Biraz geç oldu ancak, su soğutmalı'lar, ben gibi yaz kış değişken kullanıyorsanız, sök/tak su boaşltıp kendiniz yapıyorsanız, unutmayın don/kış/kuru soğuklar geldi.
Büyük hasara uğramamak için, Antifriz seviyenizi ölçün/ölçtürün/ yada tamamen suyu Antifrizli olarak yenileyin.
1 hafta öncesine kadar egzoz sökümü dolayısı ile radyatörümü'de mecburen sökmüş/boşaltmıştım, geçen günlerde soğuklar don seviyesine yaklaştığından akıl edip antifiriz ekledim, bunuda yazayım dedim, Hatay şuan kar yağışlı
Motor vites geçişlerinde aniden kol takılmaya başladı vites kolunun yayını kırdığım tespitine vardım. Söktüm baktım ciddende öyle yapmışım :D
Piyasadakilere baktım uyumlusu yok bende kendim tel büküp yay yaptım oldu bi sıkıntısı yok. Makina uzun zamandır hayvan gibi. Dur bakalım kendime ne zaman nazar değdirecem )
Vayy, jön burada imiş , senin takoz duruyor , ancak gelemiyorum hep bir manilik hayırlısı, söz gelimi , 2 haaftadır grip+üşütme vardı misafir cabası , yine bugün forumdan naughty KLx ve bir CRF L ile gezinti, belkide cross yapacak idik, hazırlandım motoru çıkardım'ki, kapı komuşumuzun vefat ettiğini taziye çadırı kurulduğunu görüp ben gidemedim, her işte hayır var imiş.
Bende'de şuan korna kıllık yapıyor, sanırım okside oldu , yada deniz suyu/tuzu korozyon, bahara doğru bidaha çıplayıp , hem şaiyi bidaha fısfıs boyamayı, sökük ikende terminal pensesi slikonlu su geçirmez konektör , ile elketrik tesisatı baştan aşağı değişmeyi düşünüyorum bakalım.
Başınız aydın, gözünüz geçmiş, hayırlısı sağolsun. Şeklinde durumları birbirine karıştırdım
öyle programlar oluyorsa haberdar et arada müdür. Paslaşalım
Her işte hayr vardır, yazdığım gibi, motoru ısıtıp kapıdan çıkar çıkmaz taziye çadırını yeni kurmaktalar idi, cenazeyi bırakıp gezemezdim, her işte hayr var.
Güzel gezi olmuş belli
Nasib olur ise bidahakine inşaallah.
tabii ki öyle bir anda çıkılmazdı en iyisini yapmışın, inşallah daha güzelini gezeriz(ayrıca sana biraz takılmak ve ortalık renklensin diye attım resimleri)
@dockerengin Bir aralık burada yazmıştın sanıyorum, debriyaj balatası değiştiren birisinden bahs etmiştin, sanırım bir japon balatası kullanmış ve memnun olduğu hakkında idi, mesajlarını aradım bulamadım, bu konuda bilgi yardımın gerek, o kişi hangi marka ve modelin balatasını takmıştı hanzoya?
Mümkünse tipi yanlı düz, set olarakmı almış, balata sacları ve yayalarıdamı almış, kaça almış saire..
Ben motor ararken konuştuğum arkadaşlardan diyduğum bilgileri yazmıştım. Sakarya'daki bir arkadaş Kawasaki kx250 balatasını taktığını ama bunun çok pahalı olduğunu eklemişti. Gold marka bir balatanın da uyduğunu ama hangisi olduğunu araştırdığı söyledi. Bu arada İzmir'deki başka bir arkadaş da hyosung gt250 balatasını taktığını ve fiyatının çok uygun olduğunu eklemişti.
Bu arkadaşlar muhtemelen sadece balata değiştirdiler. Bu arada sen ışıldara sordun mu? Debriyaj seti komple ne kadarmış? Bence fiyatı uygundur ve en güzeli orjinalinin takılması. Orjinal balata çok kalitesiz bişey olsaydı bu balata değişimini çok daha fazla duyardık.
Açıkçası aklıma gelmedi, 2 gün evvel emme sübabları, sürat sensörü , egzantrik zinciri, sübab yayları keçeleri, segman takımı sipariş geçtiydim ( pimpirik ve motorumu sevdiğim için, değişeceğim, artçılı kullanım+mazot lu yakıt macerası içime sinmiyor ) , ne bileyim bizdekiler düz balata tipi kontrol için söktüğümde görmüştüm, gayet sağlıklılardı tariflere göre kaladıki zaten ağırlıklı asfalta kullanıyorum, 11.bini geçtik, ancak müşür olmadığından halen 7bin küsürde kaldı motor, hasılı dediğin gibi üstündekilerde güzel sanıyorum sebeben forumda araştırır iken yanlı balata terimini öğrendim ve yine sanıyorum düz oladan performanslı ve ömürlü imiş, bu yüzden belki balataarıda değişeceğim hayırlısı.
Bu arada KLX değil sanırım sadece spesyal olan KX acaba?
Evet special Kx olan model demişti.
Bence orjinal balata yay sac seti çok aşırı pahalı değişlse orjinalini al. Çok uçuk fiyat söylerlerse Hyosung gt250 balatasını araştırırsın.
Hayırdır motora mazot mu koydular?
Benim de dizel arabama 2 hafta önce benzin koydular. Bir de çalıştırıp 100 metre gittim ve yolda kaldım. Dizel araçlarda benzin kullanımı çok zararlı olduğu için arabayı yetkili servise götürdüm. Çekiciyle birlikte 1650 lira para harcadım. Şimdi bunu petrol ofisinden almaya çalışıyorum. Senin olay nasıl oldu. Benzinli araca mazot koyulmasının çok problem yaratmayacağını duydum. Zaten bizim motor karbüratörlü enjeksiyon gibi bir problem de yok.
Abi allaaaasen naaadar pimpiriklisin yaaa..
Ben motorun anasını belledim debriyaj takımı oldugu gibi duruyor. Sipariş geçmeden söyleyeydin keşke benim subap takımları olduğu gibi duruyor dedimdi daha önce takardık seninkine ne diye masrafa giriyon ekstradan mübarek
Evet yarım depo shell 97 oktan ( o sıralarda satışta idi) yarım depo euro dizel Po almışım bayram dönüşü telaşesi, Çok şükür dönerken belen dağında kalmadım, eve kadar getirdi hanzo, herhal sıcak motor+yüksek oktan benzin karışımı durumu kurtardı.
Bu başlık 12. sayfa 4. mesaj , tarih : 13 Kasım 2013 00:52 , Mazot karışımlı yakıt maceram. mesaj allta alındı link eklendi
Bu arada malesef acayip olaylar geldi başıma, bayram son günü 100 kilometrelik yoldan dönüşte benzinliğe uğradım, kuyruk var idi tabii son model modern araçlar sırada, bende arkalarında, meğerse örodizel almışım
(benzinci arkadaşın kabahati, art niyeti yok idi,hatta bi miktar para yere düşürmüşüm sağolsun ikaz etti geri verdi, muhtemelen dalgınlık/yoğunluk, hasılı kelam olacağı varmış oldu:( ), neyseki eve kadar yetiştim, sonrasında fark ettim depo yeni benzinle çalıştı ancak depo karbüratör temizliği yapar iken, daha doğrusu temizlik sonrası takar iken, sanıyorum "jet" denilen pirinç parçayı kırmayı başardım, fazlaca sıkmışım :(, motor öylece mahsun şekilde yatıyor.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...asligi-12.html
Neyseki depo+karbüratör+buji temizlendikten sonra sıkıntı olmadı ancak, daha sonra egzozu söküp delhizden ^^ bakınca sübab renkleri hoşuma gitmedi malum mazot'un yanma ısıs daha yüksek diye biliyorum kalori bazında.
Sübab'lar ile ilgili rahatsızlığımı belirttiğim başlık, bu başlıktan sonra okuudğum bilgiler üzerine düz yolda gaza asıldım sanırım o kızıl partiküller söküldü, ancak sübabların etekleri ne halde bilemiyorum, riske girmemek adına bir ay içerisinde hem elektrik tesisatı kaliteli güölü kablolar ve slikonlu su geçirmez konnektörler ile değişeceğim seviyorum Hanzoyu.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-normalmi.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------
Hiç sorma hacım, vesveseli dedikleri benim herhal, halen aklımda uygun bir zamanda gelip şu gurşun döktürme'yi yapmak istiyorum, hakket kaç kuruşa maal oluyor yahu?
Bu arada sipariş geçtiğim malzemeler geldi, dikkat ettiğim şey bildiğim kadarı ile egzoz sübabları daha büyük olmalıydı yada ben yanlış biliyorum, baktımki emme sübabları egzozlardan büyük?, belkide motorun yakışına asıl sebeb bu mudur aceb?
emme daha buyuk oluyor,
patlama sonucu genişleyen,ısınan gazların cıkısında sorun olmuyor
ama taze soguk karısım emilirken giriş
çapı önem arzediyor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)