Motoru dün akşam gidip aldım. Motor hala çalışmıyor dün depoyu söküp benzin hortumunu çıkarttım. Bugün yanisini alıp değiştireceğim. Akşam bujiyi de kontrol edip tekrar çalıştırmaya çalışacağım. Bir kaç fotoğraf atayım.
Hayırlı olsun.
1- Karbüratörü sökün, manifold contasını hafiiiff esneterek çatlak varmı bakın, karbüratörü dağıtın memelere bakın tıkanıklık daralma varmı, bulabilirseniz sanayii tipi ultrsonik temizleticiye verin, iyice titresin
Bunlar tamam ise hava ayar vidası tam sıkılacak ama sıkıp zorlamadan hafifçe sonrasında hava ayarı için önerilen hava ayar vidasını 1.5 tam tur açmak, şamandıraya bakın, içerisine benzin almışmı diye, solvent yakıttan dolayı platik aksam eriyip şamandra içine benzin alıp ağırlaşıp ayarsızlık yapmakta.
2- Depoyu sökün, bnzinden tamamen arındırın, sahibi ben gibi alır almaz çapak temizliği yapmışmı bakın, yapılmamış ise pürmüz mahareti ile iyice yıkandıktan sonra yakın, bknz ilk sayfalar.
3- Depoyu sökün elektrik aksamı, sigortalar kablo aksamını göz ve el ile muayene edin, sigortlarda yanma çatlama kırık, elektrik kablolarda yanma, fare ısıığı tahribat varmı kontrol edin.
4- Buji kablosuna pipodan ayırıp bakın yeter dercede uzunluk var ise ve saçaklar dağınık ise, kesip tekrar pioya, ters işlem olarak ateşleme bobini tarafında bakın, pipoda çatlak hasar varmı bakın.
5- Akü sağlığına bakın, buji sökük iken mootor bedenine hafif yaklaştırıp kısa marş basıp, ark'ı kontrol edin, ark yeter derecede ise, mesele yok
6- Benzini mutlaka ama mutlaka yüksek oktan tercih edin, shell 97 oktana bayılıyor benim sıpa.
7- Depo kapağında bulunan sübabın tek yön çalıştığından sıcak havada arada sıada depoyu açıp tıslatın, ve kapak üztnde bulunan hortumdaki sübabı tek yön çalışmasının sıhhatine tıkalı olup olmadığına bakın.
8- Benzin hotrumlarında kıvrılma varmı, v ise sert tipler ile değişin, musluğu kontrol edin sıhhatli akıtma yapıyormu tıkanıkmı?, benzin filitresini mutlaka yenileyin şuan benimkinin üstünde avuç kadar otomobil filitresi var
9- Bunlar yapıldı ve halen çalışmıyor, karbüratör benzini alıyor, egozdan benzin kokusu gelmesine rağmen çalışmıyor, filitreler temiz, depo kapak sübabı sağlıklı, ateşleme sağlıklı , manifol sağlam, vsvsvs ise son seçenek " SÜBAP AYARI"
Vayy be, hanzo konusunda, anahtar tuta tuta uzman olmuşum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------
Sıkıştırma 11.5:1
Bende çekiniyorum kapağı açıp kontrol etsemmi diye, açıkçası işime gelmiyor, infaktrüs geçirtir oda çıkarsa artık
Çok sağol Carbondioxid.
- Karbüratörü şuan sökmeden problemi çözmeye çalışacağım. Haftasonu arazi planı var o yüzden yetiştirmeye çalışıyorum. Zaten daha önce hiç karbüratör söküp dağıtıp toplamadım ama bu motorda bu işi öğrenebilirim.
- Depoyu benzin hortumu için söktüm zaten. Söylediğin gibi tekrar takmadan güzelce temizliyeyim.
- Depoyu felan söylemişken kabloları da hiç değilse söylediğin gibi kontrol edeyim.
- Akü yeni şarj edildi onda problem yoktur çok büyük ihtimalle.
- Benzin olayına da ayrıca dikkat edeceğim.
- Onu da hemen kontrol edeyim. Arada mola verdiğimde de açıp hava yapıyor mu diye kontrol ederim.
Verdiğin süper bilgiler için tekrar çok sağol. Harbiden uzman olmuşsun
Rica ederim, umarım kısa sürede çalıştırı broom brooom keyifle kullanır, bizede güzel foto gezi raporları yayınlarsın
Depo kapağı sübabı benzin basıncını dışarıya basmıyor garip yapısından dolayı haps ediyor, ve ters çalışıyor, 34mm karbüaratör mahareti le emme yapıyor, bu durumda sıcakta ve çalışmayınca ben tedbiren kapağı sıkmadan bırakıyoruom, varsın benzin uçsun gitsin yoksa basınçtan dolayı Maazallah zbamm seyir halinde gerek olmuyor bu işi karbüratör üstleniyor .
Karbüratör yapısı çok basit bu yüzden hep derim injeksiyondansa kolay müdahale ve tabii janavar kuweti için karbüratör herzaman benim için daha iyi tabii yakıyor meret, dediğim gibi krmaşık değil karbüratör yanında abin yahut biaraz bu işlere yatkın bir arkadaşın var ise kolayca bakabilisrsiniz, adım adım bakın, çünkü yatan motorda benim ilk sayfalarda yayınladığım karbüratör sorununa bakın macun olmuş taa çinden beridir yatan 2 senelik yakıt macun olup heryer i tıkamıştı, muhtemelen aynı şekide olmuştur.
Çalıştırmada el marşı ile olmuyor ise!!!, ayak marşı ile kompresyonu alıp deflarca deneyin, ateşleme yapacak gibi ses geliyor ise yada ayak marşı ile çalışıyor el marşı ile çalışmıyor ise, muhtemelen sübab ayarı istiyodur, bunuda ustaya yaptırın siz karışmayın!
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
Pivot dönüşü şahlandırıp dönüş vaybee, olmuş harbi krossçu olmuşun tebrikler, valla ben bir yerimi kırarım diye çekiniyorum bu yaşta kırık mırık çekemem, motorun kırılmasıda ayrıca tabii, ama yavaştan başlamayı düşünüyorum çok hafiften
Aynen, şu motor hakkında bilgi edinmek için 5 kıtadaki internet forumlarını kurcaladım yazıştım, videolar şu-bu , ancak en önemlisi bilgi/yardım paylaşımında insanlık eden siz gibi üyelerden geldi, varol Cem bey kardeşim
Bu arada flaşör sesli ikaz için geçen hafta 5 Tl'ye aldığım, ancak hiiiç güvenmediğim, stok flaşör yanında küçük ve adi duran zımbırtıyı deneyeyim dedim, aynen yazıldığı gibi tır/ağır vasıta geri sinyali gibi zonklatıyor ortalığı, ve yanma hızlarıda korktuğum gibi sıksık değil.
Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak
sende sagol carbon
Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak
Babalar gibi çalışıyor, ses tam istediğim kıvamda oldu, slikon iyi kıstı sesini , aksi halde dozer hareketi gibi ciyak ciyak bağırıyordu
Ne kadar dayanım sunar bilemiyorum, ön maşaya bağlanan yer uyumsuz öylece idarelik sıkıştıdım.
2 gün önce motoru bakima goturdum.Calismamasinin nedeni beyin.Motorun beyni yanmış beyin siparisi verdik bugun ellerine ulasmis arayip haber verdiler aksama motoru toplayip tekrar haber vericekler.Motoru aldiktan sonra çektiğim fotograflari eklerim.
Meraktan soruyorum, beyinden olduğunu nasıl tespit ettiler ?
Mümkünse beyinin fiyatını, ve resimlerini atabilirseniz sevinirim, beyin diyerek konjektör, yahut bobin vs değişmeye kalkmasınlar,servisin iyi niyet sorgulamıyorum ancak 2 versiyonunda beyin tipler aynımı diye merak ediyorum, bu yüzden foto rica edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------
Elektrik ateşleme zamanı vs vs bisürü zırva yazıyor cdi ile ilgili, servis manuelde, ama bende merak ediyorum doğrusu, Semih Sayın arkadaşımız servis ile detaylı konuşup buraya aktarır ise aydınlanacaz.
hadi ortalıgı az karıstırayım bende
klimanın içindeki 50 liralık basit bir parcadan kaynaklanan arıza için
klıma motorunu 600 liraya değişmeye calısan servis de duydum
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Once akuye takviye yapıp denediler olmadi sonra elektirigi indirip bastan topladilar.Subapta sorun yok dedi sonra farkli bi motorun beynini takti tek marsta çalıştı.Motorun icinden pek anlamam yas 17 daha yeniyim benim sizden ogreniceklerim var:D
50tl ama garanti kapsamina soktu.17lik offroad modelinde garanti yok fakat fabrika hatasi diye istismar yapti haricinde malesef fotografini cekmedim beyin 17 nin orjinal beyni siyah yaklasik 5 6 cm birsey
iki radyatör arasında olanmı?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)