Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
02 Mayıs 2011, 18:44
#2261
ben araştırdım öne hiç bakmadım ama bizim arka jant&lastik chopper standartlarında olduğu için chopper başlığı altında birebir uyan lastikleri bulabiliryorsun tabi dişlilerini değil... kampana değişmeden bi jant ve telleri ayarlanırsa uygun ebatlarda lastik bulmak daha kolay gibi geliyor bana
Reklamlar
-
02 Mayıs 2011, 23:45
#2262
evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------
Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti
-
03 Mayıs 2011, 01:30
#2263
jönysf adlı üyeden alıntı
evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------
Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti
1000 km için ne kadar alırlar acaba? birde yağ almam gerekiyor 50 tl felan gider sanırsam toplam.Ön lastiği genişletsek birşey olurmu ki? ön lastik çok ince ve yol tutuşu hiç iyi değil.
-
03 Mayıs 2011, 11:00
#2264
jönysf adlı üyeden alıntı
evet ne kadar lastik satan firma varsa hepsini aradım 15" için cross lastiği yok en aşşağı 17" var
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:31 ----------
Bugün motorum 499 km oldu bakıma götürdüm. 20 tl param gitti
hangi servise götürdün motosikleti? birde servis hakkında bir yorumun var mı? ilgilendiler mi? güven veriyor mu servis?
-
03 Mayıs 2011, 18:13
#2265
ANGARAJ
-
03 Mayıs 2011, 19:23
#2266
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
servis kitapçığı vermedilermi sana soykan? 1000km bakımında ne yapıldığı yazar orda hatta sitede de vardı asyanın hangi kmlerde hangi bakımların yapıldığı ile ilgili
bi araştır olmadı beraber yaparız
ben her 1000kmde bir yağ değişip bujiyi kontrol ediyorum zincir vs aklıma gelince yağlıyorum falan.aslında bu ara da yağlasam olur 500km oldu yağlayalı
Neler yapacağı yazıyorda herif yapmıyor ki çoğunu ne kadar tutacak meraklıym çünkü ardından çoşkun motora gideceğim kontrol için.
-
03 Mayıs 2011, 19:39
#2267
Arkadaşlar bugün Motorumla gezintiye çıktım sakin , sakin gidiyordum birden motor stop etti bir kaç kere marşa bastım çalışmadı hiç zorlamadım Direk servisi aradım 15 dakika içinde gelip motorumu servisin önüne çektiler. Üç saatlik kontürolun sonunda elektirik asamında yani yan ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler ve garantiden beynin yenisi ile deyiştirileceğini ve sorunların iki gün içinde çözüleceğini söylediler umarım iki günden fazla sürmez. Gelişmeleri sizinle burdan paylaşacam...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------
barths adlı üyeden alıntı
hangi servise götürdün motosikleti? birde servis hakkında bir yorumun var mı? ilgilendiler mi? güven veriyor mu servis?
Adana ATİK MOTOR. çalışanlarında iş yok ama sahibi çok ilgili İsmail bey. İsmail bey olduğu için servise güveniyorum...
-
03 Mayıs 2011, 19:51
#2268
ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler
mantıklı gelmedi.
-
04 Mayıs 2011, 01:07
#2269
yamyamaha adlı üyeden alıntı
ayaklıktaki müşürün kısa devre yapması sonucu beynin yandığını söylediler
mantıklı gelmedi.
Valla hocam al bendende o kadar. Bekleyip göreceğiz sonuç ne olacak?
-
04 Mayıs 2011, 16:39
#2270
merhaba dostlar.
bugün işe başladım. gazete dağıtacağım sabahları.belki bu motora yakışmayacak bir hareket olduğunu düşünebiirsiniz ki bende öyle düşünüyorum ama acilen para kazanmam lazım bugün bana bölgeyi gösterecek abiyle buluşmak için depoya gittim bölgeyi iyice öğrenmek için güzergahı kamera ile kaydettim. depoya giderken ki kısmı kesip yükledim bakmak isterseniz video Gaccal senin memleket sen izle özellikle konya city enduro
sonlara doğru orada küçük bi kargaşa oldu kahvaltı yapmadığımı hatırladığım için çay ocağına dönmeyi akıl ettim
NOT: kamerayı düzgün takamamışım kusura bakmayın biraz eğik videodan anladığınız kadarıyla zamanında uyanamadığım için acele ettim
-
04 Mayıs 2011, 17:47
#2271
k4d1r adlı üyeden alıntı
merhaba dostlar.
bugün işe başladım. gazete dağıtacağım sabahları.belki bu motora yakışmayacak bir hareket olduğunu düşünebiirsiniz ki bende öyle düşünüyorum ama acilen para kazanmam lazım
bugün bana bölgeyi gösterecek abiyle buluşmak için depoya gittim bölgeyi iyice öğrenmek için güzergahı kamera ile kaydettim. depoya giderken ki kısmı kesip yükledim bakmak isterseniz
video Gaccal senin memleket sen izle özellikle konya city enduro
sonlara doğru orada küçük bi kargaşa oldu kahvaltı yapmadığımı hatırladığım için çay ocağına dönmeyi akıl ettim
NOT: kamerayı düzgün takamamışım kusura bakmayın biraz eğik videodan anladığınız kadarıyla zamanında uyanamadığım için acele ettim
bunun ayıp hiçbir tarafı yok sıkma canını hatta helal olsun denilir ama çoğu yerden silme geçmissin aman dikkat deyim öle yerlerde pek hız yapma ne olur ne olmaz sabahın erken saatleri olduğu için kimse yok galiba piyasada bide bir yola çıkışın var maşşalah kamyon gibi almıssın aman dikkatli kullan mario gibi 2. 3. hakkın yok bu meret üzerinde bunu unutma
ANGARAJ
-
04 Mayıs 2011, 20:08
#2272
Arkadaşlar Motorumu bügün tekrar teslim aldım. Elektirik aksamı ve beyni garantiden değiştiler beş kuruş para vermedim... Şuan sorunsuz çalışıyor.
Herkeze sorunsuz sürüşler diliyorum...
-
04 Mayıs 2011, 20:12
#2273
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
bunun ayıp hiçbir tarafı yok sıkma canını
hatta helal olsun denilir ama çoğu yerden silme geçmissin aman dikkat deyim öle yerlerde pek hız yapma ne olur ne olmaz sabahın erken saatleri olduğu için kimse yok galiba piyasada bide bir yola çıkışın var maşşalah kamyon gibi almıssın aman dikkatli kullan mario gibi 2. 3. hakkın yok bu meret üzerinde bunu unutma
GaCCaLL'a katılıyorum.İzlerken birkaç kez aman dedim.Yolda yürüyen insanların ne yapcağı hiç belli olmuyor.Ben motorumu araba gibi kullanıyorum yolda arabaymışım gibi ilerliyorum bu sayede zorla da olsa saygı gösteriyorlar.
-
05 Mayıs 2011, 00:54
#2274
aynen soykan ın dediği gibi bende ilk defa izlerken oha aman çarptım dedim heleki turuncu koninin ordan geçerken. çoğu yerden dediğin gibi silmişiz Gaccal kullanırken gayet sakin heyecan yapmadan gidiyordum :D ama burdan izlerken çok değişik geldi birde arabalar geçmesin diye koyulan metal engellerin üzerinden geçmişim gibi olmuş sanıyorum ki telefonu tam ortaya bantlamadığımdan öyle oldu
kamyon gibi de viraj alırım hee
-
05 Mayıs 2011, 11:31
#2275
k4d1r adlı üyeden alıntı
aynen soykan ın dediği gibi bende ilk defa izlerken oha aman çarptım dedim heleki turuncu koninin ordan geçerken. çoğu yerden dediğin gibi silmişiz Gaccal kullanırken gayet sakin heyecan yapmadan gidiyordum :D ama burdan izlerken çok değişik geldi birde arabalar geçmesin diye koyulan metal engellerin üzerinden geçmişim gibi olmuş sanıyorum ki telefonu tam ortaya bantlamadığımdan öyle oldu
kamyon gibi de viraj alırım hee
toprağım başka ya
ANGARAJ
-
05 Mayıs 2011, 22:56
#2276
burda dura dura böyle oldum
ortaam gel de konyalı motor görsün yanyana gidelim şöyle bi zaferde maferde
-
06 Mayıs 2011, 14:40
#2277
arkadaşlar sibop ayarılarını yapmasını bilen varmı ? veyaz sibop ayarı gerektiğini nerden anlarız diyeyim daha doğrusu ?
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
06 Mayıs 2011, 14:58
#2278
k4d1r adlı üyeden alıntı
burda dura dura böyle oldum
ortaam gel de konyalı motor görsün yanyana gidelim şöyle bi zaferde maferde
İnşallah Onuda yaparız geldiğimde muhakkak görüşelim ama normalde haftasonları geliyorum hep birde ilçedeyim ben Sarayönüne gidiyoruz direk merkeze pek uğrayamıyorum uğradığımda da vakit sıkıntı oluyor ama izinde mizinde görüşelim
arkadaşlar sibop ayarılarını yapmasını bilen varmı ? veyaz sibop ayarı gerektiğini nerden anlarız diyeyim daha doğrusu ?
Ona sentil lazım evvela birde supap kapaklarını açtığın içim malum sıvı conta loctitle tarzı ne zaman yapılacağı konusuna gelincede senede 2 sefer diyorlardı bizim motorlara yaz ve kış olarak değerlerinide bu topicde yazılmıştı arayıp bulman lazım veya daha kolayı motor ustasına götür max 20 tl ver yaptır.
ANGARAJ
-
06 Mayıs 2011, 15:04
#2279
ilindirin üzerindeki kapağı 2 adet M6 alyan başlı civata tutuyor onları söktüğünüzde silindir kapağını çıkarabilirsiniz. Kapağı söktükten sonra havayla temizleyip içerisine toz pislik girmemesine dikkat etmemiz gerek.Silindir kapağının altında bizi sübaplar bekliyor. Altta sübapları görebilirsiniz.
Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı. 125cc katagorisi için bu değer sabitmidir bilmiyorum. Benim araştırmamda CBR125 için Hondanın belirlediği değer bu. Motorunuzun sübap boşluklarını doğru öğrenmeniz önemli. Sübap ayarına başlamadan önce motoru vites'e takıp, arka tekeri çevirerek pistonun üst ölü noktaya (en üst noktaya) gelmesini sağlamamız lazım. Üst ölü noktayı yakalamak için Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alırken bujinin kıvılcımlarından yararlanarak üst ölü noktayı bulmayı kolaylaştırabilirsiniz. Bu tekniği İhtiyardan duydum. Ben bu şekilde yapmıyorum ama bundan sonrakinde böyle yapacağım.
Sübapların arasındaki boşluğu ölçmek için kullandığımız aparatın adı "Sentil (filler) Çakısı" Bunu genelde kalıpçılar kullanır. Piyasada bulmak biraz zordur. Fakat ihtiyar abim araştırmış ve Tekzende bulmuş.
Ahanda bu sentil denilen Filler çakısı.Tekzende var 675 kuruş
Resimde gördüğünüz yayın hemen üstündeki (saplamayı) civatayı tutan somunu gevşetiyoruz. Ve 06mm kalınlığındaki sentili arada gezdirerek tatlı sıkı gezinmesini sağlıyoruruz. Böylelikle aradaki boşluk 0,6 mm ye gelicek. Ben ayar yaparken aradaki boşluk 0,7mm idi buda şıkır şıkır bir sese yüksek devirde zırıltıya sebep oluyordu. En nefret ettiğim şeydir "ZIRILTI"
Ve aradaki boşluğu istenilen değere getirdiğimizde saplamayı sabit tutarak somunu güzelce sıkıyoruz. Somunu iyice sıktıktan sonra tekrar kontrol etmekde fayda var.
Egsoz sübabını tamamladıktan sonra sıra geliyor emme sübabına. Emme sübabının değeri ise 0,26mm hemen hemen yarı yarıya. Egsoz sübabının boşluğunun daha fazla olmasının sebebi; egsoz sübabının daha fazla ısınması. Isınan metaller uzarlar, soğuyanlar ise büzüşür diyebiliriz. Elimdeki sentil çakısında 0,26mm yoktu. Piyasadaki çoğu sentil çakısında 0,26 yok. Bu yüzden bu sübabı biraz daha tatlı sıkı sıktım. 0,01'lik bir değer çokta önemli değil.
Aynı şekilde emme sübabındaki boşluğuda ayarlıyoruz
Sıra geldi silindir kapağını yerine takmaya. Kapağı çıkardığımızda conta ezilmiş olacağı için buradan yağ sızdırmamak amacıyla kapağın oturan yüzeylerine sıvı conta sıkmakta yarar var. Fakat sıkacağınız sıvı conta kırmızı renkte olsun. Eğer beyaz renktekinden kullanırsanız kapağı bir süre sonra tekrar sökmek istediğinizde sökemeye bilirsiniz. Beyaz olan sıvı conta yapışkan. Kırmızı olan ısıya dayanıklı 8 dakikada kuruyor. Her evde bulunması lazım çok işe yarıyor
Ben sıvı conta kullanmadım. Herhangi bir sızdırma olmadı. Ama dediğim gibi sıkmakta yarar var.
Biraz el kabiliyetiniz var ise bu ayarı kendiniz yapabilirsiniz. Ben kendi motorumla uğraşırken çok zevk alıyorum. Kendiniz yapmayı düşünürseniz umarım bu bilgiler işinize yarar.
Önemli notlar:
Bu işe başlarken,
1-Silindir kapağı ve çevresini basınçlı hava ile temizliyoruz.
2-Bujiyi söküyoruz.
3-Motoru orta sehpaya alıyoruz.
4-Vitesi 1 e alıyoruz.
5-Arka tekeri elimizle gidiş istikametinde yavaşça çevirip pistonu ÜÖN üst ölü noktaya alıyoruz.
6-Bujinin kablosu takılı ve pasolu-vidalı yeri şase alıyor olmalı.
7-Kontak açık olmalı ki bujideki kıvılcımı görelim.
8-Külbütör kapağını açınca bir miktar yağ dışarı sızabilir.
9-Kapak açıldıktan sonra herhangi bir pisliğin gitmemesine özen gösteriniz.
Arka tekeri çevirince piston 2 kere yukarıda olur,biri ateşleme zamanında diğeri eksoz sonu emme başında.Buji ÜÖN ye gelmeden az önce 3-5 derece önce ark olur.Buji deliğinden içeriye plastik bir çubuğu (gazoz pipeti olabilir) pistona dayayıp diğer elimizle tekeri çevirip pistonu en üst noktaya alırız,bu esnada ekzantrik milinin kamlarının subap saplarıyla teması her iki subaptada kesilir doğru ayar zamanı budur.
Evde kendi yapmak isteyen arkadaşların işine yarayabilir. Tekrar söylüyorum ALINTIDIR
-
06 Mayıs 2011, 18:21
#2280
Çok yayarlı bir kaynak olmuş birgün kendim yapmaya cesaret edersem ilk buraya bakacağım.
Arkadaşlar ben yakında 1000 km bakımına götüreceğim sizce ne kadar tutar bakım yağ hariç
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler