolda da gaz verince sesi hissetmek güzel. Performansa öyle aman aman bir katkısı olmadı. Artık biraz daha fazla bağırdığı için sadece kişisel tatmin oluşuyor ama bazen o eskiden sessizce süzüldüğü günleri özlüyorum. Pişman mıyım asla. Kafa şişirsede bazen harareti daha çabuk attığını bilmek daha güvenle gaza asılmanı sağlıyor.
Garanti belgen kaydolduysa bile faturan aynı işi görür. Yasal olarak hakkın var. Eğer faturan elindeyse tüketici haklarına başvururum diye sıkıştır biraz ama sonradan sana eksik ve özensiz yapılan tamiratlar, baştan savmalar olarak geriye dönme ihtimali yüksek. zincire çok para vermişsin. Çekoslavak malı zincirlerde işini görürdü. En fazla 30 YTL verirdin. Bu arada 3500 km'de zinciri bitirmen mümkün değil. Eğer bitti diyorsan muhtemelen aldın alalı hiç yağlamadın. Çünkü benim zincir 8200 km'de ve hala şıkır şıkır. 10.000 km daha kullanırım rahatlıkla. Ben her 400 km'de bir gazyağı ile yıkayıp, sıvı gresle yağlıyorum. Lastik konusuna gelince maalesef arka jant çapından dolayı motora enduro lastik bulman olanaksız. Çok sıkıntılı bir konu. Ön teker bulsan bile arka taraf işi bozuyor. Orjinal ebat ve desenlerinde Pirelli veya Metzeler alacaksın mecburen. Bu da yaklaşık 170 Euro demek.
Vermiş olduğunu bilgiler ve fikirleriniz için teşekkürler. Benim aldığım zincir Qring zincir olduğundan o fiyat. Piyasa standartları o şekilde yani (Racing motorlarda kullanılan bir zincir yapısı). Zaten benim motorun dişlilerinde uyumsuzluk gösterdi, bu yüzden zinciri geri verdim. Mecburen standart zincirlerden alıcam, çekoslovak olanları soracağım eğer daha iyi diyorsanız. Benim yaptığım km 3500, benden önceki sahibide 1500km yapmıştı. Ama yinede nedense zincir erken saldı (Gaz yağı değil mazot kullanıyorum silerken zincirimi. Ama sık sık iki kişilik gezilere çıkıyorum belki ondan da uzamış olabilir.)
Enduro lastik için söylediğinizde haklısınız arka lastik işi çok bozuyor. Ama araştırmaya devam ediyorum. Olmadı pirelli alıcam kışa doğru cadde lastiği ile devam edicem aleti tam bir supermotoya çevirecem.
Bunun yanında performans artışı için ne gibi işlemler parça değişiklikleri yapılabilir hiç araştırp sordunuzmu çevrenizde? Örneğin açık hava filtreleri ile birlikte perf.egsoz değişimi hissedilir bir fark yaratıyormuş. Yada uygun subap ayarları, karburatör ayarı vs. Amacım seriliği arttırmak çok fazla dişlileri oynamadan.
-
04 Temmuz 2007, 18:47
#556
arkadaşlar aranızda istanbul da oturan warsa bu makınaya en guvenılır nerden ulaşabılırm maslak sanayıde bayiisi warmış ..nasıldır ?? aydınlatırsanız sewınrım. saygılar...
-
04 Temmuz 2007, 19:14
#557
arkadaşlar motorumu satıyorum bilginize...
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4387305
motosiklet.net üyelerine biraz indirim yapıcam ;)
motorumdan memnunum ama yurtdışında olduğum için öyle yatmasına gönlüm razı olmadı döndüğümde daha buyuk bi model veya araba alıcamda
Bacoman
-
05 Temmuz 2007, 19:35
#558
dostum ilanı yanlış yere vermişsin haojin markası altında asyanın ilanı.
-
06 Temmuz 2007, 09:36
#559
valla benim motorun şaşisinde zohngsen yazıyo dostum
Bacoman
-
06 Temmuz 2007, 09:50
#560
hizliat adlı üyeden alıntı
Bunun yanında performans artışı için ne gibi işlemler parça değişiklikleri yapılabilir hiç araştırp sordunuzmu çevrenizde? Örneğin açık hava filtreleri ile birlikte perf.egsoz değişimi hissedilir bir fark yaratıyormuş. Yada uygun subap ayarları, karburatör ayarı vs. Amacım seriliği arttırmak çok fazla dişlileri oynamadan.
önceki sayfalarda performans artışı için bir iki radikal uygulama olmuştu, yanlış hatırlamıyorsam bir arkadaş karbüratör değiştirmişti...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler