daha mezun olamadım abi,
şimdilik sadece adayım,
ama küçük çaplı projeler fikirler kafamda halen var.
ekonomiyi düzeltirsem değişime devam.
max ın ütopyasına ulasıcam
daha mezun olamadım abi,
şimdilik sadece adayım,
ama küçük çaplı projeler fikirler kafamda halen var.
ekonomiyi düzeltirsem değişime devam.
max ın ütopyasına ulasıcam
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
^^ Aynen abi, ama, başta Cenkito Yunusus ve paylaşımcı arkadaşlar olmazsa , buralar çöl olurdu, ben ne anlardım avare dişlisinden, motorun kroniklerinden, debriyajdan vs sağolsun arkadaşlarımız detay ve bilgi verdikçe üstesinden gelmeye çalışıyoruz, sağolsunlar bilgi tecrübe esirgemeyenler , bilgi saklamayanlara selam olsun .
https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=e6aca7f968
Arazide motoru ön maşalardan ve seleden rahatça tutup çekmek için kayış,band vs.. yaptım. Malzeme olarak spanzet(gergi kayışı) kullandım.
Bu arada bayramın 2. günü motorcu bir abim sağolsun benim motoru adam etti. Artık eski motorlarım gibi tek marşta çalışıyor alet çok mutlu oldum Ayak marşı da aynı şekilde tek seferde çalışıyor inşallah bu ayar bozulmaz.
Yapılan işlemler,
- Karbüratör komple söküldü kontrol edildi. Gözümüze çarpan bir pislik çıkmadı.
- Motor yan ayaktayken tahliyeden benzin akıtıyordu. Daha önceki konuları okuduğumda şamandıranın su alabileceği gibi birşeyi fark etmiştim. Onu kontrol ettik birşey çıkmadı ama abim sağolsun onu söyleyince şamandıra yayına bir işlem yaptı ve sanırım o sorun da çözüldü.
- Bu işlemler yapılırken ben de hava filtresini çıkartıp kompresör ile temizledim ve özel hava filtresi yağı ile yağladım.
- Akünün kutup başları oksitlenmesin diye gres yağ sürdüm.
Önceki arazide her suya girdiğimde(Su dediğim en az 40-50 cm derinlikte olan) motor stop edip çalışmadı. Hep çok zor çalıştırdık. Bu yüzden gördüğüm bütün kabloları, konnektörleri plasti-dip ile kaplamayı düşünüyordum ama bayram olduğu malzemeyi temin edemedik. Usta abim sağolsun hemen sıvı conta fikrini verdi ben de sıvı contayı alıp giriştim motora,
- Akünün hemen üstünde bulunan 2 adet sigorta kutusunun kablo girişlerini oradan su girip problem çıkarmasın diye sıvı conta ile kapattım.
- Motor bloğunun sol tarafında vites pedalının oradan çıkan ucu kalın ve boş konnektör olan bir kablo vardı. Daha önce de dikkatimi çekmişti. Muhtemelen supermoto devir-gösterge saatinin kablosu ve bende işe yaramıyor Bunun ucunu da bir güzel contayla kapattım.
- Karbüratörün orada gördüğüm konnektörleri de su almayacak hale getirdim.
- Ve en son aslında en gerekli olan yeri, endüksiyon bobininden buji piposuna kadar gelen kablonun iki tarındaki bağlantılarını sıvı conta ile güzelce korumaya aldık. İnşallah artık Apachi'yle yüzmeye gittiğimde sıkıntı yaşamayacağım
- Beynin bağlantılarını felan da sıvı contayla izole edecektim ama abim gerek olmadığını söyledi ben de bıraktım.
Bu işlemler yapıldıktan sonra motoru topladım ve abim hava ve rolanti ayarını yavaş yavaş deneyerek mükemmel hale getirdi. Motor artık tek marşta çalışıyor
Sahibi çöpe yollamış zaten, , sanaii yolu göründü.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
Brother , şuna gaz/devir çevirt yahu, crf gibi kullanmaya çalışıyorsun boğuyorsun motoru, sonrada tıfıl Crf'lere güldüryorsun bizi, aç gazı su içinde iken arkada 2.5 metrelik su duvarı oluşsun, bakalım bi daha araziye çıkıyormu Crf'ler, şaka bi tarafa devirsiz kullanıyorsun hacı ver coşkuyu.
Elektrik tesisatı için başındn beri şikayet ediyordum zten, en son şasi boyama yapar iken , yazdığın gibi gördüğüm her sokete slikonu bastım, nihayetinde modifiyede bi yere kadar, çinko.
Carbon emmi tekrar teşekkürler her daim beklerim ne zaman yolun düşerse yogunluktan çok ilgilenemedik çayımızda yoğudu kuru kuru kola verdik affola..
Dockerergin kesinlikle hakkini vermedigini dusunuyorum makinanin crf diyorsun yaa onlarla birlikte bile sürmemen lazim ) şahsen aladağlarda 5 crfden 1i bile gittigom yola gidemedi ki adamlar kensi motorlarinin sesini duyup devrini ayarlayamadiklarindan yanimda surmuyordu motoru suyun icinde tesisattan dolayi kaliyor dersen birsey diyemem ama gaza bosluk verip egsozdan su aldirmadigin surece yada hava filtresinden karburatore su kacirmadigin surece kalmiyor makina suda. Koltugun 4 parmak altina kadar egsoz suyun içinde blup blup diye ses getire getire dere gecmisligim var kac defa. Tık demedi öküzüm ayrica makinayi gazli surmesende debriyajla makinayi yuksek devirde tutarsan yine faydasini gorecegine inaniyorum.
Carbon hocam karburator ayarlari 1.5 turda standart tutuyor ancak şöyle bir sıkıntı var ki rakım farkında atiyorum bi beleni gecmeye kalkarken karburator ayari kacmis gibi gelebiliyor. Henüz bir çözüm yok jikleyi deneyebiliriz
3 gündür , hava ayarı yapmaya çalışıyorum cıxx olmuyor vesair, sebeb meğersem, 1 ay evvel yine süngeri çıkarıp yıkamış idim, ve takmamıştım, sadece tel süzgeç ile dolanıyordum, ve o sıralarda sıkıntı pek yoktu, şuan ise yani 4 gündür bariz çiğ benzin kokusu geliyor, şuna yoruyorum durumu, evvelden havadaki oksijen değeri farklı idi şuan soğukların hafif hiss edilmesi ile hava içeriği değişti, ve sanırım filitre takılma vaktide geldi.
1.5 tur işi, manuelde önerilen optimum değer, ancak kesinlikle herzaman isabetli olmuyor, dediğin gibi rakım'a , şartlara göre değişiyor , arada uğrar bir çayını içeriz kısmet ise, o yoldan sonra bir sıcak çay içmelik taciz ederim arada sırada^^
Herdaim beklerim abi..
Söz karburatorden acilmisken aklima geldi. Acep karburatorlu bir motoru enjeksiyonluya cevirebilirmiyiz? Enjeksiyon calisma prensibini hic arastirmadim. Sadece bi fikir
Minsk tr300x, Megelli 250r, gibi benzer blok kullananlar, hazırda enjeksiyonlu, ancak şöyle bakındım, fiatlar uçuyor, boğaz kelebeği, injeksiyon modülü vesair, hoş değildi, hasılı karbüratör manifoldu iyice izole edildikten sonra , sağlam hava ayarı ile devam etmeye çalışıyorum, çarşı injeksiyona karşı
Heee olayi kavradim. Karburatorlu kalsin naapak http://data.obitet.net/makale/Makaleler/T5_Enjeksiyon.htm
kardesim yeterki iste ve cüzdanın agzını baya cok acmaya hazırlan
hersey yapılabilir.
hem enjeksiyon sistemi (enjektörüyle) birlikte lazım olacak hemde oksijen sensörü.
birde bunları idare edecek tabiki beyin lazım.
bunları adapte edersen enjeksiyonlu motorun olacak.
ama bence de karburatör candır ,ucuzdur, iyidir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Kaynak harika, tarzanca yarım yamalak okuduklarımızdan ve kullanıcı raporlarından az çok vakıftık ancak verdiğin kaynak müsbet açıklamış
Ancak karbüratörü yakıt sarf'ından dolayı bi aralık kesinlikle değişmeyi düşünüyor idim, koso 34mm yurt içinde var idi, niyetlenmiş idim kısmet olmadı memintoları filan sanırım daha iktisatlı fiat 100 ve civarlarında idi, tabii boğaz manifold durumu nasıl olur canlı ele alıp bakmak gerek yine performans ne derecede stabil olur buda var, pfff işte bunlar hep ....
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:24 ----------
Araştırdığım sırada hatırımda kaldığı kadar 2-3 bin arası ek masraf söz konusu idi^^ , arkama bakmadan kapattım bu konuyu^^
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)