Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #261

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Evet sevgili Motor tutkunları,

    Bu hafta sonu saçımı kestireyim bahanesi ile motora atladım ve Ankara'nın bir ucundan öteki ucuna gittim. Ankaralılar bilirler, Elvankentten kalkıp Kırkkonaklara eski kuaförüme gittim. Mesafe 50 km'yi geçkin bir mesafe. Giydim elbiselerimi ve düştüm yollara. Şehiriçi trafiği berbattı. Arabasının içinde üşüdüğü belli olanların, beni motor üstünde gazlamış giderken görünce "Bunların alayı kafayı yemiş" dediğini ayan beyan hissettim doğrusu.

    Bu arada İstanbul yolunda yolda kalmış Mondial 250 MCT sürücüsü bir arkadaşı farkettik ve bir motorcu olarak yapmamız gerekeni yapıp hemen durduk. Kendisine yardım teklif ettiğimizde çok kibarca teşekkür etti ve yardımın birazdan geleceğini; ustasına haber verdiğini iletti bize. Bizde geçmiş olsun deyip yolumuza devam ettik. İnsanlar şaşkın şaşkın bizi seyrediyorlardı arabalarının içinden.Çünkü hava epey soğuktu ve ben kuaförümden çıktığımda yılın ilk karı ile yüzyüze geldim. Bu kaçırılmaz deyip hemen yola koyuldum. Gayet ucuza malettiğim elbiselerim sayesinde nerede ise hiç soğuktan etkilenmedim. Sadece çizmem eksikti ve birde eldivenlerim yazlık modeldi ama başarı ile korudular beni. yaklaşık 100 km kadar kar altında motor sürdüm. Lapa lapa olmasada havada keyifle uçuşan kar taneleri arasında egzotik bir yolculuk yaptım. Bu arada Abidinpaşada ki servise uğrayıp flaşör aldım ve çok beğendiğim arka sinyal takımını aldım.

    Herneyse aslında anlatacak çok şeyim var ama zamanı var diye düşünüyorum. Şimdi sizi karakızımı aldığım ilk gün çektiğim fotoğraflarını yayınlamak istiyorum.



    Bu resmi çektiğimde Karakızım henüz 5 km'de idi.



    Ama almamın üzerinden yaklaşık 4,5 ay geçmesine rağmen benim km ancak 4650 hanesini gösterebildi. Aslında hedefim sezonu kapatmadan 10.000 km yapmaktı ama kısmet olmadı nedense.

    Havalar elverdiği ölçüde motorumu asla bir garajda yalnızlığa terketmeyeceğim. Aynen aşağıda resimde göreceğiniz üzere puslu ve soğuk bir Ankara havası bile beni yıldırmayacak. Bu resim çekildiğinde Kırkkonaklardaydım ve kar yağışı başlamıştı. Tarih olarakta 4 kasım saat 15:20.

    Bu resmi arkamda artçı olarak donan kardeşime çektirdim. Pek kaliteli çıkmamış çünkü flaşı açık unutmuş.



    Gündüz gözüyle flaşın bu kadar farkedeceğini aklımın ucundan bile geçirmezdim ama soğuktan titreyen bir insanın çekebileceği en güzel fotoları çekti kendisi. Bu arada kardeşlerim ve akrabalarımın %100'u motosiklete aşina ve %85'inde motosiklet mevcuttur.



    Havanın soğuk olması bir yana milletin yollara iyice kar düşmeden evime yetişeyim çabası ise bu karelerdeki mutlu ifadelerimi alaca karanlık kuşağı filmleri izlemişcesine bozdu. Motorcu musun derdin var kardeşim.



    İşte bu resimde flaş kullanılmadan çekilen ve Karakızımın dayanılmaz karizmatik gösteren fotosu. Size söz kendi kendi güzel çekimlerimi yollayacğım. Yahu ilk fırsatta şunun ön çamurluğunu değiştireceğim yoksa bu çamurluk benim ruh yapımı değiştirecek. Acaba Çinliler motora nazar değmesin diye mi ön çamurluğu bu kadar berbat tasarladılar.



    Ama ne olursa olsun bizler motorculuğu sevdirmek ve bilinçlendirmek amacıyla her daim motorlarımızla beraber olmalıyız ve uygun kıyafetler ile motorsikletin sadece tek mevsime sığdrılması gereken bir tutku olmadığını göstermeliyiz. Bizim gibi düşünenlerin çoğalması sayesinde motosiklet sadece mevsimlik kullanılan geçici bir araç olmaktan çıkar ve bir taşıt muamelesi görür. Bizlerde maceracı çatlaklar kategorisine konulmaktan kurtuluruz hiç olmazsa.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #262

    Üyelik
    05 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    süperlight

    baycodslme

    Yazılarını takip ediyorum. Paylaşımların gerçekten çok güzel.Pratik bilgiler filan gerçekten çok ayrıntılı ve yaratıcı.
    Ben bir süperlight kullanıcısıyım ama senin makinadan almayı düşünüyorum bununla ilgili sana sorum olacak.
    as 200 gy ler 2 zamanmı tek zamanmı söylermisin. belkide okudum ama şu an hatırlamıyorum. Şimdiden teşekkür görüşmek üzere

  3. #263

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili bisiklet kardeşim,

    İltifaların için teşekkürler. Bilgi paylaşımı bizim zevkle yaptığımız bir olay. Senin soruna gelince piyasada ki motorlar 2 ve dört zamanlı olmak üzere ikiye ayrılır. Bi-Wankel gibi ürünleri göz ardı edersek tabii. Senin ve benim kullandığım motorlar dört zamanlı. Eski MZ'ler ile Jawa'lar 2 zamanlı idi. Yeni Ab yasası ile 2 zamanlı motorların ekzos emisyonları yüksek olduğu için yurtiçine ithalatı yasaklandı bildiğim kadarıyla ya da yasaklanacak. Kısacası piyasaya yeni giren ürünlerin hepsi dört zamanlı. Yarında sana bunalrın arasındaki farkı yazarım. Şimdilik iyi akşamlar.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  4. #264
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Sevgili Motobey
    Seni bu başlık için yaptığın paylaşımlar ve gösterdiğin gayretten ötürü kutlamak istiyorum. Seni kutlarken muhterem baycode'u da unutmamak gerekir. Doğrusunu söylemek gerekirse, her ikinizde bu başlığın duayenleri oldunuz yahu.
    Bizde motoru olmayan arkadaşlar olarak; sizin bu paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz ve devamlarını bekliyoruz.(Arkadaşlar eminim ki, sizde benimle aynı fikirdesinizdir.) Neyse uzun lafın kısası bu başlık için emeği geçen herkese teşekkürü kendim adına borç bilirim. Saygılar...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  5. #265

    Üyelik
    05 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    süperlight

    motobey

    ilgin için teşekkürler her ne kadar baycodeye yazmışda olsam seninkide kabulüm aynılarınıda rahatlıkla sanada forvartlardım.Ben asya motorun 200 lüğü 4 zamanlımı diye sormuştum.şimdiden saolll.

  6. #266
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Alıntı Incredible adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Motobey
    Seni bu başlık için yaptığın paylaşımlar ve gösterdiğin gayretten ötürü kutlamak istiyorum. Seni kutlarken muhterem baycode'u da unutmamak gerekir. Doğrusunu söylemek gerekirse, her ikinizde bu başlığın duayenleri oldunuz yahu.
    Bizde motoru olmayan arkadaşlar olarak; sizin bu paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz ve devamlarını bekliyoruz.(Arkadaşlar eminim ki, sizde benimle aynı fikirdesinizdir.) Neyse uzun lafın kısası bu başlık için emeği geçen herkese teşekkürü kendim adına borç bilirim. Saygılar...
    Benden de sana teşekkürler o halde.

    Alıntı bisiklet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilgin için teşekkürler her ne kadar baycodeye yazmışda olsam seninkide kabulüm aynılarınıda rahatlıkla sanada forvartlardım.Ben asya motorun 200 lüğü 4 zamanlımı diye sormuştum.şimdiden saolll.
    Sorunun cevabı verilmiş ama ben de onaylayayım: AS200GY-2 "4" zamanlıdır.


    Sevgili Motobey nihayet fotoğraflarına ulaşabildik ) Motorcu adam her koşulda kullanır motorunu, senin de bahsettiğin gibi...
    Flaşör aldım demişsin, ben de şu günlerde flaşörleri (flaşörden kastımız sinyaller değil mi?) yenilemeyi düşünüyorum. Nasıl bir model aldın, nekadar ödedin? Fotoğraflarını eklersen sevinirim.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  7. #267
    kangoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul

    Hepinize Selamlar

    07/11/2006 gecesi internette çin malı enduruları araştırıyordum.tesadüfen bu forumu keşfettim.hemen üye oldum.as 200 gy-2 dikkatimi çekti.diğerlerine göre daha tok duruyordu.biz iki arkadaş dağ bayır gezmek hafta sonları sitres atmak amacıyla motor almaya kararverdik. ve BAYCODE ve MOTOBEY gibi ustaların sayesinde 3 saat önce ne alırız derken 3 saat sonra nereden alırız sorusunu sormaya başladık kendimize.her ikinize vede forma emeği geçen herkeze saygılarımızı sunarız..artık ne alınır ÖĞRENDİK.ben istanbul gaziosmanpaşadayım vede bana yakın satış&servis bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.selamlar...

  8. #268

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Günaydın sevgili motor dostları,

    Dün mesaimin son saatlerinde apar topar yazmıştım topiğe. Ama bayağı canlanmış sayenizde. Elleriniz dert görmesin.

    Öncelikle sevgili Bisiklet kardeşime şunu iletmek isterim. Bu sitede emeği geçen birine teşekkür etmek topikte ki herkese teşekkür etmek demektir zaten. Ama Baycode gibi gerçekten araştırmacı ve geliştirmeci bir arkadaşımız herzaman için ekstra teşekkürü hak ediyor. Buradan kendisine ve diğer emeği geçen arkadaşlara bende teşekkür ederim. Biz sonradan geldik ve topiğin bugünlere gelmesinde onların büyük emeği sözkonusu.

    Sevgili Baycode,

    Bu Çinlilerin çoğu parçaları birbirinin aynısı. Al birini vur ötekine hesabı; al birinden tak ötekine. Ben kendi servisime gittiğimde flaşörün kalmadığını ve scooterlerden felan söke taka onlarda da pek bişeyin kalmadığını söylediler. Gidip Mondial'e sordum flaşörü. 7,5 YTL dediler. Daha sonra geçtiğimiz hafta sonu başka bir servise uğradım ve 3,5 YTL karşılığı bir flaşör aldım. Bildiğimiz iki tırnaklı gayet basit birşey. Eğer uzun ömürlü olsun dersen git bir elektrikçiye 5 YTL flaşör parası, 5 YTL'de işçilik olmak üzere ver 10 YTL'yi ve bir tofaş flaşörü taktır. Sonuçta çokta komplike bir olay değil. İki tane röle ve 12 volt. Sistem basit yani. Motorunun sağ tarafındaki orta kapağı sökersen flaşörü rahat bulursun. CDI ve Sigorta kutusunun olduğu yerde. Kapak açıkken sinyal verirsen zaten flaşörün sesi kendini ele veriyor. Benim şimdiki taktırdığım ses vermiyor ama işini yapıyor. Bu arada aşağıda gördüğünüz sinyalleri yeni taktırdım. Çiftine 12 YTL verdim. Daha geniş yüzeyli ve görülebilirliği daha iyi. Memnun kaldığım için önleride değiştireceğim. Bu arada fotoları sabah saat 07:25 itibari ile işe giderken çektim.



    Bu da önden görünüşü. Eski sinyaller var önde ve gayet küçük kalıyor diğerlerinin yanında.



    Bu arada vites boş müşirinden kaynaklanan yağ kaçağının garantiye girmediğini söyledi Abidinpaşada ki servis. Yağ kaçağının sebep olduğu lekeler açık seçik görülüyor ikinci fotoda. Sırf bu iş için özel parça getirtmiş ve parça bedeli 12 YTL imiş falan filan. bizde HIIIIII dedik ve geçtik. Sevgili Baycode yağ kaçağı için sen neler yaptırdın ve nasıl yaptılar? Yan kapak açıldı mı? Kapak contası değiştirildi mi? Bunları yaz sen banada ben bunu garantiye girdiğini zaten bunlarada öğretirim. Öyle bir sorunum yok.

    Sevgili Increadible kardeşim,
    Biz motorsuzken arkadaşların hevesleri ve paylaşımları ile mutlu olduk. Şimdi bizler paylaşıyoruz. Sana önceden dediğim gibi keşke buralarda olsaydın.


    Sevgili Kangoo,
    Sana da şimdiden hayırlı olsun derim. Aldığın zaman söyle sana hemen tüyolarını verelim. Tecrübe ve bilgi paylaştıkça değerlenen biir olgudur.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  9. #269
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Sevgili Motobey,
    Verdiğin bilgiler ve benimle ilgili yazdıkların için teşekkürler. Sayımız ne kadar çoğalır ve onunla orantılı olarak da -seviyeli- bilgi paylaşımımız ne kadar artarsa o kadar iyi olur diye düşünüyorum.
    Bu gün muhtemelen ben de sinyalleri değiştireceğim. Motorun havasını da değiştiriyor bence bu değişim.
    Yağ kaçağının olduğu veya olabileceği noktalar:
    1. yağ filtresinin kapak contası
    2. karter kapak contası
    3. boş vites müşürü
    4. ayakla marş pedalının keçesi
    5. vites kolunun motor bloğuna girdiği yerdeki keçe

    Hepsini kontrol ettirt. Bunların tamamı garanti kapsamında değişen parçalardır. Boşuna para ödemiyeceğini biliyorum ama gene de yazma ihtiyacı hissettim: Hakkını Ara.

    Sevgiler, saygılar.

    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baycode tesüf ederim sana!!! o kadar çağırdım gelmedin. yürekçe çağırdı diye geliyon
    şaka bir yana muğdat camisinin yan tarafında ( sahil ) enjoy cafe var. saat 7 den sonra bir çok kişi orda olacak. elbette bende bekleriz
    İşten güçten gelemedim Benkaan , bir dahaki sefere artık.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  10. #270
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    günaydın komşu topik ahalisi bizim gy-200 topiğine pek uğramaz oldunuz

    Motobey karakızın çok güzel maşallah. Benim sarıkızda ekzantrik zinciri hoşolmayan sesler çıkarmaya başladı tahminim değişecek ve bunla ilgili servisle sıkı bi kavgaya tutuşucaz tahminim. Bu aralar acaip yoğun olduğumdan (öyle böyle değil sabah 8:00 akşam 21:00 ve c.tesi pazar dahil hatta geçen perşembe gece sabahladım) bi türlü fırsat bulamadım götürmeye arada motorla gidip geliyorum umarım kopup başımı ağrıtmaz.

    Geçen perşembe gecelediğimde sabaha karşı yağmur ve soğuk bi gecede köprüden geçerken milletde bana bu manyak mı diye bakmışdır kesin, yanlız saat 5.00 gibi motora binmeyin derim çünkü siz 70-80 civarı sağdan giderken bi angut yan şeridinizden o yağmur ve rüzgarda boş yolda 150-160 civarı geçince hiç hoş olmuyor tavsiye etmem. Amacım o gece sadece eve sağ salim ulaşmak oldu. Neyse bende sarıkızımın resimlerini koyiyim buraya daha geçen perşembe çektim bende







    Bu arada değiştirdiğim lastiklerden acaip memnunum. Herkese tavsiye ederim yol tutuşu harika. Acaip su birikintilerine girdim hiç sorun çıkarmadı.

  11. #271
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    Sayın kastore,
    Eklediğin fotoğraflar için teşekkür ederiz. Senin sarıkız'ın Maşallahı var ha! Birde sana birşey soracağım. Geçen gittim Ramzey satan bir bayiye inceledim şahane motor yahu. Her tarafını mıncıkladım motorun. Birde ne göreyim Karbüratör JAPAN çıktı. Çok şaşırdım. Doğrusunu söylemek gerekirse gayet güzel bir motosiklet ama fiyat konusu... Diğer muadillerine göre bayağı pahalı 3.340,00 dedi bayi + plaka masrafları dahildi sanırım. Yinede çok pahalı geldi bana. Sen kaça ve nereden aldın. Daha doğrusu hangi bayiden aldın. Şimdiden teşekkürler. Saygılar...
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  12. #272
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Incredible teşekkürler umarım sanada kısmet olur gönlüne göre bi motor, evet ramzey'de bi çok parça 82 model suzuki'den duyduğuma göre, motordan genel anlamda memnunum, ben motoru 0 almadım 650 km'de izmirli bi genç arkadaştan aldım Temmuz başında. Şu an yeni lastiklerle beraber 2,750'ye vermeyi düşünüyorum bende isteyen olursa, ama tok satıcı misali satmayada niyetim yok, yani memnunum kısacası. Motoru plaka dahil 3.500 civarına satıyolar benimde bildiğim.

  13. #273

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Kastore,

    Sizin topiğede uğrarız inşallah. Sana nacizane tavsiyem eğer zincirden şüpheleniyorsan kesinlikle erteleme. Çünkür egzantrik zinciri subap zamanlamasını sağlayana bir ünite. Eğer rolantide koparsa motoru az bir zararla kurtarabilirsin ama yoldayken koparsa eğer; subap dalması gerçekleşir ve motorda ki subap ve piston kafasına göre serbest çalışmaya başlar. En iyi ihtimalle subaplar yamulur, piston kafası yamulur ve hatta subapı kırarsa piston, kol, gömlek, krank, üst kapak yani kısaca tüm motor haşat olur. Tabii motoru kitlemesi bile sözkonusu. Aman ha ihmal etme.

    Sevgili Baycode,

    Benim motor vites levyesinin gövdeye girdiği noktadan kaçırıyor. Arkadaş vites boş müşirinden kaynaklanıyor dedi ama bilemiyorum. Yeter ki bir kere göreyim nasıl yapılıyor.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  14. #274
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Sevgili motobey,

    Yazdıklarını harfiyen biliyorum, giderken kitleme ihtimalide yüksek ayrıca dediğin gibi, debriyajı sıkarsam yırtarım, yoksa yandım , işte bu yüzden canımın sıkkınlığı, bakalım garantiye sokacaklar mı? Kavga çıkacak kesin. 2,500 km de olacak iş değil ama bu, nasıl kullanırsan kullan, bizim motor çok çabuk vites bitiriyor ön dişliyi büyütmek veya arkayı küçültmek lazımdı, yapamadım bi türlü, ön dişliye takmıştım bi ara ama piyasada benimkinin ön dişlisi yok, çok ince frezeli, ama tamire bırakınca önü 16 yapıcam tornaya vericem dişliyi frezeyi oturtturucam. Böylece kompresöre kalma oranı düşecek bence buna sebep devamlı motorun kompresöre binmesi vites küçültünce. Neyse bi yaptıriyim anlatırım ne oldu..

  15. #275

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Kastore,

    Dişli konusunda bende seninle hemfikirim. AbidinpaşaDa ki ustaya bunun dişliyi 16 yapalım dediğimde bana 17 yapalım dedi ve fiyat olarak dişli için 15 YTL istedi. Sevgili Baycode arkadaşımız dişli için 7,5 YTL demişti. Arada ki fark hiç önemli değil ama 17 dişlinin motoru çok yoracağı kanaatindeyim. Ama 16 dişliyi bende açık açık düşünüyorum. Çünkü %85 şehiriçinde kullanacağım motoru ve hemen hemen her binişimde gayri ihtiyari olarak motorda 6. vitesi arıyorum. Yola çıkıpta 5. vitese yükseldiğimde, motorun rahat çalışmasını istiyorum. Sonuçta 1. vites gayet kısa tutulmuş ve dişli değişimi ile çok fazla güçten düşeceğini sanmıyorum. Eğer yanılıyorsam hemen bir arkadaş bize söylesin. Akıllı adam herşeyi tecrübe eden kişi değildir. AKILLI ADAM BAŞKALARININ TECRÜBELERİNİ KULLANABİLEN ADAMDIR. Modlar kusura bakmasın ama burayı bağırarak yazmak istedim.

    Eğer motorun kompresyonunu düşürmek istiyorsan arka dişliyi büyültmek daha mantıklı. Ama yüksek kompresyon aslında çokta kötü birşey değil. En azından motorun piston, segman ve gömleğinin sağlam olduğunu gösterir.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  16. #276
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Motobey arkadaşım, altıncı vitesi arama konusunda ben de hemfikirim. Kastore'nin sorunu sanırım başka. Yani bence ön dişliyi büyütse veya arka dişliyi küçültse dahi o sorun bence bu yolla çözülmez. Aynı motor bende de var. Şu an 3000 km'deyim, kompresyon hakikaten çok güçlü ama o sorun çok şükür bende yok. Sürat olarak ta otoyolda ibre sona vurdu (130). Eğer dişli değişse sürat biraz daha artıyor ancak çekiş düşüyormuş. Bunu arka dişliyi küçülten bir arkadaş söyledi. Beraber gittiğimiz çok rampalı yollarda bana göre (o da ramzey 200 cc cross) hep bir vites altta giderek bana uyum sağladı. Dolayısıyla dişli çapını değiştirmek düz yol hızını artırsa da arazi şartlarında çekişi ve performansı etkiliyor. Zaten bu motorlar hız için değil arazi şartlarında iyi performans göstersin diye yapılmış. Bence orjinalini bozmamak lazım. Selamlar.

  17. #277
    kastore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2006
    Şehir
    Sahrayıcedid/Istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650SA
    Motobey ve Naci63,

    İkinizinde haklı olduğu noktalar var, bende kendimce bu yüzden karar veremedim zaten, arazi kullanımı mı ağırlıklı yol kullanımı mı ? bana göre yol daha ağarlıklı, araziye sık gitmiyorum bu durumda kararım dişliyi değiştirmekten yana kullanıcam, amacım sürat arttırmak değil, sürat 90-100 iken motorun daha rahatlıycağını da düşünüyorum bu dişli değişimi ile. Yakışda eminim azalıcaktır çok yokuşlu yollarda gitmezsen. Ancak ben kompresör olayının kesinkes bu ekzantrik zinciri zorlanmasının sebebi olduğunu düşünüyorum, bunların dişli çark yapılarınıda pek incelemedim, kapak açıldığında kesin yanında olucam bakiim malzeme nasıl?

  18. #278

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 2013
    Karakızların servis manuelleri buradan download edilebilir.

    Manuellere baktım da bu karakızlar manyetoluymuş, çinlileri tebrik ederim manyeto = akü bitik olsada yürümeye devam demektir.

  19. #279

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Xtremetawsan,

    Sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Bu manuelleri araya araya google'ı bıktırmıştım valla. Çok ama çok teşekkürler sevgili dostum. Bu meretlerin manyetolu olduğunu ıssız ve yamurlu bir gecede saatte 90 km/h hızla giderken öğrenmiştim. Kontağın bağlantı switchleri çıkmıştı. Lambaların ve tüm aydınlatmanın gitmesine rağmen yola devam etmesinden anlamıştım.

    Bu arada dün yerimde duramadım ve akşam saat 20:30 civarı hiç üşenmeden montumu, pantolonumu, sırt korumamı, kaskımı, eldivenlerimi, soğuktan korunmak için iç giysilerimi felan giyinip kuşandım ve motorla yola düştüm. Sırf gezmek olsun bahanesi ile. Yaklaşık 40 km kadar gezdim. İşim olmasa herhalde en az 100 km felan gezerdim diye düşünüyorum. Sadece boynum biraz üşüdü. Balaklava almanın zamanı gelmiş. yapabilirsem eldiveniminde kışlık modelini alacağım. Gayet keyifli ve bilinçli bir yolculuktu. Yalnız motorumda belirgin bir performans kaybı var gibime geldi. İbreyi kırmamak için her seferinde gaz keserken bu sefer ibreyi 130 km/h hızın üstüne çıkaramadım. Tabii bunu çevre yolunda ve gayet uygun ışıklandırmalı boş sayılabilecek 5 şeritli bir yol düzlüğünde denedim. Hafta sonu buji, filtre ve zincir bakımı yapacağım. Bu rada depom bayağı bir benzin sızdırıyor. Dün akşam benzin musluğunu açmak için elimi uzattığımda elim resmen benzinle ıslandı. Binip binmemekte tereddüt bile ettim ama onca hazırlanmışız. Kuruladım benzini ve yola çıktım sonuçta.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  20. #280

    Üyelik
    05 Ekim 2006
    bu motorların şu anki fiyatını bilen var mı en son 2.650 ydi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler