Çok crf tokatlamışlığım vardir hem arazide hem düzde vesselam hatta oyleki bizim hayvandan çıkan ses yuzunden kendi devirlerini anlayamayip benden uzakta surmeyi tercih edenler olmustur
Sağolasın ALLAH HEPİMİZİ KORUSUN VE ESİRGESİN
http://www.motosiklet.net/forum/moto...amd-olsun.html
Bir süredir motorun boyası sübapı, elektrik aksamını gözden geçirmeye niyetli idim, bu süre zarfında en son 100 kilometrelik bir yol yapıp motoru yerine çekmiştim, hiç kimsenin girmesi vs söz konusu değil.
Sinir stres yedek parça var yok, şubu nerede derken, neredeyse vaz geçip motoru tekrar toplayıp, birazda asab bozukluğu ile belkide süratli kullanacaktım.
Ancak son olarak dün artık olsada olmasada, en azından şasiyi boyar, elektrik aksamına göz gezdirim diye, tekrar söküme başladım az önce
(şuan saat 01:40, şükür secdesinden yeni kalktım) arka fren merkezini söktüm, şubu derken zinciri sökeyim dedim.
Zincir bakla kilidini sökmemle, el yordamı ile zinciri çekmemle ÖN DİŞLİ yere düştü, meğer cıvatası bi şekilde çıkmış, benim bir önceki zincir değişiminde sıkmamam'la (belki) yada seyahat esnasında gevşek kalıp düştümü bilemiyecem, kimse gelip sökmedi ben dahil bundan eminim.
Şayet o moral asabiyetle geri toplayıp, balık avı kafayı dinleyeyim diye 100 kilometre öteye birazda dağ rampası olan yere gitmeye teşebbüs etse idim, belkide en ucuzundan bir uzvumu kaybetmiş olacaktım, dişlinin yere düştüğü an betim benzim bembeyaz oldu neye uğradığımı şaşırdım
Ön dişli muhafazsı olduğu gibi durmakta
Allah hepimizi görünür görünmez kaza beladan esirgesin
(sadaka/zekat/fitre ne aklımıza gelirse maddi, ve manevi olarak bazı şeyleri unutmayalım, bu satırları yazan mümin olamamış, envayi çeşit küllümün ayıbı yemiş, bir müslümandır,(notun notu ne gt kılıyım ne aksi cephe nede başka bir terane )
cok cok gecmiş olsun valla, buyuk tehlike arz ediyor zincir-dişli olayları
bence ön zincir dişli muhavazasına bir el atıp , dişli yerinden cıkmayacak sekilde yaklastırmak daha dogru olabilir.
Hacım halen, düşünüyorum, motorun olduğu yerin anahtarı sadece bende mevcut, acaba açık bırakıp gitimde biri geldi sabotajmı yaptı tabii komik şey, demekki enson İskenderun balık dönüşü, bir şekilde yerinden çıkmış civata ve ben o halde eve gelebilmişim, yahut o zıkkım çooktandır çıkmış yerinden ben motoru toplamaktan vaz geçip söküme devam edince ortaya çıktı, hasılı kelam bi şekilde hayır duası almış olmalıyızki, kendim zaten küllümünayıbın tekiyim, Allah allah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:55 ----------
Aslında fikir güzel belkide o sayede geldim daha sökmedim o parçayı sert plastik bişey o, belkide dediğin gibi o tutmuştur.
Birazdan söküp iç kısmına bakayım belkide aşınma falan varsa dediğin şekilde olmuş olay.
öyle düşünme, belkide cogumuzdan cok sevabın vardır. bilemezsin
vardır bundada bir hayır
Her işte hayır var ...
Abi geçmiş olsun Allah yaşatmasın. Ne biçim tırstım laaa gittim benim dişliye baktım el yordami ile gorunurde birsey yok tabi
Bir bak bakalım, ayarlayamazsan konuşalım tabi, rahatsızlık ne demek. Yanlız 90 TL ye 1 adet regal raptor fanı bulduysan eğer salla, bence mondialden bizim fanlar için fiyat alalım. Bakalım kaç diyecekler. Ellerinde var mı bilmiyorum ama varsa ve 90 TL ve altında bir fiyatsa(düşük bir ihtimal) benim fanlardan alırız. Ama tabi önce sen radyatör genişliğini ölç. Benim ebatlar belli , foto atmıştım. Benim fanın oturup oturmayacağını anlarız
Ya onu hiç deme, duygusal bağ konusunda çok kötüyüm :( Bırak motoru satmayı (sanırım yakındaki arkadaşlardan birine satıcam) bundan sonra kapalı garajda saklanmayacağı için bile üzülüyorum!!
Üstad, işinize karışmak gibi olmasın, siz arazide daha çok takılıyorsunuz, daha iyi bilirsiniz ama madem römokt vs takılacaksınız 7-8 TL ye bir KTM almanızı tavsiye ederim. Apachi CRF den daha okkalı gidiyor olabilir ama bence CRF den sonra geçecekseniz KTM'e geçin. Hani benim gibi hergün iş-arkadaş-ev-gezi-vs, vs, şeklinde motoru kullanıyor olsaydınız tamam ama sadece h.sonları için römorkla takılcaksanız benim tercihim special bişey olurdu.
Mümkün değil Cem, benzer bir sorunu ben de yaşadım. Ön dişliyi tutan rondela tamamen aşınmış, ama dişli yerindeydi. O koruma parçasını vs, inceledim az çok, o hızda dönen ve milin ucuna gelmiş bir dişliyi(yada zinciri) hiçbişey tutamaz. Ancak kilidini sağlam yapmak lazım işte.
Geçmiş olsun CO2
#sürenadam
Rica ederim hocam. Fikirlerimizi paylaşıyoruz burada hepimiz. Ben önerilere açığım. Ben hem motor hem de bakımı uygun olsun diye apachi'yi düşünüyorum. Bakımını çok dert etmesem 7-8 liraya Yz125 yada Kx125 alırım. Gönlümden geçen de bu motorlar ama araba aldığım için bütçe biraz sıkıntılı. Bu arada Ktm'lere de bakıyorum ara ara ama gördüğüm kadarıyla 7-8 bin liraya düzgün bir motor bulunmuyor. Bir de Ktm'lerin parçaları bu motorlara göre daha pahalı. Special olarak parçaları en uygun motor bana Yz125 geliyor. Ortalama 7 bin liraya da düzgün bir Yz125 bulunuyor.
Bu arada 2 hafta önce abime Yz125 aldık ama malesef ben hala kullanamadım. Yz'yi test ettikten sonra kararım büyük ölçüde belli olur diye düşünüyorum. Yz tarzı makineleri kullanmak her adamın harcı değil diye düşünüyorum. Belki de bana çok hayvani gelecek makine ve tırsıp kullanmıyacağım Arazi ayrı olay ama özellikle 2 zamanlı special makineler çok daha ayrı bir olay. Abim gaz tepkisinin çok farklı olduğunu söylüyor. 7-8 haziran'da Açıköğretim finallerinden sonra 1 hafta izinliyim. İnşallah 1 hafta bol bol arazide olacağım ve bir senenin acısını çıkartacağım Hayırlısı olsun.
Yz125 gibi 2 zamanlı hafif 30+ beygir ve sadece arazi için kullanım, bütün tanımlara uyuyor, ancak motor ömrü, yedek parça vs bilemiyorum, buna rağmen şahsen salt arazi için yz125 derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------
Bende atmıştım fotoyu, bendekiler 14cm genişlikte, şayet fiat uygunsa güzel değil ise senin bi ara verdiğin linkteki yassı fana hasta oldum, ancak gelmesi zaman, vsvs düşündürüyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
Neyseki doğru geldi parçalar, telefonda yok o değil, yok şu şekilde vs, tarifle olacak iş değil neyse çok şükür, ancak sübap'lar bana küçük göründü, oda sanırım o kapağa 4 sübap sığdırmak için olsa gerek.
Sübap'ları takıp takmama konusuda heln çelişkideyim, hem usta arkadaş hem bizim ihtiyar amca değiştirme diyor, herhalde yedekte tutacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Arkadaşlar, arka dişlinin altında bulunan, maşaya sabit zincirin çamurlarını silmeye yarayan(ben öyle biliyorum) parçayı sökeceğim, ve uzantısı lamaları spiral ile kesteceğim, bunun daha hayati bir işlevi varmıdır?
Sebeb olarak, küçük dişli takılınca zincir yukarı kalkıyor doğal olarak tabii, ve o parça'da krros büyük dişli/zincire göre ayarlanmış bundan sonra ekseri küçük dişli kullanacağımdan o parçayı çıkarıp uzantılarını keseceğim, eğer daha önemli bir işe yarıyorsa dokunmayacağım yoksa küçük dişli takınca zinncir , o parçanın içindeki plastik/kauçuka hem zarar vermekte hem frenlemiş silgi gibi zinciride aşındırmakta fikirleri alayım?
o parcanın görevi zincire klavuzluk etmektir.
zincir normal gerginlikte iken arka dişliden atmasını engeller,
önemli parcadır,
bence kesmeden önce yenisini arastır sıfırı varsa yedekleyip orjınali kes,
buyuk dişli takılınca sorun olur yoksa
Zaten bir dişli/zincir belası gidiyor, hayırlısı korktum yine yahu, o parça sökülüyor ancak sökülünce onu tutan lamalar daha tehlikeli şekilde ortaya çıkıyorlar, küçük dişli olmazsa asfalt seyahati kabus, oluyor, biraz kurcalayaym belki daha aşağıya alma şansı doğar bakayım hemen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
Parça bu ve sanırım mümkün değil ne söküp kullanmaya, ya söküp, lamalar kesilecek, yada eski usul devam bakalım.
Buda motorun son hali, bundan kelli , fotoğraf atmamaya özen göstereceğim, ne yapım aşaması ne, boya nede bitirdikten sonra, artık iyice huylanmaya başladım bu forumlara foto atma işine çarşı artık karşı.
Carbon kolay gelsin.motorculuğun hakkını veriyorsun.tam benim yapmak isteğim işler bunlar,ama işten güçten uğraşamıyoruz.hafta sonu arazide tepinip duruyoruz.kırkından sonra motorcu olduk bu arada.virüsü kapınca kurtuluş yok görünüyor.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)