merhabalar arkadaşlar, bir acemi daha katıldı aranıza 1.5 aylık strike kullanıcısıyım 700e yaklaştı kilometrem. bu motoru alma sebebim ankaranın yetersiz hatları ve dolmuş fiyatları oldu. 5 kmlik yolu 2 dolmuşa binerek alıyodum artık canıma tak etti aldım motorumu, çok da memnunum. yakıtı azalmaya başladı ama hala yeterli düzeyde değil 3.3 lt civarı yakıyo 100 kmde. dişli ve lastik baya konuşulmuş ve faydası da azımsanmayacak düzeyde belli ki. benim merak ettiğimse kaça patladığı bu meretlerin. onun hakkında da bilgi verirseniz güzel olur. ve dediğim gibi sırf dolmuşa para vermemek için aldığımdan bu motoru, pek bi bilgim yok motorlar hakkında. ankarada olan arkadaşlar çırağınız olarak takılabilirim yeter ki bişeyler öğreneyim bu güzel havalarda hepinizi keyifli sürüşler
Aramıza hoşgeldin, hayırlı olsun , bakımlarını aksatmazsan seni üzmeyecek motordur strike.
Ehliyetin, ekipmanların tamdır umarım.(ankara gibi yerde!)
Benim 13000km.oldu, arıza yapmadı(nazar değmesin ) beni yolda bırakmadı.masraflarım; yağ-yağ flitresi,buji, arka fren balatası şimdide hava flitresi değişimi yapacam.
Burada dişli konusunda ben dahil sana yardımcı olacak arkadaşlar var.
Kazasız, keyifli sürüşler,(ıslak zeminde lastiklere dikkat!!).
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------
Evet arkadaşlar, motorumun hava flitresinin değişme vakti gelmişti, sipariş vereyim dedim fakat hava flitresi içi yokmuş komple kutu varmış 40tl. Bende başka arayış içine girdim ve hava flitresini söküp yerine honda activa flitresi taktım 4tl. Süper oldu motor sanırım daha çok hava aldığı için biraz daha performanslı çalışmaya başladı. Sizede tavsiye ederim kazıklanmanın gereği yok
Foto atıyorum; bu orjinal flitresi,
Buda activa flitresi takılmış hali
Bu arada motorun plastik aksamları pahalı, yan kapaklar ve ön arka plastik parçaları kırmamaya çalışın
Arkadaşlar mrb ben mesut ankaradayım söyle bir sorunum var motorumu 36 dişli ile değiştirdim ancak zincir gerginliğini ayarlayamadik çünkü zincir bir bollasiyor bir gerginlesiyor yarim tur ceviriyorum gergin yarim tur ceviriyorum bol taktigim dişli uyumlu güvenilir yerden aldim benzer bir silinti ile karsilasan olduğu yada neden boyle oldu bilgisi olan varsa paylasirda sevinirim. Tşk.
Zincir gergi vidalarını iyi ayarlaman lazım, zincir gerginginliği ayarladıktan sonra kontra vidalarınıda iyi sıkman lazım...
meugur sağol ancak zincir gerginliğini ayarlayamıyoruz aslında bu işlemleri ben yapmıyorum ankara'da hızır ustayı tanıyanlar varsa o yaptı işlemi zincir gerginliğini ayarlamayamıyoruz.
Motorun debriyaj halatının, şase numarasına sürtmesinden dolayı (birçok motorda bu problem olabiliyor) şase nosu'nun 1-2 numarasını traşlıyor, fakat okunmuyor değil. Bende debriyaj halatını söküp gidon maşasının sol tarafına alıp bağladım, böylelikle sorun ortadan kalktı, ayarınıda yaptım şıkır şıkır çalışıyor(biraz geç oldu ama ) rakamlar tamamen silinirse ilerde araç muayenesinde sorun olur.
Foto çektim atıyorum;
Not: arkadaşlar motorla ilgili birbirimize yardımcı olabilmek için, resimli anlatım yaparsanız iyi olur
Kazasız iyi sürüşler...
Arkadaşlar nette gezerken gordum yurt dısında Strike 125 olarak keeway markasıyla satılıyor ve fiyatı 1400 Euro. Yani ulkemizde 4000 civarı fiyatla satılması gerekirken çok ucuza satılıyor. Gerçekten sağlam bir alet biçok kullanıcıyla konustum.
Merhaba arkadaslar bende araniza yeni katildim daha 300 kmdeyim. Bogaz kecesi bana gorede kronik sorun bende yasadim 1 kiside daha gordum. Lastikleri degistiricem acaba on ve arkaya bir kalini uyar mi? Nereye gitsem arkayi kucultup standart 3.00 18 takmak istiyor.
Bu hafta sonu kuba ya 10.000 bakimini yapacagim...
Meugur, activa filtresi yakiti artirirmi?
Asagidaki yavru yeni demiratim. Yamaha 4silindir, 600cc.. Motor buymus, arkadaslar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:17 ----------
Yeni canavarın hayırlı olsun gökhan,
-aktiva flitresi yakıtı arttırmadı, herşey normal, ne arttı ne azaldı.
- bu arada biliyorsunuz ; arka zincir dişli somunları sürekli gevşiyordu, ve buna bi çözüm arıyordum,
Bu gevşemeler titreşiminde daha düşük devirlerde hissedilmesine neden oluyordu,
Çözümü arka dişli somunlarını "keçeli somunlarla" değiştirmekte buldum, şimdi gevşemiyor, ve alt devirlerdeki titreşimde gitti.
1-2 foto atacağım...
arka dişliye taktığım keçeli somunlar;
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
motoru sıfırda alsanız, 2.elde alsanız arka dişli somunlarını "keçeli somunlarla" değiştirmenizi öneririm.
arka dişlim artık gevşemiyor rahat ettim. gevşeyen civatalar titreşim yapıyor, gidişi çekişi olumsuz etkiliyor arkadaşlar..
Benim motor son 2 depoda 3.6 ve 3.7 litre yakti, 100km de...
10000 km de. Bujiyi 9000 km de degistirdim. Sebebi ne olabilir acaba?
Hangi marka buji taktın? Hava flitresi temizmi, birde en önemlisi kullandığın yağ ve değişim zamanı,
Benim motor 14500km.ye geldi. en geç 2000km. de yağı değiştiriyorum, 1500km.den sonra yağ artık özelliğini kaybetmeye başlıyor.
Benimki, 100kmde ortalama 3lt. Yakıyor, % 50 artçılı kullanıyorum.
Benim motor 10000 km gecti.
Buji ve yag, bakimin disinda hic ellenmedi. Periyodik bakilmasi temizlenmesi gereken bir yeri varmi, teker gobek bilya vs, gidon , amortisor disli degisimi, temizligi bakimi yapilmasi gereken bir yer varmu? Meugur?
-motor yağını castrol,shell motorsiklet yağı ile değişim,
-yağ flitresi değişimi,
-2 defa ngk buji değişimi,
-hava flitresi değişimi(honda activa flitresi kullandım)
-arka dişli civata mevzusunu paylaştım zaten,
-Gevşek civata varmı kontrol;
- emme manifoldunu kontrol etme, (yırtık çatlak olabilir) .
-arka dişli göbegini gresleme,
-zincir gerginlik ayarı ve yağlanması,
Benim şimdiye kadar motora yaptığım bakımlar bunlar.
Benim manifoldu kontrol ettim ince çatlaklar gördüm, herhalde
Yakın zamanda değişim gerekecek, şu an için kaçak göçek yok..
Herkese merhaba artik bende sizlerden biriyim. Yarin notere gidiyorum ve strike mi aliyorum. Hemen hemen tüm sayfalari , yazilanlari okudum. Güzel dostluklar oluşmuş yararli bilgiler paylasilmis. Birkaç sorum olacak
1. Arkaya bi bagaj düşünüyorum. Marka model hangisi kullanislidir?
2. Alacagim motorun sağ aynasi çatlak. Aynalarda yetersiz geldi ayna konusunda öneriniz?
3. Motoru 2.el aliyorum noter,plaka, tescil ivir zivir nerelere ve ne kadar masraf yaparim?
Motora biraz biniyim tecrübe ettiğiniz gibi 38lik dişli düşünüyorum. Lastikleri de tabi halledecegiz. Şimdiden teşekkürler...
1. Maxem 46lt bas çıkar özelliği olan çantası var fiyat / performans olarak tavsiye ederim. Not: Büyük çantadır 2 kask alanlardan. Eğer motosiklete yeni başlıyorsan çanta takılıyken antremana çıkma yan yatmalarda çantan gereksiz yere kırılır çatlar vs...
2. Ayna olarak herhangi bir motosikletçiden ayna alabilirsin. Çirkin durmayacağını düşünürsen cbf150 aynalarını tavsiye ederim.
3. 2. el alıyorsan noter masrafın var 100küsür tl sigorta masrafın var kişiye göre değişir. www.koalay.com buradan sigortanı teklifi al çok uygun fiyat verdikleri oluyor diğer firmalara göre.
4. Bunların hepsinden önce düzgün bir KASK, MONT, DİZLİK, ELDİVEN al. Ve bunların hepsini ekmek almaya giderken bile kullan.
5. Dişli konusu. Eğer tecrüben yoksa zaten dişliyi baştan değiştir. Çünkü motor orijinal dişlisiyle çok agresif yani debriyajı biraz sert bıraksan birak 1. vitesi 2. viteste bile tekere gelebiliyor. Ve yeni öğrenen biri olarak çok fazla tekere gelir ve düşersin. Tavsiyem ve kullandığım 36 dişli ile şimdiden değiştir. Faydasını görürsün. Hem yakıt, hem kullanım rahatlığı olarak.
Son olarak bu motosiklet 150 cc grubunda fiyatına göre en iyi motosiklet olduğunu söylüyorlar. Buna inan motorun keyfini çıkar
Kazasız belasız sürüşler.
Cevapların için çok sagol. Maxemin çift kasklı çantasını taktirmistim. Sende üstüne yazdın isabet oldu. Aynalara uyuz oluyorum kictan yaklaşan hic bi vasitayi goremiyosun asiri körler. Motorcuda bi kaç model vaktim tatmin olmadim cbf aynalarina bakicam ama onerin üzre.
Bu arada kendimi tanitmadan konuya dahil oldum. Herkese merhaba Deniz ben uzun yıllardır motor kullanıyorum. Aileden gelme bisey. Kubayi sadece okula gel git az yaksin mantigiyla aldim. Yaza kawasaki z750 düşünüyorum inşallah.
Korumalik olarak racing makinede kullandigim eldiven kask ve bellik kullanıyorum. Muhtemelen motordan daha pahalilardir
Kalkista tekere gelmekten bahsetmissiniz. Çok uysal bi alet geldi bana kalkisi iyi ama yetersiz. 38 ilk dişli takinca dusuyo mu kalkis torku? Saygimlarimla...
Öyleyse aramıza hoşgeldin Deniz
Aynalar benimde canımı sıkmıyor değil. Aynı tavsiyen olursa beklerim.
Emin ol pek çok kişinin korumaları motordan pahalı oluyor. Öyle de olmalı zaten
Ben yeni başlayan olduğum için sorun yaşamış olabilirim ama 1-2 yıldır motosiklet kullanan arkadaşlarımda kalkışlarda dikkat etmemi önerdiler. Senin için sorun yoksa sıkıntı yok. Bu dişlinin sana zararları çabuk vites istemesi, yüksek hıza çıkamaması ve yakıt fazlalığı olur. Ben 36 dişli ile artçımla beraber pek çok kez yokuşlar çıktı uzun yollar gittim hiç birinde de motorun yemedi demedim. Gücü azalıyor ama seni rahatsız etmiyor gücü azalıp hızı artmış olur ve vites aralığı uzuyor.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)