Şuan fahri ustanin yanindayim. Fan olayini sordum projesini cizdi bile
Musait bi zamaninda gel taksin ben bugun taktiramayacagim ne yazikki bende ilk firsatta gelir taktiririm
Şuan fahri ustanin yanindayim. Fan olayini sordum projesini cizdi bile
Musait bi zamaninda gel taksin ben bugun taktiramayacagim ne yazikki bende ilk firsatta gelir taktiririm
Abi radyatorun arka tarafina monte edecegiz ki zaten yeride var. Öne koymak zaten mantiksiz yeterince ruzgar aliyor önden. Radyatorun arka kisminda cok rahat monte edilecek yer var. Kuvvetli muhtemel bilgisayar fani kullanacagiz. Fiyat konusunda hicbirsey sormadim çünkü adam dun oglen 11de baslayip aksam 6 ya kadar benim motorla ugrasip icindeki canavari cikardi talep ettigi ucret 150 lira idi.
Ek bilgi olarak benim km musurude arizalanmisti seninki gibi 00 gosteriyordu onuda yapti. Ayrica motora selektor istedim. Aksam suruslerinde uzunda kisaya geçmek sikinti olabiliyor bazen yuksek hizlarda onuda yapacagiz. Ve kuyruga cadir v.s icin portatif yuk aparati yapacagiz kromdan. Malum bildigin uzere bizim egzos biraz fazla isiniyor ve yükü yan baglama sansimiz olmuyor. Ben çok çok memnun kaldim fahri ustanin işinden. Motor bildigin cana geldi
Çok iyi, ben şunuda düşünüyorum; sağ radyatör bildiğin gibi egzosta çok yakın, hemen altına bir ısı kalkanı uydurmak gerekecek, böylece ısı'yı bir nebze daha izole etmiş olunur.
Ön arka meselesi, şundan ötürü, orjinal motorsiklet fan'ları bildiğin gibi kamburumsu iri şeyler, arkaya sığması pek mümkün gelmedi bir Gilere'da görüp baktığım kadarı ile ancak "ön" tarafa sığar diye hesab etmiştim o yüzden Pc yassı fanlara odaklanmıştım,
Malum burası garib bir yer ancak sen İskenderun'da bulursun diye tahmin ediyorum , """""kaynak makinalarını soğutmak için kullanılan yassı fanlar"""" var bayaa güçlü olduğu söyleniyor, burada 2 adet bulmuştum lakin 2 sie bozuk çıktı, 12volt ile çalıştığı üzerinde yazıyor belki sanayiide sıfırlarını bulabilirsin onada bakın derim ancak "su" dayanımı nasıl hiç fikrim yok.
Bilgisayar fan'ı uygulayan videolar seyrettim, ama o fan'ların "SU" dayanımı nasıl olur onuda düşünmek gerekecek, videolarda "DELTA" marka yüksek devirli Pc fanlarını kullanıcılar uydurmuşlar, eski pc parçaları arasında bir fan buldum ancak test ettiğimde ancak kendine hayrı var idi.
Merakla bekliyorum, biliyorum telefondan bağlanıyorsun ancak olduğunda resimleri yollar isen sevinirim, yahut bende vakit bulduğumda gelmeye çalışırım daha isabetli olur hayırlısı.
Bu notordan almayi dusunuyorum supermoto olanindan ama mondialin 250 lik supermotosuyla bunun arasibda kaldim ne tavsiye edersiniz guc vs cok yakinlar top speed nedir daha oncede bol bol cross sm killanmis biriyim
Mondi ve bizim yarma hanzomu birbirine yakınlar şaka olmalı, özetle bu aletin herhangi bir yamukluk/adiliğini gördüğümde hiç acımadan buradan yazarım, ancak iş güç/tork eğrisine gelince yoo "yakıyor ama hakkını veriyor"
Neyse en isabetlisi bir Sm apachi, birde mondiyi ilk elden sizin test etmeniz olacak, ne söylesek afaki olacaktır.
Iste budur hahah tam isyltedigim gibi bir cevapti bu peki sm nin top speed nedir biliyormusunuz acaba
Stock arka dişli tencere gibi 51, Sm takım ile benim " mecburi Tır konvoyu sollarkene" ulaştığım sürat 130km idi, cross takım ile 118 km, şuan 40 dişe küçüldü, ancak km müşürü hasarlı olduğundan son hızı bilemiorum, sanrı/tahmin derseniz 160-170 arası ancak bu hızlara kendini yırtarak ulaşıyor ve sağlıklı değil.
Bildiğiniz gibi dişli küçülünce tork atiklik uysallaşıyor, uygun arka dişli bulmak işkence, hayabusa'nın arka dişliyi uydurdurup kullanıyorum şuan, göbek delikleri ise "rezalet".
Istanbulda oto sanayide calisiyroum disli acisindan sorun yasicagimi sanmiyorum peki 40 dis yapildiginda tork colmu dusuyor anlicagm sekilde soylemem getekirse tekerde vs de zorlanirmi
Tekere kaldırma işi bana uzak, ancak tahminen kesinlikle yetersiz olur belki 1'de sorun olmaz, dediklerim 40 diş için, bu alet yüksek devirde iken torku veriyor, stock dişli olduğunu tahmin ettiğim sürüş videosunu bulursam(buldum) bakın fikir edinirsiniz, dahası en sağlıklısı bir şekilde test ederseniz en sağlıklısı olur
Ben 41 arka dişli kullanmaktayim drz400 un dislisi. Bi suredir evet motor tekere kalkarken debriyajda yuksek devirlenme ardindan tekere kalkiyordu ama bu da motorun degil tamamen bizim ustalarin hatasi imiş. Adam akilli bir ayarlamanin ardindan şimdi sm takimda bile(sm takimda bile dememin sebebi stok lastiklerin yeri cok iyi tutmuyor olmasi) istem dışı tekere kalkiyor motor. Maksimum hiz 41 dişli ile 157.
4. Viteste 135e kadar cok rahat ve seri sekilde ciktiktan sonra 5. Vuteste 140li hizlarda her kosulda seyir mumkun. Havada ters ruzgar veya yolda rampa olmadigi surece 157de kesiciye girene kadar gitmekte.
Motorun eksi yonlerinden daha once bahsetmistik konuyu biraz incelersen bulabileceksindir. Ve mondialle kiyaslamak cidden gülünç olabilir şahsen crf250l ile bile kiyaslamiyorum artik
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Fahri usta tam olarak ne tip ayarlama yaptı, merak ettim şimdi, sübap? karbüratör? egzantrik?, akşama kadar uğraştığına göre
Walla en onemli etken subap ve karburator oldu. Ust kapakta ince bi yag kacirma mevcuttu saolsun onuda halletti. Tesisata bi el atti derledi topladi. Km saatinin isiklari yanmiyordu aksam suruslerinde sikinti cekiyordum onu halletti. Km musuru arizaliydi onu duzeltti.
Ve en cok sasirdigim sey subap ayarlarini biz hep iki ayri sentil ile yapiyorken kendisi tek sentil ile yapti ve ben kaca ayarladigini sormayi unuttum araya birseyler girdi..
Ayrica bugun icimden gelerek motora yuklenmeden iskenderuna gitmeyi dusundum gudubet bi arkadasla birlikte.. giderken farlar yanip sonmeye basladi durduk ugrastik olmadi. Neyse dedik iskenderuna birsey kalmadi gidelim orda bakariz. Gidecegimiz yerlere gittik islerimizi bitirdik sonrasinda avm onunde bi bakalim dedik kurcaladik ettik yok nerenin kestigini bulamadik. Aksam aksam o farla yola cikmayalim dedik motoru iskenderuna biraktim yarin fahri ustaya gidecek. Zaten yuk sepeti ve arka kuyrugada mudahale gerekiyor onlarida aradan cikarmis olacagiz birde selektor ve 4lu yaptirabilirim motora bakalim yarin ola hayir ola
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Eveeet yarin bi aksilik cikmazsa siyah renk supermoto versiyonunu aliyorum
Onuda ceviricem bi yandanda onu topluyorum bitincede satarim onu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------
Sagolasin simdilik 6.5 ama motor basi pazarligiyla duser sanirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------
Varmi bana bir tavsiyeni motorla ilgili onu yap tak vs gibi
Sigorta diyecem o olsa tümden keser, her dem vurgularım elektrik tesisatı bana hiç güven vermiyor, selektör güzel fikir mevcutta var ancak kullanımı cambazlık gerektiren cinsten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:25 ----------
Şimdiden hayırlı olsun, umarım test sürüşü yapmışsınızdır, yaptıysanız sizin evvelden kullanım tecrübeleriniz var nasıl buldunuz aleti?
2. el diye tahmin ediyorum bu yüzden daha dikkat ile kontrol edin.
Motorun Kronik Güzellikleri
1.Rulman'lar ön arka teker rulmanları dayanımsız kaliteli ile değişmek gerekli.
2.Far ampulü unuttum artık sanırım 5. defa patladı en son taktığım traktör için olanda patladı ne takıldı unuttum artık.
3.Sağ-sol sinyal ampülleri, sanırım gevşek yuvalar yüzünden patlamakatalar, sonunda Osram marka bulabildim tanesi 7 liradan, ancak mükemmel ışıma yapıyorlar (tesisatçılar gören her ustanın deyişi)
4.Koltuk herkesçe malum zaten, kalasa oturulsa daha rahat o derece
5.Benzin tercihi shell 97 ilacı birde temiz Petrol ofisinde sıkıntı yaşamadım.
6.Lastikler, stock lastikler soğuk havada berbat, bizim buralar yazın asfaltta omlet yapıldığından yumuşuyor idare ediyor, mümkünse değişin.
7.Aletin karbüratör kallavi Dellorto 34mm, değişip değişmediğine başka marka olup olmadığına bakınz.
8.Zincir ve dişli'lerin sıhhatini kontrol ediniz
Bol resim, kullanım bildirimi, hatta video bekleriz
Carbon bilgiler icin cok sagol motor dedigin gibi 2 el deneyemedim ama sounu okursasa yapariz o kolay bol bol motor topladm bilgim var lastikleri degstrmeyi dusunuyorum zaten ki hazirandada istanbuldan antalya ya dogru 2 kafadar 1.5 aylik bi tur dusunuyoruz 2 adet gopro 3 le full yolu cekicez vede kesinlikle foto koyarim son olarak performans vs amacli bir parca falan varmi piston silindir krank vsvs uyumlu olan
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)