Bende öyle düşünüyorum.. Benim motor 4100 km de bakalım 5000 km açılırmış motor müh. Öyle diyormuş. Bu arada zincirden bakla çıkarmak zincire zarar verirmi?kafama yakılan konulardan biride bu..
Bende öyle düşünüyorum.. Benim motor 4100 km de bakalım 5000 km açılırmış motor müh. Öyle diyormuş. Bu arada zincirden bakla çıkarmak zincire zarar verirmi?kafama yakılan konulardan biride bu..
düzgün cıkartırsanız hiçbir sorun olmaz ama bakla eksiltirken kalan zincire hor davranırsanız yıpranır tabi
15 diş olmaz yer müsait değil inceleyin göreceksiniz 14 diş kıtı kıtına denk gelir arka 38 dişle maçı götürür. Bu arada bende dün ön dişli arka dişli jant hepsini söktüm arka göbeği değiş tirecektim diğer olan dişlileri takma planı da olmadı en yakın mondial kn göbek denk geldi ondada ufak tefek farklılıklar vardı içime sinmedi kafama yatmdı uzun yola gidiyorum çünkü sonra doğru tornacı alemine geçtik dişli üzerine bir firma buldum ön dişliye 60 TL arka dişliyye 100tl fiyat verdi numune bırak 1 hafta süre verince erteledim motoru aktif kullanıyom. Tekrar toplamak zorunda kaldım. Bu arada benimki 9000 km devirdi.
Nasıl olmaz, bende tamircide söktürdüm ön dişliyi piyasada bolca bulunan dişliyi denedik göstermelik,iç tırnakları olmuyo tabi şu rks200 rks200r cross motorun ön dişlileri kaçlık acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
En uygun ön arka dişli kombinasyonunu bulana kadar uğraşıcam.. takıntılıyım biraz.senin motor 5000km sonra son hızda farklılık oldumu?
hazır sökmüşken bir foto cekeydin ya daha öncedende resim cekmenizi önerdim.belki resme bakarak karşılaştırma yapılabilir.belki başka bir motorun parçası uyar.
Siz dişliye baktınız fakat üzerine zincirinde hesapladınızmı işallah olurda bizde takarız ama maalesef olmaz. Sevgili Küba motor yetkilileri bu yorumları okumuyorlarmı bu güzelim motoru sadece bir 3 kuruşluk dişli yüzünde insanları sogutuyorlar alacaklarda bu yorumları okuyor parça yok deyip insanlar vaz geçiyor. Yazık en azından yeni ürettiklerinde bu sorunu çözseler. Buraya da bir delikanlı Küba yetkilisi yazsada bizimle iletişim kurun yardımcı oluruz. Bu arada bu motorun dişlilerini seçen mühendisin ne diyeyim artık. Bir benim değil herkesin ortak sorunu eski 43 dişle ara sokaklarda 5 le gidiyordum. Foto problem değilde buraya ekleyemiyorum telden bağlantı kuruyom foto ekle kaldır çıkmıyor telden artık bir you tube yapacaz artık.
resimleri hızlıresim.com gibi bir siteye yükleyip oradaki adres linkini sayfaya yapıstırmanız lazım
buraya direk resim ekleme olmuyor
Benimkine 17 t ön disli rahat oldu sizinkini kim tasarladıysa artık 14 zar zor oluyor )
[COLOR="Silver"][COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:37 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:05 ----------
Evet dişliler bunlar; ön dişli bağlantı yerini görüyorsunuz, üstünde gereksiz ne işe yaradığı belli olmayan demir var. Sol tarafında sargı kablosu var, 15 ön dişli bulunsa bile sığacağı sorunsuz çalışacağı şüpheli,tabi denemeden anlaşılmaz.şimdilik arka dişliyi küçültüp zinciride teker mümkün olduğunca öne almak en olası çözüm gibi görünüyor...
En kolqy cozumu soyluyorum. Biz denedik.
On disli ile hic ugrasmayin.
Arka disli 36 ya dusurun. Motorun cevirebildigi ve gucunun torkunun yettigi maximum 36 disli.
36 dan sonra kaybedilen torkdan dolayi motor disliyi ceviremiyor. Kesoiye bile giremiyor.
Bulamazsaniz ankarada yapan yer var.
Sonucta yakittan edeceginiz tasarruf ile disli bedavaya gelecek...
Resimler için teşekkür ederiz arkadaşımıza gökhan ben melihlede konuştumda sizin tornacı size yaptı biz numune göndermeden direk bize yapa bilirmi acaba motoru aktif kullanıyorum çünkü hergün 60 km işe gidip geliyorum. birde tam fiyat ve irtibat tel şimdiden teşekkürler.
http://camgoz.com.tr/asp/product/20715/CRS-ZINCR-ON-DISLI-F11-21
bu dişli ön dişlinize benziyor :-)
kablo zincir aralıgı var gibi..dişli ve kablo arasındaki dolgu malzemesi kirmi ne o birikmiş epeyce :-))
bu arada rks ile aynı dişliler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------
http://www.motosikletsepeti.com/urun/arka-zincir-dislisi-kuba-km125-6/827#tab
arka dişli benzeri tip aynı gibi...
o ön dişlinin önünde gözüken kablo muhtemelen vites müşirinin kablosu.
ön dişliyi buyuttugunuz zaman ön dişli kapagının sürtmeden kapanmasıda önemli
zincir kopması yada atması durumunda zincir karteli, statör kapagını da patlatabiliyor.
bir arkadasım, cross motorunda, arazide zincir atması ve statör kapagını patlatması sonucu yolda kaldı.
öne dişli ararken bu ayrıntıya da dikkat edin.
astarı yuzunu gecmesin
normal cg lerde öne 18 de oluyor ama biraz ön dişli kapagına sürtme yapıyor
Tabiki sorariz kendisine, kavisli olarak orjinalin aynisini yapiyor.
Tekrar numune isterse sizin icin , benim orjinal disliyi goturebilirim. numuneyi.
Telefon numarasini vereyim gorusun isterseniz.
Ama ustanin soyledigi adetli olursa fiyat duser dedi...
Disli isteyenler icin liste hazirlansa cok daha guzel olur..
ben bu 36 lık dişliden istiyorum buralarda bir çözüm bulamadım motordan soğudum valla şehir içinde kullanmak ölüm gibi oluyor motoru. gaz veriyorsun şaha kalkıyor gazı bırakıyorsun nasıl bir motor frenidir o öyle. bana yardımcı olursanız çok sevinirim.. birde ben arka lastiği değiştirmek istiyorum sanki yol tutuşu zayıf gibi geldi bana birşeyler önerebilir misiniz çok cahilim bu konuda hatta direk link bile verin bu lastiği al diye.. birde siperlik konusunda yardım istiyorum yaptıran varsa bana yardımcı olsun lütfen yada nereden aldığını söylesin ben de alayım.. yardım edin bu kardeşinize değilse motordan soğumak üzereyim :((
Arkadaşım motordan soğumana gerek yok,motor güzel fakat arkaya büyük diş koymuşlar 43 diş;çekiş için ayarlanmış hız için değil cross motoru gibi.şimdi bende bir süre böyle kullandıktan sonra arka dişliyi 38dişle değiştirdim,motor rahatladı daha tatlı devirlenmeye başladı yakıt tüketmide azaldı yalnız daha zincir kısaltma işi var ona henüz fırsat olmadı,gelelim lastik işine arka lastik dişli arazi tipi lastik yol lastiği değil,üstelik lylon ıslak zeminde yağmurda frenlemede kayıyor kuru zeminde idare ediyor,ön 2.75 18 diğer ybr,cbf ile aynı ebat arka ise 3.25 18 bu lastiğin tabanı 90/90 18e göre biraz kalın,ben arkayı meltzeller 3.25 18 yol lastiğiyle değiştirecem pahalı lastik ama değer yol tutuşu mükemmelleşir frenleme mesafesi kısalır ve viraja yatma,hızlanma herşey iyileşir, fiyatı 175tl civarı motosikletim.com.tr de var arayıp bilgi almak lazım.bütçeniz varsa genelde benim gibi %98 yolda kullanıyorsanız hiç durmayın derim.ön lastik ebadındada var iki lastiğide değiştirirseniz sürmede yanında yat ozaman:-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:38 ----------
Arka lastiği değiştirmek istiyorum artık ırc marka 100/90 18 lastk var fiyatı 90tl sibobu takması 110tl olur. Pirelli,meltzeller,michelin takmak isterim ama onlarda çok pahalı değermi o kadar para bağlamaya lastiğe yazda geldi sayılır kuru sıcak zeminde kullanacağız.bu arada bugün aldığım yerden yedek olarak bi 38 arka diş aldım. 1 tane kalmış,bence 38 den fazla küçültmek çekişten kaybettirir diye düşünüyorum..bulamayıp acil ihtiyacı olan varsa 38 dişliyi fiyatı ve kargo bedeliyle gönderebilirim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:06 ----------
Fiyt Ne kadar dostum. Bi abimiz istiyorda
banada lazım ne fiyat istiyorsun
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)