Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Aralık 2013, 23:56
#321
yunusus adlı üyeden alıntı
Carbon hocam simdi cenkitonunda dedigi gibi wr nin kullandigi orani cross modda kullanmaya kalkarsak motor arazide can sıkıcı olabilir. Uzun yollar icin sm moduna yapacagimiz tahmini olarak soyledigim uzere 38 40 disli ile guzel sonuclar alabilecegimizi dusunuyorum ama crossu hafif arazi ve gunluk kullanimi goze alarak 43 e kadar dusurmemizin motoru bayacagi dusuncesindeyim hesaplamalari iyi yapmak gerek
İşte hesaplama konusu nasıl olacak, söz gelimi motor sertifikasında vites oranları yazılmış ancak! 6 vitesli versiyonun bilgileri, bu durumda bizde mevcut 5 vitesli'de oranlar nasıl hesaplanır?
Bence'de fazlaca düşüm söz konusu olur ise arazide hatta asfalt'ta dahi bayıl'ma olur, bir defa ön ile oynayamıyoruz sende bakmışsın'dır bir diş büyüğü dahi sığmıyor oraya, tek çözüm arka diş ile oynamak bunun nasıl sonuçlar doğuracağını kısmet ise ilerde görecez
Reklamlar
-
22 Aralık 2013, 00:16
#322
bence dişlileri tek tek deneyerek üretin, örnegin sadece bir tane 43 yapıp kendi aranızda değişip iki taraflı memnuniyet olursa ikincisini uretin.
begenmezseniz diş sayısını azaltıp-arttırıp ona göre tekrar yapın
yoksa daha önce denildiği gibi bastan ikişer adet yapmayın, bir taraf menun olmazsa dişliler ve masraflar bosa gider
5 li ile 6 lı sanzımanın da dişli oranları tahminimce tamamen farklıdır.
sizin bence yapacagınız, ilk önce bir tahminle, bir tane, artık kaclık olursa dişli yapıp denemeniz
-
22 Aralık 2013, 00:19
#323
cenkito adlı üyeden alıntı
bence dişlileri tek tek deneyerek üretin, örnegin sadece bir tane 43 yapıp kendi aranızda değişip iki taraflı memnuniyet olursa ikincisini uretin.
begenmezseniz diş sayısını azaltıp-arttırıp ona göre tekrar yapın
yoksa daha önce denildiği gibi bastan ikişer adet yapmayın, bir taraf menun olmazsa dişliler ve masraflar bosa gider
5 li ile 6 lı sanzımanın da dişli oranları tahminimce tamamen farklıdır.
sizin bence yapacagınız, ilk önce bir tahminle, bir tane, artık kaclık olursa dişli yapıp denemeniz
Evet bence'de makul olan bu olur.
-
22 Aralık 2013, 00:29
#324
Önle rahatça oynayamiyor olmamız zaten en buyuk dez avantajimiz olacak. Malum piyasadan dusuk fiyatlara yiginla on dişli bulabilme sansimiz var. Ben açıkçası sertifikanin 6 vitesli modele ait oldugunu bilmiyordum. Bunu ogrenmek icin motoru dagitmakta pek hos olmaz.. En iyi ihtimalle öne 12 diş atip verecegi sonuçları yorumlamak azda olsa bilgi verebilir. Biraz karambole atis yapacagiz mecburen ama mevcut halinden daha iyi hale getirebilecegimize inaniyorum. Bakalim kismet
-
22 Aralık 2013, 16:30
#325
Carbon hocam ön dişliyi 12 ile değiştirebilme şansımız varmıdır? öyle bir imkanımız olduğunu varsayarak mevcut 13-51 olan oranı önce 13-40 a indirdiğimiz zaman kaba hesapla torktan %27 kaybederken hızdan %27 kazanmış oluyoruz. Yani maksimum hızı 120 olarak düşünecek olursak saatte yaklaşık 32km/h ekleyerek maksimum hızı 152 görmemiz demek(tabi sm modda denemek gerek bunu) ancak yine kaba hesapla %27lik tork kayıbı yaşayacağımızdan dolayı bu hızları göremeyebilir hatta motordan performansda alamayabiliriz. Böyle bir durumda ekstradan sıfır dişli üretimine yeltenmektense ön dişliyi 12 ile değiştirecek olursak tork kayıbını %18 seviyelerine çekebilir maksimum hızda da 141 i görebiliriz ve 13-40 oranını karşılayamacak olsa da 12-40 oranına küçük bir müdahale ile geçebilir istediğimiz değerleride yakalamış oluruz diye düşünmekteyim.
Cenkito hocam söz sende :D
-
22 Aralık 2013, 16:40
#326
http://www.sprocketcalculator.com/
değerler dogru.
ama bu tarz enduro saseli motorlarda arka dişliyi cok küçültmek sorun olabilir, nedeni ise yaylanma anında
zincirde olacak gerilmeyi engelleyebilir.
bildiğiniz gibi motorun bos-yuksuz hali ile yuklu, hatta amortisör iyice kapanmıs hallerdeki zincir gerginlikleri cok farklı oluyor.
masa tasarımından kaynaklı sanırsam, dediğiniz gibi 12-40 olursa zincir arka masaya da cok yaklasacaktır
ve torkdan dolayı carpmalar olabilecektir. sizin motorlarda zincir slayder orjınalde varsa bir nebze zinciri bol bırakıp
esneme anında asırı gerilme engellenebilir ama bu seferde ön tarafdan masaya carpma yapabilir.
bunlar benim düşüncelerim, tabi uygulamada nasıl olur onu yapıp görmek lazım,
bu fikirlerim sizin motoru yakından hiç görmeden, bilmeden yapıyorum,
yanılmalarım olabilir
-
22 Aralık 2013, 16:44
#327
Tamam Adana'ya Bora abinin yanına geleceğim müsait bir zamanda görüşüp inceleyip tartışalım
-
22 Aralık 2013, 19:53
#328
Arka dişlinin çok küçülmesi cenkito'nun dediği gibi pek sağlıklı olmasa gerek, yada bana öyle geliyor, zira belirtildiği gibi maşa buna pek izin vermiyecek hissi var bende.
Sanıyorum bu durumda şanslı olan ben oluyorum, zira büyük dişliyi cross takımda, küçüğü sm takımda test edebileceğim, vites aralığı uzasın, son hız redline yapmadan 90-120 yapsın yeter diyorum, ve sanıyorum benzin sarfını'da aşağı çeker bu değerler(öyle umuyorum) ancak gariptir 43 arka dişli değeri sempatik geliyor halen
-
22 Aralık 2013, 20:26
#329
Ben cross takim aldigimda disli oymamasi yapacagimi pek sanmiyorum zaten de bakalim hayirlisi yol yapmak istedigimde sm kit araziye cikacagim zaman cross hele bi elime geçsin yoklama cekeyim makinaya rodaji tamamlayayim işin rengi belli olur ama sm modda redlineda 120 130 dusuk hizlar ona mudahale edecegim kesin
Yakit sarfiyati modifikasyondan sonra motor yuksek devirlere en azindan 5. Viteste redline a ulasamayacagi icin düşecektir muhakkak
-
23 Aralık 2013, 17:09
#330
Motoru satin aldığım yer iskenderun subesi ile ilgili yaşanmış sıkıntılar olduğunu daha once motoru teslim ederken alicidan ekstra para talep etmeye kalktigini ve işini temiz yapmadigina dair duyumlar aldığını belirterek motoru antakya daki servise gondermesinin bir sakincasi olup olmadigini sordu bende belenin rampasiyla ugrasmaktansa adanaya gondermelerinin daha iyi olacagini soyledim olursa adanadan gidip alacagiz artik yapacak birsey yok..
-
23 Aralık 2013, 19:48
#331
yunusus adlı üyeden alıntı
Motoru satin aldığım yer iskenderun subesi ile ilgili yaşanmış sıkıntılar olduğunu daha once motoru teslim ederken alicidan ekstra para talep etmeye kalktigini ve işini temiz yapmadigina dair duyumlar aldığını belirterek motoru antakya daki servise gondermesinin bir sakincasi olup olmadigini sordu bende belenin rampasiyla ugrasmaktansa adanaya gondermelerinin daha iyi olacagini soyledim olursa adanadan gidip alacagiz artik yapacak birsey yok..
İlginç e tabii dörtyol Adana daha yakın olsa gerek sana, hayırlısı ancak motor bloğuna, karbüratörün "dellorto" olup olmadığına, şusuna busuna dikkat et derim, yanlışlıkla 17 bg modeli yollamasınlar, servis desteğini iyi ettin , bulunduğum yerde servis olmayınca herşeyi kendim ve usta arkadaş ile giderdik, evet rodajda olan motoru rampada yormak hoş olmazdı, isabet olmuş.
-
23 Aralık 2013, 20:08
#332
17 hpliklerin rm modeli olmadigindan dolayi o yonden sikinti yapmiyorum buradan rm modeli almak isteyen dusunen arkadaslarada duyurayim en az 5 ay sonrasina kadar alinmis olan son rm modeli benimkisi uzgunum artik nisan mayis aylarina kadar rm modelinin satisi yapilmayacak benimki de ozel ricalarla çıkartıldı distributorden yoksa gumburtuye geliyorduk wallaa
-
23 Aralık 2013, 20:11
#333
yunusus adlı üyeden alıntı
17 hpliklerin rm modeli olmadigindan dolayi o yonden sikinti yapmiyorum
buradan rm modeli almak isteyen dusunen arkadaslarada duyurayim en az 5 ay sonrasina kadar alinmis olan son rm modeli benimkisi uzgunum artik nisan mayis aylarina kadar rm modelinin satisi yapilmayacak benimki de ozel ricalarla çıkartıldı distributorden yoksa gumburtuye geliyorduk wallaa
Hayret verici bir olay, yahu bukadar rağbet gören model, gerçi evet forumlarda yazan yok almadan evvel youtube'da gruplar'ın çektiği videolarda canını çıkartırken seyretmiştim bu motorları, neyse merak'ı olanlara vesile olduk, bayrağı yunusus'a devrediyorum
-
23 Aralık 2013, 20:13
#334
Yok oyle kacmak konunun sahibi sensin ben en fazla katkida bulunurum hic oyle ustume atmaya calisma carbon hocam
-
23 Aralık 2013, 20:15
#335
Şöyle kasada iken, 3-5 foto, toplanmadan sonra 3-5 foto, rodaj sonrası 3-5 foto atarsan olur.
-
23 Aralık 2013, 20:19
#336
Kasada cekim yapamayacagim buyuk ihtimal ben geldigimde toplanmis beni bekliyor olacak ama elimi surmeden fotolari alirim desemde yapabilecegimi hic sanmiyorum once incigini cincigini kurcalamam lazim ama muhakkak foto atarim hatta rodajdan sonra imkanlar dahilinde video bile olur bi ihtimal
-
23 Aralık 2013, 21:12
#337
motoru ne zaman alıyorsun,
ne zaman geleceksin adana ya ?
haber verde görüşelim
-
23 Aralık 2013, 21:32
#338
Bi aksilik cikmazsa cumartesi gunu adanaya gelmeyi planliyorum özkan motor diye bir yer varmış oradan teslim alacagim motoru haberlesir gorusuruz tatlisini yedireyim bi kismet olursa
-
23 Aralık 2013, 23:02
#339
hayırlı olsun diyelim şimdiden , bu cumartesi, ayın 28 i demi
haberleselim görüşelim
-
23 Aralık 2013, 23:24
#340
Saol dostum Allah hepinize en guzellerini nasip etsin.. evet ayin 28 i tabi dedigim gibi bi aksilik cikmazsa..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)