Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Eylül 2014, 17:20
#1181
Engin hocam sikintinin kaynaklandigi yeri söyleyeyim direk o kisima mudahale ettir sorunun düzelecektir. El marşıyla zor çalışıyordan kasıt motorun el marşında öksürerek çalışıyor olması ise akü ile beyin ile makinanin karnı ile ugraşma. Üst kapagı açtığında egzantrik üst dişlisinin orda bir kırma otomatigi var. Onun yayı deforme olur yada yerinden oynarsa dedigin sıkıntıyı yaratıyor daha sonra da linkte belirtilen bölge çatlıyor yükr dayanamayıp. Ayak marşını kontrol et olması gerektiginden daha sert ise ve motor öksürerek çalışıyorsa tek sıkıntı bu. Bende aynı sıkıntıyı yaşadım motoru dagittim yeni disliler çektirdim vs vs vs sonuç degişmedi. Daha sonra kirma otomatiginin yayini duzelttik sikinti kalmadi. Ayak pedalı bile yumuşacık
Reklamlar
-
18 Eylül 2014, 17:53
#1182
yunusus adlı üyeden alıntı
Engin hocam sikintinin kaynaklandigi yeri söyleyeyim direk o kisima mudahale ettir sorunun düzelecektir. El marşıyla zor çalışıyordan kasıt motorun el marşında öksürerek çalışıyor olması ise akü ile beyin ile makinanin karnı ile ugraşma. Üst kapagı açtığında egzantrik üst dişlisinin orda bir kırma otomatigi var. Onun yayı deforme olur yada yerinden oynarsa dedigin sıkıntıyı yaratıyor daha sonra da linkte belirtilen bölge çatlıyor yükr dayanamayıp. Ayak marşını kontrol et olması gerektiginden daha sert ise ve motor öksürerek çalışıyorsa tek sıkıntı bu. Bende aynı sıkıntıyı yaşadım motoru dagittim yeni disliler çektirdim vs vs vs sonuç degişmedi. Daha sonra kirma otomatiginin yayini duzelttik sikinti kalmadi. Ayak pedalı bile yumuşacık
Çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için Yunus abi. Bir ara video çekip yüklerim buraya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------
Benim problemim öksürme mi bilmiyorum. Ustam marş motorunun güçsüz kalabileceğini söylemişti.
Bu arada daha önce çektiğim videolarda marşa bastığım yerleri yakaladım.
Benim motor sıcakken el marşıyla rahat çalışıyor ama soğukken bayağı nazlı. Soğukken gazı tam açıp marşa basmaya başlıyorum. Marşı bırakmadan gazı kapatıyorum ve öyle çalışıyor. Tabi çalışana kadar 3-4 saniye aralıksız marşa basmış oluyorum.
-
18 Eylül 2014, 18:23
#1183
Aynen dedigim sıkıntı. Bilincsiz tamirciye gore marş motorun zayif geliyordur marş motorunun kömürleri degisecektir beyin degisecektir karni yarilip icindeki dislilere bakilacaktir vs vs vs vs. Bu şekilde kullanmaya devam edersen sahibinden.com uzerindeki ilandaki gibi marş motorunu karşılayan avare dişli yuvasını çatlatabilirsindişlileri de yemiş olursun. Kopan parçalar kuvvetli muhtemel yag pompasinin plastik dislilerinide kıracaktır. Dişli çektirir yada sipariş verirsin usta takar en fazla 2 gün sonra yine ayni hale gelir. Yapman gereken dedigim gibi kırıcı otomatiginin ne oldugunu bilen bi ustaya gidip o kisima baktirmak. Yeri bahsettigim gibi egzantrik zincirinin üst dişlisine yakın. Müdahale edilmesi gereken şey ise tahmini ölçu 8lik civata çapında 4 5cm uzunluğunda bi yay
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Ayak marşı olan yakın özelliklerde bi motorla ayak marşlarının sertliklerini karşılaştır. Senin makinadakinin çok daha sert olduğunu biraz tekmelersen hayvan gibi teptigini göreceksindir. Bunlarin hepsinin sebebi bahsettigim yayın deforme olmasi yada yerinden oynaması
-
18 Eylül 2014, 18:58
#1184
yunusus adlı üyeden alıntı
Aynen dedigim sıkıntı. Bilincsiz tamirciye gore marş motorun zayif geliyordur marş motorunun kömürleri degisecektir beyin degisecektir karni yarilip icindeki dislilere bakilacaktir vs vs vs vs. Bu şekilde kullanmaya devam edersen sahibinden.com uzerindeki ilandaki gibi marş motorunu karşılayan avare dişli yuvasını çatlatabilirsindişlileri de yemiş olursun. Kopan parçalar kuvvetli muhtemel yag pompasinin plastik dislilerinide kıracaktır. Dişli çektirir yada sipariş verirsin usta takar en fazla 2 gün sonra yine ayni hale gelir. Yapman gereken dedigim gibi kırıcı otomatiginin ne oldugunu bilen bi ustaya gidip o kisima baktirmak. Yeri bahsettigim gibi egzantrik zincirinin üst dişlisine yakın. Müdahale edilmesi gereken şey ise tahmini ölçu 8lik civata çapında 4 5cm uzunluğunda bi yay
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:14 ----------
Ayak marşı olan yakın özelliklerde bi motorla ayak marşlarının sertliklerini karşılaştır. Senin makinadakinin çok daha sert olduğunu biraz tekmelersen hayvan gibi teptigini göreceksindir. Bunlarin hepsinin sebebi bahsettigim yayın deforme olmasi yada yerinden oynaması
Geçen hafta bir abime daha Apachi aldık. Onun motoruyla bir karşılaştırıp deniyim abi. Ayak marşı da daha sert ise direk söylediğin yaya baktırayım.
-
18 Eylül 2014, 22:53
#1185
dockerengin adlı üyeden alıntı
Geçen hafta bir abime daha Apachi aldık. Onun motoruyla bir karşılaştırıp deniyim abi. Ayak marşı da daha sert ise direk söylediğin yaya baktırayım.
Normalde marş motoru ve rublesinin ömrünü uzatmak için soğuk motor her zaman ayak marşı ile çalıştırılır. Isındıktan sonra istediğiniz kadar el marşını kullanabilirsiniz.
-
19 Eylül 2014, 20:27
#1186
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
İyice kıllanmaya başladım, verdiğin linkte'ki durum çoğu kişide oluşmuş, bir sıkıntısı yok ancak erkenden tedbir için ,tam motoru yardırsammı ne etsem, kafam karışmaya başladı açıkçası
Bu gün usta arkadaş Mehmet ile görüştüm, akislik olmaz ise, birkaç güne motoru yaracaz komple iğneden ipliğe, ağır hasar olmasındansa, erkenden tedbirimi alayım, zira bu hanzo bir sonraki "yaratık" nasib olana değin benimle inşaallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Bilgiler harika arkadaşlar,Yunus döktürmüşsün bro helal, aslında blamir'in dediği bana çok mantıklı geldi, ama nerdee hazırı kolayı var iken daima el marşı kullandım.
Dockerengin şayet videodaki marş performansı buna sebeb ise vayy benim halime vayylarki ne vayy çünkü aldığımdan beri bu şekilde arada sırada nazlı çalışıyordu, bunu hava ayarsızlığına yoruyor idim
Ürkmeye başladım arkadaşlar, şu motor yarma işini erkene almaya çalışacağım , inşaallah sıkıntısı yoktur var isede yedek parça ne alınacaksa tesbitini yaptırayım hayırlısı.
Buradan nasib olur ise raporlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Motor yarma işi yine başka bahara, yine ihtiyar eski motor/otomobil maister'ı olan amcamız son noktayı koydu, dediği " kesinlikle dokunma " , videoları gösterdim ve ara ara benimde böyle çalışma zorluğu olduğunu söyledim, cevabı kesin şekilde elektrik iletim/kontamine benzin/hava/yakıt/karbüratör ayarı kaçıklığı manifold düzensizliği, cikle gerginliği klape açık kalması vsvs saydı durdu ve şayet blokta bir kırıntı çatlak var ise kompresyondan yağ miktarının artması eksilmesi, sürüşte düzensizlik şeklinde kendisini belirtir dedi.
Mazot/benzin karışımı maceram sonrası, egzoz deliğinden sübabların kızıllığını gösterdiğimde, yine değişimi caydıran aynı emice idi, ikna oldum tecrübesine binaen, ancak yinede dürtülüyorum, sanırım yine askıya alacağım bu işi, kafam çorba usta arkadaş bile ben yaparım ama hiçbir eksiklik görünmüyor diyor, şimdi kendi kuruntum ile bişeye bulaşıp bulaşmama arasında kararsız kaldım
Pozitif/negatif yorumlarınız ek bilgileriniz olur ise buna görede davranabilirim kafam karıştı iyice
-
19 Eylül 2014, 21:19
#1187
Müdür benim dişli kırıldıgında ne yağda eksilme ne sürüşte düzensizlik vardı. Vurdurup çalıştırıyor yardır yardır devam ediyordum. Tabiiki bu durum senin dişlilerinin yada yuvanın sagliksiz oldugu anlamina gelmiyor.
-
19 Eylül 2014, 22:19
#1188
yunusus adlı üyeden alıntı
Müdür benim dişli kırıldıgında ne yağda eksilme ne sürüşte düzensizlik vardı. Vurdurup çalıştırıyor yardır yardır devam ediyordum. Tabiiki bu durum senin dişlilerinin yada yuvanın sagliksiz oldugu anlamina gelmiyor.
Az evvel arkadaş ile görüştüm , dediği;
" eğer kontrol için açacak isek sübab'ları vs değişmek egzanrik vs şayet değişmek gerekliliği var ise, mutlaka conta takımı almalısın, şayet contalar hasarlı ise tabii "
diye söyledi aklıma sen geldin, sen bu conta işini nasıl çözdün Yunus?, anlaşıldı, bu işi yapacaz çaresi kalmadı artık geri dönüşte yok, yaktım gemiyi
-
19 Eylül 2014, 23:52
#1189
Zaten silindir ve kartel içindeki contalar metal digerlerinde sivi conta kullanilmis bende aynen devam ettim. Sivi conta olur dayson silikon olur istersen tükürükle tuttur :p zaten bir sikinti var ise binis pozisyonuna gore kartelin sag kapagini açınca goreceksin dislileri. Kavramayi falan yerinden sökersen olduğu gibi karşına dikilir sorun çıkaran dişliler. Orda bi sikinti yoksa üst kapagı almak yetecek komple motoru indirmene dagitmana gerek yok. Ust kapak cikarilmasi gerekirse radyatoru yerinden cikar gayet rahat calisirsin. Durduk yere indirme tum motor blogunu
-
20 Eylül 2014, 21:59
#1190
yunusus adlı üyeden alıntı
Zaten silindir ve kartel içindeki contalar metal digerlerinde sivi conta kullanilmis bende aynen devam ettim. Sivi conta olur dayson silikon olur istersen tükürükle tuttur :p zaten bir sikinti var ise binis pozisyonuna gore kartelin sag kapagini açınca goreceksin dislileri. Kavramayi falan yerinden sökersen olduğu gibi karşına dikilir sorun çıkaran dişliler. Orda bi sikinti yoksa üst kapagı almak yetecek komple motoru indirmene dagitmana gerek yok. Ust kapak cikarilmasi gerekirse radyatoru yerinden cikar gayet rahat calisirsin. Durduk yere indirme tum motor blogunu
Zaten eğer hsarlı ise, vs demişti, neyse bu iyi oldu, açıkçası dağıtmış iken inüğü , cücüğüne değin, herşeyi dağıtacağız, bilyalar vs krank bilyası, kolu vsvsv ne varsa ise artık, bakalım durumu raporlarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:47 ----------
Benim işler hep böyle işte, yine ikna edildim, Mehmet usta deneme sürüşü için istedi kısa süreliğine teslim ettim , söylediği ; evine dön yahut nereye gitmek istiyorsan oraya git oldu ,
Hasılı hiç sıkıntı yok bukadar telaşe etme dedi,ben ; durumları anlattım, oluşan çatlaklar marş problemi vsvs tedbiren yaralım motoru falan filan dedim, aynı şeyleri sayıp nerdeyse dükkandan kovacaktı, hasılı yağı değiştik sadece, umarım sıkıntı yaşamam son durum bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:56 ----------
Çatlamalar için yan kapağı açmıştık zaten kontrol etmiştik dedi, evet ay kadar evvel zaten dediği şekide hem yağ dişlisini hem görünürde bişey varmı diye debriyaj tasının olduğu tarafı açmış idik, tasın altı filan dediğimde ben kontrol ettim iyice eğilip baktım dedi, belanımı arıyon, dedi
Sonradan düşününce adam haklı, başka usta olaydı söğüşlemek adına herşeyi söktürüdü eminim.
-
22 Eylül 2014, 20:09
#1191
Walla temiz çiktı senin makina piiirim Allah zeval vermesin. Bende gectigimiz haftasonu satiyordum az daha motoru ama ruhsat yanimda olmadigi icin vekalet islemlerini yapamadim. Şu tükan çok zorluyor beni..
-
23 Eylül 2014, 04:36
#1192
yunusus adlı üyeden alıntı
Walla temiz çiktı senin makina piiirim
Allah zeval vermesin. Bende gectigimiz haftasonu satiyordum az daha motoru ama ruhsat yanimda olmadigi icin vekalet islemlerini yapamadim. Şu tükan çok zorluyor beni..
Eyvallah Yunus, bahsediyordun dükkan işi vs biraz teferruat veriver, şayet İskenderun yapar isem seni neresinde bulurum? yeri nerde ne aşamada?
Motor işine gelince billahi, yolda cayırtı koparması endişem dolayısı ile bukadar pimpirikleniyorum, her defasında Mehmet usta kardeşim, ve 80 küsürlük enişte durduryor, yoksa bana kalsa idi yahut toplama becerime güvene bilse idim, çooktan kendim açıp yeni sübabları bile takacaktım, hayırlısı ancak sübab yenileme işi için , alacağımız nefes var ise, gelecek bahar'a kesin düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------
, dayanadım, aldım sazları elime, artık ne olursa, en azınan sorun varmı ne oluyor görmek için, uzatmayayım yağı boşalttım, suyu'da , tabii gei kullanacağım artık yeter zırtt pırt yağ su, olacak iş değil.
Yan kapağı açtım,
"korka korka" debriyaj balatalarını çıkardım, tabii öncesinde yutub sağolsun örnek videolara baka baka, debriyaj tası ise yerinde duruyor, evde misafir var gecenin yarısında ben gibi kafadan kontak elinde takımlar, motor başındayım^^ la havle vela kuweta....
Geriye debriyaj tası kaldı, onuda rondelalı pul ile sabitlemişler neyse oda tamam ancak ökemiyorum, yine yutub videosu en basit yöntem, arka frei sıkılı tutup anahtarı hvalı gibi ani darbe ile açmaya çalışmak imiş, onuda beceriri isem geriye bir iki dişli kalıyor, ondan sonra ne var ne yok çıkacak ortaya, umarım bişey yoktur, gerçi evvelden kontrol etmiştik fakat tam söküm yapmadan, tası söker sökmez raporlarım, şimdilik durum bu.
Not: debriyaj açıkta iken, debriyaj maneti sıktım, gördüğüm kadarı ile ilk önce motora yakın 3 plaka hareket etti, sonrakinde denemde sadece sondaki ikisi(2) bunların tümünün hareket etmesi gerekmiyormuydu?
-
23 Eylül 2014, 08:49
#1193
Ne eserikli adamsin abi yaa gecenin bi yarisi...
Iskenderunda primemall yaninda köşe başında bi petrol ofisi var onun alaninda benim dukkan
Gooocaman yaziyor Autoclub iskenderun diye. Beklerim
-
23 Eylül 2014, 16:43
#1194
Pimpirik, pimpirik, pimpirik, tecrübeli yaşlı 80+ eski toprak sözü dinlenmeli, tabii usta kardeşim Mehmet'ede selam olsun
ESKİDEN PLASTİK TOKMAKMI VARDI, PEHH KDOUMMU PRESS OK :p
EN AZINDAN, KONTROLÜ TA YAPMIŞ OLDUM İÇİM RAHAT ETSİN, HAMD OLSUN ALLAH'A , YAĞ DİŞLİLERİ TAMAM
SABAHA KADAR UĞRAŞTIM ŞİŞTİM, ZIBARDIM, KALKAR KALKMAZ DEVAM, VE TAM SÖKÜMÜ BECERDİM, HOŞ OLDU
AVARE DİŞLİSİ BU İDİ SANIRSAM, HASILI KELAM BÜYÜK OLAN SÖKÜLÜNCE KÜÇÜK OLANIN ETEK ALTI KABAK GİBİ GÖRÜNDÜ, SÖKMEYE GEREK YOK, KAPAK TEMİZ ÇATLAK PATLAK YOK HAMD OLSUN.
-
23 Eylül 2014, 19:45
#1195
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Not: debriyaj açıkta iken, debriyaj maneti sıktım, gördüğüm kadarı ile ilk önce motora yakın 3 plaka hareket etti, sonrakinde denemde sadece sondaki ikisi(2) bunların tümünün hareket etmesi gerekmiyormuydu?
normali o ,
yayların uyguladıgı basınc ortadan kalkınca plakalar,saclar , balatalar arasına yag giriyor
ve o sekilde kavrama devre dısı kalıyor
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
23 Eylül 2014, 22:55
#1196
cenkito adlı üyeden alıntı
normali o ,
yayların uyguladıgı basınc ortadan kalkınca plakalar,saclar , balatalar arasına yag giriyor
ve o sekilde kavrama devre dısı kalıyor
Şu forumda bir-kaç bilgi esirgemeyen adam gibi adamsın kardeşim, işin gücün sıhhatin daim rast gitsin
-
24 Eylül 2014, 00:43
#1197
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Şu forumda bir-kaç bilgi esirgemeyen adam gibi adamsın kardeşim, işin gücün sıhhatin daim rast gitsin
cok sagol carbon
amin cümlemizin.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
25 Eylül 2014, 18:38
#1198
discovery channel gibi burası.gel izle,motor imalatına başla
-
25 Eylül 2014, 19:05
#1199
atilas adlı üyeden alıntı
discovery channel gibi burası.gel izle,motor imalatına başla
atila abi zamanında bizim sayfada böyle idi
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2901031
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
25 Eylül 2014, 19:21
#1200
cenkito adlı üyeden alıntı
bu işler mühendizsiz olurmu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)