Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Yunusus durumu özetlemiş, sizin tabir "paralamak" yetersiz bi tarafımı yırtıyorum, yine yok yine yok.
51 diş şuan kullandığımız ,gereken 39-41 arka dişli ve 13 ön dişli, ara tara yunusus buldu suzuki drz 41 diş tam olmasada uyumlu
Neden illa ön ve arka hatta zincirde ısrarım; bi çok yazıda nelirtilmiş bunlardan biri sağlıksız olunca 3parça direkman birbirini yemekte, ve bunu test ettim doğru.
Hasılı kelam şuan İskenderunda geceleyecem sabah (ayıkırsam) ara tara devam hörmetler:-)
Reklamlar
-
-
yunusus adlı üyeden alıntı
Eee son durum?
Son durum Mutluluk Yunus drz 400 ile yakaladığı mutluluğu bende Suzuki Hayabusa ile yakaldım)))
Gez toz, danış konuş, derken bir ustaya yönendirildim, oradan çarşıya, oradan taa Karaağaç'a ustaya hepsi sağ olsun yardım etmek için telefonlaştılar, sordular Allah razı olsun, ancak çare bulamadım.
Oradan İskenderun sanayii Honda servise oradan başka bir ustaya, ping pon topu gibi bir orya bir burya, artık bezgin ve son! olarak söylenen yere gittim, işte tam dükkan önünde bir CRF 250L ve Yücel abi ile tanıştık işi gücü rast gitsin, onunda yönlendirmesi ile başka bir ustaya, Fahri ustanın yanına, meğer yunusus ile yaylara geçen hafta çıkan ekipte imiş yunus senide tanıyor, tabii laf geçince yunus benden bahsetmiş, haa sen son dakika gelemeyen arkidişsin hah işte ben oyum abi, derken laflafı açıp sorunun kaynağına baktık, ve CRF 250L sökük bir stok 40 diş elinde hemde yepyeni.
Abi bunu ben alayım takayım; ııııhh olmaz sahibi büyük dişli attı bu emanten durmakta ee peki sadece benim göbeke oluyormu yahu sökmek lazımdedi, derd olmasın siz sökünüz ben ne gerekirse ihmal etmem dedim, söküp bakınca manzara şu bknz alttaki resim
Bizim cross göbeğe tam oturan vida yuvaları hafif milimetrik uyumsuz bir anzara benim surat joker tabii
Olur olmaz sahibi vermez şubu, iyi ddik bi Honda servise soralım getirtmek yada ellerinde bulunursa hemen alaım, sorduk sormaz olaydık, 40 dişli için istenen fiyat 385 TL, hiç teferruata girmeden bu konuyu kapadık (at depmişe döndük)
Ne yapalım ne edelim, derken Yücel abi sağolsun motoruna atlayıp gezmedik parçacı bırakmadı sonuç yok.
Fahri usta elindeki çıkma Hayabusa 40 dişliyi gösterip bunu adam ederiz tornalatır senin göbeğe oturturuz olur olmaz sanırım 530 zincir tipinde, uzatmayalım artık teslim olduk ve başlandı
Zincir çapına indirgeme ve eski vida yatakları kaynak ile doldurulup tesviye edildi
Sonuç bakla çıkartıldı, yuvalar açılıp genişletildi, görüldüki bizim cross göbek vida yatakları, bir gerizekalı tarafından gelişi güzel milimetrelerce kaydırılarak açılmış, sineye çektik.
Test aşamısı neyseki birinci vites okadar olmasada artık Hanzo gibi yırtınmıyor, sanırım benzin sarfıda"sanırım" yüzde20 kadar düşmüştür, ancak Belen rampasında 5.vites ile yırtıcı kuwet ile seyir keyfi yok tabii, dönerken kimi yerlerde 4'e düştüm, ancak şuan cuan cross takımda, Sm takımda neler olur neler değişir bilemiyorum.
Son süratçi arkadaşlara, Kilometre müşürüm çok düşük gösteiyor, zaten işim olmaz, gerektiği kadar süratli oldu diyelim ))
En son olarak, bu aleti sıfır alıp 51 diş ile safkan arazide kullanılmayacak ise, kesinlikle 40-45 diş arası dişli bir şekide uydurulmalı bulunmalı ben neyseki 6000 kilometredir sınırlara uyarak baş ağrısız geldim darısı bundan sonra almaya niyetli arkadaşlara.
Xmoto Hayabusa Hybrid modeli
-
-
yunusus adlı üyeden alıntı
Waaay tüm ekibi gezecekmissin sen az daha zorlasan fahri abi yucel abi..
sonunda kucuk disliye sahip olduguna cok sevindim sm takima gecip bi bak ne olmus simdi makinaya
) ama insallah telefondada soyledigim gibi senin sm gobekle cross gobek birebir aynidir yoksa sm takima takamayacaksindir benimkiler farkli. Ayrica umarim mafsalin ustune lama teflon kestirmissindir plastigi 2 gune kalmaz yiyeceksin hazir ol
Ekip sağlam senin yahu, ara ara Fahri usta'nın yanına 400-600 arası cross'lar geliyor şurayı şöyle yaptık böyle oldu, 1 crf kullanıcısıda satacam yahu, tatmin etmedi diyordu, muhabbetleri'de iyi idi, tam Hardcross ekibi valla
Gün boyu inan birşey aklımda ne untuutm ben diye geçti zaten dişli gitgel, atolye,ustanın yeri, arada birşey düşürdük neydi o derken teflon işini unutmuşum, zaten saat akşam 20:00 gibi ancak bitirebildik, şimdi kontrol ettimde evet hasar almaya başlamış maşa koruma plastiği :/
Sm göbek konusu ilginç, bendeki tam oturuyor neredeyse acaba sana başka tiptemi denk geldi, bende merak ettim şimdi?
-
Walla ozellikle 4v onroad oldugunu belirte belirte siparis gectim ancak dedigim gibi 41 dişli sm takima kanallardan otururken cross takima neredeyse sifir oturdu
-
yunusus adlı üyeden alıntı
Walla ozellikle 4v onroad oldugunu belirte belirte siparis gectim ancak dedigim gibi 41 dişli sm takima kanallardan otururken cross takima neredeyse sifir oturdu
Haklı çıktın, malesef beni yanıltan 2. sıfır 51 dişli imiş, zira bakir dokunulmamış delhizleri dolayısı ile ve bizim fallofoş olmuş Sm göbek delhizlerine tam uyup, ancak ilk verilen dişlide oynama yapmış amcalar, herhalde Sm için diş uyduramayınca... neyse.
İş uzadı "akılsız başın cezasını ayaklar çeker." bre adam evde tak Sm takımı öyle git İskenderun'a yook olmaz, olmaz ise hayabusa dişliye yeniden ameliyat yolu göründü :( .
İlk defa yıkamacı'ya götürdüm artık yağ kir, pasaklı olan ben dahi isyan ettiydim, anladık "dirtbike" ama bukadar'da yağ çamur olmazdı, uzatmayayım yıkama sonrası, sağ-sol sinyalde gariplik oldu, kendi kendine 10-15 saniye sonra, kapadığım halde devreye girmeye başladılar, ne olmuş bitmiş acaba derken, kısa devre ile faal oluyor dedim, aldım elime sazları
Fön ile 5 dakika kadar kurutunca kendine geldi, şuan iyi ellerinizden öper.
-
Bi bantlasana tesisati abi.. arazide falanda elektrik sikintisi cikarabilir maazallah...
Ayrica simdi iskenderuna gelirken araba ile olcum yaptim ve ibrede bi yanlislik yok motor yine 120 130 arasi hizlara cikabiliyor bu disli teker ile.. hiz yapmak icin sm takim şart
-
Elektrik tesisatı güven vermiyor, artık başka bahara sıkı bir elekrik ustası bulup tamamen yenilemek gerek, bantlık değilde tazzikli su yediğinden olsa gerek sağ-sol kumandasının içine işlemiş şuan problem yok.
Ancak Sm takıma uymayan dişliyi, güya evdeki-eldeki matkap ve demir için olan uç ile aşındırırm dedim, tehh ancak çizdik üstünü, zaten tornada işlenirken, adam nerdeyse torna kalemini eritecek dediydi hasılı kelam, yarın kısmet olur ise ilçe sanayii'e götürüp yeniden kayak dolgu yeniden yuva açtırmak gerek, sadece Sm takıma özel olsun, nasılsa sıfır 51 diş druyor cross için.
Sürat ölçümleri doğru çıktı ise, ki bende ölçmüştüm defalarca, işin püf noktasını çinliler iyi hesab etmişler anlaşılan, anladığım şu, Sm ve Cross diskler şeklen! delikleri farklı olsada, teker çaplarıda farklı olduğndan bizim müşürün mıknatıslı ölçüm yapmasına müsait olacak şekilde, ayrı ayrı disk delikleri yapmışlar, bu sayede hem 17- hem 21 jant olsada esas ölçümü, diskten yapmakta, oda arızalı idi bugün lehimleyip taktım test edemedim artık bakalım.
40 Diş ile İskedderun dönüşü "Tır sollarkene" düz yolda biraz asıldım, 51 diş ile sayaç çalışırken max118 idi ,sanıyorum üstüne 20-30 daha eklendi ) esas Sm test edemedim hayırlısı.
-
-
Nasip ise yarın tekrar yuvları kaynak ile doldurup yeniden traş edilecek, benim karbüratör iğne 1 çentik aşağıda 40 diş ile Belen rampada bazı yerlerde 5'i yemedi 4 ile bazı yerleri'de 5 ile aldı, inince Reyhanlı yolunda, uzuuuun tır konvoyu olduğundan mütevellit 5 redline, ancak gösterge malum, tahminen 130-140 arası belki fazlası Sm takım olunca deeyip denemem konusunda dahi kararsızım yeterki rahatlaın yoksa yiyecek motoru 51 diş ile olacak iş değil.
Aladağlar konusunu Yücel abi bahs ettiydi, benim'de kafa hem karışık hem eserikli, tabii koltuk malum, kamp malzemelerim tam ancak hiç test edemedim şimdiye değin,Sm ile mümkün değil, dağ yolu bırakalım dağ'ı hafif çamur olsa saplanır, patide kalır, kaldı'ki mutlaka kar buz vardır birde daha evvel konuşmuştuk, "Çarşı grup işine karşı" yada tersi olabiliyor
-
-
Dişli Sm takımda, yine kaynak ile doldurulup yeniden diş açıldı, uydu oldu bitti çok şükür, bi yerlerini yırtmıyor artık, gören arkadaşlar ne kadar yavaş gidiyon vvs, halbuki daha süratli, ancak cross takımda yavaş ancak hanzo gibi yırtındığın'dan , idda ediyorlar eskiden süratli kullanıyordun diyorlar, uzun uzadıya teknik bilgi veriyorsun yok yok, neyse alem ne düşünürse düşünsün vızz..
Koltuk, arka diş, yakıt deposu büyüklüğü, uygun olaydı dakika durmazdımda, hayırlısı, V-storm'u al git hacı, yoksa bizim hanzolar ile çekilecek yol değil mesafe uzunluğu babında.
-
-
Gerçi doğru yahu, o ağırlık, o yollar, lastikler, koltuk konforunu düşünüp yazdıydım
Bir iki sayfa evvel danışmak için yazdığım, zincir dişli set link verdiğim mesajı Admin ağa silmiş, yetmemiş uyarı cezası vermiş, neyse..
Hasılı kelam, elemanlar hem ilan açıyor hemde ellerinde bulunmayan ilanı aktif tutuyor, Allah'tan aramak aklıma geldi Fahri usta'ya göre 200 gayme en düşük D.I.D İskenderun'da bulunabilirmiş belki O-Ring'siz model, gerçi bizim cross tipler için O-Ring'siz olan daha iyi olabilir gibi bir düşünce var bendede
Bi ara Çekoslavak sipariş edeceğini yazmıştın bulamadınmı?(iş görüyor ise, bende Çekoslavak deneyeyim, D.I.D bu aralar beni sarsar)
-
Cekoslovak i ya bizim tamirci yanlis anlayip yanlis siparis verdi yada cekoslovaklar tek tip.. 520 tip diye onlarca defa soylememe ragmen gelen zincirin uzerinde herhangi bir numara v.s bulamadim ben.. uyduruk Çin mallarinda bile zincir ustunde bi kenarda numarasi yazar bunda ne kutusunda ne biyerinde yazmiyordu. 520 oldugundan eminsen takayim dedim tamircide emin olamadi kaldi oyle.. benim mutlaka zinciri yenilemem lazim nasil olacaksa dur bakalim..
Yarin da mafsali sokturup iskenderuna gonderecegim mafsal uzerine teflon yaptirmak icin bakalim yetisir insallah
-
Çepel(Yerel ismi) diye anılan Planet motor için Çekoslavak bir zincir bulmuştum, usta arkadaş ile aynı çelişkiye düştük, ölçmek aklımıza gelmedi, fiyat olarak 80 tl idi yanılmıyorsam, ancak planet gibi bir motorun hayvani yük taşımasına dayanım sunduğuna göre, Çek zincirler iyi olmalı, iyi aklıma gelmiş iken yarın kısmet olur ise bakayım bu işe
-
Motorun dengesini bozmadan 1 yada 2 plastik bidon atilabilecek yer kesfedebilirsem depo sorununuda cozecegim
Malum bizim motorlatin karburator emmeli cok basit bi sistemle sorun cozulebilir.. yer onerilerini bekliyorum
-
Şöyle bi etrafına bakındım ancak, hiç bir yerde sağlıklı olmaz gibi, iyisimi benzin bidonu edinmek, Yücel abi'den bir bilgi daha ednmiştim dediğine göre pet şişeler'de benzin taşımak kullanmak, büyük risk, sebebi plastik şişenin iç çeperi, benzin tarafından eritiliyor ve sakızımsı bir tabaka halinde motora gidiyor.
-
Cekoslovak i olctum olculer neredeyse birebir.. bilgilerinize
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)