Evet. Siyah. Daha guzwl
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------
Tum strike sahibi dostlarima gunaydin
Evet. Siyah. Daha guzwl
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------
Tum strike sahibi dostlarima gunaydin
Günaydın dostum, topu topu 4-5 kişiyiz zaten forumda )
Sehirici kullaniyorum. 36 dis motorun canini nefesini kesiyor. 38 yada 39 disli takacam. Elinde olan varsa 36 ile takas yapabiliriz.
Dostum bu motor için ideal dişli 38. Ben taktım memnunum 2 arkadaşa daha gönderdim. Çok küçük dişli takmak motorun çekişini düşürür, üst vitesleri öldürür.bu arada dişliyi küçülttükten sonra zinciride 2 bakla kısaltırsanız iyi olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Bişey daha ben ustalara zincir kısaltmanın çekişe olumlu etkisinin olabileceğini söylediğimde yok canım alakası yok diyorlar, ama bence var; mantıken aktarma organı ne kadar kısa olursa güç o kadar çabuk aktarılır kranktan çıkan güç daha az kayıp yaşar buda dolayısıyla çekişe yansır.
Fiyati ne kadar 38 dis?
1 tane yedekte bulunduruyorum 38 diş, kargo dahil 35 tlye gönderebilirim istiyorsan ptt kargo ile.2.5 tl de havale masrafın olacak.istersen özelden tlf no at ben ararım seni.
Şu bakla çıkarma işini kendimiz yap bilir miyiz? nette araştırdım aparat var ama pahalı
birde özel ek yeri oluyor bizim zincir de nasıl?
illahi de ustaya mı gitmek lazım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
meugur74 arkadaştan 38 diş dişli aldım. sağ olsun yardımcı oldu. yeni taktım 2 gün oldu ama bariz bir hız artışı var
yokuşta biraz çabuk vites düşmek gerekiyor oda benim kilo ile biraz bağlantılı olabilir ama bana göre motor daha atak oldu sanki gazı açmadan hızlanıyor.ilk izlenimim bunlar arkadaşlar.
Birde şu bakla işini halletmek lazım.
Baytu kardeşim; zincirin bi halkasında kilit var(yüklediğim fotoda görülüyor ,dişliye yakın yerde ,farkı görürsün) neyse işte önce o çıkıyor pense veya karga burunla zincir açılıyor. sonra çekiç ve çivi gibi bi aparatla vurarak 2pim çıkartılıp zincir tekrar bağlanıp kilidi takılıyor. bunları usta yaparken gördüm. Bu işlemi ben bilmediğim için zinciri mahfetmemek için yapmadım bi ustaya yaptırdım.aslında atla deve değil bildikten sonra yapılabilir bi işlem, sonuç alt motoru sökecek değiliz, eski bi zincirde deneme yapmak lazım aslında (bi aleti var bu işin mengene gibi bi şey ama alındığına değmez).
Cesaret edersem bi deneyeceğim bakalım teşekkürler.
Cenkito arkadaşımız bu işlemi biliyor. fotolu bi anlatım olsa iyi olur aslında.;-)
işi bilenin anlatması gerçekten iyi olur bekliyoruz...
ben zincir aparatıyla ugrasmıyorum size yaptıgımı anlatayım.
bir adet 3 cm lık celik beton çivisi ve zincir piminin bosa düşmesi için bir adet içinde
delik olan herhangi bir kalın metal, somun vs lazım (ben ön zincir dişlisini kullanıyorum ,
üzerindeki montaj vida yerini de pimin altına denk getiriyorum)
muhtemelen zincirinizde ek yeri var, resimdende gözüküyor zaten.
öncelikle zinciri oradan cıkartıp temiz bir yere alın.
daha sonra çivinin ucunu pime denk getirip çekiç yada keser yardımıyla kuvveti tek bir vurusla pimi asagı itiyorum
sonrası daha kolay, ortası delik malzemeyi daha yuksek iki blok arasına alıp cekiçle civi yardımıyla bakla cıkacak kadar vuruyorum
pimi tam cıkartmaya gerek yok zincirin ust kısmı bosa düşünce üst bölümü zorlayıp cevirip acarak bakla cıkartılır
takma işlemi ise tam tersi ama en son bölümde pimin altına kuvvetli bir metal blok denk gelmeli
mesela baska bir keser- çekiç olabilir.
pimin altı oraya denk gelip bir miktar ezilmeli ki tekrar yolda acılmasın
suan müsait değilim ama bir ara resimler atarım
bekliyoruz. teşekkürler
burada bir video buldum, son kısımlara dogru (dakika 04:00 )bahsettiğim teknikle zincirden bakla cıkartıyorlar
genel anlamda bir fikir verir size.
Merhabalar. Siteye yeni üye oldum uzun zamandır takipçisiyim. Yarın gidip bir Kuba strike 150 almayı düşünüyorum. İşten eve evden işe kullancağım şimdilik yazın ise 45 kmlik çokta uzun olmayan yollarda kullanacağım. Boyum 1.85 kilom 90. Motoru bayiden ilk aldığımda neler yaptırmalıyım? Dişli vs bir ton konu konuşulmuş açıkcası bu benim ilk motorum olacak. Tutkuma ufaktan sizinde yazdıklarınızdan yola çıkarak bu canavarı seçtim. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Bayiden motoru çıkarmadan yaptıracağım işlemler neler olmalıdır? Ustalar tanıdık fakat yine de sizin tecrübelerinize güveniyorum. Bilen arkaşlar lütfen yardımcı olabilirse sevinirim. İyi günler.
arkadaşlar bende bir video buldum
ingilizce ama zincirden baklanın nasıl çıkacağına dair yeterli bir fikir veriyor gibi geldi bana bende e kısa zamanda bu şekilde deneyip çıkarmayı düşünüyorum benim gibi yapmayı düşünen varsa bir fikri olur.
Cruelp arkadaşım aramıza hoşgeldin motoru alır almaz ilk işin arka 43 dişliyi 38 dişliyle değiştirmek olsun(forumda çokça konuşuldu ve uygulandı okumuşsundur) ustalar gerek yok filan diyebilirler dinleme onları dişlisi zor bulunur, bulabilirsen hemen taktır bulamazsan ben yardımcı olmaya çalışırım.birde lastikler arazide kuru zeminde asfaltta iyidir.ama ıslak zeminde kayar özellikle ani frenleme ve virajda yatmalarda onun haricinde fiyat performans olarak iyi motordur..
cruelpharaoh aramiza hos geldin. İnsallah yeni motoruna kavusursun.
Kendini biraz tanitirsan seviniriz.
Kesinlikle tavsiye ederim. Fiyat / performans olarak tatmin ediyor.
Ben 3 ay once aldim 3700 km deyim. Hicbir problem cikartmadi.
İlk 800 km bakimda tum vidalari kontrol ettir. Manifol bogazini ara ata kontrol et.
Onun haricinde seni uzmeyecek bir motor...
Simdiden hayirli olsun.. Allah kaza bela vermesin.
Çok teşekkür ederim arkadaşlar hoşbulduk böyle bir ortamda bulunmak çok istedim fakat kendime güvenmiyordum. Yüksek ihtimal yarın alacağım güzelliği ilk.iş dişliler dediğiniz gibi. Daha başka neler yapmam gereklidir. Açıkçası 24 yaşındayım dershane müdürlüğü yapıyorum. Küçüklüğümden beri delicesine bi tutkuyla bagliyim ilk motorun hevesi var şu an. Şimdilik strikela başlamak istedim ilerde belki büyütürüm. Sizin gibi bilgili ve usta arkadaşlardan,abilerden,kardeşlerden bişeyler öğrenmek istiyorum. Yarın gittiğimde CR1le strike150 arasinda gidiyorum. Yarınki duruma göre fotoğrafrafları yüklerim. Dişli yoksa ondan başka neler yaptırmalıyım? Kullanım klavuzuna sağdık kalmalı mıyım? Gerçekten çözmezim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)