Karbüratörün Fotografları arkadaşlar belki işinize...
Saygılar.
Karbüratörün Fotografları arkadaşlar belki işinize...
Saygılar.
Sizin jet 62 iken, benim kırılan jet 60 numara, bunun dışında bildiğiniz dellorto, yalnız söke taka bayaa yıpranmış orası belli, ve şuan kısa olan ancak üzerindeki numara 90 olan dellorto kısa jet takılı.
İçerisi temiz görünüyor, geriye tek seçenek kalıyor, 3000 kilometreye kadar rodaj için yüklenmeyin, bu durumda tuhaf ama servisin dediği doğru imiş
Kırılan orjinal jet
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
Motor servis manuelinde "CHAMPION-RG6YC" olarak belirtilmiş ancak üstünde gelen "DENSO U" serisinden gayet güzel japon bir buji, ben kirlendğinde denso söküp muadili "NGK-CR8E" kullanmıştım sıkıntısız şekilde.
Bu site bulunmayan orjinal değerin muadillerini vermekte """ http://tr.sparkplug-crossreference.c...CHAMP_PN/RG6YC """"
Egzost malesef onroad tipte perçinli değil :(, keşke bizimkide perçinli olup müdahale edile bilse idi.
Walla yemisim servisin soyledigini gelsinde kendisi kullansin 3000 km rodaj mesafesini 150 160 kaptirip gidiyorum 1700lerde daha makina
3000 işini kendi gözlemim'den söyledim'de, dediğin gibi servis mervis işine çarşı karşı, zaten belirtilen değerlerde seyir imkansız, yinede yormamak lazım hayvanı terlemesin
@Carbondioxid bizim tarafımızdan ilkkez açıldı desem inanırmısın ? o yanda ki somunun yıpranmasına bende anlam çıkartamadım. Serviste daha önce de sökülmedi diye biliyorum. Var bu işte bir iş ama anlayamadım. Bakalım kullandıkça çıkacaktır ne olup olmadığı.
9. ve son resimdeki haller hoş değil, eğer kullanım sırasında, ki siz tamamen arazide kullanıyorsunuz sanıyorum zıplama hoplama olayında oldu ise anlarım değilse yorum yok, 2 defa sök tak ile o hale gelmemeli.
Bozuk plak gibi tekrar edip duruyorum, 3000 kilometre civarı kendini toplaması lazım.
[![image](http://i.hizliresim.com/Kd37zn.jpg)](http://hizliresim.com/Kd37zn)
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:46 ----------
slm paylaşmış oldugun 3 resimde ısaretledıgın yag fıtre cıvatasının gerıye dogruvıtes kolunun bahlantı yerının altındakı pılastık kapakmı yoksa cıvatamı benım boş orasıda saygılar
Şimdi kontrol ettimde benimkide uçmuş, o resimde son İskenderun macerası öncesi çekildi, demek yolda uçmuş, karşıdan bakınca karşı görünüyorsa sorun yok sadece tahmin ediyorum orası plastik kapaklı, motoru kızağa çekerken kullanılan bir yuva olmalı.
İşt forum power kullanıcılar paylaştıkça yeni dertleri önleme, bakım hakkında daha çok şey öğreniyoruz hep beraber.
Dun adanaya gittim geldim motor 80km de 6 litre yakti
140 in altina dusmedim ancak müsür bozuldu zannimca ayrica zincir yine mafsala surtuyor teflon kestirecem mecburen
6 litre Aslan besleyen'ler klübü'ne hoş geldiniz
Elektrik tesisatı'na güvenmediğimi umarım anlamışsın'dır, o kablolar bana hiç güven vermiyor, da ne yapılabilr meselesi, zincirin maşaya sürtmesi tahminen küçük dişlinin daralan açısına bağlıyorum.
Bu arada arsuz gezisi ne oldu, olmadı galiba, yoksa..
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
Unutmadan gerç biliyorsundur, göstergede mil/kmh seçeneği var, bilmeden biri mil sekmesine getirmiş olabilir
Sikinti elektrik tesisatindan degil mudur müşür yerinden oynadi buyuk ihtimal.. ibrede 180leri falan gordum sabit hizda giderken oynamalar v.s gordum henuz el atmadim zincir cok ses yapiyor diye eve dondugumde digerini alip ciktim.
zincirin plastigi yeme muhabbetine illaki daralan açıninda etkisi buyuk ancak ben disliyi degistirmeden once o plastigi yemisti zaten altina takviye v.s attik yine kurtarmadi. Suan adanada bi firmadayim depolarindan lama polyemit buldum teflona benzer bi madde dönüşte ona bakacagim biraz islenmesi gerekiyor ama bakalim olur herhalde bir sekilde
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
Hea arsuz gezisi soyle oldu 2 3 kisilik katilim olunca adanaya surmek daha mantikli geldi ki allahtan oyle yapmisim iskenderun arsuz taraflarinda dun yine fena ruzgar varmis
Hmm eyi, senin kilometre sayacını diğer motor/araç/araba ile doğruluğunu kontrol ettinmi?
Müşür işi yaş iş, benimki düzelir diye umdum, ancak halen hatalı göstermekte fakat ilk zamanlarda doğruluğunu test etmiştim doğru ölçüm veriyordu.
Aruz işi, hayırlısı isabet olmuş
Yunusus senin müşür disk'e ne kadar mesafede?, mümkünse cetvel vari birşey ile ölçüp söylersen sevinirim, benim müşürde ezikliği kesip yapmıştım, ancak halen yanlış göstermekte, disk'e mesafeyi ayarlayamadık gibi.
herkese kolay gelsin.biraz bakındım neler yapıyorsunuz.uğrarım yine.
bu arada benim orta devirler sıkıntılıydı,karburatörü sonunda doğru düzgün ayarlatabildim,sanki başka bir motor oldu.
sürünmüşüz aldığımdan beri.
Abi hoşgeldin, inan özel mesaj atacaktım, baktım uzun süredir giriş yapmamışsın, merak ediyordum valla, Ktm zayıf geliyordu banada bilmediğimden birşey diyemiyordum ayarladığına sevindim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:34 ----------
Gün güneşli geçince(Allah sonumuzu hayr etsin,doğru düzgün yağış olmadı, kış boyu) yıkayıp temizleyeyim dedim hanzoyu.
Yıkamışken aklıma geldi, 5500 kilometredir hava filitresini'de yıkayayım dedim, derken depoyu sökeyim karbüratörü'de elden geçireyim diye bakınca karbüratör manifold contası sizlere ömür.
Neyse'ki ara tara uygun ebatta plastik boru buldum, taktım az sonra detaylara fotoları yüklerim.
Müşürü'de sökeyim bakayım mesafe ayarlayayım, ancak bizim "jön" darılmış olsa gerek, cevap yazmıyor
Sağı solu derken, daha geçen gün motoru inceleyip'te "egzost bukadar ısnıyor, çamurluğa baksana dayanıklı'mış" deyip gözü ile miken birisinin "göz" hasarını gördüm şok oldum herifin göz'ü düşman başına
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
Gün güneşli geçince(Allah sonumuzu hayr etsin,doğru düzgün yağış olmadı, kış boyu) yıkayıp temizleyeyim dedim hanzoyu.
Yıkamışken aklıma geldi, 5500 kilometredir hava filitresini'de yıkayayım dedim, derken depoyu sökeyim karbüratörü'de elden geçireyim diye bakınca karbüratör manifold contası sizlere ömür.
Neyse'ki ara tara uygun ebatta plastik boru buldum, taktım az sonra detaylara fotoları yüklerim.
Müşürü'de sökeyim bakayım mesafe ayarlayayım, ancak bizim "jön" darılmış olsa gerek, cevap yazmıyor
Müşür üzerinde eser miktarda demir tozu yapışık idi, araştırınca bizim meşhur müşürün tam adının ; ENDÜKTİF YAKLAŞIM SENSÖRÜ"
Olduğunu öğrendim tanıştığıma memnun oldum deyip işime baktım
Sağı solu derken, daha geçen gün motoru inceleyip'te "egzost bukadar ısnıyor, çamurluğa baksana dayanıklı'mış" deyip gözü ile miken birisinin "göz" hasarını gördüm şok oldum herifin göz'ü düşman başına
Hoşbuldum,sağol Carbon.biz hava filtresinin üzerine sprey sıkıyoruz,sprey almadan öncede motor yağı dökmüştü yarışçı arkadaşım.sizde böyle birşey kullanıyormusunuz.deterjanla temizlediğine göre kuru sünger gibi duruyor senin filtre.
benim filtre yağlı olduğu için nasıl temizliyeceğim diye düşünürken,yedek filtreyle beraber attım bulaşık makinasına.geçenlerde botların içi çamur doldu onlarıda çamaşır makinasına.işin kolayını buldum.(hanım kapının önüne koyacak)
)))) Abi ne ettin yahu , filitreyi ilk defa yıkıyorum, yağ hiç kullanmadım bende okumuştum servis kitapçığında filitre için sprey solvent kullanın denmiş öneriliyor, kaldıki benim memleket ova kenarı toz toprak, gezdiğim yerler ha keza, hatta bi aralık sanıyorum 1500 kilometre civarı kadar, filitre'siz sadece tel süzgeç gibi olan filitre elemanı ile süngersiz kullandım, bir sorun hiss etmedim, ancak bugün yıkadıktan sonra(fairy bulaşık deterjanı)) ), tabii kuruduktan sonra çalıştırınca hissedilir şekilde değişti, sanki daha rahat marş alıyor.
Sanıyorum bundan sonra, her 500-1000 kilometre aralığında tekrar yıkayacağım, ancak söküp takması İlallah dedirtiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
Şimdi etraflıca düşününce ve yağsız filitre kullandığım'da sorun hiss etmeyince şu sonuca vardım, sanki yan sanaii işlesin, yedek parça filitre satılsın gibi bir sonuca vardım bu şekilde kuru filitre devam edeceğim sanırım.
sprey yokken motor yağı kullanmıştık.bunlara rağmen karbüratör den bir kaşık kir çıktı.motora temiz hava göndermek için bir şeyler icat etmeli.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)