arkadaşlar motorun parçaları ne kadar acaba pahalımı
arkadaşlar motorun parçaları ne kadar acaba pahalımı
Parçamı lazım oldu? şuan fiyat görebileceğimiz bi site yok, bayi-servis yolu ile parça getirttirebiliriz,
Çok Pahalı olacağını sanmıyorum ama cg motorlar gibi olmaz heralde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Benim motor 6000km ye yaklaştı, düzde 110km/h çıkmaya başladı, rüzgar bi bıraksa 120km/h yapacakta
yeni bi video çekemedim bi türlü.
parça lazım olmadıda bizim motor tamirçisi bi abimiz var da onla oturyorduk konuşurken parça konusu açıldı parçaları pahalı falan deedi bide sibap ları bozulduğu zaman subaplarla birlikte başka parçalarında değişmesi lazım mış buda baya pahalı bir işmiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
abi 150 lik bi motor için 110 az deyilmiyaa hemde 12 beygir
yağını suyunu koy, bakımını yap kullan gerisini boşver kulak asma kimseye.
(Hatırlatma;Rks 150 ile aynı alt motordur. Bazı sitelerde parçaları satılıyordu.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------
Bu tür 150cc motorların yapacağı hız 110-120. fazla yapıyorum diyenler yanılıyor, km saatleri 10 15 km fazla gösteriyor.
öncelikle merhaba. İstanbul/bayrampaşadan aranıza katıldım. Adım Abdullah - memleket izmir. Başka bir foruma üyeyim uzun süre motosikletten ayrı kaldığım için forumlara girmiyordum. activa - gt250r - z750s den sonra 3 sene ara vererek istanbul trafiği yüzünden kuba strike 150 aldım.biraz da bu evlat sebebi ile foruma üye oldum diyebiliriz. bu sebeplede tanışma topiğine mesaj yazmadım. stike ı alalı 5 ay olmuş, şehirdışı işlerim olduğu için çok kullanamadım. şuan 450 km deyim. Motoru almama sebep de bu forum zaten. Almadan önce ciddi anlamda bu forumda yazılanların tümünü okudum. Yazılarından ve teşviklerinden dolayu subaru3535 nickli arkadaşa çok teşekkür ederim. Keyifli forumlar dilerim.
Abdullah kardeşim teşekkür ederim. Seni kazanmışık ne mutlu bize memnunsundur işallah gerçi bindigin motorlar arasında en pasifi bu kalıyor tabi sonuçta ekmek köfte misali bi yerden bir yere işimizi görüyor arkadaşlar. Motor demek özgürlük demek istediğin yere seni en kısa ve en ucuza ulaştırıyor.
rica ederim abi. ekmek köfte ilişkisi kesinlikle ama bu paraya böyle bir motor açıkcası şaşırdım. Kesinlikle fiyat performans ilişkisinin çok üzerinde bir motor. Tek sorun arka dişli. 120 kg olmama rağmen bende bile 5. vitesi çok rahat çeviriyor. 90 100 km sabit hızlarda gereksiz yüksek devir çeviriyor. arka dişliyi 38 yada 36 yaparsam sanırım çok daha iyi olacak. Yakıtla ilgili bir değerlendirme yapamadım hem rodaj döneminde olduğumdan hemde 500 km bakımına daha girmediğimden hesaplamadım. ama zaten o arka dişli ile az yakma gibi bir olasılık yok.
Motordan memnun olmama sevindim. Senin kilo var 38 diş iyi ben 36 kullanıyorum artçım ile120 kilo oluyoz rampalarda biraz zayıflıyor. Genelde ben tek ve düzde kullanıyorum yakında bir video yapacaz devir vites son hız falan şöyle bir durum var sibob ayarı ile oynadım sanki eski randımanı alamıyom anlamadım emme 0.05 eksoz 0.08 diyor*gs motor kılavuzu acaba bu değerlerde bir yanlışlıkmı var. Bunun için hiç ayarlarınızı ellemeyin
1 depo benzin ile kac km gidebiliyorsunuz abi ? Kac km de benzin hostergesi yariya geliyor ve yedek depo kac km gidiyor. 170 km de yariya dustu benzin gistergesi, 220. Km de suan benzin aldiktan sonra ve benzin gostergesi neredeyse sona geldi
Öncelikle motorun kaç km de onu yaz. 0 strikelarda motor açılmadığı için benzin sarfiyatı fazla olur 3.5 ,3.8,4lt.; 350-360 kmlerde yedeğe düşebilirsin, yedek 30-35 km gider. git gide sarfiyat azalacak.(arka dişlin fabrika çıkışı 43 dişli isede, gereksiz fazla devir çevirdiğin vede daha çok vites değiştirdiğin için fazla yakıyorsun)arka dişlini değiştirmeni öneririm. Benim motorda 38 dişli takılı 400kmde civarı yedeğe düşüyorum yedek 45-50km gidebiliyor, benim motor 6000km de 100km.Ortalama 3lt yakıyor. Açılmış motorla Sakin kullanımlarda (5000 deviri geçmeden)100kmde 2.5lt yakmak mümkün.
Motor daha 600 km de arka disli standart dislisi. 2 gundur cok fazla ruzgar var o da etken olmustur belki.
Depoyu bogaza kadar dolduruyorum. 355 km dw yedege dusuyor. 13 litre yakit aliyor
bütün forumu okudum bu motor başlangıç için uygunmu ? rks titanic çok pahalı bunun fiyatı baya uygun geldi
birde hep dişlilerden bahsetmişiniz daha yeni başlıyorum dişli nedir bilmiyorum bu arada dişli nedir
Arkadaşlar birşey sormak istiyorum. Lütfen beni kimse yanlış anlamasın.! Bu motoru yapan ve tasarlayan mühendis bu ön dişliyi 13 arka dişliyi 43 yapmış. Bir bildikleri vardır herhalde değilmi ? demekki bu motorun gideri akarı kokarı bu şekilde en iyi randımanını almış. Adamların aklına gelmemişmi arkayı 38 yapmak yada önü 15 yapmak ?
arkadasım bu motorlar mühendis işi değil,
aynı blok crosa da takılıyor ama ön arka dişli oranı farlı olarak
TR de satılan bir cok motor çinli de toplama
motor baska yerden sase baska yerden.
egerki kullanan arkadaslar bu kombinosyona uygun diyorsa emin ol toplayandan ziyade
kullanan yorumları ön plandadır.
sana söle bir örnek vereyim:
yabancı sitelere bakarsan kullanıcılar honda - yamahanında dual motorlarında dişli değişimi yapıpyor.
neden yamahanın hondanın müh. bunu düşünemediğinden mi?
hayır kullanıcılara o sekilde uygun oldugundan dolayı.
bende mak. müh son sınıf ögrencisi olarak bu işler dediğin gibi olmuyor derim.
bu işlerde kullanıcı faktörü ön planda
38 dişli videosunda 4.vites hafif rampa yukarı motor resmen bitiyor.. düzde 100 e kadar çıkıyor rampa görünce 70 e kadar düşüyor bayılıyor. kendi dişlisi ile ben 80 kilo artçım 80 kilo rampayı 5.vites 90 ile hiç düşmeden çıkıyorum ? torkum fazla o dişli ile motor 12hp gücünü tam ilettiğini düşünüyorum. siz diyorsunuzki 43 dişli rastgele takılmış doğrumu anladım ?
arkadasım ben sana kullanıcı önemli diyorum.
sen artcınla kullanırsın öteki genelde tek kullanır.
sen artcınla 90 la cıkarsın öteki aynı rampayı tek kişi 100 le ama düz yolda , ki kulanımla alakalı
olarak kullanıcı isteğini karsılıyorsa sorun yoktur diyorm.
bak sana sıl mühendislik örnegi vereyim.
bende mondial max var, modifiye ettim ama sanzıman uymadı.
eger dişliyi degişirsem rampa arazi performansım düşüyor.
normal kullanırsamda son hız yetersiz kalıyor
uygun oldugum zaman sanzıman dişli oranını değiştirebilirsem 4 ile 5 . vites oranını
değişip istediğim sekilde yapacagım, tabi oluru var ise.
mühendislik dersen bu iş o dur. yoksa alt vites de bişey kazanıp yukarda kaybetmek yada tam tersi
altta kaybedip üstte kazanmak bişey değil.
ben 1-2-3 de cok meömnunum ama 4-5 de memnunuiyetsizim.
saatte 40 la giderken 5 e atıp kesintisiz 90-100 e hızlanıyorum sonra solugu kesiliyor.
eger dişlilerle oynarsam da alt viteslerde tork kaybı oluyor.
benim dediğim olayla senin dısarıdan bakman arasında cok fark var.
bilmem anlatabildim mi
10.000 km yol yaptım uzun yol resimleri paylaştım öyle savurmuyoruz gereksiz polemiklere gerek yok motor zevk işi 43 dişli 36 dişli olayı kullanıcı zevkiyle alakalı maliyetinde 25 TL ilk bir parçadır. Bunu sadece strike 150 de değil tvs Honda yamaha muadil motorlarında da yapılmaktadır isteyen 50 dişli takar 3 vitesle kalkar zevk konfor meselesi lütfen önceki sayfalarda aştıgımız konular bunlar açık açık uzun uzun yazdık bunları daha ciddi sıkıntıları problemleri konuşalım .
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
başlangış motoru için iyi bir motor ama sen yinede hiç kullanmadıysan birde şehir içine çıkacaksan çok dikkat et egitim almanı tavsiye ederim. motoru soruyorsan memnun kalırsın verecegin paranın karşılıgını alırsın. titanikle alt motorları aynıdır. rahat bir motordur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)