Cevap için teşekkürler. Jant aramaya devam...
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Hala alınır mı
slm arkadaşlar bende sahibinden 2006 model AS 200 GY 2 almayı düşünüyorum ama herhalde parça bulmak sorun oluyor sitede okuduklarıma göre fikirleriniz nedir
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
slm arkadaşlar bende sahibinden 2006 model AS 200 GY 2 almayı düşünüyorum ama herhalde parça bulmak sorun oluyor sitede okuduklarıma göre fikirleriniz nedir
Merhaba arkadaşlar.
Forumun bu başlığını baştan sona yılmadan okuyup inceledim. Bazı olumsuz yanlarına rağmen yine de bu keçiyi aldık
Genel anlamda mekanik bir sorun görünmüyor, sanırım öncelikle debriyaj balatası değiştirip bir subap ayarı yaptırıcaz. Fotoğraftaki gibi bir yolu var çiftliğimin, lastik her ne kadar çamurda bizi zora sokacak gibi görünse de şimdilik jant-lastik değişikliği falan yapmam sanıyorum Ama yine de tamirci arkadaşa bir ufak haber bıraktık ( 18'' buna göre bir jant görürsen unutma al koy kenara ) dedik
Hala bu başlığı okuyan arkadaşlar var ise sormak istediğim birkaç şey olacaktır mutlaka kullandıkça, örneğin arkadaki çanta bağlantı demiri sökülmüş üzerinden, buna uygun internetten siparişle alabileceğim bir bağlantı demiri var mıdır? Bilen varsa bunu cevaplarsa sevinirim.
Kullanım olarak genel itibariyle hoşuma gitti, benden önceki sahibinin hava filtresini komple söküp attığını daha dün farkettim, meğerse o gürültülü ses ondan dolayı imiş sanırım en kısa sürede hava filtresini alıp taktırırım, birde fren pedalı sanki fazla içerde gibi geldi, ilk günü atlatınca alıştım ancak yinede bence biraz daha ayaklık hizasına alınabilir. Çekişi ve torku güzel, hatta 200 lük bir motorsiklet için baya iyi bence, yokuşlarda bayılmadan gitmesi en güzeli, beklentim çok yüksek değildi ama bu şekilde keyif alarak gezeceğimi düşünmemiştim açıkçası.
Sticker lar kargoda Koltuk döşemesi berbat durumdaydı bizimde motor üzerinde ilk değişikliğimiz bu oldu ,yakıştı da bence, yarın kargolar geldiğinde makyajlı sticker sonrası fotoğraf da paylaşırım buradan, ve ilk nefret ettiğim özelliğini de yazmadan geçmeyeyim, ön çamurluktan yağmurda yüzüme kadar gelen çamurlu sular canımdan bezdirdi 5km lik yolu zor bitirdim sinirden, yarın ilk iş olarak yeni çamurluk hakkında bilgi toplayıp alana kadar hemen uzun civata ile 15 cm tekerleğe yaklaştırıcam geçici çözüm olarak.
Burada mesaj yazıp bildiklerini paylaşa herkese selamlar ve teşekkürler.
Son durum budur arkadaşlar. Bu başlıkta sanırım tay kullanıcısı kalmamış , ben yine de konuyu hortlatmaya çalışayım
Bugün ön çamurluk için ramzey200 cross ön çamurluk siparişi verdim. Hava filtresi de geldi yarın takarım, ayrıca ilk iki günün ardından karbüratör temizliği, debriyaj balatası değişikliği ve sübap ayarı yaptık. Gidişi tamamen değişti diyebilirim
Fakat ilk gün yazdığım jant değişikliğine gerek yokdediğim cümleyi geri alıyorum :D Mutlaka lastik değişimi ve çamurlu yola uygun bir takım jant-lastik kombinasyonunu uygulamak şart. Zira birkaç kaygan noktada çok kötü olduğunu farkettim.
Arka için jant ayarladım fakat çıkma eski bir cross lastik var üzerinde, satan tamirci arkadaşa da verirsen sadece jantı alıcam dedim,
üzerine de sanırım sıfır 130*90*18 Mitas alıcaz
Bu motor da bu lastik uyum sağlar mı tecrübesi olanlar bilgi paylaşırsa memnun olurum -----
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------
Bu motor ile ilgili bahsetmek istediğim diğer bir konu da km göstergesi ile ilgili.
İstanbul'daki evimde bir adet universal çakması değişken Led ışıklı dijital bir göstergem var, Deneme yapıp onu buraya getirdiğimde onun bağlantılarını da yapıp takıcam, olur mu? bilemiyorum, Neticede o göstergenin dijital bölümünün yanı sıra esas ekranı kaplayan kısım devir göstergesi.
Sanırım bir tek devir saati hariç çalıştırabiliriz gibi, km mili ve yeni gösterge arasına bir konjektör gibi - çevirici gibi bir cihaz ile mümkün olabileceği yazılmış bazı yerlerde, cg ybr cbf gibi bazı eski modellere bu tip dijital yeni modellerin göstergelerini takıp uygulayan arkadaşlar var, inceledim ama bizimkine uyarmı emin değilim, deneme yanılma yolu ile Boş Vites - sağ sol sinyal ve dijitl km sanırım çalışır. Onunda uygulamasını yaptıktan sonra burdan detaylı fotoğraf video paylaşırım, merak eden arkadaşlar olursa belki uygulamak isteyen olur, tabi önceliğimiz şu an da lastikler ve kafa grenajı ??? Onun için de farklı ihtimaller olabilir, fotoğraflar yakında
Hocam jant bulsam bende alıcam aslında ama denk gelmedi,
hatta en son bi duman tüttü makinaden ya konjektör yada beyni yaktım daha da ilgilenemedim.
jant sorun olmayacaktır,
Gösterge ise benimde göstergem bozuktu saçma bir gösterge taktım sadece km gösterici olsun diye diğer türlü benzin alacağım vakti göremiyordum sadece o işe yarıyor Devir saatini bağlayabileceğini zannetmiyorum zira ateşleme tarafından bir şekilde bilgi alabilen bir saat gereksinimin var vapor gibi üst segment göstergelerde onları kullanabilirsin ama fiyatları yüksek malesef. Diğer türlü motorda deviri alabilieceğin bir çıkış yok.
Ben takib ediyorum,
Parçaları nereden temin ettin hocam bu arada bana grenajlar ve birkaç malzeme lazım esasen.Paylaşabilirsen sevinirim.
Hayırlı olsun bu arada motosikletin 2006 girişli 200Gylerden sendekide onların ön çamurluk bu şekilde malesef bunu hangi kafayla yaptılar bilmiyorum ama 2011 girişli 200GYlerde düzelttiler bunu da.
Dostum öncelikle teşekkürler, gösterge işini çok önemsemiyorum olmasa da olur, parçaları n11 deki bir kac değişik mağazadan aldim, aldıklarım da sadece ön çamurluk ,hava filtresi, debriyaj balatası ve teli. O arka demiri hicbiryerde bulamadım.
Bu arada bizim tamircinin bulduğu jant ta diskli jant o da olmadı yani başka arayislara girdim, bir de tek olarak arka sol grenajı bulamadım sag sol cift olarak satılıyor 200tl sanirim onlari almak zorunda kalicam.
Diger aldıklarımı akşam gittigimde bakarim hangi firmadan olduğuna yazarim buraya ayrica.
130 veya 150/90-18 lastiğe uyumlu jantı nasıl bulabiliriz? Veya hangi motorun arka kampanalı 18 jantı var onu bulmak gerek ? Kafamda deli sorular , daha once yapan bir arkadaş bize bu konuda fikir verir burdan inşallah
Hocam eski motor tamircisi yada eski bir bisiklet ustası bulabilirsen sadece çember ve telleri alarak jantın göbeğini değiştirtmeden dizdirebilirsin,
Ama esas mesele onu dizecek birini bulmakta
"https://www.alimmotor.com/jant-jant-teli-gobek-mil"
burda misal çeşitli ebatlarda jant çemberi ve telleri mevcut,
ha dersen ki ben alır kendim dizerim ücreti mukabiinde benim jantı da kargolayabilirim sana
ANGARAJ
Dediğin gibi oldu zaten bugün öyle bir çözümü önerince ustamız bende c.tesi getirt haftasonu halledelim hepsini dedim
ÇEmber ve telleri alıp kendi yapacak, ön tarafa da 21 jant yapıyoruz haliyle. haftaya herşey komple bitmiş olur.
Bu arada tabiki forumu okuduktan sonra aynı sayfaları ustamın kendisine de okutup anlattım. Ön dişliyi 17 diş yapalım dediğimde bu sefer de yokuşlarda çekmez arka dişliyi de küçültelim o zaman dedi. Dedim tamam doktor iş sende, ben de lastik olarak şimdi anlaş veya mitas arasında kararsız kaldım, şeytan diyo pirelli al :D
Şimdi şöyle tabiki, ''yahu önder abi ne yaptın 3 liralık motora 2 liralık lastik jant hayırdır delimisin sen ? '' deseler de inat ettim. Bir de ıskartaya çıkan egzostu patlak bir nostalji scooter vardı bahçede plakasız. Onun egzozunda yenisini alıp 1200tl ye motoru sattım. Şimdi lastik ve jant işi için 1200tl paramız olduğuna göre :D istediğimizi takabiliriz yeterki çamurda dağda tepede yolda bırakmasın oraya buraya batmasın gy200
Velhasıl kelam, gerekirse 2bin daha harcayıp yaza kadar bineceğim güzel bi makina çıkartırım ortaya, yaza da Fethiye gibi bir yerde zaten 4-5 gibi rakamlara rahatlıkla satabilirm. Hatta hiç satmayıp kapıda ikinci motor olarak tutup keyif yapar deretepe gezerim inşallah.
Bu arada srcmotor - tuncay motor - ve bizim motor adlı üç firmadan karışık gelmiş aldığım grenaj tel balata vs tüm malzemeler.
Fiyatları gayet uygun bence. Bu motor komple grenaj değişecek olsan tüm herşeyi kafa grenajı hariç zaten 400tl. onu da katacak olsak 500. Yani hem sağa hem sola düşürüp yatırsak bile en fazla 500 tl ile tekrar yeni gibi görünüyor, 40tl de stickera verdiğin parayla valla gayet güzel çözüm bence :D
Ayrıca Lastik için tavsiyeniz olursa dinlerim, marka tip fiyat hangisi ne olursa artık, kullanan kişinin yorumu tabiki daha kıymetli olur bu minvalde. Tamam pirelli veya dunlop vs kalite tartışacak değiliz hepsi kaliteli, ama bu motora daha önce takıp kullanan kişinin yorumu elbette bize tercih sebebi olur. Hayırlı akşamlar tekerinize taş değmesin
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Hatta arka jant için bir de şu seçenek var ;
Önder kazalı bir ktm 640 var, arka jant ve lastik komple duruyor ama lastik gidik, onun jantını kullanırız istersen dedi, fakat problem üzerinde disk var, eğer yapalım dersen bir hidrolik düzenek koyarız arkaya uzatırız arkayı da disk fren yapabilriz ama uğraştırır biraz dedi. O da ihtimaller dahilinde bir fikir şu anda, yapabilirsek ne ala
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
AKlıma gelmişken lastik konusunda şunu sormak istiyorum tecrübesi olan arkadaşımız varsa cevap alabilirsem sevinirim.
Çamur ve ıslak zemin için, arka 18 ön 21 , hangi marka ve modeli tavsiye edersiniz. Veya ön-arka takım için şöyle sorayım ;
90/90-21 140/80-18
- Pirelli scorpion ( 70R MT21 Rallycross )
- Mitas Sava 140/80-18 70R TL TT MC23 Rockrider (enduro offroad-4mevsim )
- Anlas Capra Extreme (Anlas ın açıklama da yaz lastiği yazıyor gerçi)
- Heidenau 140/80-18 K60 Scout
Sizce hangisi ??
Hocam Öncelikle şu grenaj set nerden alınıyorsa bana set lazım zaten depo grenajı filan da varmı acaba bunun içinde?
Lastik hususuna gelince ise anladığım kadarıyla toprak/çamur yerde kullanacağın için dişli lastik takacaksın,
dersen ki asfalta çok nadir çıkıcam atıyorum 100km yolda 10 km asfalta çıkıyorum en ucuz dişli lastik hangisi ise onu al
ha yok dersen ki para mühim değil %50 asfalt-toprak karışımı kullanıcam direkt prelli zira crf 250yi dişli lastikle(prelli idi bu) asfaltta kullanan bir abimi görünce fikrim değişti açıkcası ama zate en süper dişli lastik alsan bile bu motor ile yapabileceğin girip çıkabileceğin virajın çok dar olması lazım ki max 100-110 ile o virajlara girip çıkabilesin yata yata diğer türlü çok fazla yatamıyorsun bile yüksek süratlere çıkamayacağın için.
Kendi kişisel kullanımım için se
Prelli ön teker olarak bu motorda kullandım ve asfaltta stopie yapıyordum sürekli,
Prelli scorpionu'u varaderoda kullanıyorum ve limitlerde bile mükemmel,
Sava'nın mc24'ünü (yanlış hatırlamıyor isem) F650'mde kullandım ilk sezon mükemmel yumuşaklık iyi fakat çabuk sertleşiyor,
Anlası ise varaya prelliyi almadan araştırmıştım çok da iyi yorumları yoktu ve prelli ile aralarında 200-300 oynuyordu oyumu prelliden kullandım ve memnun kaldım.
Heidenau da iyi diye biliyorum fakat birebir kullanan kimseyle muhabbetini edemedim malesef.
Biraz prelli reklamı gibi oldu ama memnun kaldım ne yapayım
ANGARAJ
Gaccall ' aradığım cevapları vermişsin dostum eyvallah teşekkürler, pirelli veya sava arasinda fiyatına göre stok durumuna göre karar verip alirim bu hafta👍
Ben sana hemen grenaj linkine bakıp aticam birazdan. Zongshen veya Zealsun farketmez sanırım, hatta bence gelen ürün taze ve temiz olacağı için zımpara vs uğraşmana gerek olmayacağı için hepsini tolam iki kat istediğin renge sprey akrilik boya ve akrilik cila yaparsan muhteşem olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:16 ----------
https://urun.gittigidiyor.com/otomob...hoCGdcQAvD_BwE
Birinci bu link 500tl kırmızı alev desenli siyah komple set
https://tuncaymotor.com/urun/asya-200-gy-kaporta-seti/
Tuncay motordaki 400tl
Değişim yapmak isteyen arkadaşlar için bir kısa bilgi ekleyeyim ;
Öndeki jant çemberini arka tarafa uydurup IRC 130*80*18 dişli lastik taktık oldu. Lastik için ilk seçim olarak Pirelli 140*80*18 almıştım, yeni crf alan bir arkadaşımın motorunun üzerinden çıkan Irc lastikleri ilk denemeler için bize alışma sürecini atlatacağından onları taktık pirelli kış sonunda takarız diye düşündük. Ön için de 160*21 çember aldık ve yeni teller ile dizdirip uydurduk gayet te düzgün oldu ve şu an için hiç sorun yok.
Hafta içi yeni fotoğrafları eklerim buraya mutlaka, Ayrıca eğer manifoldu uydurabilirsek karbüratörü 300 Nibbi ile değiştirip deneyeceğiz, arazi de ne gibi bir katkı sağlar, dişli değiştirmeden biraz gücü arttırabilirmiyiz konusuna odaklandık, piston silindir seti 300cc Cg ile değiştirmeyi tavsiye eden oldu ama ben bunu pek mantıklı göremedim, yine de tavsiyesi olan arkadaş olursa yeni fikirlere açığız.
Gerçi bu topic baya bi ilgiyi yitirmiş durumda ama umarım eski 200gy sahibi arkadaşlar veya yeni heves eden veya satın alanlara bir katkımız olur, dediğim gibi bu konuda tavsiyesi olan tecrübeli arkadaşların abilerimizin kardeşlerimizin vereceği fikirlerini de dinleriz.
Ha aklıma gelmişken şunu da dip not olarak eklemem gerekiyor, sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama bazı arkadaşlarım ( kendi çevremden ve bir facebook grubundan) ''yahu 3 liralık motora 4lira masraf ettin değmez ki niye uğraşıyosun al şu markayı rahat et yahu sen delimisin harcadığın paraya yeni motor alırdın, gel 7 bine sana şundan alalım vs vs '' gibi can sıkıcı yorumlar aldım.
Açıkçası bu motor için harcadığım rakamları motor fiyatına ekleyince evet ikinci el 1-2 yaşında bir yuki izci veya 15 yaşında bir yamaha xt125 vs alınablirdi. Valla uğraşmayı seviyorum, kendim toplayıp veya toplatıp değişiklikleri gözlemlemeyi ve test etmeyi seviyorum, para benim motor benim hayat benim kime ne gibi de düşünmüyorum ama biraz da inatçıyım bundan da kaynaklanıyor, ama neticede gördüğüm ve test ederken hissettiğim kadarıyla bu motor gerçekten de biraz modifikasyon ve görsel efektler ile gayet güzel hiç satılmadan kapıda tutulabilecek keyifli bir motor. Hayatımda ilk defa bir çin malından bu derece keyif aldım galiba :D
Herkese tekrar selâmlar arkadaşlar. Motorun jantlar degişip lastikler takıldıktan sonraki halini de paylaşayım. Bilgi olarak da şunu söyleyeyim; ilk once öndeki jant çemberini arkaya takmak istedim ama 160×18 oldugu icin belki ileride daha geniş 140 veya 150 70 18 arazi lastiği takarım diye 2.15 18 cember aldim. Öne de standart 160×21 çember alıp bir takim tel ile dizdirdik. Balans ayarini yapıp lastikleri taktık, motorun gidişi ve duruşu özellikle çok değişti. Evrim geçirdi diyebiliriz gerçekten. Değişim yapmak isteyen arkadaşlara şiddetle tavsiye ederim. Ön ve arka jant çemberi 240tl, teller 100tl.Ben ayrıca ön farı üniversal marka kalyoncu motordan alıp değişik bi görüntü olsun dedim 140tl masrafı sadece. Ön çamurluk da yine gayet iyi duran ramzey cross camurlugudur, Bir de ne veriyorsanız isçilik masrafı. Sonucu inanın mükemmel sürüş keyfi ve neredeyse (tabiki motor gücü ve tork olarak çok eksik olsada) tam bir enduroya dönüşüm
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)