Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2261
    k4d1r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    as200 gy-TAY
    ben araştırdım öne hiç bakmadım ama bizim arka jant&lastik chopper standartlarında olduğu için chopper başlığı altında birebir uyan lastikleri bulabiliryorsun tabi dişlilerini değil... kampana değişmeden bi jant ve telleri ayarlanırsa uygun ebatlarda lastik bulmak daha kolay gibi geliyor bana


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2262
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------

    Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti

  3. #2263
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı jönysf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------

    Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti
    1000 km için ne kadar alırlar acaba? birde yağ almam gerekiyor 50 tl felan gider sanırsam toplam.Ön lastiği genişletsek birşey olurmu ki? ön lastik çok ince ve yol tutuşu hiç iyi değil.

  4. #2264

    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Alıntı jönysf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------

    Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti
    hangi servise götürdün motosikleti? birde servis hakkında bir yorumun var mı? ilgilendiler mi? güven veriyor mu servis?

  5. #2265
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 km için ne kadar alırlar acaba? birde yağ almam gerekiyor 50 tl felan gider sanırsam toplam.Ön lastiği genişletsek birşey olurmu ki? ön lastik çok ince ve yol tutuşu hiç iyi değil.
    servis kitapçığı vermedilermi sana soykan? 1000km bakımında ne yapıldığı yazar orda hatta sitede de vardı asyanın hangi kmlerde hangi bakımların yapıldığı ile ilgili bi araştır olmadı beraber yaparız

    ben her 1000kmde bir yağ değişip bujiyi kontrol ediyorum zincir vs aklıma gelince yağlıyorum falan.aslında bu ara da yağlasam olur 500km oldu yağlayalı
    ANGARAJ

  6. #2266
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kitapçığı vermedilermi sana soykan? 1000km bakımında ne yapıldığı yazar orda hatta sitede de vardı asyanın hangi kmlerde hangi bakımların yapıldığı ile ilgili bi araştır olmadı beraber yaparız

    ben her 1000kmde bir yağ değişip bujiyi kontrol ediyorum zincir vs aklıma gelince yağlıyorum falan.aslında bu ara da yağlasam olur 500km oldu yağlayalı
    Neler yapacağı yazıyorda herif yapmıyor ki çoğunu ne kadar tutacak meraklıym çünkü ardından çoşkun motora gideceğim kontrol için.

  7. #2267
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Arkadaşlar bugün Motorumla gezintiye çıktım sakin , sakin gidiyordum birden motor stop etti bir kaç kere marşa bastım çalışmadı hiç zorlamadım Direk servisi aradım 15 dakika içinde gelip motorumu servisin önüne çektiler. Üç saatlik kontürolun sonunda elektirik asamında yani yan ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler ve garantiden beynin yenisi ile deyiştirileceğini ve sorunların iki gün içinde çözüleceğini söylediler umarım iki günden fazla sürmez. Gelişmeleri sizinle burdan paylaşacam...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------

    Alıntı barths adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi servise götürdün motosikleti? birde servis hakkında bir yorumun var mı? ilgilendiler mi? güven veriyor mu servis?
    Adana ATİK MOTOR. çalışanlarında iş yok ama sahibi çok ilgili İsmail bey. İsmail bey olduğu için servise güveniyorum...

  8. #2268
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler


    mantıklı gelmedi.

  9. #2269
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler


    mantıklı gelmedi.
    Valla hocam al bendende o kadar. Bekleyip göreceğiz sonuç ne olacak?

  10. #2270
    k4d1r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    as200 gy-TAY
    merhaba dostlar.

    bugün işe başladım. gazete dağıtacağım sabahları.belki bu motora yakışmayacak bir hareket olduğunu düşünebiirsiniz ki bende öyle düşünüyorum ama acilen para kazanmam lazım bugün bana bölgeyi gösterecek abiyle buluşmak için depoya gittim bölgeyi iyice öğrenmek için güzergahı kamera ile kaydettim. depoya giderken ki kısmı kesip yükledim bakmak isterseniz video Gaccal senin memleket sen izle özellikle konya city enduro

    sonlara doğru orada küçük bi kargaşa oldu kahvaltı yapmadığımı hatırladığım için çay ocağına dönmeyi akıl ettim


    NOT: kamerayı düzgün takamamışım kusura bakmayın biraz eğik videodan anladığınız kadarıyla zamanında uyanamadığım için acele ettim

  11. #2271
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı k4d1r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba dostlar.

    bugün işe başladım. gazete dağıtacağım sabahları.belki bu motora yakışmayacak bir hareket olduğunu düşünebiirsiniz ki bende öyle düşünüyorum ama acilen para kazanmam lazım bugün bana bölgeyi gösterecek abiyle buluşmak için depoya gittim bölgeyi iyice öğrenmek için güzergahı kamera ile kaydettim. depoya giderken ki kısmı kesip yükledim bakmak isterseniz video Gaccal senin memleket sen izle özellikle konya city enduro

    sonlara doğru orada küçük bi kargaşa oldu kahvaltı yapmadığımı hatırladığım için çay ocağına dönmeyi akıl ettim


    NOT: kamerayı düzgün takamamışım kusura bakmayın biraz eğik videodan anladığınız kadarıyla zamanında uyanamadığım için acele ettim
    bunun ayıp hiçbir tarafı yok sıkma canını hatta helal olsun denilir ama çoğu yerden silme geçmissin aman dikkat deyim öle yerlerde pek hız yapma ne olur ne olmaz sabahın erken saatleri olduğu için kimse yok galiba piyasada bide bir yola çıkışın var maşşalah kamyon gibi almıssın aman dikkatli kullan mario gibi 2. 3. hakkın yok bu meret üzerinde bunu unutma
    ANGARAJ

  12. #2272
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Arkadaşlar Motorumu bügün tekrar teslim aldım. Elektirik aksamı ve beyni garantiden değiştiler beş kuruş para vermedim... Şuan sorunsuz çalışıyor.

    Herkeze sorunsuz sürüşler diliyorum...

  13. #2273
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bunun ayıp hiçbir tarafı yok sıkma canını hatta helal olsun denilir ama çoğu yerden silme geçmissin aman dikkat deyim öle yerlerde pek hız yapma ne olur ne olmaz sabahın erken saatleri olduğu için kimse yok galiba piyasada bide bir yola çıkışın var maşşalah kamyon gibi almıssın aman dikkatli kullan mario gibi 2. 3. hakkın yok bu meret üzerinde bunu unutma
    GaCCaLL'a katılıyorum.İzlerken birkaç kez aman dedim.Yolda yürüyen insanların ne yapcağı hiç belli olmuyor.Ben motorumu araba gibi kullanıyorum yolda arabaymışım gibi ilerliyorum bu sayede zorla da olsa saygı gösteriyorlar.

  14. #2274
    k4d1r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    as200 gy-TAY
    aynen soykan ın dediği gibi bende ilk defa izlerken oha aman çarptım dedim heleki turuncu koninin ordan geçerken. çoğu yerden dediğin gibi silmişiz Gaccal kullanırken gayet sakin heyecan yapmadan gidiyordum :D ama burdan izlerken çok değişik geldi birde arabalar geçmesin diye koyulan metal engellerin üzerinden geçmişim gibi olmuş sanıyorum ki telefonu tam ortaya bantlamadığımdan öyle oldu

    kamyon gibi de viraj alırım hee

  15. #2275
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı k4d1r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen soykan ın dediği gibi bende ilk defa izlerken oha aman çarptım dedim heleki turuncu koninin ordan geçerken. çoğu yerden dediğin gibi silmişiz Gaccal kullanırken gayet sakin heyecan yapmadan gidiyordum :D ama burdan izlerken çok değişik geldi birde arabalar geçmesin diye koyulan metal engellerin üzerinden geçmişim gibi olmuş sanıyorum ki telefonu tam ortaya bantlamadığımdan öyle oldu

    kamyon gibi de viraj alırım hee
    toprağım başka ya
    ANGARAJ

  16. #2276
    k4d1r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2011
    Şehir
    konya
    Motosikleti
    as200 gy-TAY
    burda dura dura böyle oldum

    ortaam gel de konyalı motor görsün yanyana gidelim şöyle bi zaferde maferde

  17. #2277
    mehmetmumtaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2010
    Şehir
    MUĞLA -DENİZLİ -GAZZE
    Motosikleti
    X-treme Motard 250cc
    arkadaşlar sibop ayarılarını yapmasını bilen varmı ? veyaz sibop ayarı gerektiğini nerden anlarız diyeyim daha doğrusu ?
    İnna lillahi ve inna ileyhi raciun

  18. #2278
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı k4d1r adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burda dura dura böyle oldum

    ortaam gel de konyalı motor görsün yanyana gidelim şöyle bi zaferde maferde
    İnşallah Onuda yaparız geldiğimde muhakkak görüşelim ama normalde haftasonları geliyorum hep birde ilçedeyim ben Sarayönüne gidiyoruz direk merkeze pek uğrayamıyorum uğradığımda da vakit sıkıntı oluyor ama izinde mizinde görüşelim

    arkadaşlar sibop ayarılarını yapmasını bilen varmı ? veyaz sibop ayarı gerektiğini nerden anlarız diyeyim daha doğrusu ?
    Ona sentil lazım evvela birde supap kapaklarını açtığın içim malum sıvı conta loctitle tarzı ne zaman yapılacağı konusuna gelincede senede 2 sefer diyorlardı bizim motorlara yaz ve kış olarak değerlerinide bu topicde yazılmıştı arayıp bulman lazım veya daha kolayı motor ustasına götür max 20 tl ver yaptır.
    ANGARAJ

  19. #2279
    jönysf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    ilindirin üzerindeki kapağı 2 adet M6 alyan başlı civata tutuyor onları söktüğünüzde silindir kapağını çıkarabilirsiniz. Kapağı söktükten sonra havayla temizleyip içerisine toz pislik girmemesine dikkat etmemiz gerek.Silindir kapağının altında bizi sübaplar bekliyor. Altta sübapları görebilirsiniz.

    Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı. 125cc katagorisi için bu değer sabitmidir bilmiyorum. Benim araştırmamda CBR125 için Hondanın belirlediği değer bu. Motorunuzun sübap boşluklarını doğru öğrenmeniz önemli. Sübap ayarına başlamadan önce motoru vites'e takıp, arka tekeri çevirerek pistonun üst ölü noktaya (en üst noktaya) gelmesini sağlamamız lazım. Üst ölü noktayı yakalamak için Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alırken bujinin kıvılcımlarından yararlanarak üst ölü noktayı bulmayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu tekniği İhtiyardan duydum. Ben bu şekilde yapmıyorum ama bundan sonrakinde böyle yapacağım.

    Sübapların arasındaki boşluğu ölçmek için kullandığımız aparatın adı "Sentil (filler) Çakısı" Bunu genelde kalıpçılar kullanır. Piyasada bulmak biraz zordur. Fakat ihtiyar abim araştırmış ve Tekzende bulmuş.
    Ahanda bu sentil denilen Filler çakısı.Tekzende var 675 kuruş

    Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"

    Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.

    Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.

    Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz

    Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor

    Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.

    Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.
    Önemli notlar:
    Bu işe başlarken,
    1-Silindir kapağı ve çevresini basınçlı hava ile temizliyoruz.
    2-Bujiyi söküyoruz.
    3-Motoru orta sehpaya alıyoruz.
    4-Vitesi 1 e alıyoruz.
    5-Arka tekeri elimizle gidiş istikametinde yavaşça çevirip pistonu ÜÖN üst ölü noktaya alıyoruz.
    6-Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alıyor olmalı.
    7-Kontak açık olmalı ki bujideki kıvılcımı görelim.
    8-Külbütör kapağını açınca bir miktar yağ dışarı sızabilir.
    9-Kapak açıldıktan sonra herhangi bir pisliğin gitmemesine özen gösteriniz.
    Arka tekeri çevirince piston 2 kere yukarıda olur,biri ateşleme zamanında diğeri eksoz sonu emme başında.Buji ÜÖN ye gelmeden az önce 3-5 derece önce ark olur.Buji deliğinden içeriye plastik bir çubuğu (gazoz pipeti olabilir) pistona dayayıp diğer elimizle tekeri çevirip pistonu en üst noktaya alırız,bu esnada ekzantrik milinin kamlarının subap saplarıyla teması her iki subaptada kesilir doğru ayar zamanı budur.
    Evde kendi yapmak isteyen arkadaşların işine yarayabilir. Tekrar söylüyorum ALINTIDIR

  20. #2280
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Çok yayarlı bir kaynak olmuş birgün kendim yapmaya cesaret edersem ilk buraya bakacağım.
    Arkadaşlar ben yakında 1000 km bakımına götüreceğim sizce ne kadar tutar bakım yağ hariç


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler