Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Aralık 2013, 12:05
#301
hız göstergeleri ön teker tur sayısına göre ölçüm yapıyor cogu motorda.yani ön teker çevresi değiştiğinde yapılan hız ile görünen farklı oluyor.
wr250 lerde x r modellerinde aynı gösterge kullanılmıs fakat yanlıs hatırlamıyorsam akü cıkartılıp takılınca gösterge X mi R mi diye soruyor
yada ona benzer bişey. o sekilde ayarlanıyor diye biliyorum
Reklamlar
-
18 Aralık 2013, 12:14
#302
cenkito adlı üyeden alıntı
hız göstergeleri ön teker tur sayısına göre ölçüm yapıyor cogu motorda.yani ön teker çevresi değiştiğinde yapılan hız ile görünen farklı oluyor.
wr250 lerde x r modellerinde aynı gösterge kullanılmıs fakat yanlıs hatırlamıyorsam akü cıkartılıp takılınca gösterge X mi R mi diye soruyor
yada ona benzer bişey. o sekilde ayarlanıyor diye biliyorum
İşte forum power, işte cenkito farkı akü değişimini yeni yaptık bunu atlamışım, ancak göstergede bir soru hatırlamıyorum :(, daha öncede tekerleri değişmiştim, ancak bu sorun yaşanmamıştı, dediğin gibi akü değişimi olmalı çok sağol
-
18 Aralık 2013, 12:18
#303
sen de sagol
akü kutup basını söküp bekle. takrar takıncada da sagını solunu iyi yokla vardır bişey
-
18 Aralık 2013, 12:19
#304
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
@yunusus Hiçbir koruma demiri ek yok kullanmadım, şuana değin sıfır süratte 7 defa düştüm, fren maneti kırımı dışında bişey olmadı ancak olmayacağı anlamına gelmiyor tabii, Sm cross lastikleri değiştim şuan crosslar takılı garip bir sorun oldu, kilometre göstergesi yanlış gösteriyor ( düşük) bunun dışında bir sorun şimdilik yok çok şükür, hava filitre süngeri ve depo kapak sübabını geri takıp, karbüratör temizliği sonrası iğneyi tekrar bir kademe alt'ta aldım sıkıntı yok.
Stok sorunu ilginç geldi bana, kendimi bu modeli kullanan tek kişi olarak bildiğimden mütevellit'tir belki
, sanki piyasaya 1 tane sürdüler onu'da ben aldmış gibiyim, direkt fabrika ile görüşmeyi deneyin, bana servis/fabrika arasında sorun yaşanıyor gibi geldi, nasıl stok olmaz yahu.
Direk Işıldarıda aradım ama aldığım cevap aynı ne yazıkki ama şöyle de bir durum var ki sahibinden.com üzerinde 8.250 fiyat çeken mağazayı aradım ( daha önce diğerlerinide aramıştım adamların elinde motor yok kuru gürültü yapıyorlar aradığınızda martta gelir v.s muhabbetleri dönüyor) adama elinizde varmı bu model dedim var diyor dedim bak ben 5 tane alacağım distribütörle konuştum onun elinde yokmuş onlara güvenerek var demiyorsun değilmi diyorum adam benim elimde 15 tane var diyor. Arkadaş distribütörde yok adamda 15 tane stokda var nasıl oluyor anlam veremiyorum
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
-
18 Aralık 2013, 12:21
#305
cenkito adlı üyeden alıntı
sen de sagol
akü kutup basını söküp bekle. takrar takıncada da sagını solunu iyi yokla vardır bişey
Hemen deniyorum, olumlu olumsuz az sonra kısmet ise
---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------
yunusus adlı üyeden alıntı
Direk Işıldarıda aradım ama aldığım cevap aynı ne yazıkki ama şöyle de bir durum var ki sahibinden.com üzerinde 8.250 fiyat çeken mağazayı aradım ( daha önce diğerlerinide aramıştım adamların elinde motor yok kuru gürültü yapıyorlar aradığınızda martta gelir v.s muhabbetleri dönüyor) adama elinizde varmı bu model dedim var diyor dedim bak ben 5 tane alacağım distribütörle konuştum onun elinde yokmuş onlara güvenerek var demiyorsun değilmi diyorum adam benim elimde 15 tane var diyor. Arkadaş distribütörde yok adamda 15 tane stokda var nasıl oluyor anlam veremiyorum
Kesinlikle bir cambazlık şark kurnazlığı seziyorum bu işte, hayırlısı, sana şuradan diyecektim'ki zaten aynı yöntemi denemişsin
-
18 Aralık 2013, 12:31
#306
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Hemen deniyorum, olumlu olumsuz az sonra kısmet ise
---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------
Kesinlikle bir cambazlık şark kurnazlığı seziyorum bu işte, hayırlısı, sana şuradan diyecektim'ki zaten aynı yöntemi denemişsin
bende inip mars motorunu kontrol edicem. modefiyeden sonra yuksek kompresyona dayanamadı galiba.
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
18 Aralık 2013, 13:06
#307
Kutup başı denendi olmadı, çarşıya inmişken usta arkadaşın yanına gittim, belki müşür mesafesi diske çok uzak filan dedi denedik, düşük süratte nispeten düzeldi, ancak 50-60 olması gereken süratte 37 km gösteriyor, Mil/kilometre modunda sorun yok, arkadaşın dediği, müşür ölmüş :(
-
19 Aralık 2013, 19:06
#308
Eto bitmiş....
-
19 Aralık 2013, 20:00
#309
-
19 Aralık 2013, 20:15
#310
-
19 Aralık 2013, 21:29
#311
-
19 Aralık 2013, 22:14
#312
yunusus adlı üyeden alıntı
Iskenderunda bir alman markasi rulman satan yer vardi yanlis hatirlamiyorsam ve stickerleri yolmam
ben kaskimi bile ona gore sectim aldim kuru kafali falan takim olsun diye
motoru topladiklari zamanlarda ne yazikki orada olamayacagim ayin 27si aksami cikiyorum buradan servise durumu soyleyecegim elbette ama yaparlarmi emin degilim geldigimde kendim kontrol edecegim artik.. siyahini almayi cok istemistim ama ne yazikki artik siyahi gelmiyormus tek renk kirmizi mevcut oldugunu soyluyorlar. Benzin konusunda dediginiz yerden alabilme sansim pek yok dortyolda ikamet ettigim icin ama temiz yakit satan bildigim yerler var allahtan
---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:25 ----------
Carbon hocam ayrica rulmanin ölçüsü nedir hatirliyorsan bilgisini verebilirmisin bir ihtimal burdan ayarlayip gelebilme durumumda olabilir
Rulman ebatları Ön: "6905 Z" Arka: "6904 Z" Arka yada ön çiftli yani dört adet kullanmakta emin değilim, mümkünse kalitelelilerden bolca alıver,bende iskenderun sanayiiden rulmancılara sormuştum bulamadım ve taiwan mallarını kullandım, ve şuan yine hiss ediyorum biraz gariplik var, 2 kişi kullanmanın sonucu, gerçi tek kişi olarak kullanacaksın muhtemelen, hiiç yolcu peg'i uydurma ben gibi, en temizi tek kullanmak.
Kırmızı ve sticker'li yinede hayırlı olsun , toplamayı yapacak olanlara mutlaka tembihle benzin dahi koymasınlar, hatta marşa dahi basmasınlar, bende olduğu gibi tahminen karbüratör 1-2 senedir yatmıştır, içinde mutlaka tortu vardır, ben geç fark ettim ve egzostum ilk gün altın sarısı sonrasında siyah oldu.
Yazıyorum çünkü senin motorunun daha sağlıklı olmasını isterim, tabii depo saçakları az miktardada olsa bendekinde mevcut idi pürmüz çakmak ile söküp, yıkayıp yakıp, tekrar yıkayıp takmıştım ilk günden karbüratör aklıma gelmemişti, yakıt oktanı yüksek ise ve temiz ise sorun olmaz, ancak şuana kadar aldığım en temiz yakıt çıkıştaki shell 97 idi.
-
21 Aralık 2013, 18:03
#313
Carbon hocam bi sorum olacak motor ruhsatta 1 kişilikmi görünüyor 2 kişilikmi?
Okuduğum kadarıyla ruhsatta 1 kişi yazan motorlar muayenede sıkıntı yaşıyor ve tekrar ruhsat düzenlemesine gidiliyormuş. E bizim motor 1 kişilik zaten(daha motor elime geçmeden nasıl sahiplenmişsem )
-
21 Aralık 2013, 19:18
#314
-
21 Aralık 2013, 20:27
#315
Hea 2 kişi geciyorsa ruhsatta sikinti yok cross takimlar hakkinda pek aceleci davranmiyorum açıkçası. Rodaji sm takimlarla yaptiktan sonra ufaktan bakinmaya baslarim cross takima ama tahmini bi 4000 km yapacagimdir yinede sm hali ile. Dişli işini sm dede kalsam cross a da gecsem 5. Viteste bile redline gorebilen bi halde oldugundan dolayi yapmayi dusunuyorum malzemeyi bulmak kolay torna icin bir cizim yapar 4 tane yaptiririz 2 sana 2 bana(aslinda sm takim icin 38-40 a bile inebilecegimizi dusunuyorum cross icin 46 yeterli olabilir bi hesabina oturup motoru tartip ona gore guzel bi degerlendirme yapmak lazim)
-
21 Aralık 2013, 20:37
#316
yunusus adlı üyeden alıntı
Hea 2 kişi geciyorsa ruhsatta sikinti yok
cross takimlar hakkinda pek aceleci davranmiyorum açıkçası. Rodaji sm takimlarla yaptiktan sonra ufaktan bakinmaya baslarim cross takima ama tahmini bi 4000 km yapacagimdir yinede sm hali ile. Dişli işini sm dede kalsam cross a da gecsem 5. Viteste bile redline gorebilen bi halde oldugundan dolayi yapmayi dusunuyorum malzemeyi bulmak kolay torna icin bir cizim yapar 4 tane yaptiririz 2 sana 2 bana(aslinda sm takim icin 38-40 a bile inebilecegimizi dusunuyorum cross icin 46 yeterli olabilir bi hesabina oturup motoru tartip ona gore guzel bi degerlendirme yapmak lazim)
5. viteste 2 kişi ile belen rampasını tırmanırken bile redline görüyor , ancak stock lastikler facia haberin olsun, bi defa yaz sıcağında sm mod ile iskenderun'dan geçer iken hafif fren ile arka kaydı, kışın taş gibi kesilir bildiğin kara laylon, dişl konusu benim takıntım yamaha wr250 de ön 13 arka 43 , ona binaen 43'te kafam takıldı, en iyisimi sm için ilk dişliyi tasarlamak sonrasında söküp bendeki krossa takıp bakarız hayırlısı ile.
-
21 Aralık 2013, 21:25
#317
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
5. viteste 2 kişi ile belen rampasını tırmanırken bile redline görüyor
, ancak stock lastikler facia haberin olsun, bi defa yaz sıcağında sm mod ile iskenderun'dan geçer iken hafif fren ile arka kaydı, kışın taş gibi kesilir bildiğin kara laylon, dişl konusu benim takıntım yamaha wr250 de ön 13 arka 43 , ona binaen 43'te kafam takıldı, en iyisimi sm için ilk dişliyi tasarlamak sonrasında söküp bendeki krossa takıp bakarız hayırlısı ile.
ama biliyorsun ki wr 13-43 kullanıyorsa ona göre sanzıman-vites ve ilk kavrama yani krank debriyaj dişli oranına göre yapmıslardır.
benim kıcı kırık çinlide ilk oran 18-75 idi, krank değişiminden sonra o ilk oranı 21-70 yaptım.
vites dişlilerinden önceki oranı yani,öne de iki diş buyuk taktım.
yinede 5 de redline görüyor
ama bu seferde ilk kalkıslarda düşük hızlarda arazide debriyajı fazla zorluyor (onuda orj honda yaptım )
bu yuzden dişli oranını 16-50 kullanıyorum. orj 16-50
bu tas hesabı da dişliye göre: . . . az sonra
hesapladım, vites oranlarıyla,
arkayı 50 den 40 a düşürmüş olmusum
hesaplamayı, belli sabit krank turu var sayımı ile
debriyaj oranı,ikinci vites dişlileri oranı ve ön arka dişli yani son aktarma oranına göre yaptım
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
21 Aralık 2013, 21:36
#318
Ahh şu matematik olaydı şuan marsta olurdum herhal, tek isteğim motor ile yırtınmadan 90-120 sabit gitsin, rampalarda 3-4'e düşeriz artık, deniz balık avı için teptiğim yol 100+ km olunca can sıkıyor, ve benzin sarfı, temiz yol için sm kite küçük dişliyi takmak, arazi aksiyonu için tencereyi geri montaj etmek, bakalım yunusus hayırlısı ile gelir ve görüşürsek sizdende teknik destek aldıkmıydı tamam bu iş
-
21 Aralık 2013, 21:40
#319
elimden gelen tüm destek sizin
-
21 Aralık 2013, 22:45
#320
Carbon hocam simdi cenkitonunda dedigi gibi wr nin kullandigi orani cross modda kullanmaya kalkarsak motor arazide can sıkıcı olabilir. Uzun yollar icin sm moduna yapacagimiz tahmini olarak soyledigim uzere 38 40 disli ile guzel sonuclar alabilecegimizi dusunuyorum ama crossu hafif arazi ve gunluk kullanimi goze alarak 43 e kadar dusurmemizin motoru bayacagi dusuncesindeyim hesaplamalari iyi yapmak gerek
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)