Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Temmuz 2014, 20:58
#1101
Arkadaş tam bitirdim motoru dedim komple topladim calistirdim hersey yolunda derken subap sesine kulak verdim huylandim. Koltugu depoyu geri cikartip subap kapaginu açtım. Yaglama yok! Geri söktüm acaba yag pompasinin dislisini yanlis yaptilarda hemen kirdikmi dedim actim baktim saglam. Pompayi söktüm saglam ama yaglama yok.. yarin geri indirebilirim motoru :( neyse hiyullusu..
Reklamlar
-
10 Temmuz 2014, 21:07
#1102
Yardıma gelemmi moruk , anlamam gerçi motor bloğundan emme, başınızda durup diplomasız möhendizlik edebilirim
Sadece fikir olsun yeşillik olsun diye yazıyorum, motor komple indiğinden, bide yıkama yapıldı yağdan arındırıldı ise, ilk çalışmada zor yağ taşıması normal değilmi?
Cem, yada Serkan usta yorumlarsa daha iyi olacak.
-
10 Temmuz 2014, 22:49
#1103
Tamam anında çıkaramayabilir ancak sübaplara vuruntu yaptiracak kadar uzun sürmez bahsettigim süre yaklaşık 5 dakika. O surede her halukarda yaglamayi hayli hayliye yapabilmesi gerekiyor.
Wardir bundada bi hayir chopper ile devam yapacak birsey yok
-
10 Temmuz 2014, 23:17
#1104
chopper ^^ baa wosvos de, magirus kamyonet de, 4 teker herhangi birşey de velakin şapır dime yahh
-
11 Temmuz 2014, 01:46
#1105
Elde o vardi ona kaldık mudur naapalim
-
11 Temmuz 2014, 02:08
#1106
Bakma sen baa, leyleğin ömrü lak lak ile geçer hesabı, takılıyorum işte, (yinede şapır , )
Hacım şu yağ dişlisi işi işkillendim kıllandım eyicene, eğer sadece camgöz olan taraf kapak, kolayca açılıyorsa oradan görünüyor ise, açmaya niyetim var, sırf kontrol için , tabii contas işi vsvs midemi bulandırıyor, yağ boşaltvsvsvs, ne diyorsun bu işe? yani sadece sağ taraf kapak sökülünce yağ dişlisi görünüyormu? birde ontası alüminyummu? başka formülmü var, bir kaç güne açacağım.
Birde bu menem şeyi neden plastikten yaparlarki? yağ dişlisini yani.
-
11 Temmuz 2014, 03:32
#1107
üstten yag gelmesı gereken kanalı bul (saplama diplerınden gelir hangisi onu bul)
sonrasında debrıyaj kapağını sök ve yağ pompasını devre dışı bırakıp yağ kanalını gör,
sonrasında üstten benzin dök yağ çıkış yerine,
BENZİN AŞAĞI POMPAYA İNİYORMU onu kontrol et,eğer inmiyor ise SİLİNDİR ALT CONTA YAĞ KANALINI TIKAMIŞ OLMALIDIR,
Yok benzin aşağı indi ise yağ pompasını kontrol et,
pompa içerisinde çizikler var ise yağ devir daimini yapamaz kaçırır ve yukarıya yağı çıkaramaz,,,
Bunlrı kontrol et istersen,
-
11 Temmuz 2014, 12:20
#1108
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Bakma sen baa, leyleğin ömrü lak lak ile geçer hesabı, takılıyorum işte, (yinede şapır
,
)
Hacım şu yağ dişlisi işi işkillendim kıllandım eyicene, eğer sadece camgöz olan taraf kapak, kolayca açılıyorsa oradan görünüyor ise, açmaya niyetim var, sırf kontrol için , tabii contas işi vsvs midemi bulandırıyor, yağ boşaltvsvsvs, ne diyorsun bu işe? yani sadece sağ taraf kapak sökülünce yağ dişlisi görünüyormu? birde ontası alüminyummu? başka formülmü var, bir kaç güne açacağım.
Birde bu menem şeyi neden plastikten yaparlarki? yağ dişlisini yani.
Abi camgöz olan kapagi acinca plastik dislilerden birini gorebiliyorsun digerini gorebilmek için debriyaj tasını çikarman lazim yerinden. Contasi yok abi dayson sıkar kapatirsin.
Serkan hocam bahsettigin durum aklima gelmedi degil firsatini buldugumda gidip oynayacagim biraz insallah komple indirtmez motoru. Bakalim ne cikacak icinden
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Nazar ettin carboooon nazar ettin şapırımı bagladilar sigorta muayene yok diye neyse arabaya kaldik yapacak bisey yok.
-
11 Temmuz 2014, 12:58
#1109
yunusus adlı üyeden alıntı
Abi camgöz olan kapagi acinca plastik dislilerden birini gorebiliyorsun digerini gorebilmek için debriyaj tasını çikarman lazim yerinden. Contasi yok abi dayson sıkar kapatirsin.
Serkan hocam bahsettigin durum aklima gelmedi degil firsatini buldugumda gidip oynayacagim biraz insallah komple indirtmez motoru. Bakalim ne cikacak icinden
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Nazar ettin carboooon nazar ettin
şapırımı bagladilar sigorta muayene yok diye
neyse arabaya kaldik yapacak bisey yok.
Geçmiş olsun Yunus abi. Seni mi buldu polis amcalar
-
11 Temmuz 2014, 14:53
#1110
yunusus adlı üyeden alıntı
Abi camgöz olan kapagi acinca plastik dislilerden birini gorebiliyorsun digerini gorebilmek için debriyaj tasını çikarman lazim yerinden. Contasi yok abi dayson sıkar kapatirsin.
Serkan hocam bahsettigin durum aklima gelmedi degil firsatini buldugumda gidip oynayacagim biraz insallah komple indirtmez motoru. Bakalim ne cikacak icinden
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Nazar ettin carboooon nazar ettin
şapırımı bagladilar sigorta muayene yok diye
neyse arabaya kaldik yapacak bisey yok.
Geçmiş olsun moruk, her işte hayr vardır, ve inan nazarım şu dünya üzerinde değeceği en son metaa, bir şapırdır, kaldıki dünya gözü ile görmedim bile, 4yoldakiler'den şüphelen (şakalaşıyoruz tabii)
Eyvallah, mutlaka kontrol için bakmam gerek kıllandım zira, umarım kronik değildir problem, bu da çıkarsa artık Çinko'lara bakışım genel düşüncede olacak, yoruldum artık, emee bunada şükür.
-
11 Temmuz 2014, 21:49
#1111
ben bisüredir bakıym motorlarınıza cros modelin dişli
oranı tam crossluk diyordum motorda hanzo .
benmi nazar ettim yoksa.
inşaallah kısa sürede çözersiniz.
-
12 Temmuz 2014, 01:19
#1112
dockerengin adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun Yunus abi. Seni mi buldu polis amcalar
He yaa sorma adamlarin yeni yetmelerle cevirme yapacagi tutmus acelem vardi benimde çene çalayım edeyim diye ugrasamadim yoksa vermezdim makinayi da möhüm işlerim vardı bugün hiç ugrasamadim sen bagla motoru ben gidiyorum dedim verdim anahtari gittim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun moruk, her işte hayr vardır, ve inan nazarım şu dünya üzerinde değeceği en son metaa, bir şapırdır, kaldıki dünya gözü ile görmedim bile, 4yoldakiler'den şüphelen
(şakalaşıyoruz tabii)
Eyvallah, mutlaka kontrol için bakmam gerek kıllandım zira, umarım kronik değildir problem, bu da çıkarsa artık Çinko'lara bakışım genel düşüncede olacak, yoruldum artık, emee bunada şükür.
Abi çinkolara genel gözle bakanlardan biride bendim. Fanboy olmayıp İşin açığını konuşmak gerekirse yorumum şudur; Çinko olmayan herhangi bir makinaya bu kadar yuklenmis olsam ki az çok biliyorsun nasıl kullandigimi, kesinlikle bu kadar bile dayanmazdi bi makina bana. Bu klasmanda Fiyat kalite egrisinde kesinlikle en gecerli makina haala gözümde bizim makinadir altina imzami atarim
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
-
12 Temmuz 2014, 05:06
#1113
Performans olarak 2 Japon'uda (Crf/Klx)(kimse kusura bakmasın, isterlerse baksınlar, ancak hakikat bu.)ekarte eden, fiyat olarak yine tuşş eden, çift teker takımı ile iki ayrı motor'imiş gibi davranan, başka bu tip alternatif aramıştım, şükür buna denk geldim.
Aldığım günden itibaren, inciğinden boncuğuna, elden geldikçe artı/eksi ne var ne yok objektif olarak dökmeye/raporlama'ya çalıştım sanırım başardım.
Nihayetinde bir kopya motor bloğu, ve mutant/hybrid bir alet, kalitesi ehh işte, ancak bana çok bile.
Üüzldüğüm nokta, buna benzer aletleri getiren distribitörler,yedek parça, interaktif destek vs gibi şeylere daha özenle yaklaşsalar , dadından yinmez.
Ne sen ne'de ben fan'ı değiliz, profilimde zaten motorun orjini olan "xmoto" ismini kullanıyorum, kaldı'ki ruhsatta'da öyle geçiyor, dağıtımcı ile uzaktan yakından alakam olmadığını, son yedek parça listesinin yayımdan kaldırılması, bazı parçaların " sürat müşürü" gibi, stoklarında olmamaısından dolayı, papaz olma seviyeinde olduğumu söylemeye gerekte yoktur herhal, daha evvelde yaıldı burada.
Hasılı kelam, rüştünü bana ispat etti hanzom, bu klasmanda(enduro/cross) nasip olursa yükseltme babında alacağım tek enduro alet 800xc olur, gerisi traş bana.
(ara'da nakedler'de tahrik ediyor hani, nasıl etmesin bildiğin cıbıldak işte^^ hiyullusu )
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:40 ----------
ademx adlı üyeden alıntı
ben bisüredir bakıym motorlarınıza cros modelin dişli
oranı tam crossluk diyordum motorda hanzo .
benmi nazar ettim yoksa.
inşaallah kısa sürede çözersiniz.
Yok hacım, senlik deel, olay nazar oldğuna kesin inanıyorum, ancak yakınlardan olsa gerek, tedbiren arada sadaka/zekat/fitre imkan oldukça tabii, birde muavezeteyn süreleri elden geldikçe, artık Allaha emanetiz
-
12 Temmuz 2014, 15:29
#1114
burda paylaşım içten . önyargısız.
marka fanlarından hiç hazzetmiyorum.
allah sevdiği kulunun önce eşeğini kaybettirir
sonra buldurup sevindirirmiş.
-
12 Temmuz 2014, 17:45
#1115
Blogu söktüm yaglama kanalının üst kapaktaki çıkışında tıkanma vardı temizledim komple kontrol ettim sıkıntı karteslin üstüne çıkıyor yağ. Iyi tamam hoş toplayalim silindiri takalim dedik taktik çalıştırdık subap kapaklarini acip bakiyorum yine yaglama yok. Sür aşşağı vur yukarı hava kanalını kontrol et falan derken yemedi aradım servisi anlattım durumu yağ pompasının değişmesi gerektiğini söylediler. Mil hariç pompa seti 90 lira. P.tesi ödemeyi yapıp isteyecegim bide onu deneyelim bakalim ne olacak..
Debriyaj maneti ellerinde yine kalmamis. Tahmini olarak gelecek hafta sonuna saglam bi yedek parca girisi yapacaklar ürünler gumrukteymis hala.
Son durum bu
-
12 Temmuz 2014, 19:20
#1116
Şimdi Mehmet usta'nın yanından döndüm, özetle kapağı açıp kontrol ettik, her iki yağ dişlide sağlamdı, kapakta conta vardı, Mehmet contalara'da bayıldı ve bayaa iyi kalite malzeme ile toplandığını iç işçiliğe bayıldı ve bu sıradan bir alet değil dedi(hoşuma gidiyor böyle yorumlar.)
Yunus senin motorun durumundan bahs ettim, plastik dişli ve ayrılan yerle ilgili, zaten senin hep belirttiğin gibi, bu tip şeylerle başka tip motorlarda karşılaşmış özetle, seninde dediğin gibi Mehmet kardeşimde aşırı yüklü ve daimi redline kullanımda böyle şeylerin olacağını söyledi.
Yağ'ı beğenmedi, renk zaten simsiyah idi, ve mıknatısta bayaa bir mikron zerre halinde çapak toplanmıştı, ve yağı en kısa zamanda magnatec harici iyi bir yağ ile değişmemi söyledi, hazırda castrol racing 10w40 var, bugün yarın değişeyim.
Son olarak benim aletin üretimi resmi evraklarda 2011 iken, Mehmet usta iç kapak üretiminin, 2009 yazdığını gördüğünü söyledi.
-
12 Temmuz 2014, 20:42
#1117
Evet kapakta 2009 yaziyor.
Benim motora eksik conta atmislar demekki neyse dislilerin saglam olduguna sevindim. Tası çıkararak altinda kalan dislileride kontrol edebildiysen sikinti yok yola devam
-
12 Temmuz 2014, 20:48
#1118
Hayır tası çıkartmadan, bir büyük dişliyi döndürdü,her iki plastikte dönmeye başladı, biraz domaldık emme gördük alttan görünüyormuş çok şükür bişey yok.
-
12 Temmuz 2014, 22:18
#1119
-
12 Temmuz 2014, 23:13
#1120
yunusus adlı üyeden alıntı
Marşı karşılayan avare dişli tamamen altinda kaliyor diye hatirliyorum ama.. neyse en azindan yag pompasinin dislilerinden eminsin
1 hafta daha motorsuzzzz pöööffff.. gidip baska bir şapıra mı çöksem
bugün yarın çökersem atlar gelirim senin o tarafa bi şapır görürsün dünya gözüyle müdür
600luk yetermi
İsterse 2000'lik olsun, çarşı şapıra karşı, bu aralar bende trafik yoğun, İskenderun'a balık avına dahi gidemiyorum , rahatlarsam ortada bi yerde buluşuruk.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)