Kuba Strike 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
evet ben yokken polemik olmuş, kanbersiz dügun olurmu looo
öncelikle bu motorları yapan mühendisler tanrı değil, kusursuz, mükemmel değiller.bunu kabullenmek lazım
uzaylı olduklarınıda düşünmüyorum, bizim gibi insanlar hata yapabilirler vede yapıyorlar.
Bırak bizim gibi 150cc motorları 600cc 1000cc enduro racing makinalarda hatalar sorunlar çıkabiliyor,
Sensör, enjeksiyon ,amortisör, yürür aksam vs...(bu durumların feci sonuçlarıda olabiliyor malesef)motorların; fabrikada değil, gerçek hava,yol koşullarında yapılan testleri doğru olandır ve bunları en iyi kullanıcılar bilir.
gelelim bizim motorun dişli olayına: 43 arka dişle memnun olan kullanmaya devam edebilir tabiki;
sonra benim motor çok yakıyor diye gelmeyin,100 km de 3.8-4lt yakarsınız.
büyük dişli ile 3viteste çıktığın yokuşu bende 2.viteste çıkarım(ama çıkarım).aynı deviri çeviririm
Bir farkı yok. 5 tane vites var içerde yani 5 dişli.en kötü ihtimalle 1.viteste çıkarım yine çıkarımki çıkıyorum.
Sanki mühendis binmişte bunun üstüne 30000km. Yapmış!
Ayrıca adamlar üretilen bi alt motoru cenkito arkadaşın dediği gibi farklı şaselerde kullanıyorlar.
Örn: rks 150 - strike150 honda cbr250-crf250 biri racing biri croos.
bu hangi mühendislik biri açıklarsa iyi olur.bence motosiklet bir bütün. Alt motor, şase, yürür aksam
Kendine özgü ve uyumlu olmalı.(ama işin ticari boyutundan dolayı her zaman öyle olmuyor maalesef).
Reklamlar
-
01 Nisan 2014, 17:55
#402
mühendislik başka bir olay çok karıştırmamak gerek. mesela son günlerde chip tuningler çok meşhur ve dizel araçlarda ciddi ciddi yakıt tasarrufu ve performans artışı sağlanıyor. yakıt hava karışımınından anlar mısınız bilemiyorum ama benzinli bir araç 10.5 - 11 afr arası hava yakıt karışımı ile ilerliyor (afr değeri düştükçe benzin yönünden zenginleşir - yükseldikçe ise benzin yönünden fakirleşir), yani fabrika verileri bu, fabrikadan bu şekilde çıkıyor amaçları ise dünya genelindeki benzin kaliteleri ok farklı ve rakım yükseklileri çok farklı olduğu için bu değerler 1 birim bile aşağı yukarı oynasa araba için sorun yaratmasın diye. ancak bir araç 13 afr lere kadar ömründen ödün vermeden çok sağlıklı bir şekilde çalışabilir. chip tuningde atmosferik benzinli araçlarda yapılan da fabrikadan 10.5 afr yazılımlı çıkan araçların değerlerini 12 lere çekiyorlar (bunun yanında avans ayarı vs. bunlara girmeden anlatalım), bu da az yakıt yakmasına ve daha iyi gitmesini sağlıyor. yani şimdi atıyorum honda araba ürettiğinde 12 afr lerde yazılım yapmasını bilmiyor mu yani ( yada hondanın kendi ürettiği bir dünya aftermarket ürün var, performans iyileştirmek için, örneğin ep3 honda civic typer standardında 200hp ancak hondanın sonradan sattığı malzemeleri ekleyerek araç 240 hp üzerine çıkıyor. malzemeleri gene honda yapıyor, e şimdi madem böyle bir malzeme var neden takılmamış mı diyeceğiz ) mühendisleri çok mu cahil. Hayır tabiki. sadece aynı beyin ve yazılımla dünyanın her yerine satıldığı için risk almak istemiyorlar. olay sadece bu. Tr genelinde yakıt kaliteleri ve rakımlar arasında uçurum fark olmadığı için de chiptuningle çok limit olmadan ayar yapılınca hem arabanız az yakıyor hemde eskiye nazaran daha iyi gidiyor. olay sadece bu
bizim motorlardaki mühendisliğe gelir ise. Arka dişli konusu çok basit. Evet bu oranlar mutlaka bir hesaba kitaba göre yapılmıtır ama burada da örnek şu. Adam 100 kg luk 2 kişinin kullanıcağını düşünerek belki o dişliyi koymuştur, belkide kasabalarda köylerde dik yokuşlu dağ rampalarında zorlanmasın diye o dişliyi koymuştur. ama bizin kullandığınız şehirler düz yola sahip ve sizde genelde tek kişi kullanıyorsanız, yakıttan tasarruf etmek için arka dişliyi küçültüp sabit hızınızdaki devir bandını bir nebze de olsa geri çekebilirsiniz. olay sadece bu. bunun çok da mühendislikli alakası yok diye düşünüyorum.
-
01 Nisan 2014, 18:33
#403
motorlu araçların performans ve yakıt tüketimlerinde birçok değişken rol oynar doğrudur,ama bu konulara girmeden kendi motorumuzla ilgili konuşayım; daha önceki yazılarımın birinde bi arkadaşa tavsiyelerde bulunurken eğer 2 kişi sürekli dik rampa tırmanacaksan orjinal dişli kalsın yoksa değiştir demiştim, oda genelde düz yolda kullanıcam demişti.şimdi kullanıcılar kendi koşullarına göre bir takım modifiyeler, değişiklikler yapabilirler.bu motor touring olmasına rağmen croos motor gibi parça konmuş (arka dişli, arka lastik)sürekli dağda bayırda kullanacaklar için sorun yok tabii, bu haliyle kullanmaları onlar için daha uygun..
-
02 Nisan 2014, 01:53
#404
Evet arkadaşlar ilk defa başıma bişey geldi önceden sizlerle de paylaşmıştım. Sibob ayarından sonra bujimi degiştirmiştim ama ne hikmetse çekişim eskisinden düşmüştü hatayı sibob aylarındadır diye düşünüp 6 defa sibob ayarı yaptım. Ama sorun bujideymiş 400km önce taktıgım buji hiç aklıma gelmiyordu bile yeni diyordum tırnak aralına bakayım diye bir söktüm buji resmen erimiş eski bujiyi temizledim taktım eski randımanına geldi. Çekiş problemi olanlar bujisini kontrol etsin tirnak aralık 0.7-0.8 olacak rks Titanic klavuzda yazıyor bizim. Alt motor içinde geçerli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
Arkadaşlar motorunuzun takım çantası var işallah bulmuşunuzdur ben biraz geç buldum melih kardeşim tarif etti. Buji anahtarı falan mevcut
-
02 Nisan 2014, 01:57
#405
-
02 Nisan 2014, 12:43
#406
500 km bakımı için bugün yada yarın servise gitmem gerekiyor. açıkcası motoru ilk aldığım yerde montaj için servise bırakmışlardı şimdi gelen o servise gideceğim sanırım ama merdiven altı tamircisi gibi. Avrupa yakasında işçiliği düzgün yetkili servis var mı bildiğiniz ?
Ve ilk bakım için (500 km bakımı) ücretsiz yazıyor bana verilen evraklardda, şimdi o servis ile konuştum 50 lira civarı tutar diyor. ilk bakım ücretli mi ücretsiz mi ? Elimden çoğu iş gelir. avtivanın - gt250r ın z750 nin bütün bakımlarını kendim yapmıştım ama garanti bozulmasın diye bunu ellemek istemiyorum. Önerilerinizi sunar mısınız.
-
02 Nisan 2014, 13:26
#407
Götürme motoru merdiven altı tamircisine bakımını kendin yap, 2lt castrol 10/40 power1 yağ al, birde yağ flitresi(tvs apache yağ flitresi aynısı)1200ml yağ koy yağ flitresi değiştir tamam bu kadar(yağ tapası 21 lokma ile sökülür).
(Takım çantası akünün altında)foto eklerim sonra.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:55 ----------
Not:castrol 10/40 power1 yağ "motorlar için olanı" BP istasyonlarında bulabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
Bu yağ tıpası son bakımda araya pul koydum sızdırmasın diye,
-
02 Nisan 2014, 14:13
#408
-
02 Nisan 2014, 18:01
#409
-
02 Nisan 2014, 19:04
#410
bilgilendirme için sağol abi. motor koruma demiri ybr esd nin mi ? birde bizim motorlara uzun ömürlü iridyum buji yok mu. NGK nın listesinden karşılaştırmak lazım. Ateşleme ne kadar iyi olursa o kadar iyi sonuçta. Arka dişli konusunda da 1000 km bakımında değiştiririm diyorum. birde dün farkettim motor çalışmıyorken sehpaya alıp arka lastiği çevirdim, ön dişli sanki balanslı gönüyor ve ses yapıyor. sizinde hiç dikkatinizi çekti mi ?
-
02 Nisan 2014, 21:41
#411
Ne olmuş o bujiye öyle, marka modeli ne bujinin kaç km. dir kullanıyordunuz.
-
02 Nisan 2014, 23:01
#412
Buji 400km oldu degiştireli yeni yani parçacı tavsiye etti orijinal Yamaha buji japan malı aldık sonuç bu orijinal alacam NGK DR 8EA arıcaz bakalım bir kaç yere sordum yok hep muadil çıkarıyorlar artık orijinal alıcaz. Zincir benimde ses yapıyor oringliler pahalı değiştirecek bakalım korumalık YBR ufak birtadilatla montajı nı yaptım bu arada bugün led sis lamba aldım 10 numara montajdan sonra resim yüklicem selamlar. İridyum buji demiş arkadaş ben araştırdığım kadarı ile pek fark etmediğini söylediler. Takan kullanan varsa yorumunu dinleriz.
-
03 Nisan 2014, 15:27
#413
NGK bujiden şaşmayın derim. Ben ngk dpr8ea-9 kullanıyorum tırnak aralığı 0.9mm çekişte gidişte sorun yok
7000km.bakımda kontrol edecem.(motor 6300de)
Bu arada subaru; o motorun o erimiş bujiyle çalışması, yürümesi mucizeymiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Buda motorun aküsü
-
03 Nisan 2014, 17:11
#414
meugur74 dostum resmini kullanıyorum izninle.
takım çantasını arayan arkadaşlar için bu resim çok iyi olmuş. kırmızı çizgi ile çizilen yerdeki kutu takım çantanız arkadaşlar.
-
05 Nisan 2014, 00:53
#415
Ben motoru aldığımda sormuştm bayiye takım sonra vericez motorla gelmedi dediler o yüzden bende yok biliyodum. bide işin garibi çok yüksek devirlerde bi zırıltı geliyodu arasıra meğerse gizli takımlardanmış
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
ayrıca arkadaşlar lastikleri değiştirmeyi düşünen varmı ? üzerindeki lastikler eskimeden değiştirmek fuzuli masrafmı olur ?
-
05 Nisan 2014, 01:07
#416
yaav benim aklıma bişey geldi ben bu motora devir kesici yapıcam yani bir buton olucak butona bastığım zaman devir kesici devreye giricek ama kafama takılan şey şu motora ve bobinlere zarar verir mi
-
05 Nisan 2014, 01:36
#417
lazkopat61 adlı üyeden alıntı
yaav benim aklıma bişey geldi ben bu motora devir kesici yapıcam yani bir buton olucak butona bastığım zaman devir kesici devreye giricek ama kafama takılan şey şu motora ve bobinlere zarar verir mi
hocam motorda zaten devir kesici mevcut , 10000rpm de kesiyor
-
05 Nisan 2014, 16:17
#418
Kesiciyi eger ateslemeyi kesip yapacaksaniz piston tepesinde benzin kalacagi icin segman kenarindaki yagi temizleyecek ve segmanlariniz cok daha cabuk asinacak.
-
05 Nisan 2014, 16:51
#419
Motorda devir kesici var zaten, ateşlemeyi kesmek istiyorsan sağ elcikte kırmızı buton var.
-
05 Nisan 2014, 17:23
#420
Arkadaşlar motorun ön cantı yamuk benim teker yalpa yapıyor servis garantiye sokmuyor. herhangi bir jant düzeltme yerine gitsem düzeltebilirlermi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)