teşekkürler meugur74 arkadaşım ls2 araştırıyorum
teşekkürler meugur74 arkadaşım ls2 araştırıyorum
Litresi 7-8 tl. Test ettim. Castrol ile ayni. Sirf marka diye cok para verneye gerek yok.
Yuvarlak metal cubugu yagladim ve astim.. Dik bir dekilde. 15 gun sonra baktigimda cubuk uzerindeki yag durumu ayniydi. Yani yag cubugu terk etmemis ve yaglamaya devam ediyor...
Test sonucu basarili.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
Toplam 12000km oldu...
8000 regal
4000 kuba
Memnunum. Motorlar çin mali. Yag yerli..
Korkudan,Motor kitlenir diye ucuz yağ kullanmıyoruz, 25tl,8tl bu kadar fark
Kalite farkı vardır heralde. Bide motorun uzun ömürlü olması için kaliteli yağ kullanmak iyidir. Castrol iyide kısa ömürlü, bi sonraki bakıma motul deneyelim bakalım..
Hatta yag satan bir firmada calisan abimiz, butunnyaglarin ayni tesisten ciktigini, firmalarin kendi etiket ve markalarini kullandigini belirtmisti..
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:27 ----------
Birde su var. Motorun kendisi 2500 tl, alt motoruda en fazla komple 500 tl olsun.
Her degisimde edecegin, kar ile 50.000 km sonra motor sifirlatabiliyorsun...
Birde bu alt motorlar, tahmin edildigi kadar cok hassas sistemler degiller..
Pahalı yağlarda bazı katkı maddeleri var, ester gibi motoru temizliyor + şanzıman dişli grubunu koruyucu özellikleri var. Şimdi; motor 50000km ucuz yağla gitmesimi iyi, 100000km. Kaliteli yağla gitmesimi iyi, hesap yapmak lazım; birde erkenden servisin eline düşmek var. Castrol power1 10/40 kullandım, sonraki bakımda; motul 5100 10/50 yağı kullanmayı düşünüyorum bakalım.
dün 32 litre , sipariş verdim...
uzanca bir süre yeter bana....
yokya bu kulaktan duyma sözlere inanmıyorum. yıllardır böyle soylenir...ama ben kotu yağdan yolda kalmış araba görmedim. yağsızlıktan bozulan motorlar gördüm.
bence icinde yağ olsun yeterki, benzetme yapmak gerekirse, aynı ürünü satan iki esnaftan, pahalı satanın , ucuza satan esnafın malını kötülemesine benzetiyorum. ucuza satan kötü satar..camur at izi kalsın mantıgı... toplam 12.000 km oldu. neden bozulmadı?... japon motoora binenlerin kubayı kötülemesi gibi... ne oldu işte. taş gibi motor kuba...
meugur74. sözüm sana değil. sadece konu acılmışken icimi döktüm. ama sanada tavsiye ederim. al bi defa dene.. karar senin...ben sadece tavsiye ederim.. deneyimlerimi paylaşırım. ben pişman olmadım..
gökhan; herkes görüşünü, deneyimlerini, bilgilerini paylaşırsa motosiklet kullanıcıları için çok olumlu olur. yağa fazla para vermek elbet kimse istemez, ona verilen paraya benzin alınıp gezilir. ama bu motorculukta çoğu konu tartışmalı, çünkü bu ülkede motorsiklet ķültürü yok, motora hep korkuyla bakılıyor. Mesela örnek; otomobil kazasıyla, motorsiklet kazasına baķış açısı farklıdır. Araba kazasında olabilir böyle şeyler denirken, motorsiklette; motor tehlikelidir biz demiştik derler! daha motor alır almaz negatif elektrik saçar millet.(kardeşim sen işine bak senmi ödüyon parasını) Ufo gören masum köylü gibi bakarlar motora
Haset tarafıda var işin, Bide bizim motorlar gariban fıtı fıtı, bide racing motor gören uzay gemisi görmüş gibi şaşırıyor..
oh be bende içimi döktüm
Ayni fikirdeyim. İkimizde ayni fikirdeyiz. Buna sevindim. Zaten ortak noktamiz bu. Ayni marka ayni model motorlari kullaniyor olmamiz.
Bende denemek ve arada fark varmi bunu anlamak icin motul kullanacagim bir sonraki bakimda. Castrol ve benim kullandigim 7 liralik yagi karsilastirdim. Ben hicbir fark goremedim, hissedemedim.
Elimin altında bulunsun diye, bi kaç parça sipariş etmiştim onlar geldi.
Debriyaj teli, ön fren balatası, arka fren balatası=55tl
hava flitreside sipariş vermiştim o kalmamış, 1 ay sonraya, 15 tlmiş.
Bidahakine Gaz telide sipariş edeyim diyorum.piyasada bulunan parçalar değil.
Bu arada debriyaj ve gaz telini yağladım.(uzun ömürlü olması için gerekli)
Evet motorun damar yollarına yağ enjekte ediyoruz
Valla cok iyi oldu bunu paylsman. Kisin yagmur camur da cok bindim. Ayni yaglama uygulamasina benim motorunda ihtiyaci var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
Ustten enjekte ediyoruz sanirim. Asagiya akmasi icin. Kac ml. Sıktin??
debriyaj halatınada gaz halatınada 5'er ml. akıtmak yeter . Gaz halatının bulunduğu kütüğü söķüp direk halata enjekte et. Yavaş yavaş aşağıya kadar iniyor. Özellikle debriyaj bıçak gibi oldu, sıkıp bıraktığım anda şak şak manet kapanıyor, bazen vites atarken tam kapanmama durumu artık yok.(ğıır ğıır yapıyordu ) hızlı vites atmalardada çok iyi oldu..herkese yapmasını öneririm.
Ayni sikayetler bende de var. İyi olacak bu islem.
Bu arada motorum 4000 km yi gecti, yag bakiminida yaptim.ve asil guzel haber, bugun depoyu fulledim. Vee, yakit 3.3 litreye dusmus durumda.
4 litre ile baslayan bu seruven . km arttikca motor az yakmaya devam ediyor..
Bu makinalarda yağlama çok önemli; sürtünmenin en az inmesinin faydaları: parça ömrünün uzaması,daha performanslı çalışma, yakıt ekonomisi. Ön ve arka teker millerinide greslemek lazım, ve tabiki zinciride düzenli olarak temizleyip yağlamak..
bu arada yakıt konusuna gelirsek; her petrolun benzine koydukları katkı maddeleri farklı, bazısında daha az km giderken bazısında daha çok km gidiyor.performansta değişken oluyor.
Bugün hız denememde hafif rampa aşağı rüzgarlı yolda, ilk defa ibreyi 120kmh. çıkarmayı başardım gps'in gösterdiği azami hız 114.4 kmh.
şunu tekrarlamakta fayda var; bu motor 5000km sonra açılmaya başlıyor, bence tam kıvamına 10000kmlerde gelecek.birde arka lastik arazi tipi dişli.
yol lastiği takılsa son hız farkeder..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:39 ----------
Benzini en son PO'dan almıştım. daha önce lukoilden alıyordum.
Arkadaşlar bugün sibob ayarını hallettim eski ayara geldi. Bu arada sibob ayarı yapmayı düşünen arkadaşlar varsa şikayet yoksa ellemeyin tamirciye hiç elletmeyin çünkü bizim ayarlar çok hassas tölaransı yok yer çalışma alanı zor özellikle eksoz tarafı ben 6. da eski ayara geldi en zor eksoz 0.08mm sentil bulmak sıkıntı piyasada kullanılan sentiller 0.05 den 0.10 geçiyor. Bir diğer konu bizim piyanolar üstten yaylı pistonu üst ölü noktada klasik motorlarda sibob boşlukları tık tık hissedilir. Bizim makinada böyle üzerinden yay baskısı olduğundan anca tornavida ile anlaşılıyor. İlk açtım boşluk bulamadım tabi elle çok sıkıymış deyip gevşettim ama boşluk yok ben gevşettikçe yay basıyor*sonra ankaradan melih kardeşimizle irtibata geçtim. O yayı hatırlattı sağ olsun iş çözüldü. Evet arkadaşlar piyano üzerindeki yayın amacı boşluk yaratmamak aşınmayı azaltmak sibob boşluktaki sesi yok etmek gs altmotor benden koça bir Aferin aldı. Bu arada bu özellik pahalı 5-6 binlik makinalarda olacağını sanmıyorum.
Melih sibop ayari konusunda cok basarili. Benim makinayida o ayarladi. Gayet memnunum.
arkadaşlar subap ayarı yaptırmak gerekiyormu bizim motorlara?
Kimseye elletmem zaten ben alt motoru.anlamazlar bu motordan,
Bi şikayetim yok şimdilik.
Ugur senin km kac oldu. Yakit ne durumda?
Şikayetiniz yoksa ayarları ellemeyin özellikle karbüratör ayarlarını motorculara el yordamı ile yapanlara yanından bile geçmeyin adam bozuyor üzerine bide para alıyor. Sibob ayarının bir zamanı yok ama sentili sokup bakabilirsiniz ama ayarını ellememeyin 1mm fazla eksik yap motor sapatıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)