kartel yag buhar cıkısı olabilir mi?
kartel yag buhar cıkısı olabilir mi?
Benim motordaki kartel çıkışına hortum bağlamayı unutmuş tamirci. Bende carbon hocami arayip sordum bu ne çıkışıdır yağ tahliyemi diye kendiside internetten araştırma yaparken böyle birşey bulmuş. Tamam yağ buhar tahliyesi için de o filtre nedir hortumun ucu nereye gidiyor? Hava filtresine dogru yol almış görünüyor da olayi nedir acep
Ara tara, ancak raşa sitesinde yazılanlara denk geldim, google translate ile, yapınca, adamlar hava filitresinemi bağlı nedir vs diye sormuşlar, biri tamamen gereksiz benzeri yorumda bulunmuş, bahs edilen Minsk trx300 modeli, aynı motor bloğu injeksiyonlu ve 6 vites versiyon, bizimkilerde 5. viteslilerde yine google emiceye danışıp yurt dışı benzer aletlerde bizdeki gibi, hortum çıkıyor ancak koruma krtelinde son bulup ucu kıvrılıp açıkta bırakılmış, sanırım Cenkito'nun dediği gibi yağ buhar ilişkisi olsa gerek.
Zira motor'da yağın dolandığı yerlerde bayaa ısınmakta.
Ayrıca bu blok sorunlu bir model olduğunu anlamış olduk, bahs edilen sitede birebir Yunus'un başına gelen aynı sorun rapor edilmiş, ve resimlenmiş, soruna cevaben argon kaynak vs denilmiş, aman dikkat edelim arkadaşlar, sorun lokal değil global olduğunu anlamış olduk.
Yunusun yaşadığı problemin raşa versiyonu fotolar oradan.
İlgili link : Bu kaynakta tüm ZS177MM Model aynı blok kullanan motorlar raporlanmış.
http://vk.com/wall-38728400?offset=140
sekmanlar eskiyince,pistondaki sıkıstırma anındaki kacaklar kartele dogru oluyor,
yani yakıt buharıda kartele inmiş oluyor.
bence bu sistem ile kartele inen yakıt buharıda tekrar hava filtresine yönlendirilip cevrime dahil ediliyor
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Tamam diyelim ki segmanların eskiyip yakit kaciracagi zamani hesap ederek kartele inen yakitin dönüsümünü hava filtresi ile yapmayi planladilar diyelim. Ancak ayni çıkıştan yağ tahliyeside yapildigi için herhangi bir kullanicinin fazla yağ koymasi durumunda filtre oldugu gibi yağa bulanacak asli gorevini yerine getiremeyecektir. Bu sebeple segmanin eskiyecegi zamani hesaba kattiklarini sanmiyorum şahsen.
Carbon hocam benim netten birkaç kişi ile de görüşme fırsatım oldu. 17hpliklerde de 27 hpliklerde de aynı sıkıntıya fazlasiyla rastlanmakta. Ve gariptir dişli değişimi de pek bir ise yaramiyor. Zannedersem ilk dişliyi sıyırdığında aynı zamanda dislinin bagli oldugu pimi yada yuvayida bozmakta sonrada dogal olarak duzen tutmamakta. Sag kartel değişimi kesin çözüm
yunus"um aynı yerden yada kartel havalandırmasından yagdan ziyade yag buharı atıyor. fazla basınctan contaları korumak için.
en azından benim anladıgım kadarıyla cg lerde durum o sekil, yag filtre altında yogunlassa dahi gidecek yeri olmadıgından geri kartele iniyor.
bir nevi genlesme kabı misali iş görüyor galiba
ama dediğin gibi filtre işi ne iş? bende anlamadım
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Bu bir nevi turbo o halde gayet mantıklı geldi bana, ama karbondioxid oranı, yada karbonmonoxid oranı ehh unuttuğumuz şey MİNSK TRX300'ün injeksiyonlu oluşu herhalde havayı injeksiyon ayarlıyor ondan olabilir.
Kısmet ise yarın motoru çalıştırıp, biraz ıstıp, barnağımla hortumu tıpayacağım, şayet gelen giden hava/basınc/benzinsel koku bişey hiss edersem yazarım.
Şimcik sordum soruşturdum üzerine tartıştım. Sonuç şudur; evet bu çıkış yag-buhar tahliyesi için. Resimdeki gibi üzerine filtre koyulması yagı yoğun olarak filtreye vermemek için. Ancak bu sistem enjeksiyonlu motorda hiçbir anlam ifade etmiyor. Karbüratörlü bloklarda bir nebze işe yarayabiliyor kara düzen oldugu icin ama enjeksiyonluda tum olay sensorlerle saglandigi icin islevselligini yitiriyor
Eveeet , soğuk havalar çöker çökmez yine aynı sorun, el marşı ile çalışmıyor, ayak marşı ile tam kompresyona bindirip bir kaç denemede çalışıyor.
Bu problemin mümessibi yine benim, pimpiriklenip çook erkenden sübab ayarlatmam "yaz'ın" sorunu motor tam soğuk buz gibi iken kendim ayarlamaya çalışacağım, yine depo radyatör ayıracam artık katlanacaz duruma.
@dockerengin ; Karbüratörüne müdahale eden tanıdığından püf noktaları yazabilirsen sevinirim, şamadraya ayar yaptı sanırsam, tam olarak nasıl bi ayarlama yaptı lütfen yazınız, benimde şamadra ayarı kaçık olduğuna inanıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Sübap ayarlamasını bugün başardım, başarının sırrı, nette izlediğim sanırım bulgar yahut rus yahut sırb elemanın eklediği videodan esinlendim, ne yalan söylyeyim izlemesem geleneksel yönteme devam edecektim.
Ayar nişanları için meğer bloğun üst tarafında sol yanda 2 adet, alyen cıvata bulunuyor, meğer bunlar nişaneleri gösteren pencereler imiş, ben ise bunları egzantrik dişlisini sabitleyen bişeyler olarak sanıyor idim, uzatmayayım, altaki mil kapağı açılıp alyen ile döndürerek izlenmiş işaretlenmiş yerlere denk getirip, bir kaç tur daha kontrol edip, verdim coşkuyu ve oldu.
Şuan tatmin raporu oldu demek için erken ancak çok hassas şekilde (bokum çıktı) uğraş dur, Emme 0.10mm Egzos 0.15mm olarak yaptım kısa süreli gezintide sorun olmadı ileride yine yazarım.
10-15 tam tutuyormu ki? Performansa bindirsene bi emmi nasil sonuc alacaksin merak ettim.. sente kullanmadan yapiyorum ayarlari ve bosluklu olarak birakiyorum. Subaplar kapaga vuruyor cogu zaman ama bi sikinti da cikartmiyor performans da yerinde
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Hacım sonuç için henüz erken, ilk fırsatta bi İskenderun yapar isem, (kısmet olur ise gelecek hafta gibi) o zaman tam olarak anlaşılacak, yine kısmet olur ise hava durmu vs, yarın kısa süreli biraz abanayım, sonuçları yazarım inşaallah.
Ancak senin yöntem nasıl olur bilemedim şincik?, sente yapmadan sübab ayarlamak cesaret işi, şu dikkatimi çekti, emme sübab kapağında iç yazılar var hafif kabartma şeklinde, söküp takar iken bi temizleyeyimde takayı didim, hasılı iç yazıda sübab başı vuruğu sonucu zedelenme var idi, umarım bu artık olmaz, 4 sübab için (ayarı için sadece yoksa radyatör boşalt, depo sök ohhhoo, 16 saati buldu) sanırım 1 saat net uğraştım
Biraz evvel, Kırıkhan yolunda biraz sıkıştırdım ilk gaz alımı canavar gibi, ancak son süratte hiss edilir derecede düşüş var, belkide zincir lastik gergi sair şeydendir bilemedim, ancak kalkışta filan pozitif yönde iyileşme oldu, yinede erken, birde cross takımı takıp 51 diş ile test edersem o zaman anlaşılacaktır şimdilik memnunum sübab sesi vesairde yok..
Şamandra sağlığını kontrol ettirmeni öneririm, benimde başıma gelmişti, şamandra içerisine benzin almış olmasın böylece sürekli benzin besleme yapıp, tahliyeden atıyor idi, geçen gün bendede tekrar etti, artık üşendim, musluk aç yola çık, bakkala dahi girsem musluğu kapaıyorum artık.
Klaıcı çözüm bulamaz isem Koso 34mm denemeyi düşünüyorum, ancak canlı şekilde görüp bakmam gerekli'ki ölçüler tutmuyor ise onlada vakit kayb etmek istemiyorum.
Hacım subap ayarlari 10-15 de açık pozisyonda ya boşluklu oluyor. Bir zaman sonra kendiliginden toplayabilir ancak maksimum performansı sente ayarı ile yakalamak istiyorsan 5-10 olarak en yuksek performansi yakalamistim ben.
Şamandırayı içine benzin almış mı diye özellikle kontrol ettim ama böyle birşey yoktu. Bir daha karbüratörü açarsak yayı tekrar kontrol edeceğim. Olmadı zaten ben de Koso 30mm yada 34mm karbüratör alıp değiştireceğim. Şuan tek sıkıntı karbüratör en fazla onu da değiştirim sorun çözülür diye düşünüyorum.
Hehh işte, bi aralık tam sentede iken ulan dedim şunu, fabrika ayarı olarak bana mesaj ile yollanan değere alayım, dedim ( 0.04 - 0.06 ) sonradan biraz toleranslı olsun ne olur ne olmaz.
Eğer sübab'larım yeni/sıfır olmuş olsa idi, bu değerlere alacak idim, şuan idare ediyor, kısmetse ilerde bu ayar bandına alabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:12 ----------
Onu bende zor fak etmiş idim, yöntem, şamandrayı piminden ssöküp el'e almak, güçlüc bir el feneri ile kontrol etmek bendeki ilk zamanlarda okadar dolmuş idiki, içinde boşluk dahi kalmamıştı, sonradan fener ile arkasından tutuncaa boş olab ile dolmuş olan arasındaki fark haifi yeşilimtrak benzin rengindne ele vermişti, tekrar kontrol etmende faide var, değise dediğim gibi, dur yapınca musluğu alışkanlık edinip kapamak.
Aslında senden geri dönüş beklemek en iyisi şu sıralar meteliğe daş atıyorum, gerçi yurt içi fiatı 100-150 arası idi Koso'nun şayet sen erkenden değişeceğim derisen hatta 30mm en isabetlisi olurdu gibim gelyor, benzin sarfından bir nebze sıyırırız ancak performans yerlerde sürünür ise, gerçi zaten fazlasıyla yetiyor bana açıkçası, ne ise merakla , yapacağın işi beklioyruz.
Ben sezonu kapattım. Bu hafta kursum başlıyor artık motora binemeyeceğim. Usta abimle konuşacağım. Tekrar bakalım derse birgün süküp bakacağız direk değiştirelim derse de karbüratör siparişini veririm. Bu arada usta abim bu karbüratörün bu motor ile uyumlu olmadığını 30mm Koso karbüratör ile daha uyumlu çalışabileceğinden bahsetmişti. Fikir ne kadar doğru ne kadar yanlış değiştirince öğreniriz Ama ben ustama güveniyorum.
Bu arada karbüratörü araştırdın mı? Nerelerde var paylaşabilir misin? Ben aliexpress'den almayı düşünüyorum fiyat 30-40$ arasında.
Syanur en başından teşhisi koymuş idi zaten Dellorto italyan vesaire janavar vsvs, ancaak bunlar daha çok 2 zamanlılar çin gibi bişey demişti sanırım haklı odluğunu şimdi anlıyoruz gerçi başka tipi denemeden söylemek olsada Haklıymış.
Linkler.
http://www.motosport.com.tr/index.ph...roduct_id=1867
http://www.motostar.com.tr/34MMMODFY...ARKA&urun&1867
Ellerinen öperler, bizde rapaorunu beklerük
Dellerto'yu Aprilla'nın Rs125 ve Derbi'nin 2 zamanlı Gpr125 modellerinde kullanıyolar diye biliyorum. Bizim motora ne alaka koymuşlar anlamadım
http://www.aliexpress.com/item/new-c...037820977.html
http://www.aliexpress.com/item/new-c...123910005.html
http://www.aliexpress.com/item/Super...964185782.html
Benim bulduklarım biraz daha ucuz ayrıca kargo ücreti de yok bilgin olsun.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)