Sağol cem abim.
Sağol cem abim.
150 Kilometre, bence çok değil, bir şekilde mutlaka almadan evvel test edin , zira başka bişeye benzemez bu iş malum, bi kere alındımı...
Bir'de debriyaj değişiminde neden başka markalarınkini tercih etmişler diyeceedimki , muhtemelen ya yedekte yoktur, yahut vardır ancak meblaa yüksek gelmiştirmi, merak ettim hakikaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------
Bu arada, sürat müşürü durdu durdu kendiliğinden(hangi faktöre binaen kafası esti ise artık ) çalışmaa başladı, ancak el ile iterken bile 12 kilometre gösteiyor, sıcağı yedi tabii sıpa.
Yetinden sök çıkart bas fönü
Dörtyol ne alemdedir, serinmidir bilemem ama, moruk burası biliğin çöl sıcağı, fön yanında sönük kalıyor sfaltın sıcağı hava sıcaklığı birleşince,
Allah ağır işi/dışarıda beden gücü ile çalışanlara kolaylık versin , motor üstünde bu saatlerde seyr ederken insanın genz'i yanıyor nefes alıriken.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:42 ----------
Bir saat evvel, bir süper moto gördüm(değilmiş tabi) yetiştim, daha incelemeye fırsat vermeden eleman kapşıalım dedi, tabii naif kapışma, uzatmayayım benim hanzo 2. 3. viteste pati ata ata ancak gerisine yetiştim, meğer amca'mız " XT'660'R " kullanıyormuş
Hasılı kelam, herkes haddini bilecek ağa , göremedim 250'lik sandım valla, yoksa 660 olduğunu görse idim zaten, paşam yollar senin der idim
)) niyette bi tenere 660 var emmeeee hiyullusu
Yakışır, ön düzen far tertibatı, bide sesini sevmiyom tenerelerin tencere gibime geliyor
Varsa yoksa 800xc hakkımızda hayırlısı olsun .
800xc benimde favorim ama servis yok be başkan.
Bi abimiz Ankarada Tiger 800 aldı, XC olmayanından. Bir ara tenhada kıstırıp çökecez ama bakalım nezaman. Sıralı 3 silindiri test etmek maksat. Tiger'lar zaten favorim. Versys'ten ~3 TL daha fazlaya mal oldu ki her halükarda hak eder. XC olunca fiyat zıplıyor acayip bişekilde. F800GS'e de tercih ederim Tiger'ı.
Cumartesi gidip motora baktım. Motor çok temiz görünüyordu bayağı hoşuma gitti ama çalıştıramadık. 7-8 aydır garajda yatıyomuş. Bir de depodan karbüratöre gelen benzin hortumu yırtılmış onu fark ettik depoyu söktük ama biraz acelemiz olduğu için yapamadık. Motorun sahibi ben hafta içi halletmeye çalışıcam dedi. Ben de motoru bir çalıştıralım sesini duyup bir tur atayım ondan sonra hoşuma giderse alır giderim dedim. Cumartesi bir aksilik çıkmaz ise inşallah alıcam motoru.
Yedekte olsa bile fiyat çok uygun olduğu için tercih etmiş olabilir. Hyosung'un balatalarının da çok kalitesiz olacağını sanmam. Ben de bu motoru alırsam ve debriyaj balatam biterse bu seçeneği düşünürüm.
Bu motorda sürat müşürü ön tekerde miydi? Öyleyse canı WD-40 çekmiştir
ama müşür mekanik değil, digital diye biliyorum
Şark kurnazlığı değildir umarım, belkide değildir hakikaten yatıyordur doğrudur, yatmadan eğer 7 aydır yatışta ise direkt karbüratöre baksın ve ince temizlik yaptırtsın, tabii bujiyede olmuşken bide hava filitresi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------
Aynen disk'teki deliklerden okuyor Sm ve Cross diske ayarlı sanıyorum ki ölçümlerde doğru vriyordu digital imiş, türkçe adı "" endüktif yaklaşım sensörü "" imiş, montajı kim yapmış ise mal değneği, ön fren hortumu alüminymum kelepçesine müşürüde eklemiş ve sıkmış, o gün bu gündür, mal mal sapıtıyor, yedektede yok.[COLOR="Silver"]
[QUOTE=Carbondioxid;3385297]Şark kurnazlığı değildir umarım, belkide değildir hakikaten yatıyordur doğrudur, yatmadan eğer 7 aydır yatışta ise direkt karbüratöre baksın ve ince temizlik yaptırtsın, tabii bujiyede olmuşken bide hava filitresi
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
Bir kurnazlık olacağını sanmıyorum. Görüştüğüm kişi motorun abisinin eşinin olduğunu söyledi. Motor çok kullanılmamış belli oluyor zaten. Akü sökük şekildeydi zaten o şekilde yatıyordu. Bunların hepsinin dışında görüştüğüm kişi arkadaşlarımızın arkadaşı hiç tanımadığımız birisi değil yani. Bundan sonra tekrar görüşüp birlikte araziye çıkarız büyük ihtimalle.
Karbüratör temizliğinin nasıl yapıldığını bir araştırayım. Bir de bu motora uygun buji kodu nedir, biliyor musunuz?
[QUOTE=dockerengin;3385316]Tanıdık ise mesele yok, sadece temkinli olun diye yazdım,
Buji kodu önerilen : CHAMPION - RG6YC
Üzerinde stok olarak ,muadili DENSO ile geldi, bir defa ngk ile değiştim şuan halen DENSO buji ile dvam ediyorum eğer denso ise, hiiç karışmayın kaliteli bir buji imiş, değilse ..
Hem uyarın için hem de buji kodu için çok sağol hocam.
Champion markasını biraz araştırdım ama Türkiye'de çok nadir var sanki. Buna alternatif olarak NGK CPR8E ve DENSO N24EXRB gözüküyor. Muhtemelen üstündeki de bu koda sahip buji.
Burada da bulunsun diye yazdım.
Fan'lar geldi fan fini fin fon, sadece tek yöne çalışıyorlar ve emme yapıyor üfleme değil fan kanat yapısından dolayı herhal raptor 350 fan'ı, ters kutup işe yaramıyor faz nötr ayrı ayrı, diğer tür bağlantı olunca dönmüyor dahi.
Sanırım motor fan'ları bu şekilde işliyormuş yani emme yapmak üzere, biraz evvel Yunusus'u aradım ben hatalı olduğunu düşünüp kendisi söyleince açıkçası hoş olmadı, aklımdaki şey sadece ileriye doğru havayı üfürmesi idi, değilmiş neysem.
Çıldırmaya az kaldı.
Henüz motora adapte etmedim yarın bakacam bu işe,pffff.
Abi tek yönlü üfleme şeklinde çalışanıda var elbette ki ama biz içtrn atacağımız için emme olması çok dhaa işe yarayacaktır.
Ha durduktan sonra degilde atıyorum yavaslarken yada 1 dakika kadar onceden acacak olursan fazlasiyla yetecektir emme fanlar. Malum havayi önden alıyor hareket halinde iken, ve emme degilde üfleme olacak olsa hareket halinde yanlislikla actiginda bile hararet yapacaktir cok fena eline böylesinin gelmesi bence çoo daha iyi olmuş. Montajini bekliyorum umarim yerine sığar
Mantıklı , sen söyleyene değin hiç bir ilgim yoktu ve bu fanları, üfleme yapan tipler olarak biliyordum, eski çıkma akü ile test ettim fena değil gibi deviri ma radyatöre yaklaşınca, devir düşüyor, sanırım eski aküm ölmek üzere yarın motor üstünde bulunan ile bakarım, montajı biter ise performans hakkında yazraım.
hayırlı olsun
şimdi önden takacak olsanız ve üfleme yapan tarz olsa idi rüzgarın carpma hızından düşük kaldıgı sırada radyatörün sogumasını engellerdi.
ancak arkada ve emme seklinde olursa zaten petekten gececek hava olacagından fan bu gecişi hızlandıracaktır
Şuan ciddi ciddi, müşürde bulup, tam otomatiğemi bağlasam diyorum, üfleme olsa idi yine arkaya alıp sadce trafik lambaları ve, seyahat sonuna yakın, 1-2 dakika soğutması için üfleteceeeidim, sanırım olmuş iken, birde müşür bulayım zaten boşta 2 kablo var idi sanırım birisi fan'a ait, diğeri devir ölçer için. kafam karıştı.
fanı gidiş yönüne göre öne takarsan calıssa dahi hıza duyarlı olarak devir sayısı artmayacagından
belli hızdan sonra fan pervaneleri perde görevi görüp hava akımını azaltabilir.
üfleme yapanıda arkaya takıp hareket anında acarsan önden gelen havadan fazla olmalıki sogutma yapsın.
önden giren havaya denk olursa motor conta yakar, petek araları tıkalı gibi hava akısını durdurabilir
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)