Merhaba arkadaşlar. Motosikletimde lastik değişimine ramak kaldı. Uygun cantı bulabilirsem arka taraf için model hazır. Ön için hala farklı alternatif düşüncelerim var. Bu işlemleri tamamlayınca fotoğraflıyarak paylaşacağım.
Şu anda motorum yaklaşık 10.000km'de ve maşallah ne yürüyen aksam, ne zincir, ne de motorun kendisinde bir sorun yok (bu başlıkta yazdığım, ilk zamanlar yaşadığım ve çözdüğüm sorunları hariç tutarak söylüyorum).
Benim en çok garibime giden de Mersin gibi deniz kıyısında ve yüksek rutubetli bir ilde yaşamama ve motorumu sık sık yıkamama rağmen metal aksamda neredeyse sıfır pas oluşması idi. 1 seneyi devirmiş Çin'li bir motor için (bu ay son taksidi de ödedim
) beklemediğim bir durumdu bu. Örneğin yeni piyasaya çıkan Kanuni 2500CC kroslara baktım da daha vitrinde dururken paslanmaya başlamış kimi aksamı (aramızda kalsın hiç beğenmedim).
Şimdi şu fren mevzusuna değinmek istiyorum.Ön ve arka frenler kim ne derse desin bizim motorlarda yeterince güçlü değil ve zamanla emin olun daha da kötüleşiyor durumlar. Kullanılan balatalar sert ve dandik olduğundan, zamanla daha da sertleşerek ötmeye ve tutmamaya başlıyor. Bu sorunlarla karşılaşmaya başladıysanız eğer size benim yaptığım değişimleri şiddetle öneririm:
1. Ön fren balatasını değiştirdim. Piyasada bizimkine uygun ön balata var ve takımı 10 YTL. Rengi orjinalinden daha açık, içinde de metal tozları var. Bu balatada marka yok o nedenle yazamıyorum. Bir hatırlatma: Ön balatalar çakma yapılamıyor. Çünkü üzerindeki orijinal balataların bir tanesinin altında çakma yapılacak metal parça varken diğerinde bu metal yok.
2. Arka fren balatalarını sanayide bir ustaya çakma yaptırdım (piyasada da olabilir, ama öneri üzerine bir ustaya gittim). O da 5 YTL'ye maloldu.
Toplam 15 YTL masrafla şu anda motorum harika diyebileceğim derecede iyi frenliyor ve ötme olayı da sonlandı. Bu değişimi yaparsanız ilk başlarda frenlerin eskisinden de kötü tuttuğunu farkedeceksiniz. Bunun nedeni frenler sıkıldığında balataların yapıştıkları yüzeye henüz alışmamış olmasıdır. Alışma süreci aşıldıktan sonra ne kadar iyi tuttuklarını farkedeceksiniz. Yine de tutup da bir BMW performansını da beklemeyin
)
Uyarı 1: Benzin hortumlarınızı ve kelepçelerini kontrol edin. Bu hortumlar çok çabuk elden gidiyor. Benden hatırlatması. Ben sanayiden kaliteli, içi ketenli ve çift kat hortum alıp taktım, o bile 5 ayda çatır çatır çatladı
)
Uyarı 2: Zaman zaman muhakkak tüm vidaların sıkılığını kontrol edin. Özellikle motorun şaseye bağlantı vidalarını iyice sıkın ya da sıktırtın.
Uyarı 3: 2500-3500 YTL aralığındaki bir Çinli' den çok fazlasını da beklemeyin. Kendinizi de üzmeyin, bu motor oldukça sağlam tasarlanmış. Sadece her Çin'li gibi bir iki yerini okşayıp gıdıklamak gerekiyor, yoksa alınganlık yapıyor
)
Yakıt tüketimi mevzusuna gelince. 10bine dayanmış biri olarak rahatlıkla şunları söyleyebilirim (düz yol, asfalt, tek kişi için):
1. Eğer motoru hiç sıkmaz, 70km/sa sürati aşmazsanız, vitesleri bağırtmadan değiştirirseniz 6 L benzinle 220km götürür.
2. 90km/sa sürati aşmaz, motoru bağırtmazsanız, 6L benzinle 200km götürür.
3. Abanırsanız, arada 120-130 basarsanız motor benzini içer, 6L benzinle 120-140km gidersiniz.
Motorunuz normal şartlarda 100km'de 2.8-3.5 L arasında yakacak şekilde tasarlanmıştır. Fakat abanırsanız bu tüketim 100km'de rahatlıkla 4-5 L'ye kadar çıkar. Daha farklı yakıt tüketimi durumu varsa şunları kontrol etme zamanınız gelmiş de geçiyor demektir:
1. Buji
2. Benzin filtresi
3. Benzinci (bazı benzinliklerin benzini hakikaten çok dandik çıkıyor)
4. Sübap ayarları (yoksa hiç yaptırmadınız mı??)
5. Karbüratör ayarları
6. Rölanti ayarları
7. Hava filtresi temizliği
8. Lastik hava basınç ayarları
9. Fren balatalarının sıkılık durumu (balata sıkışması var mı diye)
10. Zincir yağı (zinciri yağlamanız sadece zincir ömrünü uzatmaz, tasarruf da sağlar)
Kazasız belasız sürüşler diliyorum.