Merhabalar Sevgili Arkadaşlar,
Hemen topiğimizi canlandırayım. Bu topiğin diğer topiklerden ne eksiği var değil mi dostlar? Regal Raptor topiğinin uzunluğunu sütten kesilmiş kuzu gibi bön bön bakarak hayretle okudum hep. Bizim ne eksiğimiz var?
Evet sevgili Baycode,
Şimdi teşhisin benim durumuma uygun bir paradigma oluyor. Neden dersen aslında doğru olan çözümün benim sorunuma uygun değil. Nasıl olur bu mantık dersen şöyle açıklayayım. Zincirim çekişte yükü tekere iletirken sorun yok ama yavaşlamaya geçincebu durumun tersi oluşur. Hah işte zurnanın pırt dediği yer burası. (Boşuna uğraşmayın bu zurna zırtlamayacak.) Zincir sanki dişlinin üstünde dönüyor.Tık tık sesi sürtme sesi değil. Resmen diş atlama sesi ve zinciri gersen bile bu durum değişmiyor maalesef. Tahminimce Yan kapağı açmam gerekecek ama yaparız bizde. Madem mantıklı bir yaklaşımla çözülemiyor bizde deneysel yöntemle çözeriz.
Sevgili Baycode senin motorun arka tekerinde zaman zaman belirgin derecede hissedilen bir gezinme oluşuyor mu? Bazen hiç farkedilmeyen bu durum bazen insanı tedirgin edecek duruma gelebiliyor. Motorun arka tekerini askıya alıp dönüş geometresini gözlemleyeceğim. Ayrıca hala asfalt çizgilerinin üstünde motor kayma eğilimine girebiliyor. Kısmetse önce arka lastiği değiştireceğim ama önümüzde ki sezonu bekliyorum şimdilik.
Motorun kompresyonu muhteşem. Hatta o kadar muhteşem ki şehiriçinde gerekmediği sürece fren kullanmıyorum. Aslında bu durum beni fazlacada sevindirmiyor. 6000 km'den sonra daha yumuşak bir ayar yaptırmak istiyorum. Tam hatırlayamıyorum ama katalog değerleri soğuk motor için emme 0,3 mm, egsoz 0,5 mm olsa gerek. Bunlar kesin ve net rakamlar değil çünkü yazarken acaba mı diye düşündüm. Neyse onu tekrar yazarım.
Buji olarak NGK DR8EA öneriliyor. Ankara'da sorduğum üç beş yerde bulamadım ve hala üzerinde gelen LG marka dandirik bujiyi zımparalayıp zımparalayıp kullanıyorum.
Motorda yağ olarak Shell Vsx 15/50W sentetik yağ kullanıyorum. Motorum orta devirli olduğu için tam cuk diye oturan bir yağ. İlk gelen yağ ile kullandığımda ortaya çıkan metal seslerini Ferrari şanzımanı bile çıkaramazdı. Ama ne zaman ki bu yağdan koydum o anda motor karısından zılgıt yemiş kılıbık Kastamonulular gibi sus pus oldu beahhhh. Havalar iyice soğusun hele o zamanda daha ince olan Castrol GPS 10/40W Sentetik kullanacağım.
Ayrıca bu karbüratör diyaframı konusunda ne yapacağımı bilemiyorum. Sıkıntı yaratmadan çözmek istiyorum. Buna bağlı oluştuğuna inandığım en büyük sorun hareket halindeyken benzininiz bitipte yedeğe geçmek için durduğunuzda başınıza geliyor. Yedeğe geçseniz bile motor bir süre benzin çekemiyor. Ama hareket halindeyseniz oluşan yarım yamalak vakum yedek depoyu emmeye başlıyor. Üç kere yolda kaldım ve en az beş dakika beklemek zorunda kaldım her seferinde. Çok mantıksız gibi geliyor olabilir ama inanın ki başka bir mantık bulamadım ben.
Aslında yazacak çok şey var ama herşey sırasıyla.