Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Mayıs 2012, 12:05
#3141
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
serdal devrem, bizim karbüratör temizliğin bir tarif etsen yarın bi girişeyim olmadı söküp mü temizlesek üzerindemi halletsek, birde bu eski yağ lekelerini ne ile çıkarıyorsunuz ?
eski sayfalarda benim söküp taktığım fotorafladığım yerler vardı bi bakarsan iyi olur derim ama ben komple söküp dağıtmıştım..
yamyamaha adlı üyeden alıntı
karbürator temizliği pratik olarak şöyle oluyor.
şamandıra yuvasının en alt kısmındaki vida biraz gevşetilip şamandıra tasına çökmüş muhtemel su ve pislikler akıtıldıktan sonra, hava filtre si tarafı tamamen sökülerek motor çalışır faziyetteyken gaz verilerek avuc içi ile emiş ağızı ara ara kapatılıp vakum oluşturulur. böylece benzin yolundaki muhtemel pislikler den kurtululur. yolda belde karburatorden kaynaklı sorunlarda çok işe yarıyor.
ama tabikide hiç bir temizlik tamamen açılarak memelreri elleyerek yapılan temizliğe benzemez.
eğer geniş kapsamlı bir temizlik düşünüyorsan karburatorun markasına ve çeşidine uygun bir tarmir kiti almalısın ki. conta ve diyaframları değiştirerek, ileride malzeme yorgunlugundan kaynaklana bileçek bir arızanın önüne geçersin. ama dikkat edilecek bir olay var buda iğnenin konumu ve memelerin temizliğinde kesinlikle tel gibi bir malzemenin kullanılmamasıdır.
yağ lekelerine gaz yağ kullanıyorum. ama kesmezse küçük tüp pasta ( sintaş ) kullanıyorum. işimi görüyor.
Serdal hocam asyaların karburatörü mikuni ve diyaftamını vakti zamanında fabrikasında bile bulamamıştım hatta tamir bakım kiti de bulamamıştım ona göre sökerken çok hassas davranmak lazım hatta sökmeden bayiden diyafram temin etmek lazım yoksa çekiştne düşüyor gitmiyor meret..
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
eyvallah , üzerinde temizliyeceğim , pazar günü diyafram vb şeyleri alamayız şimdi , gaz yağıda bulmak mesele sintaşı bir araştırayım sağolasın
ben ayda 2 kere muğla - denizli yapıyorum yaklaşık 140 km uzun yolda yapılır ama denemek lazım, ama sele (oturduğumuz kısım) gerçekten çok rahatsız ediyordu birde dikişli olduğundan az bir ıslandığında dikiş kısmından su alıyor sonrada oturduğunda ıslatıyordu, ben komple üstünü yeniden tek parça kaplama yaptırdım arasına yüksekttim , gri sünger ile birazda sert izalsyon köpüğü takviyesi sonuç
http://fc04.deviantart.net/fs70/f/20...az-d4vnyhe.jpg
2 saatlik yolculukta bana mısın demiyorsun
uzun yolada gidilir her yere gidilir ben günü birlik 200-250 kmlik yol yaptığımda oluyordu banamısın demiyordu seleyi değiştirdiğiniz iyi olmuş bende arka artçının oturduğu tarafa bi sırt çantası bağlıyordum ve yaslanarak gidiyordum tavsiye ederim hoş benim boy biraz uzun onunda etkisi var.
ocalh adlı üyeden alıntı
Merhabalar 2006 model as200gy-2 motoruma 3-4 gün önce sahib oldum ve benim için büyük bir mutluluk kaynağı oldu.
forumdaki sayfaların yarısından fazlasını okudum 157 sayfadan tabiki yanlız motorumdaki sorunla ilgili bir konu bulamadım belki vardır var ise şimdiden özür diliyorum okuyamadığım için..
1-motorum gürültülü çalışıyor sanki motorun alt bloğunun içinde bir parça gevşemişte ses yapıyor gibi.fakat güce binince ses gidiyor. bu motorlardaki ses normalmidir yoksa sorunumu vardır acaba? motorcum sorun yok dedi(modifiye işide yapan kaliteli bir motorcum), başka bir motorcuda demir döver gibi çalıştığını ve piston kolunun mili boşluk yapmış gibi dedi.sizce bu ses normalmidir acaba?
2-motorumun gidişatı çok iyi iki kişi ile rampa aşağı 135 km hıza ulaştı kısa sürede sonra yol bitti gazı kesmek zorunda kaldım. ön dişliyi 1-2 diş büyüteyim dedim çünkü 70 km hızda iken vites 5 te oluyor ve motor vites istiyor zincirim bitik durumdaydı km de 30000 i devirmiş bu arada zinciri değiştirmek için yan motor kapağını komple sökmek gerekiyordu sökmüşken dişliyide değiştireyim dedim fakat dişliyi saydım 15 tane dişi vardı (: 16 dişliye çıkarmak istedim ama malum dişli göbeği tornalık işi olduğunu söyledi Camgöz motor.
3-peki arka dişliyi değiştirme imkanımız varmıdır? varsa kaç dişli küçültmeliyim?
4-birde arka jant 15'' bu janta göre dişli lastik linkini verebilirmisiniz varsa uygun fiyatlı olması tercihimdir. şimdiden çoook teşekkür ederim...(:
motorun sesi hakkında bi yorumum yok dinlemeden bi yere varılamaz burda yazmakla ama zincir değişimi için yan kapağı sökmene gerek yoktu zinciride çekoslovak malı 20tlye almıştım bekletmeden değiştir derim. Arka dişli yerine ön dişliyi değitirmen(tornada yaptırman) daha ucuz olacaktır.Son olarakta arka jant için o şekilde lastik yok bulursan bizide bilgilendirirsen sevaba girmiş olursun
ANGARAJ
Reklamlar
-
14 Mayıs 2012, 12:56
#3142
motorun sesi hakkında bi yorumum yok dinlemeden bi yere varılamaz burda yazmakla ama zincir değişimi için yan kapağı sökmene gerek yoktu zinciride çekoslovak malı 20tlye almıştım bekletmeden değiştir derim. Arka dişli yerine ön dişliyi değitirmen(tornada yaptırman) daha ucuz olacaktır.Son olarakta arka jant için o şekilde lastik yok bulursan bizide bilgilendirirsen sevaba girmiş olursun [/QUOTE]
GaCCaLL teşekkür ederim cevabın için
zinciri değiştirdim(değişttirttim) iyisinden aldım satıcı öle söledi iki adete 25 tl verdim 2 gün önce şuan çok iyi zincirden tık ses yok
arka dişli konusuna gelince hazırı var ise uygun olur diye düşündüm fiyat olarak
lastik konusunuda araştırmaktayım
-
14 Mayıs 2012, 21:54
#3143
iyi akşamlar arkadaşlar.arkadaşımda da sizin motorlardan var, debriyaj balatası gerekli.başka hangi motorların uyar bilginiz var mı veya genel bir bilginiz varsa açıklarsanız sevinirim.
-
15 Mayıs 2012, 09:11
#3144
mstfkrfk adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar.arkadaşımda da sizin motorlardan var, debriyaj balatası gerekli.başka hangi motorların uyar bilginiz var mı veya genel bir bilginiz varsa açıklarsanız sevinirim.
japon motorsikletlerin debriyaj balatasını takabilirsin
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
15 Mayıs 2012, 14:47
#3145
ocalh adlı üyeden alıntı
motorun sesi hakkında bi yorumum yok dinlemeden bi yere varılamaz burda yazmakla ama zincir değişimi için yan kapağı sökmene gerek yoktu zinciride çekoslovak malı 20tlye almıştım bekletmeden değiştir derim. Arka dişli yerine ön dişliyi değitirmen(tornada yaptırman) daha ucuz olacaktır.Son olarakta arka jant için o şekilde lastik yok bulursan bizide bilgilendirirsen sevaba girmiş olursun
GaCCaLL teşekkür ederim cevabın için
zinciri değiştirdim(değişttirttim) iyisinden aldım satıcı öle söledi iki adete 25 tl verdim 2 gün önce şuan çok iyi zincirden tık ses yok
arka dişli konusuna gelince hazırı var ise uygun olur diye düşündüm fiyat olarak
ORJİNAL ÖN VE ARKA DİŞLİ 50tl BULAMADIĞINIZ PARÇA YADA SERVİSLEİRN YOK DEDİKLERİ PARÇALARI BULURUM YARDIMCI OLURUM
lastik konusunuda araştırmaktayım[/QUOTE]
-
16 Mayıs 2012, 11:09
#3146
[/QUOTE]
ORJİNAL ÖN VE ARKA DİŞLİ 50tl BULAMADIĞINIZ PARÇA YADA SERVİSLEİRN YOK DEDİKLERİ PARÇALARI BULURUM YARDIMCI OLURUM
lastik konusunuda araştırmaktayım[/QUOTE][/QUOTE]
Ersay bey dişliyi soramadım adanadaki camgöz motora ama bugün soarım orjinal dişlinin 1-2 diş küçüğünü takmak istiyorum çünkü 70-80 km hızda 6. vitesi istiyor cihaz haa 6.vites yok ama cihazda ibrenin sonunuda görüyor hani ama ben fazla bağırmasını istemiyorum motorun zorlamak istemiyorum. bugün sorayım eğer bulursam fiyatını burada paylaşırım...
-
16 Mayıs 2012, 21:14
#3147
bu bağırmayla ilgili arkadaşlar ön dişliyi 15 yada 16 yaptıklarını duymuştum böylece şehir içi 5. vitesekadar çıkmıyor aynı zamanda motorun bağırmasınıda önlemiş oluyoruz paylaşmak istedim bu motorun gen haritasını çıkardım ben:D:D motorumla son günlerimi paylaşıyorum satılıkta olduğundan bugün yarın satılır fiyatı uygun tutttuğumdan ama herzaman bu sayfaya katkı sağlamaktan vazgeçmiycem bu motorlar çin tarihinin en iyi mini enduroları kesinlikle gaddar denilen cinsten:D:D hayırlı sürüşler herkese
-
17 Mayıs 2012, 00:19
#3148
Arkadaşlar ben 17 diş yaptırttım . Hemde bireyzle yaptı motorcu usta :D 16 yerine 17 yaptırın derim . Mükemmel perfonmans sağladı şahsım adına.. Kocaeli-İstanbul yaptım pazar günü. iki kişi otobanda 120-130 rahat gitti . Hatta bi arada hafif bayır aşağı ibreyi baya bi aştım tahminim 150-155 falan gördü :D Rampa çıkarkende 4. vites 90-100 arası zorlanmadı . . Şuan tek sıkıntım zincirin ses yapması . Onuda arkadaş gerdir demiş yarın bi gerdirmeyi denicem . İnşaAllah kalmaz ses falan sinir bozucu
-
17 Mayıs 2012, 01:06
#3149
k4d1r adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar... uzun bir süredir forumu takip edemiyorum. bir nevi inzivaya çekilmiştim. aramıza yeni katılan arkadaşları tanımayı çok isterim eskilerin de hala yerlerini unutmayıp burada olmalarına da çok sevindim gaccal yamhamaha ve niceleri soykan naptı bu arada motoru satacam diyordu en son neyse şimdi sizlerle yozgat konya arasında geçen yol maceramın fotoğraflarını seveceğinizi umarak paylaşıyorum.
Hoşgeldin Kadir.
Motoru satacağım derken iş buldum şimdi çalışıyorum.Yaz sonu gibi yeni motosiklet almak için satacağım.
Bu arada yeni gelenlere hoşgeldin diyorum.Ne zamandır foruma öyle bakıp çıkıyordum.Anlaşılan sessiz kalmamış bu konu, sevindim.
Hazır yazmışken son zamanlarda başımı ağrıtan bir durumu size aktarmak istiyorum.Önleminizi ne olur ne olmaz almanızı tavsiye ederim.Zamanla gidonu döndürdüğünüz için gidonden benzin deposunun altına doğru giden o kalınca kablo zarar görüyor ve bazı aksamlar çalışmıyor.Bu durum iki kez başıma geldi.Siz siz olun o kabloları bir kontrol edin.
ANGARAJ
-
17 Mayıs 2012, 01:23
#3150
@ soykan67 kalp kalbe karşı imis bende geçen gece kople kablolarımı gözden geçirdim. benzin teposunu fala soktüm. hem elektirikçi bantı hemde bez bantla kople gözden geçirdim. küçücük bir fare kaplolarda bazı yerleri kemirmişti. arada kontak lambası sönüyordu, bir yerlerde her yeri yalıtıp bantladıgım halde kontak lambası direksiyonu çevirdiğimde göz kırpmaya devam edince çıldıracak gibi oldum. her yerde bantlanmıştı onlazı çözmekte zor olacaktı derken olayın hız saatı devir saati kontak gurubunun fişleri ile motorun kadrosundan gelen kaploların fişlerinin oldugu yerden kaynaklandıgını fark ettim.
bakım yaparken o kısmada kontak temizleyici sıkmanızı öneririm.
-
18 Mayıs 2012, 00:05
#3151
bütün motosiklet aşıklarına selamlar bnm canavar da burda
-
18 Mayıs 2012, 00:22
#3152
maşallah maşallah Allah nazarlardan saklasın. sesi duruşu dört dörtlük.
-
18 Mayıs 2012, 00:43
#3153
-
18 Mayıs 2012, 11:13
#3154
korbygs adlı üyeden alıntı
bütün motosiklet aşıklarına selamlar bnm canavar da burda
çok iyi olmuş bende beğendim , eksozu nasıl açtırdın ?
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
19 Mayıs 2012, 01:43
#3155
yamyamaha adlı üyeden alıntı
@ soykan67
kalp kalbe karşı imis bende geçen gece kople kablolarımı gözden geçirdim. benzin teposunu fala soktüm. hem elektirikçi bantı hemde bez bantla kople gözden geçirdim. küçücük bir fare kaplolarda bazı yerleri kemirmişti. arada kontak lambası sönüyordu, bir yerlerde her yeri yalıtıp bantladıgım halde kontak lambası direksiyonu çevirdiğimde göz kırpmaya devam edince çıldıracak gibi oldum. her yerde bantlanmıştı onlazı çözmekte zor olacaktı derken olayın hız saatı devir saati kontak gurubunun fişleri ile motorun kadrosundan gelen kaploların fişlerinin oldugu yerden kaynaklandıgını fark ettim.
bakım yaparken o kısmada kontak temizleyici sıkmanızı öneririm.
Benim sağ sinyal yanmamaya başladı, ardından sol gitti sonra sol sinyali yakınca farlar yanıyordu Ustaya gittim tamir etti iyi güzel, çıktım yola.Benzinlikte durdum anahtarı çevirdim bir baktım motor durmadı, güvenlik butonunu da kapattım gene çalışmaya devam ediyor.Direk döndüm ustaya halletti fakat o kablolar fena kurcalandı ve canımı sıktı.
ANGARAJ
-
19 Mayıs 2012, 01:53
#3156
mirosoft gibi desene.
çalıştırmak için de sanırım eksoza üflemen gerekecek.
dostum özellikle elektirik arızalarında ustaya mustaya elletme yapa bildiğin yere kadar kendin yap.
ustayım diye çıkıyor piyasaya sonra senin başına geldiği gibi sinyali yak far sönsün.
" eee usta bunun sinyalini yakınca far sönüyor nasıl yapmışsın gece nasıl süreceğiz motoru" diyorsun "o da sinyali söndür farın yanar" diye cevap veriyor.
işini hakkı ile yapanları bu guruba dahil etmiyorum ama piyasada ustasından el almamış ama sırf askerlikten sonra dükkan açayım diye usta adı altında mekan açan çok kişi var.
ucuz yırtmışsın hele birde kornaya bassan tüm tesisatı yakardın mazallah.
-
19 Mayıs 2012, 03:37
#3157
-
19 Mayıs 2012, 04:18
#3158
Hocam videolar çok iyi olmuş gerçekten ellerine sağlık.
bi de şu ön çamurluktan nerden bulabiliriz acaba bende değiştirmek istiyorumda.
Ride to Live,Live to Ride.
-
19 Mayıs 2012, 13:49
#3159
korbygs adlı üyeden alıntı
sprelle eksozun ağzını kestim 1. susturucuyu çıkardım diğer susturucuyu da kaynakla sabitledim ve videoyu izlersen hysoung nasıl tokatlanır görürsün gerçi ben süremedim büyüklere saygımız var onlar kapıştı ben çektim
)) video linki start
http://www.youtube.com/watch?v=IbuEE...feature=relmfu 2 ve 3. laps
http://www.youtube.com/watch?v=ZnJMx...feature=relmfu ve FINISH
http://www.youtube.com/watch?v=kof2J...feature=relmfu
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------
son olarak egsozun ağzını tekrar çıkan kapağı kaynaklayıp sabitledim ve siyah püskürtme boya ile kötü görüntüyü kamufle ettim yakından bakınca belli oluyo eksoza işlem yapıldığı
)
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------
satmayı düşünüyodum makinemi ama her gün daha da aşık oluyo insan hele hele 1 hafta binmeyin sonra binin ne demek istediğimi anlıcaksınız ama bi 600 cc olamaz tabiki insanoğlu nankördür hep daha fazlasını ister mantığından giderseniz doğru ama eğer hız tutkunu tek teker hastası uçup zııplıcam diyosanız arazide bi 600 cc KTM gerek derim şehir içi kullanım dışına çıkmıcam diyorsanız ideal bi makine aldığımdan beri ne yolda bıraktı ne de bnm extra
harcamalarım dışında bi masraf çıkarmadı ama daha yapıcaklarım var kafamda lastik jant meselesi
acerbıs elbise giydirme yurt dışından ktm 250 radyatörlü motoru getirip üzerine monte etme gibi abartılı düşünceler
))
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------
dostum sana tavsiyem elektrik aksamını daha doğrusu makineni tek bir ustanın ve tecrübeli tanıdğın bi ustanın dışında başka bi tamirciye mümkünse başka kimseye elletme derim deneme yanılma ustası çok bu türkiyede o kadarını bizde yaparız deneme yanılma yoluyla
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:56 ----------
son olarakta bizim üstadların kapışmadan önceki dosthane fotoları
http://img515.imageshack.us/img515/3...8937197.th.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/4...8674115.th.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/1...8602495.th.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/776...8548966.th.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/8...8294386.th.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/964...8262400.th.jpg[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:33 ----------
nasipse daha sonra çektiğimiz videolar ve fotolarda kendim sürüp kendim de çıkıcam kısmet ne diyelim artık
korbygs Merhaba motorun hakikaten çok bakımlı ve güzel görünüyor.
performans olarakta 250 cc lik motoru geride bırakıyor süper valla
motorun dişlilerini değiştirdinmi değiştirdiysen ön arka kaç oldu?
son hızın nedir?
arka süspansiyonum çukura hızlı girdiğim zaman küt diye vuruyor sende varmıdır böyle bir sorun yoksa benim motora özel bir sorunmudur? diğer kullanıcılarda bu sorunuma cevap verebilirse çok sevinirim
-
19 Mayıs 2012, 17:16
#3160
dostum motor çok hoş ama dileğim burası gibi umuma açık paylaşımlarda kaskını da takman.
zira video da da göreceğin gibi bir siyah köpek var olayda, hayvandır nerede ne yapacağı belli olmaz.
bütün motorcular değerlidir ama burada yazıştığımız motorcu arkadaşlar bizim için bir kat daha değerlidir, bizleri üzmeyin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler