yaş biraz ilerledi. yıllarda çok bonkör davrandı. 103 kiloyum şuan. haliyle genişledik ve geniş koltuk çok iyi olur. bisan lifan senator vardı onun koltugu bu konuda çok iyidi. buralaeda bir asya denk gelse koltuguna bir bakaçağım neler yapa bilirim diye.
Merhaba;
Klasik bi giriş olacak ama sitenizdeki yazıları okuyup AS200GY TAY aldım. Deneyimlerini paylaşan tüm arkadaslara teşekkür ediyorum. Daha önce hiç motor kullanmamıştım ama yıllardır forum sitelerini okuyordum. Dün ilk sürüşten sonra bugun 208km yol yaptım Bugun kullanırken forumdaki konunun en son kaldığı yer aklıma geldi "koltuk". Motordan indiğimde sünnet çocukları gibi yürüyodum. Alışılıyodur sanırım.
Kitapçıktaki rodaj dönemi (500km) için yazılanlara pek uyamadım. Umarım ileride sıkıntı yaratmaz. Rolanti ayarını bi türlü tutturamadım. Işıklarda motor stop etti. Onun dışında sıkıntı yaşamadım. Yarın rodajı tamamlayım diyorum
Geziden bi fotoğraf paylaşıyorum.
motor çok güzelmiş hemşehrim. rodaj için uya bildiğin kadar uy. ama havalar sıcak ne kadar çok uyarsan senin için o kadar iyi olur. ilk 500 km yağ değişim için. rodaj daha uzun sürer.
Güle güle kullan.Allah kaza ve bela nasip etmesin.Salı günü bende Ankara-Sinop yapacağım.Ailem önden arabayla ben arkadan motorla geleceğim.Biraz garip ama ilk uzun yol tecrübemi yapmak istiyorum
Saol üstad motora henüz kavuşamadım ama tavsiyelerine uyacağım,
Umursamadığın kadar özgürsün
arka sinyalini de düzelt bi ara havaya bakıyo
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
Teşekkür ederim. walla yokuş çıkma, yarım gaz gitme ama tam gaz da gitme diyor kitapçıkta Dikkat etmeye çalışıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Vidalar gevşiyo sürekli. Düzelttim
Teşekkür ederim. Keyifli bi yolculuk olur umarım. Deneyimlerini paylaş mutlaka.
Merhaba arkadaşlar sanırım hepimiz uzun yollardayız baksanıza kimse yok piyasada
4 günlük Isparta gezimi çok şükür kazasız, belasız ve arızasız olarak bitirdim
Ancak dönüş yolu tamamen rüzgarlıydı. Motor çok yalpalandı hep rüzgar karşımdan esti.
Sonuç olarak kuvvetli rüzgara karşı ortalama 80 Km/s gitmenin karşılığında yedek hariç bir depo benzin ile 126 Km gidebildim. Yolda benzinim bittiğinde ilk kilometre sayacına baktım. O anda yüzümün aldığı şekli görmenizi çok isterdim.
Çok şükür ki her uzun yolculuğumda yanıma ne olur ne olmaz diye 2.5 Litre şişede yedek benzin alırım. Bu yedek benzin ve depomun yedek rezervi ile yoluma devam edebildim.
Sizlere bir de sorum olacaktı arkadaşlar:
Motorumla uzun yolda giderken yola çıktıktan sonra ilk 15-20 dakka hiçbir sorun olmuyor ama sonrasında şöyle bir anormalle karşılaşıyorum:
Öeneğin 3. viteste devirde gidiyorum. 4. vitese geçmek için birden gaz veriyorum motorum önce biraz boğulur gibi olup yalpalıyor ardından gaz yiyip devri yükseliyor. Bu olay 5. vitese geçerken daha bariz oluyor. Ama 1., 2. ve 3. viteslere geçişlerde bu olmuyor. Sizce olası problem nedir? Şimdiden çok teşekkür ediyorum.
dostum senin motorda benımki gibi somuruyor benzini desene. unicros dostum sanırım karbüratorun hava ayarından. gerçi böle uzaktan dinlemeyle ne kadar olur bilmiyorum ama az aç yada çok az kıs. hava filtren temizmi onada bir bak. eee bukadar bakmışkende bujiye bir göz at 0.7 bilemedin 0.8 olması gerek.
yani motor ısınınca yapıyorsa bu sorunu aklıma hemen siboplar geliyor sanırım ayar yaparlarkrn çok sıkı yapmışlar. normalde sibopta başka emarelerde olması gerekirdi ama sanırım biraz gevşese fena olmaz.
Çok teşekkür ederim Yamyamaha dostum söylediklerine dikkat edeceğim. En son motorumu 1000 Km bakımı yaptırdığımda ustama bujiyi de değiştirmesini söylemiştim ama gerek yok demişti. Aslında böylesi daha iyi oldu istediğim bujiyi(NGK Iridium) kendim alıp takarım inşallah.
Sana danışmak istediğim bi konu daha vardı:
Motorumun zincirini 1000 Km'de temizleyip Castrol'un zncir yağı ile yağlamıştım. Şuan motor 2000'de tekrar zincirime bakım yapacağım. Ama zincirin ön dişliye girdiği sol motor kapağı etrafında, ön dişliden püskürdüğü belli olan kırmızımsı lekeler var. Bunlar Castrol'un yağı aşındıkça olan lekeler olduğunu varsaydım ama sana da sormak istedim.
Bir de motoruma siyah bir motor koruma demiri taktırıp bunun da iki tarafına sis lambası taktırmayı düşünüyorum. Isparta'ya gidip gelirken karşı tarafdan gelen endurocularda bu tip lambalar var ve farla beraber yaktıklarında çok hoş duruyor
AYRICA KONYA'DA İKAMET EDEN ARKADAŞLARA SESLENİYORUM: GELİN BİR GÜN MOTORLARIMIZLA BULUŞUP GÜNÜ BİRLİK BİR GEZİ YAPALIM. KONYA ETRAFINDA GÜNÜBİRLİK GEZEBİLECEĞİMİZ ÇOK GÜZEL GÜZERGAHLAR VAR. MESELA BU HAFTASONU BEN BİR TANE YAPACAĞIM. GÜZERGAHIM: KONYA MERKEZ-DERBENT-ILGIN-GÜNEYPINAR-KONYA MERKEZ(212 KM)
---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:53 ----------
Yamyamaha dostum bujiyi değiştirmekle ilgili "0.7-0.8" derken neyden bahsettiğini sorabilir miyim? Pek bilgim yok o konuda.
---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 22:55 ----------
ARKADAŞLAR GÜZERGAHIMI DAHA İYİ GÖSTEREYİM BUYRUN LİNKİNİ
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...8b2d67b864a535
0.6 0.7 0.8 bunlar buji tırnağının aralıkları mm olarak. yani sentil ( sentil çakısıda deniyor ) ölçdüğünde sentil çakısının tatlı sert geçdiği ölçü. yoksa mekanik kalem uçlarıylada fikir sahibi olabilirsin. 0.7 denen kalem ucunun kalınlığı adı üstün de 0.7 dir. katolok değerine bak. bazen ustalarımız aceleyle iş yaparken, bujinin dibini silindir kısmına hafif de olsa vurdurduklarında orijinal de olması gereken değerin altına düşüyor ( tırnak aralıgı daralıyor ). aşırı uzun kullanımda ise tırnak aralıgı aşınmalardan dolayı açılıyor. kitapcıgında yazan deyer senin için önemlidir. alman gereken buji odur yeni aldıgın bujiyi ölçmeye gerek yoktur mutlaka doğrudur.
sen gezmeyi seven birisin onun için zinciri daha sık yağlamayı tavsiye ederim. yağlamayı bilemedin 500 km de bir temizlemeyide 1000 km de bir yap. yağmurlu havalarda tozlu yollarda bunu 300 km debire düşür. castrolun zincir yağını bilmiyorum aslında hazır zincir yağlarını kullanmıyorum. basınçlı siprey kutularda satılan sıvı gresler var ben onlardan kullanıyorum. aman zinciri yağlarken arka diske ve lastiğe dikkat et yağ sıçrarsa mutlaka hareket etmeden temizle kayar düşer yada frene bastığında adrenalini tavana yapıştıracak bir süprüzle karşılaşırsın. koruma demirleri şart bizim motorlara nikalaj pek gitmiyor ama sizin motorlarda nikelajda siyah kadar güzel dura bilir. benim tercihim genede siyahtan yanadır.
sis lambası şart nekar görünür olabiliyorsan okadar iyi. ama motorun ürettigi bir güç var onu aşmamaya dikkat et. tesisatı üzer aküyü boşaltır. ama çok güzel yakışacağına eminim.
Verdiğin kıymetli bilgiler ve ayırdığın vakit için çok teşekkür ederim dostum. Zincirime daha sık bakacağım bundan sonra
---------- Post added at 22:19 ---------- Previous post was at 22:17 ----------
Keşke toprağım bende daha ne rotalar var ama hep kendim gidiyorum müsait oldukça. Kendi başına da güzel oluyor ama birkaç kişiyle eminim daha güzel olur.
ARKADAŞLAR CUMARTESİ GİDECEĞİM İNŞALLAH. GELMEK İSTEYEN OLURSA BURDAN HABER ETSİN.
Slm ASYA'lı arkadaşlar.
Sizlere bahsettiğim geziyi gerçekleştirdim şükür sorunsuz geçti. Geziden önce motorumun tüm bakımlarını yaptım çünkü 2000 Km'ye gelmişti. Yaptığım bakımlar:
Yağ değişimi (Castrol 4T 15W-40) (1000 Km'de koyduğum yağı değiştirdim ama bir 1000 Km daha giderdi sanırım ben çok memnunum)
Yağ ve hava filtreleri temizliği (Yağ filtresi gaz yağı ile; hava filtresi benzin ile temizlendi, temizlenip kuruyan hava filtresi makina yağına batırılıp sıkıldıktan sonra takıldı)
Buji değişimi (Aldığımdan beri bujiyi değiştirmedim. Üzerinde gelen bujinin dandik olabileceğini düşünerek 2000 Km'de bujimi NGK Iridyum ile değiştirdim)
Zincir bakımı (Gazyağı ve diş fırçası ile güzelce temizleyerek Castrol zincir yağı ile yağladım)
Çevre somun ve vidaların kontrolü (motorumu tamamen çıplak hale getirip tüm vida, somun kısımlarını lokma takımıyla sıktım ve kontrol ettim)
Son olarak biraz modifikasyon yaptım. Yamyamaha dostum benim eski motoru bilir eski motorumun elcik korumalarını ve amörtisör kapaklarını şimdiki motoruma taktım. Sanırım pek yakışmadı kısa zamanda eskilerini takarım herhalde
İşte fotolar
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
aslında yakışmış ama sanırım kırmızının tonundan biraz kaybediyor. biraz daha mat bir kırmızı olsa daha hoş olurdu.
denge çok önemli sol çantadan sağ çantaya biraz eşya transfer et. alet çantası senin gezilerde olmazsa olmazı onada birkaç 3m kaliteli reflektör takıştır. gezilerin herdaim güzeldi ve hep güzel olacak. nasip belki birgün birlikte gezeriz.
Merhaba arkadaşlar 1 haftadır yoktum motosikletimle biryerlere gitmiştim.Ankara-Sinop-Ankara şeklinde toplam gidip dönüş 800 km'lik yol.Motosikelt sorun çıkarmadı.100 km'de bir dinlendirdim fakat dikkatimi çekti bayırlarda motor güçsüz kalıyor.Ayrıca kaliteli km göstergemin ibresi sağa sola sallanıyordu.Bazen hız denemesi yaptım fakat 115'i geçemedim.Toplam harcadığım benzin 800 km'de 130 lira.Bana pek normal gelmedi şehir içiyle aynı idi.400 km 5-6 mola yaparak beni hiç yormadı sadece kıçım biraz acıdı
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)